Helteisen heinäkuun höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja idaho
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joopa joo, täällä odotellaan edelleen sitä miestä kotiin.  Ja ruokaa.  Alkaa olla metrinen elin otsassa.

Täällä kanssa menee yöt ja päivät vessassa ravaten.  Tuntuu jotenkin hankalalta saada rakko tyhjäksi kerralla, usein joutuu just palaamaan vessaan.  Ja janottaa koko ajan.  Kauhea kierre!

Mursku:  Mä en oo onnistunu polttamaan mahaani mutta likasena on paidat mahan kohdalta ihan alvariinsa...  Kun se hiiskatin maha on esim. hellassa kiinni kun tekee ruokaa niin tottakai siihen räiskyy kaikkea ja tippuu päälle...  Oon yrittäny muistaa käyttää essua ruokaa laittaessa just nimenomaan tästä syystä mutta usein se unohtuu <:)

laukku:  idaho puhuu asiaa, ihan oikeesti on oikeus valittaa!  Etenkin nää vikat viikot on tuskaa oli lasta jo valmiiksi jaloissa pyörimässä tai ei.

Kylläpä täällä on porukka aktivoitunut, kuu vasta puolivälissä ja jo 12 sivua tekstiä...
Eilen oltiin synnytys"valmennuksessa" ja tutustumassa synnärille. Tilaisuus kesti vain reilun kaks tuntia, mutta oli ihan asiallinen, lyhyt ja ytimekäs juttu. Meitä oli siellä kolme pariskuntaa ja kätilö oli tosi kiva! Käytiin läpi synnytyksen vaiheet ja kivunlievitys vaihtoehdot ja tämä kätilö kuului ryhmään "annetaan aikaa luonnon hoitaa homma, mihinkään ei ole kiire". Lisäksi hän kertoi tosi hyvin kaikista kivunlievitysvaihtoehdoista ja itse aloin miettiin niitä akuneuloja ja aquarakkuloita. Ei se aquarakkuloiden laittaminen voi sattua yhtään sen enempää kuin ne kivuliaat supistukset... Sit käytiin tutustuun synnytyshuoneeseen ja saatiin kokeilla ilokaasua... Minä jätin sen sitten h-hetkeä varten mutta mies kokeili ja hyvin meni kuulemma päähän! Vuodeosasto ja vauvala tulivat myös tutuiksi. Kaikin puolin jäi tosi positiivinen kuva koko synnäristä ja henkilökunta vaikutti tosi kivalta ja heillä oli tosi hyvä henki myös keskenään! Ollaanhan me käyty äitipolilla jo muutaman kerran aikaisemminkin ja yleensä kätilöt ovat olleet kivoja, lukuunottamatta viime kertaista...
Tutustumisreissun jälkeen tultiin mökille ja viime yö oli ekaa kertaa aika tuskallinen. Meidän sänky täällä möksällä on mallia "120cm leveä futon" ja parvella. Yöllä piti pari kertaa käydä alakerran wc:ssä enkä meinannu saada itseäni kammettua ylös sieltä lattian rajasta. Pikkusen meinas naurattaa itsellänikin... Lisäksi kun tuo sänky on sen verran kapea ja mun maha ei enää niin pieni, oli kiva tulla takas nukkuun kun mies oli valloittanut reilut puoli petiä ja minä mahani kanssa yritin nukkua sellaisessa 40cm tilassa... No, huumorilla selvittiin siitäkin ja onneksi sai aamulla nukkua ihan rauhassa pitkään!
Tänään olenkin käynyt koiran kanssa pari kertaa lenkillä. Kävelin tosi rauhallisesti ja koirakin oli ihan ihmeissään (juoksi vapaana) että mikä sitä mammaa vaivaa kun noin löntystää. Jäi muutaman kerran oikein odottamaan että varmasti tulen perässä... Taitaa kaveri aavistaa että tässä ei enää olla ihan parhaassa lenkkikunnossa, on ne veijareita noi koiratkin...Rauhallisesta vauhdista johtuen, yhtään ei alkanut supisteleen ja oli kyllä tosi ihanaa mennä omaa tahtia, kroppaa kuunnellen.Laatuaikaa itseni kanssa...
Saatiin vihdoin myös pinnasänky ja yhdistemärattaat kaverilta. Kunhan tiistaina päästään kotiin alkaa loppukiri paikkojen valmiiksi laittamisessa. Pikkuhiljaa meilläkin alkaa kaikki oleen valmiina vauvaa varten...

