Helmivaavit tutuksi

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hele81
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heippa!

Ilmoittautuisin myös mukaan helmivauvojen odottajiin. [:)] Ensimmäistäni odotan ja plussan sain raskaustestistä 14.6.2010.Laskettu aikani olisi näillä näkymin 19.2.2011. Ja 26 vuotta on ikää.

Ensimmäinen neuvolakäynti on 12.7. ja malttamattomana jo odotan sitä![;)] Mitään aikaa ultraan ei ole vielä varattu mutta se kai neuvolakäynnillä varataan..

Onnea kaikille odottaville äideille!

Ihan nopeesti vain huikkaan kuulumiset.
Lääkärissä käyty ja ultrassa kaikki oli hyvin!!! <3
Laskettuaika siirtyi 30.1. -> 27.1. ja viikkoja on nyt sitten kasassa jo 10+1.
Minä pakahdun onnesta! :))))))

Ja lääkäri ei osannut sanoa mitään syytä tähän kipuiluun. :/ No kaiken kestää, kun tietää, että pikkuisella on kaikki kunnossa. Lääkärin mukaan on hyvin todennäköistä, että raskaus jatkuu nyt loppuun asti.

Nyt on pakko mennä heiluttelemaan imuria, kun illalla meille tulee illallisvieraita.

Uusia viestejä
ktk82
New Member

Tila: online-tilassa
ALKUPERÄINEN: ktk82

Lilypie Pregnancy tickers

Onnea uusille plussanneille ja ihanille ultrauutisille myös[:)] Erityisesti nra:n positiiviset uutiset läikähdyttivät <3

Mulla eka neuvola ens viikolla ja ultra sit joskus... Epätodellisuuden tuntemuksia tulee ajoittain ja oireetkin ovat hyvin vaihtelevia: välillä ihan hiukan etoo, väsymystä joinakin päivinä, ihan alussa oli menkkamaisia kipuja. Oireista ehkä rintojen arkuus ja lievä kasvaminen, v****us sekä huimaus ovat pysyvintä laatua. Ei oikein uskalla uskoa todeksi ennen kuin omin silmin näkee tai korvin kuulee. En muista, että ekaa oottaessa olisin ollut näin kärsimätön!

Aurinkoista viikonloppua kaikille!

Karambola ja toukka

HYVÄÄ ILTAA,

HALIPOSSU: JESS JESS..Suuremmoiset onnittelut huippuhyvistä lääkäri ja ultrakuulumisista [:)][:)][:)][:)]

KTK82: Onnittelut plussasta ja hyvistä ultrakuulumisista [:)][:)][:)]

ELVIRA ja CHRISTINA: Teillekin paljon onnea plussista ja lämpimästi tervetuloa tänne [:)][:)][:)]

GINESSA: Auts..toi kyllä kuulostaa tosi ikävältä tuo sinun turvotuksesi [&:]
Siihen ei sitten taida auttaa kuin synnytys [;)]?
Onneksi sulla ei ole ollut protskuja pissassa,niin ei ole viitteitä sitten r.myrkytykseen?
Toivottavasti nyt paineesi pysyvät hyvinä synnytykseen asti [:)][:)][:)]
Koitahan jaksella jalkojesi kanssa..ei varmaankaan ole mukavaa [&:]

Vai on sulla jo limatulppa alkanut irtoilemaan.Mullahan on limatulppa irronnut kolmessa raskaudessa [:)].Jokaisesta synnytys sitten alkoi vasta noin kahden viikon päästä.Ja tämä limatulppahan mulla aina irtoili vähitellen.
Toivottavasti sulla nyt vauva vielä ainakin sen pari viikkoa pysyisi masussa [:)][:)][:)]

VIELÄ KERRAN IHANAA VOINTIA JA TSEMPPEJÄ LOPPUMETREILLE [:)][:)][:)][:)]

p.s.Enköhän minä tässä jo kohta paksusti voi [;)][:D][:D]

MIYA: Onnittelut hienoista ultrakuulumisista [:)][:)][:)]
Aika jännää,että siellä teilläpäin ultrataan masun päältä noilla viikoilla [:)]
No,eri tavat eri paikoissa [;)]

