Helmivaavit tutuksi

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hele81
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tukka hyvin..vielä vähän aikaa..

WASTIS: JEE JEE..SUUREMMOISET ONNITTELUT HUIPPU HYVISTÄ ULTRAKUULUMISISTA
Hyvä Tellervo....*taputukset hälle* [;)][:D]

MAIZA JA UTU: Sydämelliset onnittelut teille plussasta ja tervetuloa [:)][:)][:)]

OMAA: V***ttu,p****llu,Annikki [:@][8|][:D]..Hajotin sitten tänään jo toisen lasten polkupyörän parin vuoden sisään *viheltelee*
Lähdin meidän maasturille kovalla kiireellä parturiin.Se kun on vähän isompi auto kuin tuo henkilöauto ja minä olen tosi kakka peruuttaja,niin peruutin sitten meidän yhden kolmipyörän takarenkaan päältä ja sehän toki meni ihan solmuun.
Pari vuotta sitten peruutin myös maasturille meidän Esikoisen maastopyörän keskiosan päältä ja koko pyörä meni ihan solmuun [&o][:D][:D].
Että tällaista..taidan vaan ajella eteenpäin tuolla maasturilla [;)]

Kampaamoreissu meni ihan ok.Mulla oli eväänä limppapullo,suklaa ja pastilleja [;)]
Jep jep..heippa kaikille.

Yönsäde ja Mini rv 7+2

Nra, aivan mahtava juttu!!! Olen tosi onnellinen puolestasi [:)][:)]

Täällä onkin tapahtunut ja tullut taas uusia tulevia mammoja, heippa vaan kaikille ja onnittelut ultrassa käyneille ihanista ultrauutisista [:)]

Mulla pukkaa flunssaa päälle! Hirvittävä olo, kuumeinen ja joka paikkaa kolottaa + järkyttävä kurkkukipu. Luulen että tämä ei ihan raskausoiretta ole. Nyt on kyllä niin sellanen tunne etten ole raskaana, kipeenä vain. Toivottavasti tauti menee nopeasti ohi, eihän siitä ole haittaa raskaudelle? Siis flunssasta? Saan pian tästä flunssasta päähän pinttymän, ihan vainoharhaiseksi olen mennyt raskauden myötä..

Wastikselle täältäkin onnittelut sykkivästä sydämestä!!! <3

Mulla sitten koittaa totuuden hetki huomenna. Varasin just itselleni ajan gynelle, koska mun pää ei kestä enää tätä alavatsan jomottelua, koska mä en pysty ajattelemaan mitään muuta. Pelkään, että kyseessä on taas keskeytynyt km. Itkuttaa kovasti. [:(]

Wastis: upeita ultrakuulumisia [:)]. Pitäisiköhän munkin varata aika porista, ku tääl naapurikaupungis maksaa melkein 150€ [:@]. Bubble, mitä sulla sitten mehiläisessä maksoi?

Nra: Upee juttu, et ei mitään pahempaa. On se tylsää ku tollai pelotellaan.

Mul oli tänään ihan kauhee päivä töissä. Hain kahvia ja juttelin työkaverin kanssa ja kesken jutelun kauhee polte vatsassa ja tuli tajuton kiire vessaan. Ja koko aamun sainkin sitten juosta vessassa... toisilla on aamupahoinvointeja ja mulla ilmeisesti aamuripulointeja [:'(]. Voitte kuvitella, mikä fiilis ku ei pysty pidättelee ja tiedän et vessas ei äänieristetyt seinät. Hieman nolotti tulla sieltä pois [:D]. Onneks enää huominen ja saa rauhas lomal voida pahoin, paitsi et ens viikol lähetään reissuun ja vähän pelottaa, et vessat ei tarpeeks lähel. Oksentaahan voi melkein mihin vaan, mut jos tulee toisest pääst, ni kyl vessaan pitäs päästä [&o].

Mulla viikkoja täl hetkel 6+3 ja neuvola olis 12.7, ultrasta ei tietoa.