Pakko sanoa, että tämä palsta on kyllä oikeesti ihan paras paikka!!! Ei aina jaksa ihmisille valitella näistä vaivoista ja puhua koko ajan jostain raskausjutuista täällä "oikeassa maailmassa". Niin ihana tulla tänne purkamaan! :) Ihan välillä naurattaa kun lukee juttuja kun on vaan niin lähellä omia kokemuksia!!! Nuo cilmin ja idahon vessajutut etenkin laittoi kyllä naurattamaan oikeen kunnolla :D Josta tulikin mieleen, että tulee monesti istuttua nykyään vaikka kuinka kauan siinä pöntöllä, että "joskos vielä vähän tulisi".. Ennen olin tositositosi nopea käymään vessassa, nykyään tuntuu, että pidän vessaa varattuna ainakin kolmen ihmisen edestä :D 

idaho, sanoi tuosta, että käy kipeää nuo liikkeet tuolta mahasta. Sama täällä. Etenkni juuri se kun päätä tunkee alaspäin. Hyvä ettei ole tänänä itku jo monesti päässyt koska se kipu on niin kauheeta. Selviänköhän synnytyksestä? :D :D 

Mursku mulla on semmonen juttu ainakin mahan kanssa, että kun tiskaa niin paita on aina ihan märkä mahasta, tosi rasittavaa. Ja sitten olen tosiaan jo kahdesti polttanut itseni tänä kesänä ja pahiten mahasta koska se on niin "korkealla" nykyään.. 

Justiinsa.  Mies tuli kotiin oltuaan pikaisesti kymmenen tuntia kalassa.  Soitti jopa matkan varrelta että mitä ruokaa tuo.  Ja sanoin että kunhan ei mitään paskaa grilliltä.

Sankari palasi kotiin mukanaan paskaa grilliltä.  Ja ihan jumalattoman myrskyn nosti kun olin nyreissäni tästä oletettua pikaisemmasta kalareissusta.  Mieshän ei koskaan tee mitään väärin vaan minä aina vaan suutun ihan olemattomasta.  Liibalaaba.  Ja saan kuulemma ruveta ettimään omaa kämppää, poika jää kuulemma miehelle ja jahka pikkukakkonen syntyy hän ottaa senkin.  Jne jne.

Että sellasta.  Sitten se tyynesti luki urheilu-uutiset teksti-tv:ltä ja lähti nukkumaan.

Moon, tuollaisiako se miehes laukoo suustaan? :o Toivottavasti saatte välinne kuntoon. Tuntuu pahalta puolestasi, että joudut vielä tässä vaiheessa raskautta kuunnella tuollaista paskaa.

Moon: Tosi paskasti kyllä sanottu mieheltäs. Toivottavasti oli kiukkupäissään sanottua, ettei nyt ihan tosissaan tommosta menis laukomaan. Tosin mun mielestä vois sillonkin miettiä mitä suustaan päästää, vaiks ois kuin kiukkunen. Ja mielestäni miehelläs ei ollu kyllä mitään syytä sanoa tommosta. Meilläkin mies riidan timmellyksessä on puhunut hiukan kamalia. Tyyliin just, et vie lapset jne. Raivostuttavaa. Toivottavast pölyn laskeuduttua olis tilanne rauhottunu ja äijäs tajuis pyytää anteeks.