MIMMU87: Ihanaa kuulla,että siellä on kaikki hyvin [:)]
Joo,kyllä se olisi hyvä asia,ettet enään joutuisi kokemaan mitään järkytyksiä,ettei noita harjoitussuppareita enään tulisi.Eihän se kuitenkaan hyvä asia ole,jos näin alkuviikoilla jo tulee harjoitussuppareita!
Koitahan ottaa rauhallisesti [;)][:)]
Heh..joo,kiitos kiitos [:)]..Liityin jälleen "pöntön halaamis kerhoon" [;)][:D]
Kyllähän minä jo sitä osasinkin odottaa [;)]
Toi on muuten jännä juttu,että jotkut äidit eivät ikinä kärsi raskauspahoinvoinnista [8|]
Onkos muuten sinun kaverisi lapset kaikki samaa sukupuolta?
Kun toisille eri sukupuolta oleva vauva tuo erilaiset raskausoireet.Tosin mulle ei toikaan pidä paikkaansa [:D].Mulla on kyllä pojasta ja tytöistä ollut samanmoisia oireita.
Koitahan jaksella [:)]

OMAA: Huh..Olipas raskas reissu tänään,mutta tulipa tehtyä.Koko automatkan sain pidätellä oksennusta.Heti,kun päästiin suureen cityyn,niin menimme pitkästä pitkästä aikaa mässäilemään Raxiin [8D].En kyllä paljoakaan pystynyt mätätä,mutta ihan tarpeeksi,jotta pahaolo meni ohitse [:D]

Poitsulle ostettiin hieno musta raidallinen puku ja siihen valkoinen kauluspaita sekä vaaleanpunainen silkkisolmio [:)].Sitten tietty mustat kävelykengät.Kyllä olikin Poitsu komia [:)]
Itselle ostin alusvaatteita,kun mulla jo vaatteet onkin.Miehellä ja pienemmilläkin lapsilla on jo vaatteet valmiina.

VOIKAAHAN KAIKKI HYVIN [:)][:)][:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 7+3

Yönsäde:
Kaverilla on tyttö ja kaks poikaa, ja toisen pojan aikana oli tuo yks ja ainoa oksennus. [:D] Muutenki naurattaa, ku siskoni tyttö puklaili hirveesti pienenä, ja tällä kaverilla on saman ikänen poika. Kysyin sitte kaverilta, että puklaileeko Veli miten paljo ku Kerttu koko ajan. Sano, että kolme kertaa on tainnu elämänsä aikana puklata. [:D] [:D] [:D] Vähä nauratti, ku Kerttu tosiaan koko ajan väänsi puklua. Erilainen perhe siis monessa mielessä. [8D] [:D]
Siskot sano, että meillä on vissiin "suvussa" noita harjotussuppareita tosi paljon. Ne on molemmat alkanu kaikissa raskauksissaan harjotussuppailemaan jo tosi aikasin, ennen np-ultraa, niinku minäki nyt. Toisella kolme lasta ja toisella neljä. Että pitää varmaan valmistautua siihen, mutta silti yrittää ottaa rauhallisesti...
Ohoh, sait mässättyä Raxissa! [8D] Minä täytyn nykyään ihmeen nopeesti, tai sitte tulee paha olo. Äsken oli pakko ostaa kotimaisia mansikoita ekaa kertaa, kun kaupassa käytiin, nam!! [8D]

Meilläkin ois ensimmäinen neuvola sitten parin viikon päästä, 16.7. [:)] Ja nyt kun vain jaksaisi odottaa neuvolaan asti. Tuntuu, että päivät kuluu tosi hitaasti. Pahemmilta oireilta ollaan edelleen vältytty, ainoastaan rinnat ovat tosi kipeänä (yöllä heräsin niiden kipuiluun ainakin pari kertaa), joskus satunnaisesti ehkä vähän kuvottava olo, alavatsassa on jomotusta/pientä nipistelyä ja joka paikka on turvoksissa, rintoja, alavatsaa ja nilkkoja myöten. Hyvin pientä kuitenkin siis ja ei mitään sellaista, mitä ei todellakaan kestäisi. [:D]

t. Shaw ja toukka 6+1 <3

Däällä on dokka vähän dukossa.. Iski sitten hullun räkätaudin päälle. Hassua kun en ole ollut 3 vuoteen flunssassa ja nyt sitten. Plaa! Luin kylläkin jostain että alkuraskaudessa vastustuskyky laskee, jotta äidin keho ei ala hylkimään sikiötä. Ehkä siinä sitten selitys.

