Helteisen heinäkuun höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja idaho
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mijo:  Mua vaivasi viime kerralla raskausunettomuus vikat viikot niin että nukuin jotain 2-4h yössä ihan tosiaan sinne lapsen syntymään asti :S  Sitten se tuntuikin luksukselta kun SAI nukuttua kun lapsi oli ulkona!  Pitihän sitä toki herätä yösyötöille mutta kun kuitenkin sai unen päästä kiinni ja nukuttua vähän enemmän kuin ennen synnytystä :)

Täällä on joo lähteny päivä käyntiin.  Ei oo enää niin toivoton olo.  Lapsi on tosin saanu jo muutaman kunnon raivarin ja jos sen syliin ottaa niin puree kuin raivotautinen.  Huoh.  Onneksi vastasyntyneellä ei sentään (luultavasti) ole hampaita!  Joskin imeväinen pystyy puremaan ikenilläkin melko lujaa <:)

Mitähän Nialle kuuluu...

samaa täälläkin mietitään..Mikäs sen Nian tilanne on..

Nojuu.. Hyvinhän tämä sisäpäivä tähän asti on mennyt.. Tosin vaikeaa keksiä pojalle mitään kivaa tekemistä.. Nyt taitaa tehä jotain ikävyyksiä,ku on niin hiljaista.

Harkitsin ite että josko sitä nukkuis pojan kaa päikkärit samalla.. Tosin tuntuu siltä, että pikkuherraa on vaikea saada unten maille ja ei sitä unta riitä sen vertaa, että ite siitä hyötyis mitään..

Ihanaa, ku miehellä alkaa loma.. Ois jotain seuraakin. Tää on harvinaisen tylsää kököttää himassa..

Oon miettiny, et misä se mun pesänrakennusviettini oikeen on??? Ei siis kiinnosta tehä juuri mitään tän kämpän eteen.. Onko kellään muulla tämmöstä?

Moon: Muutto on näillä näkymin syyskuun puolenvälin kieppeillä, ja millään ei malttais odottaa. Tätä odottamista onki tässä ihan riittävästi: ensin ootetaan vauvaa, sitten muuttoa, uuden auton tuloa ja sittenpä alkaaki jo joulu lähestyä.

Tuo osittainen sairasloma on todellakin mahtava keksintö. Olisin muuten ollut täydellä sairaslomalla ainakin puolet raskaudesta, ja tylsistynyt totaallisesti. Kun työ osastolla (raskas sisätautiosasto) ei enää liitoskipujen takia onnistunut, hain paikallista erityisäitiysrahaa mutta onneksi työnantaja pystyi antamaan minulle sellaisia työtehtäviä, että edelleen saan käytyä töissä, konttorihommissa tosin.

Täälläkin huonosti nukuttu yö... Yöks.. Heräilin noin 1,5 h välein siihen että meinasin oksentaa unissani suuhuni.. Sitten kauhee oksennuksen maku suussa siinä :s.. Koitin ottaa Rennietä jos helpottaisi, vaikkei mitään varsinaista närästystä ollu mutta jotkut mahahapot sieltä ylös pyrki. No ei se auttanut.. Ja laitoin kauheen tyyny kasan ettei olis niin häijyä nukkua kun oksennus suorastaan valu suuhun, tai siltä se tuntu. Nukahtamiseen helpotti kyllä, mutta heräilin silti säännöllisesti siihen että meinas tulla ylös. Varsin omituinen ja epämiellyttävä vaiva. Täytyy toivoa että viime yö oli ainoo laatuaan.

Mä jaoin mun yön kahteen osaan. Eka yöllä nukuin muutaman tunnin ja aamulla olin hetken hereillä ja taas nukuin muutaman tunnin :) Käyhän se niinkin.

Taas on ihan liikaa tavaroita pakattu mökille mukaan ja kohta alkaa koko viikonlopun mittainen nettipimento. :) Hyvää viikonloppua kaikille!