Kutvonen: Mun kaveri sano noista rakkuloista, ettei enää ikinä niitä halua, ku niitten laittaminen sattu ihan hirveesti. Mut sit taas kaikilla on eri kipukynnys ja tuntee kivun eri tavalla, et kannattaa kyl silleen mennä avoimin mielin synnyttämään ja kokeilla niitä mitkä tuntuu oikealta..

Laukku: Mullakin paita ihan märkä ku oon pessy perunoita. =D Ja oon niin tylsän lyhyt (160cm) et toi meiän allas ei oo mitotettu ihan näin lyhyel. En pääse tarpeeks lähelle allasta ni täytyy kurotella ku pesee perunoita. Pitäis laittaa kirjat jalkojen alle, et sais vattan sinne altaan päälle ni ei selkä sattuis..

Suahili kysy noista imetysliiveistä. Ite siis kävin ihan liiviliikkeestä ostamassa. (makso 40 euroa). Mulla on nyt täl hetkel d-kuppi ni ehotti mulle sitten F-kuppia. Mut otin kuitenkin sitten E-kupin, ku en ees tie miten pal rinnat kasvaa ja onnistuuks se imetys.. Mut yleissääntöhän on se et niistä mitkä on sopivat nyt, niin yhden kupin isommat. Niin ja se kuppihan on eri kokonen eri merkeissä. Eli mullakin oli sopivat toi e kuppi..

Oltiin siis eilen miehen kaa kaupungilla. No mä siinä sitten rupesin saamaan taas niit issiaskipuja ja jalka alko mennä pois alta. Olihan se noloa, ku kävelin hassusti. Samaan aikaan myös supisteli joten olo oli aika tukala.. No äijä sit tuohtuneena, et lopeta heti tommonen ku ihmiset kattoo.. HUOOOH!! Kysyin et mitä mun pitäis nyt sit tehä.. Käski mennä istumaan.. No joo.. Siihen keskelle katua, ku penkkejä ei misään lähellä.. Huoh.. Joskus tuntuu ettei noi miehet tajua, kuinka kippeetä tää raskaus välillä ihan oikeesti tekee. Musta tuntuu, et mies luulee mun teeskentelevän tai vähintään liiottelevan näitä oireita.

Nyt täytyy saada toi äijä tosta ylös.. Pitäis mummin luona käydä..

Ja hei... Viikko taas menny ja uusi alkaa.. Kyllä se elokuu sieltä lähenee kovaa vauhtia.. JÄNNÄÄ!!!

Hyvää viikonalkua kaikille!!

moon ja idaho Ei ole miehet taas ihan välkyimmästä päästä sielläkään... Täällä oli kanssa lauantaina vähän hampaiden kiristystä. Vieraita oli tulossa kello kuusi ja sanoin että haluan olla sitten ajoissa kotona että kerkeää laitella kaikki valmiiksi. Oltiin siis anoppilassa yötä... siihen se meni että kun käytiin vielä kaupoissa niin oltiin kotona viideltä. Edellisen päivän pannarijärkytyksen jäljiltä oli vielä pelti tiskialtaassa likoamassa ja sanoin miehelle jos pesis sen kun mä laitan ruoat jääkaappiin. Mitä teki mies? Meni tietokoneelle ja avasi lonkeron. Tiskasin peltin itse ja rupesin tekemään salaattia... siinä mies sitten kysyi että pitäiskö laittaa päiväpeitto. Sanoin että joo menepä laittamaan... sitten mies huutelee makkarista että miten tämä oikein laitetaan, ei tämä tähän mene... ja tasan menee kun sen vaan laittaa... sitten sitä piti oikein mittanauhan kanssa ihmetellä ARGH sai se sen lopulta laitettua. Samalla kun minä valmistelin muita tarjottavia... ja juuri ja juuri kerkesin heittää vähän puuteria naamalle ja käydä vessassa kun vieraat tuli. Ei paljon apua herunut tarjoilujen laittamiseen, mies vaan että eikös nuo olis kerennyt laittaa sitten myöhemminkin. Ei minusta vaan ole kiva heilua sitten keittiössä kun vieraat istuu olohuoneessa. :) Ja niin harvoin kun meillä ketään käy, niin halusin kerrankin laitella tarjottavia...