Käytiin äsken Serenassa. Kyllä sitä on tullu vanhaks ja varovaiseks, mistään kovemmasta mäestä uskalla enää laskea ees. [&:] Mutta sama homma on kyllä käyny huvipuistojenki kanssa, kaikissa tulee paha olo nykyään. No, nyt eipähän tarvii tässä tilassa ees vaivautua huvipuistoihin. [:)]

Kyselisinkin nyt kokeneemmilta mammoilta yhtä juttua. Eli tultiin siitä Villistä virrasta alas, ja vauhti oli aika kova, ni joku pikku poika tökkäs tahallaan toisen pojan mun päälle, säikähin hirveesti ja jouduin veden alle. Sen jälkeen mahassa tuntu oudolta, vähä niinku paineelta ja jännittyneeltä. Ei oo ennen tuntunu tuolta. [8|] Rupesin sitte myöhemmin ajattelemaan, että oisko se voinu olla supistus? Siis ei koskenu, oudolta tuntu vaan... Mutta kun en tiiä, miltä supparit tuntuu. [:D] Muutenki ärsytti kaikki pikku pojat siellä, eivät yhtöön noudata turvaohjeita tai ajattele muita ku itteesä, mur! [:@] Sai oikeesti pelätä, että kohta joku laskee päälle tms. [>:] Mut voisko tuo olla supistus tai jotain?

Soittelin tänään koko aamun ja yritin varata meille ensimmäistä neuvola-aikaa, mutta miten musta tuntui, että kukaan ei tiennyt mihin neuvolaan kuulutaan ja mihin pitää soittaa, että saa varattua ajan. [8|] Oma terveyskeskus on siis kiinni koko kesän, mutta Helsingin Kaupungin Terveyskeskuksen sivuilla sanotaan, että niissä tiloissa toimii kuitenkin meidän neuvola ihan normaalisti. Juuri tämän meidän neuvolan sivut eivät vain toimi (ihan mun tuuria) ja missään ei tietysti mainittu toimivaa puhelinnumeroa. Yritin soittaa tietysti sitten oman terveyskeskuksen numeroon, joka yhdistyi suoraan Terveysneuvontaan. Sieltä yhdistettiin toiseen, pidemmällä olevaan terveyskeskukseen, koska tämän puhelimeen vastanneen henkilön mukaan kuulutaan nyt kesän ajan sinne, vaikka ei tainnut ymmärtää useasta toistosta huolimatta, että pitäis päästä nimenomaan neuvolaan - ei terveyskeskukseen. Jonoonhan sitä kuitenkin joutui ja ajattelin, että ehkä sieltä saisi tietää edes oikean numeron, jos ei muuta. 45min odotuksen jälkeen ei enää jaksanut odottaa enempää. Kävin tänään kuitenkin vielä katsomassa meidän oman terveyskeskuksen ja neuvolan ovelta josko oveen olisi laitettu jotain lappusta neuvoloiden palveluista kesän ajalta. Hienosti sieltä opastettiin oikealle ovelle, jossa ei tietysti siihen aikaan ollut enää ketään paikalla, mutta mitään puhelinnumeroa ym. ei oltu mainittu.

Mulla on muutenkin ollut vähintään mielenkiintoisia mielialanvaihteluja ollut koko alkuraskauden ajan ja meinasin jo menettää toivoni ajanvaraamisen kanssa kokonaan. Ei vain voi mennä noin vaikeaksi! Huomenna uusi yritys heti aamusta ja toivotaan, että saadaan jotain jopa aikaiseksi. [&:]

Pallomaha meillä makso kelavähennysten jälkee joku 100 euroa.
Ne vähennykset oli muistaakseni vaan joku 13 euroa.
(ellen nyt puhu ihan puuta heinää ja muista ihan väärin)

vieläki ihmetyttää ne "tyypit" siinä vastaanotossa ku ne oli niin nuoria.
et tajusko ne edes mitään :D

tai no, ne oli varmaan samanikäsiä ku mä :D mut silti....