"Maailman paras pannari" -ohje. Olipa tosiaan. :( No ei ollut. Eikä onnistunut ollenkaan. Höh. Vaikka tein ihan ohjeen mukaan, syy on siis ohjeessa. :)

Me lähdetään tänään anoppilaan yökylään ja huomenna takaisin kotiin, huomenna tulee toivottavasti vieraita käymään: Mursku ja hänen miehensä. :)

Tästä foorumista on ollut kyllä tosi paljon iloa ja hyötyä, on saanut uusia tuttavuuksia ja paljon vertaistukea. Toivottavasti kirjoitellaan täällä vielä sitten vauveleiden synnyttyäkin. :)

Hyvää viikonloppua kaikille!

Ciao!

Tulihan se "viilea" tannekin! Tanaan "vain" n.+30 astetta, pystyy jopa olemaan ulkona!!
Tanaan veto aivan pois,ei ole jaksanut tehda oikeen mitaan, tais olla eilen liian toiminta rikas paiva! Eka aamulla synnytysvalmennus 2 tuntia (meilla taalla joka viikko), sitten heti peraan vika neuvola ja iltapaivalla kavin viela kampaajalla! Tulipahan laitettua hiukset kuntoon jos tulee lahto synnyttaa, ei lapsi pelasty heti aitiaan.. ?  Mutta eipa ole laakarin mukaan viela pelkoa etta lahdetaan synnyttaa, sano etta ei taalla tapahdu viela mitaan! :( Elin toivossa et sanois jotain siihen suuntaan etta ei enaa kauaa... Laskettu aika 1.8. Sanoinkin miehelle et nyt kavelylenkkia ja seksi kehiin ni saadaan kaveri ulos! ;)  Vaikka ihan hyvin tassa raskaanakin voidaan, mutta halusin et saan synnytyksen pois alta. Aika hyvin olen saanut  valmennettua itseni  (paani) tuohon luomu synnytykseen, mutta kylla se silti jannittaa, miten kivun kanssa kay! Ja kaveri oli aika iso 3450g! Laakari kylla sano etta voi ottaa 200-300g pois, mut silti.
  Huomenna paasee laittaa itsensa juhla kuntoon, kun tyokaveri menee naimisiin! Ihanaa! Meinas tulla tai tulikin pikku kriisi mulle juhlavaatteen kanssa, ku naytin niin isolta ja tuntu et puku ei sovi. Sanoin siita sitten miehelle joka tokaisi etta pitaako sun nyt paivaa aikasemmin valita vaate etta sulla on ollut aikaa 6kk! Sanoin et sori vaan et oo vissiin tajunnut mitaan etta en voinut ostaa vaatetta aikasemmin ku en tienyt minka kokoinen olen heinakuun puolessa valissa! No kylla se sitten tajus et oli valinnut sanat hieman vaarin. :)    Kai sillakin hermo alkaaa menee ku tekee paljon toita (kokki ja nailla helteilla) ja odottaa niin paljon etta taa kaveri syntyis! Pitaa ymmartaa sitakin, ettei varmaa helppoa!

Hauskaa viikonloppua kaikille!

ps.Wilperi saitko viestin?

minunki on ollu pakko jakaa unet kahteen osaan, ei yöllä saa unta ja sit kun herää niin sitä herää. viime yönä nukuin yöllä abaut 4 tuntia ja sit olin heräillä jotain 4-5 tuntia ja sit nukuin reilu 3 päivällä.. jos nyt jaksas valvoo iltaan asti ja ehkä sais unen päästä kiinni aikasemmin. 
tosiaan se esikko tulee kotiin ens yön aikana, porukat lähtee ajeleen helsinkistä tossa jossain vaiheessa iltaa. 