Olipas sekainen sepustus... nyt pitää lähteä laittautumaan ja kaupungille ja äidin luo auttamaan vielä muuttolaatikoiden purkamisessa... huomenna olis sitten lääkärineuvola...

Eipä tullu uni silmään viime yönä.  Istuin ylhäällä ja mietin vaihtoehtoja.  Minne mä lapsen kanssa menisin?  Mun vanhemmilla ja siskolla on niin pienet kämpät ettei sinne majoittuisi edes tilapäisesti.  Rahaa mulla ei ole, hotelli ei tulis kuuloonkaan.  Turvakoti?  Pääseekö sinne muut kuin perheväkivaltaa kokeneet?

Koitin lepuuttaa sohvalla, eipä nukkumattia näkyny.  Ei ois tullu mieleenkään mennä sänkyyn miehen viereen.  Mies nousi 5.30 ja menin sitten käymään makuuhuoneessa.  5.45 heräsi poika.  Riideltiin lisää.  Eipä tullu juttelusta juuri mitään.  Mies ei koe tehneensä mitään väärin, minä olen eri mieltä. 

Kaikkein eniten mua tässä tilanteessa loukkaa se että miten toi mies KEHTAAKIN ottaa lapset kiistakapulaksi!  Jos tässä ero tulee niin tottakai se kävi mielessä että mulla ei ole kämppää joten loogisinta olisi siinä tilanteessa että lapsi/lapset ei kodittomiksi joutuisi.  Mä en voisi kuvitellakaan eläväni ilman lapsiani ja vaikka olis kuinka vain kiukuspäissään sanottu niin silti.

Yleensä ne on naiset jotka satuttaa sanallisesti pahemmin.  Myönnän että itelläkin on eri tilanteissa monesti tullut jotain todella ilkeetä ja asiatonta mieleen mutta eipä ole tullu sanottua ääneen.  Meilllä oli pari vuotta sitten joku ihan mitättömästä asiasta tullut riita jonka yhteydessä mies mulle vakuutti että hän tulee mua pettämään jne.  Myöhemmin perui sanojaan ja sanoi ettei koskaan voisi sellaista tehdä.  Ja sitten pitäisi miettiä mitä uskoa, alkuperäisiä tuntikausien vakuutteluja pettämisestä vai pahoitteluja ja perumista.

Ei nyt taas jaksa yhtään mitään.  Tää kämppäkin on kaaoksen vallassa mutta ei vain kiinnosta siivota.

Voi ei Moon! :( Paljon voimia sinne! Toivottavasti saatte asiat järjestykseen!

Viime yönä selkää särki ja tuli lievästi kipeitä supistuksia, mutta ei ne paria tuntia kauempaa kestäny. Nukahdin vasta, kun ne loppui...

Moon: toi on henkistä väkivaltaa, siis uhkailu joten ei ole este turvakotiin pääseminen tommonen.
mie ite olen menny turvakotiin yöllä 5 aikaan kun ukko alko uhkaileen, esikko oli silloin noin 1 vuoden ikänen. Tosin kyllä erottiin sen jälkeen, mut siitä huolimatta mentiin. 
ja mulle on ainaki sanottu et lapsen pää sääntönen paikka on äidillä, jollei äidillä ole mitään alkoholi yms ongelmaa. ja jos tommonen tilanne tulis et ukko nakkaa pihalle niin eka paikka just toi turvakoti, missä sit sosiaalitoimiston tädit kyllä auttaa uuden kodin hankkimisessa joten ei siinä kodittomaksi jää. 