Mut palvelu oli tosi hyvää ja lääkäri oli tosi mukava
ja selitti kaiken mitä tekee ja katto muutenki et
kaikki oli ok.

rahaahan se vaan on :) ja voi mennä paljon paljon tyhmempäänkin :)

Shaw: No just! [8|] Mahollisimman vaikeeks pitää kaikki tehä. Ite asun tosiaan Vantaan puolella ja seuraava ultra vasta elokuun lopussa, kun np-ultra olevinaan vastaa yhtä neuvolakäyntiä. [:-] [8|] Hohhoi. Jotenki tuntuu, että joissain pikkukaupungeissa paljo paremmin on monesti nää jutut, saa ilmaset varhaisultrat jne. Ja siellä tietää ainaki minne soittaa, ku on vaan yks neuvola koko pitäjässä. [:D] [;)]

mimmu87: Olis niin paljon helpompaa, jos olis esim. vain muutama neuvola ja tietäis tasan tarkalleen, että mihin pitää soittaa, mutta tälläkin hetkellä Helsingissä neuvolatoiminta on keskitetty kesäksi 11 eri neuvolaan, puhelinnumeroa tuohon omaan ei löydy mistään ym. Toivotaan, että asiat selkenisi kuitenkin huomenna ja saisi vihdoinkin sen ajan varattua! Jos en saa mistään puhelinnumeroa selville, niin pistäisivätköhän pahakseen, jos kävisin ihan neuvolan ovella kysäisemässä? [&:]

Mullakin on tullut tässä parin päivän sisään hirveä huoli, että onko kaikki kunnossa. Ensimmäinen raskaus mulle, niin ei tiedä minkälaiset tuntemukset on normaaleita vai pitäiskö jostain huolestua ym. Tänä iltana on ollut menkkakipujen kaltaisia tuntemuksia alavatsassa, kesti noin tunnin ja vähitellen rauhoittui itsekseen. Ei mitään sellaista mitä ei kestäisi, mutta totta kai pistää huolestuttamaan, kun haluaa tietysti kaiken olevan okei.

HUOMENTA HUOMENTA,

HALIPOSSU: Täällä on kaikki sormet ja varpaat pystyssä,että sulla ja vaavilla on kaikki hyvin [:)][:)][:)][:)]
Tulehan kertomaan sitten kuulumiset,kun ehdit/jaksat.

MIMMU: No voi ei [&:]..Onneksi vauva on todella hyvin suojassa tuolla meidän kohdussa,että saa olla kyllä aika kova tärsky,että vauvalle jotain ikävää sattuu.
Jos sulla ei ole kovia kipuja eikä vuotoa,niin varmasti kaikki on hyvin ja selvisit tärskystä pelkällä säikähdyksellä [:)].
Minä olen pari kertaa kaatunut kunnolla,kun vatsa on ollut jo iso.Silloinkaan ei ole onneksi mitään pahempaa sattunut..muutakun suuria vetutuksen tunteita [;)][:D]
Sitten kun tosiaan raskaus on pidemmällä ja tulee kova isku vatsaan,niin silloin onkin jo riskit suuremmat esim.istukan osittaiseen tai kokonaan irtoamiseeen [&:].
Mutta jos sinua asia huolettaa tai on kipuja,niin kannattaa ehdottomasti soittaa neuvolaan ja kysyä asiaa.
Supistuksista: Harjoitussupistukset ovat sellaisia vatsan kovettumisia,mutta niihin ei pidä kuulua mitään kipua eikä vuotoa.