Kylläpäs tänne on tullut tekstiä vaikka on heinäkuu ja porukat lomalla, reissussa ym.ym.
Mekin oltiin reilu viikko möksällä ja nyt tultiin muutamaksi päiväksi kotona käymään, eilen oli neuvola ja lääkäri ja huomenna mennään tutustuun synnärille ja synnytysvalmennukseen. Kauheasti paikkakuntaisia eroja noissa perhevalmennuksissa ym. Täällä meillä ei ilmeisesti järjestetä ollenkaan (vai johtuuko ajankohdasta...) perhevalmennusta mutta kaupunki maksaa synnytyssairaalan järjestämän "pika-valmennuksen" ja tutustumisen synnäriin. Koko homma kestää n. 3h...
Neuvolassa kaikki kunnossa, paikat kiinteät ja kiinni (ihanaa, saa vielä uida!) ja neiti edelleen perätilassa. Jos ei parin-kolmen viikon sisään käänny, tilanne tarkistetaan äitipolilla ja päätetään jatkotoimenpiteistä. Sen olen jo päättänyt ja miehellekin teroittanut (jos eivät minua usko ja kunnioita toivetta...) että perätilassa en ala synnyttämään.
Muuten täällä on voitu kaikin puolin hyvin. Helteet eivät ole suuremmin väsyttäneet ja vaivanneet, tahtia on vain pitänyt vähän hiljentää kuumimpaan aikaan päivästä ja onneksi on saanut käydä vielä uimassa. Turvotusta on alkanut ilmaantumaan nilkkoihin ja sormiin ja aamusin nivelet on niin jäykät että kävely sattuu ja sormet saa suoristaa nivel-niveleltä itse...Uni on maittanut helteistä huolimatta ja vessassakin käyn vain 1-2 yössä, päivisin otan 1-2 tunnin tirsat. Supistuksia tulee harvakseltaan, pääasiassa iltaisin tai jos olen istunut pitkän aikaa paikallani. Supparit on muuttuneet lähes kokonaan menkkamaisiksi, ihme että paikat oli silti vielä kunnolla kiinni neuvolakäynnillä...
Huomenna vielä takas möksälle muutamaksi päiväksi... Kivaa viikonloppua kaikille!

Kutvonen:  Hienoa että olet saanu nukuttua!  Mullakin jo riittäis unta vähän paremmin yöksi mutta kun sitten eräs pieni henkilö herättää ennen sianpieremää <:)

Meillä ei täällä ole synnytysvalmennusta ollenkaan.  Ei ollut siis ensisynnyttäjänäkään.  Silloin oli kyllä perhevalmennus, ihan jees sekin.  Ja parasta oli kun pääsi käymään synnärillä tutustumassa!  Tällä kertaa en koe sitä tarpeelliseksi kun on sama sairaala kuin viimeksi.  Mähän oon kyllä ihan pihalla kaikista eri synnytysasennoista, synnytyslaulusta (mikä piip se edes on???) jne.  Ainoa mikä meillä oli synnärin nettiversiossa selostettu oli kivunlievitykset.  Niitä en taas viitsinyt painaa mieleeni kun en tiennyt yhtään mitä se synnytyskipu on.  Päätin sillon viimeksi että mennään luomuna niin pitkään kuin jaksaa ja sitten tarvittaessa lievitystä.  Epiduraalilla synnytin ja se toimi mulla tosi hyvin.  Ilokaasua ja aquarakkuloita en todellakaan aio enää IKINÄ kokeilla!  Ilokaasu sai oksettamaan ja aquarakkulat taas ...hyi olkoon!  Mielummin kestän kaikki synnytyskivut kuin niiden laittamista!  Toisille niistä on apua mutta mulle ei mitään vaikutusta, laittaminen vaan sattui aivan sairaalloisen paljon.

Nyt ei varmaan viikonloppuna tule lisäyksiä fb-ryhmään kun wilperi on reissussa.  Ilmeisesti muutkin ryhmän jäsenet pystyy kyllä lisäämään jäseniä, pitää vaan ryhtyä kaveriksi ensin.

Ja joo, tuli sitten pannaripäivä huomiselle, kiitos Kcatrin herkkumaininnan :D  Tänään ei valitettavasti enää onnistu kun on maito niin vähissä enkä jaksa enää kauppaan laittautua.  Mmm ihanaa jo etukäteen.  Mulla on semmonen jo moneen kertaan maailman parhaaksi pannukakuksi todettu resepti, paljon rasvaa ja kananmunaa, ihanan epäterveellistä.

Cilmi:  Toi refluksi-ilmiö on ällöä!  Harmi vaan ettei siihen oikein auta mikään.  Mulla jeesasi viimeksi se kun maha jossain vaiheessa vähän laskeutui eikä kohtu painanu enää mahalaukkua niin vahvasti.  Mutta aikamoisessa peittotyynyläjässä minäkin nukuin, pystyasento vähän helpottaa.  Sängynjalkojen alle voi myös laittaa kirjoja tms. että saa vähän pystympää asentoa.