Moon voimia sinne kovasti :( Kuulostaa todella kurjalta sun tilanne, ja laittaa miettimään omaa tilannetta ja, että miten asiat oikeasti onkin hyvin. (Tulee niin monesti valitettua oikeasti turhasta) Toivottavasti saatte asiat selväksi ja mies ymmärtää tehneensä todellatodella väärin, etenkin nuo mitä se sanoi lapsista! Todella julmaa. :(

Mutta hyvää alkanutta viikkoa kaikille, tämä lähtee nyt mummulaan hoitoon kahdeksi yöksi ;) Eli palaan sorvin ääreen taas keskiviikkona, katotaan niin tänne on tullut ainakin sata sivua tekstiä :D

Mökkiviikonloppu onnellisesti takana. Mikähän ihmeen juttu siinä on että joka kerta kun mennään kaveriporukalla mökille niin aina sataa vettä :D
Mukavaa kuitenkin oli, mutta mä oon ihan liian kaupunki-ihminen että jaksaisin olla viikonloppua kauempaa ulkohuussin ja käsitiskin armoilla.
Mökkikokoonpanoon kuului myös pari lasta niin touhua riitti aamusta iltaan ja kun tähän lisätään vielä kolme koiraa niin vahtimista riitti.
Nukkuminen oli vaan vähän heikonlaista. Sängyt ei oo mökillä yhtään niin hyvät kun kotona ja tyynyjä oli ihan liian vähän että ois saanut mukavan asennon. Viime yönä nukuttikin sittten yli 12 h kun pääsi omaan sänkyyn :)

Ootte kyllä olleet tosi ahkeria kirjottajia kun parissa päivässä oli tullut 3 sivua tekstiä!

Facebook ryhmästä: Ensinnäkin, ihanaa kun meitä on siellä ryhmässä jo niin monta. Kaikki halukkaat mukaan vaan! Toisekseen, tuskinpa sitä mistään paitsi jää vaikkei ryhmään kuulukaan. Aikas lailla samoja juttuja täällä puhutaan kun siellä. Facessa vaan vähän reaaliaikaisemmin. :)

Moon: Tosi ikävää lukea että teillä kotona tommoista. Kamalaa että joutuu ees tommosia miettimään. Jos oikein paha paikka tulee niin turvakotiin voi tietenkin mennä. Jossitella ei tietenkään pitäisi, varsinkaan tämmöisissä negatiivisissa asioissa mutta suomessa on sentään sen verran hyvin asiat että perheellisiä ihmisiä ei taivasalle jätetä ja äidillehän tuo lasten huoltajuus ensisijaisesti kuuluu. Toivottavasti saatte asiat järjestykseen ja mies jättäisi tuommoisten asioiden laukomisen.

Täällä on tullu nyt kahtena päivänä kivuliaita supistuksia..
eka tuli la-su yönä kun vähän piti hauskaa ukon kanssa, pari tuntia silloin supistelu ja sattu
ja tänään toisen kerran oli tommonen pyrähdys, käytiin esikon kanssa käveleen tietomaassa kolmisen tuntia(välillä oli pari "elokuvaa"mitkä katottiin,) ei tuolla kävellessä vaan sen jälkeen ajoin puol tuntia kotiin ja sit mentiin kauppaan niin siellä kaupassa sattu ihan sikana, piti pysähtyä varmaan joka 10 metri kun sattu niin kipeesti ja tonne ihan pilluun eniiten sattu, tuntu siltä että joka olis pistäny puukon sinne ja "venyttäny" auki 
kotona tuli muutampi mut sit ne taas loppu.. kiristää enää.. 

Kyllä kai nää asiat tästä...  Ilmeisesti noi ukon älyttömät möläytykset oli vaan raivon tuomia idiotismeja.  Sen verran isoista asioista kuitenkin kyse että ihan heti en unohda enkä anna anteeksi.  Etenkään kun ollaan jo paljon ennen lasten hankintaa sovittu että muksuja ei sitten missään olosuhteissa käytetä pelinappuloina.

