Hermoilut ja pelot

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja M&S
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Toivotaan että kaikilla rauhottuis vähän tuo vuotelu ja saatais jossain vaiheessa alkaa nauttia tästä. Itkettää sanoakkin tuo kun pelkään etten itse pääse niin pitkälle tämän kanssa. :( kauheen raskaita juttuja. Mä todellakin toivon että teillä olisi asiat kunnossa!

Mariska, älähän hätäile. Jos sä vaan ootkin aikaisemmilla viikoilla kuin mitä laskuri näyttää. Mullakin viikot väheni 9 vrk, kun kävin ulrassa ja syke näkyi juuri ja juuri. Itse luulin, että oon 7+2, mut olinkin ultan mukaan vasta 5+6 ja tyyppi oli 3 mm kokoinen. (17.2 kävin ultrassa.) Kattelin, että sulla oli la muutenkin viikon myöhemmin kuin mun alkuperäinen la. Eli jos se lekuri on kuvitellutkaan näkevänsä jotain, niin kyllä se syke sieltä vahvistuu. Itse odottelisin rauhassa ja jos ei vuotoja ole niin en kyllä lääkkeisiin koskisi tikullakaan ennen kuin asia olisi ihan varma.
Tinakenkätyttö: jos vuoto on jatkunut pitempään niin käy ihmeessä tarkistuttamassa samantien, että kaikki on kunnossa, jotta saat mielenrauhan. Toivottavasti kaikki kunnossa niinkuin toivon muillekin, jotka kipuilee vuotojen kanssa!

Ah-dis-taa. Riideltiin miehen kanssa aamulla ja siitä saakka alavatsa ja alaselkä olleet aivan tajuttoman kipeät. Tällä hetkellä makaan töissä kuuma kaurapussi vatsalla ja olen ihan varma että olen onnistunut sillä aamun hermoilulla aiheuttamaan jotain peruuttamatonta vauvalle :((

Ja tinakenkätyttö. Mä kävisin ainakin päivystyksessä tarkistamassa ultralla tilanteen kun on jo vuodellut sen verta kauan.. Tsemppiä!

Viime lauantaina alkoi vuoto, ja tänään tulee edelleen, lähinnä ruskeaa suklaan väristä limansekaista vuotoa :( Soitin neuvolaan ja sanoivat että on normalia. Jos muuttuu kirkkaaks ja tulee menkkakipuja niin sitten pitäisi mennä päivystykseen. Eli ei ne taida ottaa tutkituttavaks näillä viikoilla 6+1 Vielä reilu viikko ultraan. Oon jo menettäny toivoni tän raskauden suhteen. Nyt jos menee keskin niin onneksi pääsenme tutkimuksiin. Tiedä vaikka kilpparin vajaatoiminta ois syynä keskenmenoihini..

Toivottavasti muilla ei ole enään vuotoja! <3

Ituitu; jostain luin että keskenmenoa ei voi itse aiheuttaa! Ehkä ne on vaan kohdun kasvukipuja, ja sattui tulemaan riidan jälkeen. Toivotaan että kohta helpottaa!

Mieli tekisi mennä päivystykseen jos tää vuoto jatkuu. Luulisin että niillä on ultra siellä..

Tsemppiä tytöt :hug013
Toivon niin kovin että vuodot ja kivut olis harmittomia.
Tullukka, onhan se kai mahdollista että olisikin vielä pikkuinen matkassa vähäisemmillä viikoilla.
Mitaksi saatiin nyt tuo samainen 3mm ja viikkoja piti olla 6+4. Aikainen plussa kyllä sitten ollut.
Lääkäri ei kyllä ollut järin optimisti , eikä sitä oikein osaa olla itsekkään :(

Tinakenkätyttö, jos huoli muuttuu ihan mahdottomaksi niin ainahan voit vähän värittää että on kipuja. Ja sitten vaan sanoa siellä suoraa että et lähde pois ennenkuin pääset ultrattavaksi koska huoli on niin kova.
Mulla tulee aina tollaisissa tilanteissa kova itku ihan luonnostaan joten usein tuntuu että hoitajat ei "raaski" lähettää tylysti kotiin. Kyllä hätä keinot keksii..

