Helteisen heinäkuun höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja idaho
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Noniin, jospas kerkeis ja jaksais nyt kirjotellakkin jotain. Älkää välittäkö voi tulla tosi sekavaa tekstiä.

Toissayönä näyttäs useempiki nukkuneen tosi huonosti. Samoin täällä, tuli supistuksia ja vessassa piti ravata ja närästi ja joka paikkaan koski. Ärsyttävää. Sanoin miehelle, että jokohan nyt alkaa nää valvomiset. No viime yö meni suht hyvin nukuin ainaki 13 tuntia (lukuunottamatta vessassakäyntejä ja sen jälkeistä pyörimistä).

Olo on aivan järjettömän tukala, tuntuu, että vauva ei enään kunnolal mahdu mahaan vaan painaa koko ajan ulospäin. En osaa selittää tätä oloa, tää on hirveetä HYI, ja kun ei yhtään tiedä kuinkahan kauan tämä mahtaa kestää. Kertooko kenties lähestyvästä synnytyksestä vai piinataanko mua vielä 5-7 viikkoa?? :D 
Sain myös mukavan kesäflunssan tähän päälle, ihanaa! Nenä koko ajan vuotaa.
Sitten vielä hikoilen kuin pieni sika koko ajan vaikka täällä ei edes olla enään hellelukemissa vaan koko aamun on satanut ja nyt vasta aurinko rupesi paistamaan. Ihmehommaa. (VALIVALIVALI, anteeks kaikille :D)

Ens torstaina tosiaan se synnytystapa-arvio. Saa nähdä, en odota liikoja ainakaan, että olis mitään tapahtunu vaikka supistukset muuttuu pikkuhiljaa kipeemmiks ja tukalammiks. Ja välillä vihloo alapäässä kyllä niin, että!!

Issias kivut, hyi.. Mulla on niitä molemmilla puolilla ja tuntuu, että jommasta kummasta jalasta lähtee tunto säännöllisin väliajoin, ihan istuessaanki. Jipii, toivottavasti ei ainakaan tuu mitään kaatumisia :(

Nian tilanne jänskättää täälläkin.. Joko siellä ensimmäinen on tulossa/tullut???!!

Ja anteeks kaikille tämä valituksen täyteinen kirjoitus, mutta ei jaksa miehellekkään koko ajan valittaa :D :D 

Ainiin olihan mulla kysyttävääkin, ehkä ihan tyhmää mutta pakko kysyä.. Meillä on tosiaan se synnytystapa-arvio ensi torstaina ja perjantaina meillä loppuu seksi kielto (IHANAAAAAA :D ) No jos tuolla synnytystapa-arviossa todetaan, että olisi esimerkiksi paikat vähänkäään auki voiko ihan turvallisesti sitä seksiä sitten harrastaa? Pitääkö käyttää kondomia?? Anteeks tyhmät kysymykseni... -.-

laukku: en mie kyllä ainakaan keksi mitään syytä miks pitäis kondomia käyttää, yleensäkään raskaus aikana jos on vaki kumppani... kannattee kysyä sitä kieltoa siel arviossa :D

tönks tönks tönks vaan. masu ollu kovana tän päivän, välillä on tuntunu kipua ei paljoa mut on kuiten tuntunu..

kutina tosiaan loppu kun heräs kunnolla, joten annoin asian olla.

Ollu muutenki hassu päivä kun esikko tosiaan tuli kotiin aamuyöstä  <3

Juu tosiaan toivon todella ettei synnytystä tarvis käynnistää, vaan lähtis ihan luonnostaan käyntiin. Mutta yks mun tuttava lähti tässä lähiaikoina synnyttää suoraan neuvolasta, viikkoja 38 ja risat. Synnytys sillä käynnistettiin syynä tukala olo ja poikkeuksellisen iso vauva. En tiiä tarkempia yksityiskohtia jutusta että kyllä siinä saatto sit jotain muutakin olla. Niin toi herätti mussa sellasta toivoa että voi kumpa munkin tukaluus otettais tosissaan.. Tulee mieleen eräskin ärsyttävä neuvolatäti(onneks vaihtu..) joka sano mun vaivoihin n. viikoilla 20 että se on sitten mielenkiintosta nähä millaseen kuntoon meet vielä kun noi on yleensä loppuraskauden vaivoja. Hymyt ja naurahdukset perään. Nice!