OMAA: Klo.5 aamulla keitin ekat kaffeet ja sitten mies lähti hommiin.Jeps ja ei mennyt kauaa aikaa,kun meikäläinen veti ekat yrjöt tässä raskaudessa [:'(]
No,taas on olo ihan ok.Kyllä tuo hetken pönttöä halailu tuo hetken helpotuksen [;)]

Tänään vaateostoksille.Ihanaa mennä kiertelemään tällä olotilalla..jee.
Onneksi en ole tätäkään asiaa jättänyt viime tinkaan ( sunnuntaina juhlat ) [;)]

Yönsäde ja Mini rv 7+3

huomenia kaikille!!

ihanaa tänään se alkaa LOMAAAAAAA!!!!![:D][:D][:D]
olen kyllä tosi onnekas kun kolmannessakaan raskaudessa ei ole pirjo paljoa kurkusta huudellut, aina voinut niin hyvin, mistähän lie johtuu. tosin mä kyllä syön parin kolmen tunnin välein ettei toi verensokerikaan pääse heittelee. nyt olen huomannut ettei roskaruokaa tee mieli, niinku esim ekan kanssa. lähinnä kaipaan kylmiä hedelmiä ja marjoja ja jugurttia tai viiliä (en oikeen ole koskaan jugurtti-ihminen ollut)

noista vatsan nippailuisa: ne on ihan normaaleja alkuraskaudessa, kohtuhan siellä kasvaa ja ymmätääkseni ensikertalaisilla voimakkaammat kun kohtu ei ole aiemmin kasvanut. mulla noita kasvukipuja oli kans vähän, menkkamaisia mutta meni ohi siinä 7 viikolla.
nykyään ei kyllä raskausoireita, paitsi tissit ja yövessat. muuten tuntuu että voin loistavasti. mahakin alkaa kasvaa sen verran ettei muutaman sentin päästä mene enää vanhat löysät pöksyt, täytynee ostella lomarahoilla muutamat äippähousut. ajattelin vasta ultran jälkeen, ettei tule sit hankittua turhaan jos jokin vialla. [8|][8|][8|]

outoa tosiaan nää ultra erot, mä olin ekasssa neuvolassa viikolla 7 ja vähän päälle viikon päästä eka ultra eli viikoilla 11+
en mä tiiä onko niissä eroa et onko eka vai useampi raskaus takana.
mulla vissiin toi Hb kin tasoittunut kun en enää ole niin poikkikaan.

tytöllä oksennustauti, toivottavasti ei nyt tartu, tosin kestänyt jo keskiviikosta. tänään pitäisi lähteä ajelemaan mökille päin noin 3,5 tuntia autossa, toivottavasti jaksaa ja mä jaksan ajaa. no vessapaperia vaan mukaan puskapissoja varten ja paljon juotavaa ym.[;)]

taidankin sitten kuulutella kuulumisiani vasta 10+ viikoilla, voimia kaikille [:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D]

Hih, eipä kestä Yönsäde!!
Ole hyvä vaan[:D]
Ihanaa ja kamalaa se pahoinvointi mutta eihän se nyt kestä läpi elämän ..
aika on pitkä ja rajoittaa elämää se pahoinvointi mutta lopputulos on ihanin [:D]

Millaisia oloja sulla yönsäde on ollut muissa raskauksissa?

Ihan hyvin oon voinu, mitä nyt tassut on niin turvoksissa etten oikeen liikkumaan ihmisten ilmoille pääse,kipeätkin kun ovat..HUOH, kohta helpottaa kuitenkin jo [:D]
Yöt on ahistavan kuumia ja kääntyminen toooodella työlästä.[&:]
Rupee tuntuu että sais tulla jo,
mut toisaalta vielä noin pari viikkoa sais pysytellä sisällä,
jotta ois valmis.
Masunympäryskin on jo 111 cm...apua [:D]

Sulle kanssa edes "kohtuu" vointeja ettei ihan äidy hurjaksi tuo pöntön
kanssa painiminen pitkin kesää!![;)]

Voi hyvin !![:)]

++++ kaikille pahoivoiville, koittakaa kestää!!
Ihanaa odotusta jokaiikalle [:D]

Huomenta,

Täällä jatkuu edelleen sama tilanne. En ole vielä oksentanut mutta sellaista vellovaa oloa tulee aina välillä. Ja jotenkin olen nyt koko eukko ihan sekaisin. Eilen illalla en saanut millään unta ja valvoin n.3 asti yöllä, arvatkaa oliko pirteä olo herätä tänä aamuna töihin... [:@] Onneksi on viikonloppu edessä jos vaikka saisi vähän nukuttua enemmän.