AnnaItalia:  Mäkin odotin innolla että lääkäri olis todennut jotain lähestyvästä synnytyksestä <:)  Mutta eipä tullut moista lupaavaa diagnoosia.  Toisaalta noi hommat saattaa sitten kuitenkin edetä tosi nopeestikin, mä taisin esikoisen kanssa saada vielä rv39 diagnoosin "ei merkkejä lähestyvästä synnytyksestä" ja sitten kuitenkin lapsonen syntyi rv40+4.  Toivossa on hyvä elää siis :)

Just tajusin nähneeni hoitopöydästä jotain unta päikkäreillä...  Pitäisköhän se kaivaa pikkuhiljaa esiin tuolta vaatehuoneesta.  Se on kyllä hirveän ruma joten ehkä odotan lapsen syntymään :D

Oli pakko tulla purkautumaan.. (jotenkin on tämmösii vitutusviestei mukavempi kirjottaa tän, ku ton naamakirjaan.. en tie miks..)

Joo.. Äijä on siis ollu lähes koko viikon tekemässä kaverinsa luona terassia ja mä ollu yksin pojan kanssa aamusta iltaa. (muuten ei oo mitään herkkua jos olis yh..) No tänään sit meiän piti grillata. Miehen piti olla kotona viideltä. Noh.. Oon nyt yrittäny soittaa ja kirjottaa sille, et tuleeko viideltä vai ei. Kuudelta lopulta suostu vastaamaan, et on vielä töissä ja kohta lähössä. HUOOOH.. Ei sit maistunu vähän aikasemmin ilmottaa. Mul hiukan iso nälkä ollu jo kahesta eteenpäin ja kuolaten tääl oon ootellu pihvien paistoa.. Nyt meni kyllä maku koko grillailuun. Ja vitutus on nyt kyl sitä luokkaa.

Nytku kirjotin, ni tuntuu turhalta kiukuttelulta.. Mut nälkä on suuri..=D

Nojoo..

WandaCat: Ja sitähän sanotaan, että odottavan aika on pitkä..:)

Yyh.. Kuulostaa todella inhottavalta Cilmi. Työkamuni kertoi, että hänellä oli aikanaan niin paha toi närästysjuttu öisin, et oli pakko nostaa kirjojen avulla sängynpäätyä ylös..

Oispa meilläkin mökki.. mut ei..

Mä en oo vielä päättäny.. Et kumpaa.. pannaria vai sitä mansikkapiirakkaa.. Voishan repästä ja tehä molemmat.. Tai sit lättyjä.. Nam nam..

Noniin.. Täytyy mennä kattomaan toi käteistilanne.. Voisin tilata ittelleni pizzan..Miksi ei heseruokaa toimiteta kotiin..?? Äijä syököön mitä ite lystää..

idaho Mäkin oon miettiny, miks mitään muuta ei oikeestaan kotiinkuljeteta kun pizzaa ja kebabbia? Ei subia eikä mäkki- tai heseruokaa?? :( Siinä ois kyllä niiiin hyvä bisnesrako perustaa sellanen ravintola joka kotiinkuljettaa monipuolisemmin roskaruokaa! ;)

Mä vedin herkkukeskustelujen seurauksena puoli litraa B&J jädee!! No, oisin syöny muutenkin, oon syöny tän kuun varmaan joka päivä vähintään yhen puikon. Yleensä pidän itteni kurissa enkä pahemmin syö, mut kun jäde on yks mun heikkous, ja jotenkin ny antanu itelleen luvan löysäillä syömisistä, ni sit vetää kaksin käsin muka varastoon. Esikoisesta oli sama homma konvehtien kans (hän siis syntyny tammikuussa, hyvin ehti siihen asti mussuttaa suklaata).