Mutta viimeks neuvolassa sanoivat että vauva on melkosen siro niin tuskin mä mitään varaslähtöä synnytykseen saan, enkä tietenkään vauvan terveyden uhalla haluakkaan! Pitäs vaan koittaa malttaa, kyllä ne päivät loppujen lopuks kuluu vaikkei se aina siltä tunnukkaan. :D

laukku Valita vaan ihan sydämmen kyllyydestä, niin mäkin teen! :D Vaikka välillä tuntuu hölmöltä että mitä mä kokoajan valitan, mähän oon maailman onnellisin tästä pikku kullannupusta. Mut raskaana olevilla on etuoikeus valittaa, käytetään se hyväks! >:)

En mäkään nää mitään syytä kondomiin.. Mut sitähän sanotaan, et spermas on jotain semmosta et voi käynnistää synnytyksen.. Siksi kehotetaan sitä seksiä jos haluaa synnytyksen käynnistyvän.. Mutta tiiä sitten noista..

Itel ei kyl toi seksi oikeen maistu.. misään asennos ei tuntuis hyvältä.. Tai en tie ku ei olla kokeiltu.. Mut eipä toi mieskään enää halua. On niin sanonu, ku tuntee vauvan niin selkeesti vattan päältä ni sanoo et on vähän ällöä.. ja munki mielest on vähän.. Ku ihan selkeesti tuntee kaikki raajat sun muut.. Ni tuntuu et on siin sängyssä kolmas henkilö.. Ja kaiken lisäks hyvin pieni semmonen.. :)

Yyh.. Nyt on grillattu.. Ja söin sitten vielä herneitä päälle.. Nyt vaan oottelemaan et poika saadaan nukkumaan ja sit kunnon herkut kehiin..

Joo tuntuu kyllä välillä ihan hölmöltä valittaa kun on oikeesti onnellinen :) Mutta kyllä toivoisin jo tän odottamisen olevan ohi. No kyllä se maksimissaan 7 viikkoa vielä menee ( ai menee vai.. :D )..

Mun tekee mieli seksiä koko ajan, siis oikeesti koko ajan :D Kenties johtuu siitä että on ollut ilman kaks kuukautta kohta. Mutta saa sitten nähdä kun sitä saa harrastaa, että tuntuuko se sittenkään niin hyvältä kun vauva tosiaan on jo niin alhaalla ja sen todella tuntee selvästi tuosta mahan päältä. :D No katsotaan!

idaho, nyt rupes tekeen mieli hulluna herneitä. En oo saanu koko kesänä ainuttakaan :D APUA! :D

Siitä spermastahan on "hyötyä" synnytyksen käynnistymiseen siinä vaiheessa jos paikat on kypsät jo muutenkin.  Ja eikö laukku teillä ollu se homma että rv36 ei enää estellä jos käynnistyy?  Ja sehän on siinä vaiheessa vaan himpun etuajassa kun käsittääkseni jo rv37 lasketaan täysiaikaiseksi.

Voi rähmä, täällä ois silliä ja savukalaa uutten perunoiden kanssa luvassa JA MULLA ONNETTOMALLA ON PANNARIÄHKY!  Pitikin syödä niin antaumuksella <:D

Me ei viimeksi juurikaan seksiä harrastettu varmaan viikolta 25 eteenpäin.  Nyt on kyllä sillon tällön tullu tehtyä sitäkin.  Mahakin on niin pieni tällä kertaa että ihan perinteisellä tyylillä onnistuu.  Vauva kyllä alottaa yleensä hommien jälkeen ihan julmetun jumpan ettei pääse äiti raukeana nukahtamaan...

Ja niin joo laukku, täälläkin se tunne että vauva ei mahaan enää mahtuiskaan vaan painaa nimenomaan ulospäin joka suuntaan.  Tukalaa kerrakseen.  Kaipa nämä tukaluudet on se luonnon tapa varmistaa että vaikka synnytys pelottaisi niin loppua kohti alkaa olla niin kamala olo että sama miten se lapsi tulee ulos, kunhan vain tulee!