Hormoonit mulla kyllä tehokkaasti vissiin hyrrää. Eilen illalla pillahdin itkuun kun mä oon ihan järjettömän tuvoksissa. Ukolle pillitin että mitä ihmettä mä kehtaan laittaa töihin päälle kun tuntuu että kaikki paidat pullottaa ja mä en halua/uskalla tästä vielä kellekään mitään sanoa enkä halua että kukaan mitään huomaa. Mies sitten rauhoitteli ja sanoi että katotaas nyt tilannetta ja koitas nyt niitä paitoia että ei tilanne varmaan oo niin pahan kun mä kuvittelen. Ja minä tein työtä käskettyä ja muutaman paidan jälkeen mies hymyili leveästi ja totesi että kyllä sä kuule ihan selkeesti raskaana oot. Sitten lohkaisi vaan että jospa siellä on sitten vaikka kaksoset. Mä en tiedä mihin telttaan mä tän kroppani nyt piilottaisin. Tunikat on ainoot vaihtoehdot mutta nekin pömppää vatsasta. Onneksi tiistaina on se neuvola niin voi ihmetellä siellä että onko tää nyt ihan normaalia turvotusta. Ihan järkkyä tahtia tää menee, nyt jo!

Mutta onneksi alkaa viikonloppu niin pääsee taas miettimään muuta. Meillä kun on remppa täällä käynnissä niin menee viikonloput tehokkasti sen parissa. Ihanaa viikonloppua kaikille!

Moikka,

GINESSA: Heh..Eipä joo onneksi pahoinvointi kestä läpi elämän..viimeistään synnytyksen jälkeen loppuu [;)][:D]
Mutta minähän lupasin tuolla "Joko onnistaisi osiolla",että jos plussan saan,niin lupaan etten valita pahoinvoinnista [;)][:D]

KIITOS kysymästä [:)]..Mullahan on ollut joka raskaudessa pahoinvointia ja oksentelua eli tuttua juttua [;)].
Esikoisesta olin sen verran nuori,että kestin sen hyvin ja silloin myös samalla opiskelin ja välillä kesken tuntien ja luentojen kävin ulkona oksentamassa [:D].
Kakkosesta oli pahin pahoinvointi ja oksentelu ja laihduin paljon.Ja tämä pahoinvointi kesti "vain" synnytykseen asti [;)]
Kolmosta kun odotin,niin silloinhan odotin alussa kaksosia ja oksentaminen oli tosi rankkaa,muttei yhtäjaksoista pahoivointia.Oksentaminen sitten helpotti vähän,kun toinen vauva meni kesken [:(]
Nelosesta oli noin rv 26 kestävää jatkuvaa pahoinvointia.
Vitosesta oli pahoinvointi helpoin.Pari kertaa vain oksensin ja syödäkin pystyin hyvin [:)]
Mutta siis pahoinvointia lukuunottamatta olen voinut hyvin raskauksissa.Eli fyysinen kunto on ollut ihan siedettevä [:)]
Tietysti niitä normaaleita liitoskipuja,häpyluukipuja ja supistuksia on ollut [:D]

Jeps,nyt kun on noita lapsia 4 alle 6-vuotiasta ja työt siihen päälle,niin nyt tämä pahoinvoinnista ja väsymyksestä kärsiminen on rankempaa,kun ei ole mahdollisuuksia lepäillä silloin,kun haluaisi/pitäisi [;)].
Mutta mitäs sitä turhista valittamaan..Tämä raskaus on niin toivottu,että mielelläni vauvan takia tässä vähän kärsitään [;)]
Onneksi mun mies on nyt palkkaamassa jälleen työvoimalisää näihin urakointihommiin,niin mies sitten on vähän enemmän mun apuna täällä kotitöissäkin [:)]