Ei oo tässä kerenny selvittelemään isommin välejä kun on poika hereillä kuitenkin.  Ei oo järkeä sen nähden ja kuullen riidellä ja itkeä.  Ja varmaan jää huomiselle nekin selvittelyt, tässä meinaa olla pikkusen uupelo.  Jahka toi muksu tosta hetken päästä menee nukkumaan niin taitaa tämä akka kammeta ittensä suihkuun ja unten maille.  Toivottavasti ainakin.  Tänään on nimittäin taas jalat vispannu pitkästä aikaa antaumuksella.  Saattaa tietty johtua siitäkin että oon makoillu tossa sohvalla, se ei oo oikein paras mahdollinen makuupaikka.

siala:  Kuulostaa tosi inhottavilta noi tuntemukset!  Toivottavasti helpottaa pian!

Tuli muuten mieleen että pitääköhän sitä sitten lähempänä laskettua aikaa ruveta pitämään ihmisten ilmoilla varuiksi sidettä jos sattuu vaikka kauppareissulla vedet menemään.  Mun vakiovarustuksiini kuuluu nimittäin vaaleat caprit ja näyttäis vähän kurjalta jos olis haarat märkinä <:)

Ja fb-ryhmästä vielä, se on tosissaan ihana lisä mutta helpommin just tulee isommat asiat vuodattamaan tänne.  Mutta ihanaa myös lueskella pitkin päivää kommentteja myös facebookista :)  Vaikka kiitettävän vilkasta on ollu myös tällä palstalla!  Jee!

Moon: Toivottavasti saatte selvitettyä ton homman. Tosi inhottava tilanne! Äläkä murehdi sitä, että lapset oikeesti jäis vaan ton asunnon takia isälle. Kyllä täällä Suomessa aina apua saa. Ja toivottavasti ei tartte ees semmosia enää miettiä.. Oikeen pal tsemppiä!! Mäkin oon  muuten miettiny tota, et jos menee julkisella paikalla vedet.. Hiukan hävettäis siin vaihees..:)

Tää palsta on nyt heränny eloon oikeen kunnolla.. Oiskohan toi lähestyvä elokuu jotenkin asian takana..? :)

Miten mä meninkin sitten kehuskelemaan ettei närästä.. Tänään oli pakko mennä hakemaan rennietä apteekista.. Muutama yö menny ihan plörinäks tän närästyksen takia.. Huoh.

Ja auts ku supistelee nyt oikeen olan takaa.. Äsken oltiin puistossa, ni ei siitä liikkumisesta tullu yhtään mitään ku supisteli niin kovin.. mut.. Nyt ky ollu hetken paikallaan, ni supistuksista ei mitään havaintoa. HUOOH!! Pientä kidutusta tämmönen, jos jatkuu vielä ihan tonne viikolle 42 asti.. itku tässä tullee..

Laukulle mukavaa hemmottelua sinne mummulaan!! :)

Iltapalalle.. En tosin tie mitä sitä uskaltaa syyä, ettei närästäis niin kovin.. BYHYYY!

Pääsinpäs kirjottaa.. Tää tökkii ihan sikana nää sivut muutenkin.. Ärsyttävää..

Moon:Ikävää kun miehes päästää suustaan tollaisia. Toivottavasti oli vaan suutuspäissään heitetty sammakko,millä ei oikeesti tarkoittanut mitään. Mutta kyllä tollainen lausahdus jää kaikumaan ilmaan vaikka ei olisikaan sitä tosissaan sanonut. Toivottavasti saatte puhutuksi asioista.

Noista vessahommeleista.. Itekki ravaan vessassa vähän väliä. Välillä käy kans toi et hyvä et pääsee vessasta ulos niin on taas hätä..Melkee samaan tahtiin ku ravaa vessassa niin pitää myös juoda jotain,niin ei oo ihme ku istun suurimman osan päivästä vessassa..Ja tästä pissaaiheesta voisin siirtyä sulavasti tähän kakka-aiheeseen.. Miten usein käytte isommalla hädällä?Mun maha ei ainakaan toimi niinkuin pitäis. Välillä on parikin päivää väliä et mitään tulee ulos.. No joo ehkä se siitä aiheesta..