Huhhuijaa, täällä ollaan niin aktiivista porukkaa, etten mä ees enää muista, mitä edellisellä sivulla on kirjoiteltu! :D Hei nythän on vasta kuun puoliväli, ja meillä on jo 12. sivu meneillään! Aika saavutus. :)

Mä oon ollu tänään ahkera ja siivonnu. Vauvan kamoja järjestelin, vaatteiden järjestystä muutin jo kolmannen kerran... Just herkuttelin pullilla ja kaakaolla. :) Oon muuten huomannut, että jos on pissahätä, niin supistelee herkemmin. Onko kellään muulla sama homma? Ehkä lasketun ajan lähestyessä mä juon hirveesti että olis jatkuva hätä ja supistelis enemmän! :D

Muoks: Ja piti sanomani, että voisin melkein lyödä pääni pantiksi, että Nia on tällä hetkellä sairaalassa käärö sylissä! :)

siala: Minulla on nyt jo noin kuukauden päivät sormenpäät olleet puuduksissa ja välillä ihan tunnottomat, välillä myös oikein repivää särkyä ollut (kämmenen seudulla). Netistä asiasta lueskelin ja minulla on jo ennen raskautta ollut jonkun verran rannekanavanoireyhtymän oireita ja raskausaikana se kuulemma saattaa "aktivoitua", kun nestettä kertyy ja turvottaa. Tunne on kieltämättä välillä aika ikävä. Mainitsin neuvolassakin asiasta ja täti uskoi sen liittyvän juurikin turvotukseen. Varsinaista kutinaa en itsellä ole havainnut kyllä.
Mutta tosiaan kannattaahan siitä vaikka neuvolassa mainita..

Joo täällä on tosiaan turvarajaksi lääkäri antanut sen 36 viikkoa. Eli vajaa viikko enään niin saa tulla jos on aikasemmin tullakseen :) Tosin oon lueskellu, että jos on annettu joku tuollainen viikko määrä, niin ei, sitten se lapsi ei varmasti tule kuin lasketun ajan jälkeen :D No oon yrittänyt henkisesti valmistautua siihen että menee yli.
Ja munkin tietääkseni 37 viikkoista ei pidetä enään ennen aikaisena ja yleensä jos syntyy viikolla 36 ainut mihin "joutuu" vauva on se valohoito.. En nyt ole tietenkään sata varma. 

Mulla oli eilen joku kummallinen syömis päivä. Ihanko oisin tankannu tai jotain :D Söin koko ajan ja kaikkea. Tänään ei sitte oo senkään eestä maistunu muutaku mansikat, vesi ja turkkilainen jogurtti. Heh. Tosin nyt tekee tosiaan mieli niitä herveitä ja nyt myös Moonin mainitsemaa savukalaa,mmmm. Ja rahaa tulee vasta 26. päivä, JIPPII. No meen maanantaina mummulle ja vaarilleni kahdeksi yöksi vähän lomailemaan, siellä on aina kaikkea herkkua, mmm. Saattaa olla viimeinen yöreissu sinne ilman lasta, hurjaa. (Asuvat siis vain 20 kilometrin päästä täältä meiltä ja meillä on perinteeksi muodostunu, että käydään joka sunnuntai siellä :) )

Mulla on ollut tänään joku ihmeen suolentyhjennys päivä :D Yritän kuitenkin pitää mielessä, että ei se mitään tarkoita :D Täytyyhän mahan tyhjentyäkkin kun eilen tuli tankattua niin kauheesti!  Toivottavasti ei ainakaan ole mitään maha tautia, on nimittäin ollut vähän huono-olo ja pyörryttänytkin. 

Jee, tulipa sekavaa tekstiä :D

Eiks 37 viikkoa oo normaalisti se raja milloin vauva saa syntyä jos on syntyäkseen? Onko tuo 36 viikkoa sitten vaan jos on erikseen mainittu? Mietin vaan kun mulla täytty tänään se 36 viikkoa et joko sitä viittis ottaa kotikonstit käyttöön. :D Vai odottaako et ois se 37 lasissa. Vaikka mitään sen suurempaa uskoa mulla ei oo noihin synnytyksen käynnistymisiin vippaskonstein niin yrittänyttä ei laiteta.. nimim. Malttamaton emoticon 

laukku Mulla on paikat kypsänä ja pari senttiä auki, kysyin lääkäriltä että pitääkö varoa jotenkin...? Niin se vastasi että ihan normaalia elämää vaan. Mä itse vaan sitten kotona totesin miehelle, että nyt meni viimeisetkin seksihalut kun en halua että pikkuista tökitään otsaan... :) Mutta kannattaa kysyä lääkäriltä jos mietityttää. En usko kyllä että ainakaan kondomia tartteisi käyttää...