Mä pystyn viäkin suurin piirten joka toinen yö nukkuun putkeen ilman vessataukookin (ellei toi tyttö herätä sellasilla raivareilla kun tänään). Huipee! Mut oli viimekskin siinä aika lopussa et pätkissä ja lyhyinä meni yöt, varmaan luonto jotenkin valmistaa yöheräilyihin :)

Meillä oli viimeks joku synnytysvalmennus, tunnin juttu missä ei tullu mitään uutta, mut oli tosiaan kiva et pääsi näkeen sairaalaa ennen tositoimia. Jos oltas menty tohon isompaan, niin siä sekin vähänen tutustuminen ois ollu netissä!!!!!!!!!! Mä en tiä oliko siäkään puhetta mistään synnytyslauluista tms, vai enkö vaan kuunnellu kun ei ittee kiinnostanu :) Ja lukiko sillon kaikkee niin innokkaana etukäteen, ettei tullu sen takia mitään uutta? Ja en kans pahemmin kivunlievityksistä ottanu selvää, aattelin et kätilö sit auttaa ja neuvoo siinä vaiheessa kun on ajankohtasta, et meen ihan sen mukaan. En siis ehtiny ottaan kun lopussa ilokaasua (istukka ei meinannu irrota, ja olin jo niin pökkelössä ja kipee siitä luomusynnytyksestä etten jaksanu enää), ja sillä lähti kyllä kipu, mut meni pää niin sekasi etten tykänny yhtään, ja lähti tunto maskikädestä. Tuli karsee paniikki et kohta lähtee toisestakin kädestä tunto, millä tosiaan pitelin tyttöö mahan päällä.

No jos sitä nyt vihdoin ja viimein sais kirjoteltua tänne... Vähä ollu hiljais eloa mun puolelta viime aikoina. Tuntuu ettö on niin kauhee kiire tehä koko ajan jotain ettei kerkee rauhottua muutako aina yöks... Koko ajan semmonen tunne ettei kerkeä tehä kaikkee mitä haluais ennen ku vauva syntyy Nyt ois tapetin repismistä ja sitte tapetointi ja kodin laittamista yms yms...

Mää oon voinu kyllä aika hyvin koko raskauden ajan... Rennietä tosin menee kyllä joka päivä ja supistelee paljon mutta kai tuo on aika normaalia ku ei mitää järkky kipeitä oo...?

Cilmi mulla kans on ollu tota vaivaa öisin ehkä pari kertaa viikossa, on aina pitäny nousta istumaaa joksku aikaa, että menee ohi. Maitoa ja rennietä vaa nassuu :)

Joku kans puhu tosta issias vaivasta. Mullakin on sitä.. tosi raivostuttavaa ku pitää miettiä aina välillä että tohtiiko sita astuakaan toisella jalalla ollenkaa ettei lähe alta :(

Yohanna mulla on kans aivan kauhee himo jädeen! Ollu alusta  asti :) Mahtuu varmaa kahen käden sormiin kaikki ne päivät raskaus ajalta jollon EN ole syöny jäätelöö :)
Miten teillä synnärillä ku olit ensimmäistä synnytttämässä? Kannustettiinko synnyttämään luomuna vai tyrkytettiinkö lääkkeitä? Meillä synnytysvalmennuksessa ainakin tämä kyseinen kätilö ei kannattunu luomusynnytystä..

Katos vaan, pääsin vihdoin kirjautumaan sisään, jee!

idaho:  Mikähän kumma se on kun noi miehet ei ymmärrä soittaa ja ilmoittaa suunnitelmanmuutoksista.  Etenkin jos vielä toinen joutuu nälkäsenä odottamaan.  Ärsyttävää!  Ja mä kannattaisin kanssa Hesen kotiinkuljetusta!

Huoh, tänään taas huutoherätys rutkasti ennen kuutta...  Ja vielä iloisempi yllätys oli kun meni poikaa sängystä hakemaan...  Meillä siis on pitävän yövaipan metsästys meneillään.  Aikasemmin käytettiin Pampersia mutta poika oli aina märkä.  Nyt vaihdettiin Liberoon ja sepäs ei sitten näköjään pidä kiinteää tavaraa ollenkaan.  Oli tullut kakka ja sepäs oli sitten iloisena sotkuna pitkin sänkyä...  Tää on semmonen joka äidin unelmaherätys kyllä...  Harmittaa yli kaiken vielä ostaa noita kalliita vaippapaketteja jos pito on noin onneton ja kun meillä ei noita kertakäyttösiä muuten edes käytetä.  Rumarumaruma sana!