Kiitos vinkistä, taidanpa yrittää sitä jos tulee päivystykseen lähdettyä. Kyllä tässä monta kertaa on kyynel silmässä ollu viimesen viikon aikana :(

Voi huolen ja murheen määrää täällä! :sad001 Ja tässä vielä yksi lisää joukkoon. Aamulla nousin ihan normaalisti pissalle niin VERTA! Siitä iski niin kauhee ahdistus että aloin voimaan pahoin. No, aamupäivä meni ahdistuksessa, mutta vuoto loppui toistaiseksi, eikä alavatsa ole kipuillut.
Soitin omalle hoitajalle joka on ihan paras tyyppi, ja se osas mua tsempata, että jos jotain vakavampaa tulee niin päivystykseen vaan ja pitää kertoa että on aiemminkin ollut km. Ja käski tosiaan varautumaan niihin ääliölääkäreihin jotka toteaa vaan kylmästi jotain "luonto korjaa" -juttujaan. Lopuksi käski ottamaan rauhallisesti ja olla tekemättä mitään. Pitää vaan keskittyä pitämään pikkuinen sisällä ja meditoida :). Että sellaisilla ohjeilla tähän viikonloppuun.
Onneksi ihana mies älysi pakata lapset autoon ja lähteä illaksi pois :love017.

Voimia kaikille! Vaikka kokemusta mulla näistä onkin, niin ei tämä alku yhtään helpommaksi muutu...

Hei muistelenko mä väärin lukeneeni jostain, että niihin aikoihin kun menkkojen "kuuluisi" alkaa niin voi esiintyä vatsa ja selkäkipua? Mulla ois just eilen tai tänään alkanut toiset poisjääneet menkat ja tänään ollut tosi paljon menkkajomotusta selässä ja vatsassa :/ T. Hermoheikko

Mulla kanssa 8+0 eli suunnilleen menkkojen aika..ja tänään menkkakipuja. Samanlaista oli ekassa raskaudessa vielä rv16, minkä jälkeen menkkavihlaisut loppui. Yritin ottaa tänään rauhassa muuttotouhujen kanssa..

Mullekin silloin aikoinaan neuvolan täti sanoi, että on normaalia, vaikka vuotaakin, mutta en uskonu sitä, vaan menin terveyskeskukseen tönöttämään, jossa ne onneksi otti mun huolen vakavasti. Mulla oli silloin menossa 11 viikko ja pientä haaleaa vuotoa oli kestänyt jo viikon päivät. Tuulimuna oli. Kyllähän niillä on taipumusta passittaa ihmisiä kotiin rauhoittumaan, mutta jos itellä on huoli, niin sit vaan vaikka liioittelee niitä oireita, että pääsee tutkimuksiin.

Mä kävin tänään ultrassa niiden vuotojen takia (joille ei tosin suoranaista syytä löytyny, epäilyjä vaan) ja siellähän oli 7,6 mm suunnilleen viikkoja vastaava pikkunen, jonka sydän sykki hienosti. Sanoinkuvaamatonta tää helpotuksen määrä!
Toivottavasti tästä saa nyt joku muukin vähän valoa omiin pelkoihinsa! :)

Oli kyllä ihana uutinen, onnea hyvistä ultra uutisista! :) Täällä vuotoa vieläkin, mutta edelleen niukasti, eikä vatsakipuja. Oon jo monta kertaa ollut varma keskenmenosta, mutta tiedä vaika elämää löytyiskin ultrassa <3

Mulla hävis omituisesti raskauspahoinvointi ja hajuherkkyys. Eilen aamulla herätessäni ei ollu jäljellä muuta kuin rintojen pieni arkuus. Viime yönä alamaha ja -selkä kipuili aaltomaisesti, niinku supistaessa. Olinkin varma, että alan yöllä vuotamaan. Mutta ei mitään tapahtunu. Googlettelin oireiden katoamista. Jollakin se on merkinny alkion kasvun loppua ja keskeytystä. Jollakin oireet palanneet takas kovempina jonkun päivän päästä.

Pessimisti sisälläni sanoo kyllä, ettei mun pahoinvointihistorialla raskauksissani oireet noi vaan häviä jos kaikki on kunnossa. Optimisti yrittää hyppiä ja heiluttaa sen takaa kättään ja antaa vielä toivoa.

Onko teillä tälläisestä kokemusta? Mulla vkoja nyt 5+5, joten kaikkihan on vielä mahdollista. Eihän tässä ny tieten voi kuin odottaa jotain tapahtuvaksi ja rukoilla jotta pikkuinen voisi hyvin. *itkettää*

Takaisin