Täällä on ollut taas oikea herkuttelupäivä. :) Vai pitäiskö sanoa :(
Päivällä anoppilassa tukeva aamiainen, kevyt lounas (savustettua lohta, nam + salaattia), jäätelöä. Sitten kotona karkkia, viinirypäle-juustotikkuja, dippailtavia kasviksia ja grillievästä sekä siiderijuomaa. Oli hyvä syy; tuli vieraita käymään (Mursku). :) Sitten eräät lähti lenkille ja me jatkettiin vielä: vähän valkosuklaata ja loput karkit... :P Huh... Tosiaan painoa on tullut jo huikean paljon, samaan aikaa hävettää olla tällainen possu, toisaalta en jaksa stressata koska lihon jokatapauksessa. :) Tietysti haluan tarjota lapselle terveellistä ravintoa ja koetan syödä paljon myös kasviksia ym hedelmiä. Mutta herkkujen suhteen ei kontrolli pidä. Heti kun olen jakautunut niin isken hanat kiinni. Ei yhtään herkkuja alas tästä kurkusta. Sitten on pakko rueta keskittymään vauvan ja omaan hyvinvointiin... en halua olla sellainen äiti joka ei jaksa leikkiä lapsen kanssa lattialla... Nyt on ollut jo hankalaa päästä lattialta ylös kun polvet on niin jäykkänä (johtuu kyllä turvotuksestakin ja nivelsiteiden löystymisestä). Mies vaan totesi että on huolissaan että kohta mun polvet ei kestä. :) En halua olla ihan rapakuntoinen...

Ehkä huomenna lenkille ja ens viikonkin vois koettaa olla herkuttelematta...mitenköhän tuo onnistuisi... Pitäis ottaa vaan itseään niskasta kiinni. Liian vakavia mietteitä tähän aikaan illasta, nyt nukkumaan. :)

Mä uskoisin että toi tietty rv rajapyykki on vähän tapauskohtainen.  Mulle sanottiin viimeksi neuvolassa että rv38 saa ruveta kannustamaan supistuksia eli kaikenlaista fyysistä toimintaa saa harrastaa, raskastakin, eri asia sitten auttaako se :D  Kaveri synnytti 37+0 ja hänelle todettiin silloin että se on se maaginen raja ettei lapsi joudu tarkkailuun tms.  Ja onhan se kiinni myös siitä lapsen kunnosta ja koosta tietenkin myös.

Kcatri:  Ihania herkkuja, namnam!  Mä jouduin edellisellä kierroksella rajoittamaan niin paljon herkkujen ja jopa hedelmien syömistä (ja ihan tuloksetta, paino vaan nousi ja nousi) että annoin mennä sitten innolla synnytyksen jälkeen.  En nyt ihan possuksi heittäytynyt mutta usein santsasin pullaa kahvvipöydässä jne.  Mulla tuli sillon tosiaan se 20kg ja kyllä se kaikki lähtikin, mutta sitten kun imetys loppui kuin seinään niin tuli sitten iloisesti 9kg takaisin...

Ihanaa, tänään sain makoilla sängyssä pitkään!  Poika kyllä heräsi 6.30 mutta touhuilivat sitten isin kanssa kun minä lepuutin.  En kyllä unessa enää käynyt (en osaa nukkua kun kuuluu lapsen ääntä) mutta ihanaa oli makoilukin!