Täällä yks jäätelöaddikti ilmoittautuu myös!  Sitä tulee syötyä päivittäin.  Onneksi kesäaikaan nuo muut lempiherkut kuten mansikat ja tuoreet kasvikset on sentään terveellisempiä vaihtoehtoja.

Nyt sinne kauppaan ja sitten pannaria laittamaan!

minä olen kans jäätelön ystävä, tosin olen aina ollu ja tulen aina olemaan 
tässä yks päivä sain viksun idean ja söin jäätelöä juustopalloilla, kun en halunnu sotkea sormia siihen juustopallojen maistehommeliin 
joskus ennen olen syöny jäätelöä poppareitten kanssa kylläkin... 

Mulla on nyt yöllä ja aamulla kutittanu vasemman käden sormia.. ja ollu muutenki ihan oudon tuntoset sormet, pitäis varmaan soitella johki synnärille asiasta.. eiks toi kutina ole joku raskausmyrkytyksen oire? 

Nyt sit on mun viimenenkin oloasento menny. Nyt on sit joka asennossa tuskaa. Ennen oli vielä sillein että maaten pysty olee, mut nyt sekin on hirveetä kun oksettaa niin hirveesti ja mahahapot meinaa tulla ylös maatessa(tyynyvuoret helpottavat lievästi muttei paranna tilannetta..). Seisoessa -> huimaa, kävellessä -> sattuu mahaan (+ huimaa), istuessa -> kylkiluihin sattuu(ei auta suora selkä, ei auta vino selkä..) ja nyt.. maatessa -> oksettaa.. Kaikkia näitä vaivoja on ollu kyllä pidempään, mutta nyt sitten siinä tilanteessa että kolotusta on kirjaimellisesti 24/7.

Ens torstaina (vasta..) on lääkäri ja anon arrrrmoa joltain ylemmältä taholta että saisin kuulla ilouutisen ja paikat olis alkanu kypsymään synnytystä varten! Ja sit kun kerron mun ylitukalasta olosta siellä niin lääkäri vois todeta vauvan olevan jo mukavan kokonen ja synnyttämisen olevan hyvinkin mahdollista piakkoin (toivossa on hyvä elää..). Tai parhaassa tapauksessa vois vielä sanoa että ellei synnytys itsellään käynnisty johonkin tiettyyn (lähiaikoina olevaan) päivään mennessä, synnytys voitaisiin käynnistää.. Varmaan turhaa haaveilua, musta tuntuu että siellä alhaalla ei kuitenkaan oo tapahtunu mitään.. Mutta mielenkiinnosta silti kysyn. Kun monien synnytystarinoitten perusteella joita oon lukenu niin oon saanu sellasen käsityksen että monille se oksitosiinitippa on aiheuttanu kaikkein kipeimmät supistukset. Onko täällä kellään kokemusta siitä, tai ootteko kuullu jotain vastaavaa(tai vaikka päinvastasta)?

Mä en vaan kestä elokuun loppuun.. Laskettu aika on 13. päivä mut pelkään että menee pari viikkoa yli..

Ääh.."valivalivali"  En kestä kuunnella itteäni! :D

Sun: Mun mielestä kuunneltiin mua aika hyvin. Eli aluks kätilö sano kauheen ystävällisesti,et haluatko ensin kokeilla lääkkeetöntä kivunlievitystä, minkä teinkin (suihku). Siinä vaiheessa kun huusin lievitystä, ei ehtiny enää. Mut varmasti oisin saanu jos ois ehtiny. Ja siinä jälkivaiheessa kysyivät itse haluanko ilokaasua. Et ei tyrkytetty kumpaakaan vaihtoehtoo, vaan neuvottiin ja ehdoteltiin :) Ja muutenkin kannusti ja valoi uskoa siinä vaiheessa kun se itseltä meinas loppua! Siinä mielessä kävi hyvä säkä, kun en ollu itekkään sen tarkemmin miettiny lievityksiä, et sai sit tollasen kätilön mikä neuvo ja tsemppas, eikä tuputtanu omaa kantaansa. ja sillai olinkin aatellu et siihen asti ilman lääkelievitystä kun vaan ite pystyy, mut ne käyttöön kun tulee liian tuskasta :)