Voi ei..onko sulla joka raskaudessa jalat turvonneet [&:]?
Tietysti nämä helteet varmaankin vaikuttaa tuohon turvotukseen.
Onko sulla kumminkin paineet olleet hyvät ettei mitään r.myrkytykseen viittaavaa ole?
Oletkin varmaan jo kokeillut ananasta ja vettä [;)]?

Kyllä..vauvan olisi hyvä vielä ainakin sen pari viikkoa pysyä masussa [:)]
Onko sua muuten jo suppaillut?

IHANAA LOPPUODOTUSTA SINULLE
JA VOIMIA TULEVAAN KOITOKSEEN [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 7+3

Noniin, tosiaan tuttua juttua  sulla toi pahinvointi[;)]
Mulla näistä 3 tytöstä olleet alussa 24 h yrjö olo.
Keskimäisestä tytöstä vähän oksentelinkin.
Loppuneet ovat tuossa n.rv 15.-onneksi![;)]

Mutta pojasta (ensimäinen) ei juurikaan ollu ku lievää aamupahoinvointia.

No juu, oon vetäny ananasta,vettä & valmariinia..
Ei oikein auta.
Ekasta tytöstä oli julmettu turvotus jaloissa myös, tokasta tytöstä ei juurikaan,sillon pääsin kävelee ihan loppuun asti pitkiä lenkkejäkin,alussa tosin oli hirveitä liitoskipuja.
Mutta ei ihan tällästä turvotusta ollu ekasta tytöstä,
tää on jo hurjaa ku Crocsit puristaa eikä mahu jalkaan...[&:]
Taino, toinen menee paremmin ja toinen jalka on enempi pullana.
paineet on ollu aina pikkasen koholla mulla,128/89 alapaine ylimmillään ollu neuvolassa
94..mut on se ollu korkeempikin -mulla siis on aika korkee alapaine ollu jo vuosia.Yli 100 myöskin.

Ei säre päätä enkä nää tähtiä..väloillä pientä ellotusta,ohimenevää.
Eli en uso että ois mitään vakavaa [:-]

Suppaillu joo, välillä enempi välillä vähempi, sellasia pikkasen "jomottavia " suppareita välillä.
Eli tuntuu jomotusta alhaalla ja pinkee tietty kaikkialta.
Epäilen ..tai siis eihän se nyt muutakaan ollu tossa 21.6 tuli pikkasen limatulpasta, oli sen sortin jellyä että ei se muutakaan voinu olla... paripäivää ennemmin nää jomottavat supparit alko.[;)]
No mutta ei se aina mitään meinaa vaikka tulppa irtoiskin.Ainakaan ihan heti [;)]

jeps, kohta tulee vieraita joten kahvin keittoon [:D]
Ihanaa ja lämmintä viikonloppua!!!

Voikaas paksusti yönsäde ja mini [:)]

Heippa kaikille! En oo kerennyt paljon tänne kirjoitella, oon ollu niiiin poikki juhannuksen jäljiltä, kun olin kolme yötä ravintolassa töissä! Ei oikeen oo mun juttu näin raskaana ollessa ainakaan, ja nyt kun alkaa vähä väsymys helpottamaan, niin eikun taas viikonlopuksi! :/ Mutta muuten saankin lomailla elokuun loppuun asti! [:D] Niin ja toukokuusta asti ollu lomalla!

Nra: Onnea sinulle paljon!