Paranee varmaan kysyä neuvolasta lupaa jos saisin jossain vaiheessa alkaa edistämään synnytystä. Mä en oo koskaan saanu mitään painoarviota vauvasta (ultria lukuunottamatta), ainoo mitä on sanottu sen koosta on että kuulemma melko siro, mutta silläkin viitattiin siihen että tarpeeksi siro syntymään alateitse. Ajattelin että pitäsköhän soittaa huomenna ja pyytää saisko torstain lääkäriaikaa siirrettyy aikasemmaks kun olo on niin helvetillinen, mut en tiiä miten ne mua pystyis muka auttaa.. Aina ennenkin vastaus kaikkiin vaivoihin on ollu vaan että se on voi voi. Mut tällä kertaa aion kuvailla mun olon niin ylitsepursuavan dramaattisesti että ne ottais jotenkin tosissaan mut.

Cilmi:  Mä sain painoarvion viimeksi siinä 36-viikon lääkärineuvolassa.  Tällä kertaa en sitä saanut kun oli ultrattu just viikkoa aikasemmin kun epäiltiin että se lapsi olisi jotenkin kitukasvuinen.  Oikeestaan se ultraus vain on luotettava, ne käsikopelolta tehtävät arviot voi heittää reilustikin suuntaan tai toiseen.  Joissain neuvoloissakin on kyllä ultrat joten sillon siihen painoarvioonkin voi luottaa paremmin.

Itku...  Mies lähti kalaan kaverinsa kanssa.  Kysyi multa onko ok ja sanoin että kunhan ei koko päivää siellä ole.  Teki mieli kieltää kun en haluais olla yksin muksun kanssa (sitä saa olla viikolla ihan tarpeeksi) mutta onhan miehelläkin oikeus nähdä kavereitaan ja rentoutua.  No se lähti sinne puolen päivän jälkeen ja äsken, kolme tuntia myöhemmin, sanoi että tässä nyt kestää kun ei ole venekään vesillä vielä kun kaveri unohti sen avaimet kotiin...  Siis mitä???  Mitä ihmettä ne on tehneet sen kolme tuntia?  Vene kuitenkin oli tässä Nurmijärvellä ja Espooseen menivät.  Justiinsa.  Ja useampi tunti kuulemma menee jahka vesille pääsevät.  Itku kurkussa ilmoitin sitten että en ainakaan perkele tee ruokaa että saa ukko tuoda jotain hyvää tullessaan.  Ja mä toivon että sen käsitys hyvästä ei oo mikään grilliltä ostettu hodari...

Onko muille sattunut vahinkoja uusien ulkonevien muotojen takia??? Minä jo TOISTAMISEEN tein vatsaani pienen palovamman... Tein äsken jauhelihakeittoa ja kurkottelin maustekaapille ottamaan suolaa, kun vatsani osui kuuman paistinpannun reunaan. Onneksi ei tullut iso jälki, mutta punainen naarmu kuitenkin. Eikä ole montaa päivää, kun tiputin kuumaa kasvissosekeittoa vatsalle ja siitäkin tuli pieni läikkä... Varmaan huomenna neuvolassa hoitaja katsoo kummissaan vatsaani... Onneksi vauva lilluu edes jonkinmoisessa nesteessä (vaikka pinkeydestä päätellen nestettä on vähän), joten tuskin ja toivottavasti hänelle ei näistä ruokavahingoista ole mitään harmia koitunut. Muutenkin kaikki tuntuu tippuvan käsistä ja kaikki paidat on jatkuvasti sotkussa varsinkin mahan alta, jonne ei edes näe

Kcatri: Kiitos viimeisestä! Käytiin tosiaan illalla kotiin tultua vielä pitkä lenkki metsässä. Oli ihanan raikas sää. Mussutin kyllä taas niitä mustikoita niin, että reissu venyi aika pitkäksi, mutta hyvältä maistui!

Nyt ajattelin itsekkäästi jättää koirat kotiin ja lähteä reippailemaan ihan yksin. Ahdistaa, kun kaksi karvakuonoa kiskovat niin, että kädet venyvät.
Ensi viikolle on taas helteitä luvassa, koetetaan jaksaa!!!