Moon: Niinpä. Miehet ei kyllä ikinä aattele loppuun. Mä sit ku taas soittelen välillä liiankin tiheeseen kaikesta. Mieluummin kuitenkin niin päin.. Joo toi vaippajuttu on inhottava. Meillä kyllä kaikkista paras vaippa on ollu pampers.. Se active fit. Liberot ei pitäny ollenkaan mitään. Mut taas housuvaipoissa menee toistepäin. Liberot parempia ja pampersilla vois heittää vesilintua. Ootko miettiny, josko koon vaihto parantais?

Jäätelöä tännekin.. Nyt just ostin yhen puikon pakkaseen.. Nam nam. En jaksanu ruveta leipomaan.. Ku aamulla päätin tehä vähän sämpylää. Nyt on sit kaapissa irtonamuja ja jädeä.. Nam nam..

siala: Voihan toi kutina tarkottaa myös sitä raskausmyrkytystä.. Mut voihan se kutista muutenkin.. Kannattaa vaan soittaa.. saa mielenrauhan..

Cilmi: Kuulostaa kurjalta. Juu mäkin oon kuullu, että käynnistäessä kivut ois kovemmat. Ja onhan se silleen aateltuna ihan järkevää, ku kroppa ei saa rauhassa alottaa sitä synnytystä vaan periaatteessa "väkisten" alotetaan. Mut saattaa olla ihan tapauskohtasta. Must tuntuu, ettei lääkärit kauheen mielellään käynnistelis sitä synnytystä. Jos ei oo ihan pakko. Ku luonnollisesti alkava synnytys ois kuitenkin paras vaihtoehto.. Toivotaan, et sulla ois paikat jo kypsymässä eikä tartteis ihan hirveesti ootella..

Välillä supistelee. En oikeen tie, mitä toivon. Haluanko nyt muutaman viikon viettää kolmisteen perheen kesken.. Vaiko oisko nyt jo kiva se neljäs perheenjäsen jo maailmaan pyöräyttää. Toisaalta nyt ois kunnon mahollisuus viettää oikeen kunnolla pojan kanssa laatuaikaa.. Kohta se jää vähemmälle.. Ehkä ois kiva vielä olla yhtenä kappaleena..

Tänään sitten grillaillaan.. nam nam.. Jääkaapissa makkaraa ja pihviä.. Hiukan lihava olo jo nyt..=D

siala:  Käsien ja jalkojen "ihonalainen" kutina saattais viitata myös raskaushepatoosiin.  Toisaalta saattaa johtua siitä turvotuksestakin.  Kannattaa käydä tarkistuttamassa varuiksi.

Cilmi:  Mä sain oksitosiinia tipassa jälkeisten synnyttämistä varten.  Siinä vaiheessa en kyllä tuntenu mitään enää, oli pää niin pyörällä vauvasta ja kaikesta ja epiduraalikin taisi vielä vaikuttaa.  Mutta oon kyllä kuullu että kun on lähetty käynnistämään synnytystä niin kaikki tapahtuu nopeammin ja rajummin ja silloin tekis kipeetä enemmän.  Omakohtaista kokemusta siitä ei ole.

idaho:  Mä oon kokeillu ton vaippahomman suhteen ties mitä vippaskonsteja.  Nyt ostin paketin pirkka-vaippoja, saas nähä joko lykästäisi.  Ollaan käytetty teippivaippaa että sen sais istumaan paremmin.  Muksu on hoikka n.13kg ja kaikki vaipat mitä ollaan kokeiltu on ollu melkein sinne 20kg asti.  Toivottavasti löytyis joku hyvä, turhauttaa vaihdella lakanoita yhtä tiuhaan kuin vaippaa :O

Ihanaa, nyt pystyin lukemaan herkkujuttuja sen kummemmitta mieliteoitta :)  Ja syy tähän on luonnollisesti se että söin jo aikasemmin puoli pellillistä pannaria ja litran mansikoita :)))))

Takaisin