Maha on ollut tänään ihan kova koko päivän.. Plah, ei kai se nyt koko päivää voi supistella.. Mä en kyl oikee vielkää tiiä miltä noitten supistusten pitäis tuntua..Onks se just tota mahan kovettumista?
Mulla on kans alkanu omituinen selkäsärky. On siis aikasemmin ollu tota issiaskipua mut se nyt on lähempänä pakaraa se kipu. Tää toinen selkäkipu on lähinnä melkee puolessa välissä selkää. Onko muilla ollu tällästä kipua?

Mäkin oon taas vaihteeks pähkäilly tota et kuinka isot imetysliivit uskaltais ostaa. Nyt tällä hetkellä mulla on 80c,mut ne vähän alkaa jo kiristää. Eli jos ostan 85d:t ni oisko ne sitte sopivat?kai..Jotenki tuntee ittensä välillä ihan tyhmäks näitten juttujen kanssa.Jos ei osaa ees rintsikoita ostaa, huoh.

Se olis taas vessareissu et kai tässä tätä tekstiä jo oliki :)

eihän välttämättä imetys liiveissä ympärys muutu ollenkaan vaikka kuppikoko muuttuis... 
en yhtään muista miten muuttu esikoisesta, nyt en ole tosiaan ostanu kun noi yhdet liivit, maksot hurjat 5 euroa ja niissä oli koko niin että pitäis mennä useampaan ympärykseen ja kuppikokoon.. tiiä sit miten teen kun maito nousee, ehkä käyn ostaan kiireessä jotku liivit tai sit en... 

huh heijaa, tässä on sit supistellu säännöllisen epäsäännöllisesti tosta viidestä lähtien ja kivut on heitelly asteikolla 1-10 siinä 1-3 välillä. aina ei oikein tiedä onko se ollu kipua vai vauvan potku/lyönti mikä on tuntunu. 
ja sitten iski ihan kauhee närästys viel tässä illan päälle 

kiva just nyt piti alkaa nää supistulet kun olen esikon kanssa yksin kotona ja viel esikon lapsen vahti on menossa nyt takas kotia (kotimatkaa on siis vain jotain 700km) siis mun äiti on kyseessä... just toivat esikon kotiin niin mulla on koko ajan pelko persiissä et nyt tulee lähtö, niin ja ukkokin on työkeikalla 300 km päässä, ainaki viel tän viikon :/

Huomenta!
Vähänkö luksusta, herättiin vasta seittemän jälkeen!  Tuuletan täällä innoissani!  Vielä kolmisen viikkoa sitten me siis nukuttiin aina kasiin, ysiin...  Mutta nyt kun on tullu tavaksi nousta ennen kuutta niin tää seiska tuntuu varsin mukavalta :)  Muutenkin positiivisempi olo kun tuli mentyä tosissaan yheksältä jo nukkumaan.  Ihan heti ei kyllä uni silmään tullu ku oli semmonen yliväsymystärinä päällä mutta sitten kun nukahdin niin en tainnut edes vessaan herätä!  Jee!

Voi kun siellä kaikki supistelee.   Jokohan alkaa vauvoja tulla.  Pikkuhiljaahan se on aikakin jo!

Onko teillä siala varasuunnitelmaa jos synnytys tosiaan käynnistyy kun olet yksin?  Ootko muuten menossa yksin synnyttämään ts. jääkö miehesi hoitamaan esikkoa?

idaho:  Mulla on kanssa nyt vähän alkanu närästelemään enemmän.  Ja jotenkin ihan oudot ruuat.  Joku päivä söin jugurttia ennen nukkumaanmenoa ja se närästi!  Samoin banaani.  Ja eilen taas söin savuluukeittoa ennen nukkumaanmenoa eikä närästänyt.  Luulis että tommonen tuhdimpi ruoka närästäisi helpommin mutta ei tässä tunnu mitään logiikkaa olevan.