Hohhoh, tänään oli veljenpojan ristiäiset, ja mua väsyttää aivan sairaan paljon! Viime yö meni taas ihan johonki muuhun kuin nukkumiseen eli kait nää "yövalvomiset" on nyt sitten virallisesti alkaneet. Vessassa kävni varmaan 15 kertaa ja parhaimmillaan jopa niin, että oli tullut juuri vessasra ja päässyt hyvään asentoon ku jouduin taas lähtemään vessaan. IHANAA! Ja tosiaankin tuo vauva varmaan aikoo pöngätä ittensä ulos tuosta mahan päältä tai sitte kyljistä :D Niin on ihan vähän pinkee olo ja missään asennossa ei ole hyvä nukkua... Nostan kyllä todellakin ISOLLA kädellä hattua niille joilla on jo yksi pikkukaveri kotona, jonka kanssa touhata. Tuntuukin välillä ihan pöljältä valittaa kun itsellä kuitenkin on mahdollisuus levätä juuri silloin kun huvittaa, eikä tarvitse kenenkään perässä juosta yms. :D

Mulle tosiaan on ainakin erikseen sanottu tuo 36 viikkoa, mutta mitä nyt olen netistä lueskellut itse niin suurin osa mitä oli kerrottu nuista 36+ viikolla syntyneistä olivat olleet aika normaali ajat sairaalassa ja ainut lisä juttu on ollut monilla tuo valohoito keltaisuudesta johtuen. Mutta oli toki niitäkin joiden pikkuiset vauvat olivat joutuneet esim lämpökaappiin tai jotain. Mutta luotan kuitenkin tuohon lääkärin sanomaan 36 viikkoon :) siitä viikko niin pikkumieshän on jo kaiken järjen mukaan täysiaikainen :)

laukku Mulla kans on kokoajan vessassa ravaamista. Parhaimmillaan kävi jopa niin että olin vessasta palaamassa enkä sohvalle kerenny istahtaa kun täyty kääntyä takas vessaan. :D Siinä tilanteessa voin sanoa että nauroin ittelleni vahingoniloisesti. :D

Äääh, tänne tulee niin hirmusella vauhdilla juttua etten kerkeä edes lukea kaikkea, saati kirjoitella ja kommentoida takasin! Mukavaa että ollaan aktiivisia. :)
Ite en ole edes kirjautunut facebookiin, jäänkö mä jostain paitsi kun te perustitte sinne yhteisön?

Minäkin oon tässä pari päivää pitkin päiviä käynyt kattomassa, joka täällä kuuluis jotain Niasta. Toivottavasti hänellä ja pikkusella on kaikki hyvin.

Mies innostui perjantaina maalaamaan taloa... ARGH! Mä olin odottanut tätä viikonloppua kuin kuuta nousevaa, että mentäis ja tehtäis yhdessä jotain, kun miehellä pitkästä aikaa on viikonloppu vapaa. Mutta ei, sehän päätti että just nyt täytyy maalata ikkunoiden ja ovien karmeja. Vielä kun tää sää on niin epävakainen... noh, koita nyt tuon pää kääntää kun se on päättänyt maalata.
Se touhuaa että syksyllä alkais maalata seiniä täältä sisältä. Yritin sanoa että ei pieni vauva voi olla maalinkatkussa täällä, että ei voi maalata, jättäis sen sitten myöhemmäksi tai tekisi nyt heti. Hänen mielestä voin mennä vauvan kanssa vanhempieni luo pariks päiväks ettei tarvii maaleja hengitellä. Haistakoot paskat.

Olin tossa päivällä cittarissa kattelemassa imetysliivejä ja niiden hankinta alkaa oikeesti ahdistaa mua... Joku sanoi että voi varautua ostamaan ainakin kokoa isommat, kuin mitä nyt käyttää mutta, mutta.... Sovitin 90D kokoa (tällä hetkellä 85C, eikä ole kasvanut raskauden aikana yhtään) ja ne oli aivan VALTAVAT! Ihan kun olisin laittanut rintani telttailemaan!
Ne maksaa kuitenkin sen pari kymppiä, enkä mä uskalla niitä ostaa kun en vaan jaksa uskoa että mun rinnat turpois niin valtaviksi. Jos ne imetysliivitkään ei ole sitten suunnilleen sopivat niin rinnathan roikkuu kärpäslätkinä navan päällä ihan hetkessä.
Tästäkin aiheesta on täällä sata ja miljoonaa kertaa puhuttu mutta te, jotka olette jo ostaneet imetysliivit; kuinka paljon isommat ostitte tähän hetkiseen nähden?