Tänään oli sitten eka neuvolakin! Ja Yönsäde kyllä siellä vain ultrattiinkin mahan päältä niinkuin aikasemmin puhuttiin siitä [;)]
Siellä se pikkunen köllötteli oikeassa paikassa ja viikotkin oli kohdillaan. [:)] 

Mukavaa viikonloppua kaikille! [:)]

Yönsäde:
Kiitos kaunis kirjoituksestasi! En sinällään sitä pelännyt, että Myttyselle jotain sattuis, kun tiiän, että jos kipua ja vuotoo ei ole, niin kaiken pitäis olla ok. [:)] Kiinnosti vain, että onkohan tuo ollu suppari ja taishan se olla. Aika jännältä tuntu kyllä. Piti jo illalla siskolle soittaa, että onkohan se ollu suppari. Ja se oli kans sitä mieltä, että kyllä se oli. Pitää nyt vaan yrittää välttyä pahemmilta järkytyksiltä, ettei tarvii tuntee noita ihan vähään aikaan taas. [;)]
Nyt sullaki siis alko oksentelu, tervetuloa kerhoon! [8|] Oon nyt kahtena aamuna vetässy mehuyrjöt pönttöön heti sängystä noustuani, hohhoi. [:'(] Välillä on päiviä, etten oksenna, mutta varmaan 2/3 päivistä tulee halailtua pönttöä tai ees kakosteltua tyhjää... Mutta jospa tämä joskus helpottaa. Oon kyllä kaverille katkera, sillä on nyt kolme lasta. Kerran kysyin hältä, että miten paljo sulla on ollu pahoinvointia. Keskimmäisen aikaan on kuulema oksentanu YHESTI, muuten ei juuri ees pahoinvointia. [:D] No, toiset pääsee vähä vähemmällä sitte, niin. [8D]

ALKUPERÄINEN: Möllimöykky

Päivitystä. Muistutelkaa, jos jotain on unohtunut!

Täällä olis Tuusulasta 21v ja esikoista odotan :)ja Laskurien mukaan la olis 18.2

Täältä on kyllä ihana lukea odottavien äitien kokemuksia ! :)

Tippalinssissä oon lukenu täältä niin iloisia kuin surullisiakin uutisia (ai mitkä hormoonit?!) [;)]

Hormoonit jyllää aikalailla, on päiviä kun ensin nauran mukana ja oon todella ilosesti mukana jutuissa, ja kun nappia painamalla saatan alkaa itkemään taikka menettää hermoni.. On tässä kyllä kihlatulla kestämistä :D Eilen viimeksi marmatti serkulleen kuinka hän toivois et pystyis pomppaamaan tän mielialavaihtelu-vaiheen ohi xDD

Tosiaan.. Laskureiden mukaan LA olis 18.2 <3 Jos vaan kaikki menee hyvin, saattaa "jaakosta" (miehen keksimä kutsumanimi) tulla veskari niinku äidistäänki ;) Eka neuvola olis 15.7 ja kovasti jo odotan sinne pääsyä ^^ 6.8 olis Hyvinkään Sairaalassa se varhais ultraääni seula..

Heippa! 
Plussaa näytti 26.4 ja laskettuaika menkkojen mukaan 2.2.2011. Mutta kävin alkuraskauden ultrassa 11.6 ja siellä mittojen mukaan LA siirtyi 9.2. Neljä testiä piti tehdä, mutta vieläkään ei oikein meinaa uskoa todeksi. (eli siis ensimmäinen raskaus menossa) [:)]

Ensimmäinen neuvola minulla oli 29.6 ja nyt odottelen kättäriltä kutsua ultraan.
Olen erittäin iloinen, että kävin alkuraskauden ultrassa, joten tiedän, että ainakin siellä on elämää. [:D] Näkyi erittäin selvästi pienen sydämen syke. Suosittelen alkuraskauden ultraa kaikille, ketä vähänkään epäröivät onko kaikki kunnossa. Näin saatiin rajattua tuulimuna ja kohdunulkoinen raskaus pois ja TIEDÄN olevani raskaana.[:D]

Nyt menossa siis rv 10. Suuremmilta pahoinvoinneilta olen ainakin toistaiseksi välttynyt. =)

Takaisin