Mijo:  Toi imetysliivien ostaminen on kyllä kinkkinen juttu.  Kun sitä rintojen kasvua ei vaan pysty millään ennustamaan.  Mutta oli se koko mikä hyvänsä niin suosittelisin että ennakkoon ostat vain yhdet ja sitten maidonnousun jälkeen lisää.  Kaikillahan ei edes tissit kasva (se oiskin luksusta kun ei tarttis uusia koko liivivarastoa) ja toisilla sitten monta kuppikokoa.
Ja kivuttomat supistukset on just sitä mahan kovettumista.  Tosin näillä viikoilla maha saattaa pingottaa pidempiä aikoja kerralla ilman että olis mikään kestosuppari päällä.  Jos sulla on menkkojen yhteydessä kramppeja niin siltä suurinpiirtein supistuskivutkin tuntuu, tosin voimakkuus saattaa olla ihan eri luokkaa.
Täällä toi maha kanssa toimii välillä hitaammin.  Ja tosi tukala olo on sillon.  Paljon kuituja ja vettä, se auttaa vähän.  Ja mulla on ne herneet kanssa toiminu :)

Sitten pikkuhiljaa aamutoimiin (huom. tärkein eli palstan luku+kirjoitus suoritetaan mahdollisuuksien mukaan ensin, lapsi leikkiköön hetken yöpuvussa...)

Mijo: Täällä vatta toimi ennen raskautta 1-3 kertaa päivässä. Raskauden aikana maks. 1 kertaa päivässä. Joskus ku ei oo toiminu päivällä, ni otan illalla vähän levolacia, ni seuraavana päivänä sit toimii. Tääl kans ollut pahat ummetukset ja se ei oo kyl yhtään mukava oire. Nyt on kyl alkanu vatta toimimaan paremmin. Josko tää mun ruokavalio (herneitä ja mansikoita) on osasyy. Hiljaa toivon, et kroppa tyhjentäis pikkuhiljaa itteään.. Josko synnärille lähtö lähestyis..
Moon osasi hyvin kertoa noi supistukset. Uskoisin, et suurin osa kyllä sit tunnistaa ne kipeet supistukset. Muistaakseni joku kätilö/neuvolatäti on joskus sanonu, et jos mietit että onko tää nyt kipee supistus, niin tuskin on. Mutta sitten on myös niitä, jotka ei oikeesti tunnista niitä supistuksia vaikka synnytys on jo käynnissä. Mutta aika harvakseltaan näitäkin  on..

Oho siala.. Josko kohta lähtis synnytys käyntiin.. Jännää jännää..

Moon: Noniin.. Kyllä se unirytmi sieltä vielä uudestaan löytyy. Mä ihmettelen ihan hirveesti nyt tätä närästyst.. Eksen pitäis nyt just vähentyä.. Nooh.. Kuulostaa oudolta myös noi sun närästystä aiheuttavat ruuat.. :D Meillä menee aamutoimien jälkeen töllö päälle, ja äiti tuijottamaan nettiä.. Toivottavasti vauvankin kanssa onnistuu jotenkuten.. Muuten tulee vierotusoireita..:)

Hei täällä nukuttiin viime yö melko hyvin.. Heräsin vain kaksi kertaa vessaan.. Muutaman kipeä kyljenvaihto ja poikakin heräsi vasta kahdeksalta.. Tosin mä makasin hereillä seittemästä etiäpäin.. Mut kuitenkin..

Mies toivoi josko me lähettäis nyt aamusta pojan kanssa puistoon kahdestaan.. mut en tie uskallanko enää yksin lähteä.. Ku poika niin kova menemään ja jos alkaakin supistella ja kipuilla ni en kyllä pääse millään perässä.. En tie.. Haluaisin ite kyllä hirveesti tonne pihalle..

Pitäis varmaan mennä siivoomaan.. Meille tulossa vieraita(?) grillaamaan.. Toivottavasti tulevat vaikka toi sää näyttää nyt vähän synkältä..

Hauskaa tiistaita.. Vauvauutisia odotellessa.

Niin.. Onko sonja09 taustoilla??

Takaisin