Täytyy sanoa, että jos ei olis ollut pakko alottaa kesälomaa jo juhannuksena niin olisin ihan hyvin voinut jatkaa töiden tekoa äitiyslomaan asti, joka alkaa ensviikolla. Tää kotona olo
saa mut sekoamaan ja törsäämään myös rahaa aivan järjettömästi.
Mä olen kerinnyt ostamaan jo varmaan kolmeen kertaan uudestaan ja uudestaan pikkuselle kotiin tulo vaatteet, kun aina tulee jotain vielä söpömpää vastaan.
Nyt alkavalla viikolla pitäis mennä ikeaan vielä hakemaan vaippa roskis.
Hei muuten! Mistä saisi pinnasängyn päälle asetettavan hoitotason? Onko kellään?
Ikeassa ei niitä vissiin ole.

Oon nähny ihan cittareissa niitä pinniksen päälle tulevia hoitotasoja.  Jos ei ole esillä niin kannattaa kysyä joltain myyjältä jos varastosta löytyisi.  Ja muistaakseni ainakin Lastentarvike myy niitä.

En sit tie oliks noi herneet niin järkevä juttu.. Yksin söin litran ja hitsi sitä ilmavaivojen määrää.. Nyt aattelin, et uskaltaaks sitä enää syyäkkään, ettei vaan synnytksessä päästelis mitään ylimääräsiä kaasuja..=D

Täälläkin liikkeet oikeesti jo sattuu tosi tosi paljon. Varsinkin sillon ku painaa itteään alaspäin. Tuntuu ku tulis sieltä ulos..

Leluponi: Mä kanssa huomannu saman.. Ku on rakko täynnä ni supistelee herkemmin.. Sama muuten tämän isomman hädän kanssa..

Moon: Mä olisin kans ruvennu tosa tilanteessa raivoomaan. Ja olenkin raivonnut, ku on menny oletettua pidempään. Se on hippasen ärsyttävää.. Toivottavasti sait jotain herkkuruokaa..

Mursku: Mulla paloi kerran kanssa masu.. Toisaalta se ois palanu muutenkin, vaikka en oiskaan raskaana.. Tein ruokaa ilman paitaa ja kappas ku kuumaa kastiketta roiskahti suoraan masuun.. Auts..

Laukku: Täälläkin valvotaan yöllä. Vessassa ravataan jatkuvasti ja muut kivut herättää kesken unien.. On muuten tosi raivostuttavaa herätä kipuun.. ihan hirveetä. Viime yönäkin heräsin siihen ku valitin kovaan ääneen.. Teki kipeää ja kovin.. Eikä se ole pöljää valittaa, vaikka ei olekaan toista lasta siellä. Ohan se raskasta muutenkin ja itekin valittaisin todella varmasti vaikka ei tuota poikaa olisikaan.. Kyllä se raskaus on raskasta loppuvaiheessa varsinkin..

Cilmi: Joo täälläkin oon kerran joutunut kääntymään takaisin.. Vessan ovelta ku tajusin et lisää tulee.. Joskus jään hiukaksi aikaan vessaan ja istun uudestaan...

Täällä ollaan tänään tehty kävelylenkki ja sitten oltiin miehen kanssa kahestaan kaupungilla, kun muori tuli hakemaan pojan siskoni luokse vierailulle. Ja ai että on tehnyt kipeetä tuolla kävely. Kauheet supistukset ollu koko ajan päällä. Harmi ku en muista yhtään millaiset ne ekat supistukset viimeks oli.. Siis sinä päivänä ku synnytys käynnistys.. Mut voin kuvitella et olis ollu jotain tän tapasta.. Tosin nyt ku päästiin kotiin, ni supistukset katos ku tuhka tuuleen.. Että eipä liiemmin nyt tuuleteta täällä vielä.. Tiiän et menee yli ja naureskelen myöhemmin näille mun jutuille..

Nyt kyl on semmonen väsymys, ettei kyl houkuttelis yhtään ajatus et yöllä tulis lähtö.. tai hetken päästä.. hiukan väsyttäis sielä..

Facebookissa jo miettisin Nian tilannetta.. Voi ku kuulisi hänestä jotain..

Takaisin