Niistämisen ohessa tein listaa meistä kun viime listasta on jo jonkin aikaa ja me täällä lisäännytään [:)]
Toivottavasti kaikki huomasin laittaa mukaan ja tiedot ovat oikein..

Höh, ei onnistu listan lisääminen nyt. Netti kaatuu koko ajan kun yritän. Huomenna uusi yritys, toivottavasti tunnin homma ei menny hukkaan [8|]

Ihanaa lukea täältä et monella on samanlaisia tuntemuksia ku itsellänikin on.[:)]

Ihan alussa tuntui paljon pientä pistelyä molemmin puolin alavatsaa. Varsinkin oikealla puolella. Ja alavatsassa keskellä tuntui pientä painon tunnetta. Oikealla puolella tuntui pistelyä enemmän siksi, koska varhaisultrassa selvisi, että munasolu oli irronnut juuri oikealta puolelta.

Väsymys on kova ja pitää syödä muutaman tunnin välein jotain, muuten tulee huono olo. Ja jos seisoo pitkään niin alkaa huimaamaan.

HUOMENTA PIKKUMASUT,

TIPSI: KIITOS listan päivityksestä [:)][:)][:)]
Huima ja huippu joukko meitä onkin [:D]

MIMMU: Taitaa sitten tuo supistusherkkä kohtukin mennä suvussa?
Onko molemmat siskosi synnyttänyt lapsensa ihan normaaliin aikoihin?
Mullahan oli yhdessä raskaudessa tosi pahoja ja kipeitä suppareita,jotka alkoivat rv 16.Silloin gyne varoitteli,että voi tulla ennenaikainen synnytys.Mutta kaikki meni hyvin ja vauva syntyi hienosti lasketun ajan jälkeen [:)]
Meidän suvussa kulkee tämä armoton pahoinvointi [&:]..Minun äitini ja siskoni ovat kärsineet myöskin joka raskaudessa pahoinvoinnista ja oksentelusta.
Heh..Olisin minäkin ihan mielelläni syönyt vielä enemmän siellä Raxissa,mutta mahaan ei mahtunut.Eli silmät söivät enemmän kuin itse suu [;)][:D]
Minäkin nykyään syön ihan pieniä määriä kerralla..ei millään pysty syödä enään isoja annoksia.
Voihan hyvin [:)]

OMAA: Olotila on tällainen [:'(][:'(]..eli tänäänkin aamulla jo halailin pönttöä [:'(][:'(]
Sitten lisäksi särkee päätä ja kurkku on kipeä.Että tervetuloa kaikki vaivat yhtäaikaa [;)][:D]
Huomenna konfirmaatio kirkko klo.10-12 ja sen jälkeen juhlatilaisuuteen.Todella ihanaa on juhlia Poitsun Rippijuhlia tällä ololla [;)].Pelottaa jo etukäteen,että joutuuko kesken kirkon juosta pihamaalle ökälle..noloako..no ei [:D]
Mutta edetään askel kerrallaan ja otetaan vastaan mitä saadaan [;)]

HYVÄÄ VOINTIA KAIKILLE [:)][:)][:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 7+4

Yönsäde:
Aikalailla oikeeseen aikaan ovat molemmat synnyttäneet, muutama synnytys vaan aiemmin raskausmyrkytyksen takia. Mut ei se oo onneks tainnu silleen negatiivisesti vaikuttaa heihin toi supistelu, ku on vaan ollu kivuttomia harjotussuppareita. Inhottavaltahan se tietysti tuntuu... Mutta jospa tässä mullaki kaikki hyvin menis. [:)] Enempi pelottaa vaan se, ku toisella siskolla ollu just noita r.myrkytyksiä ja toisella veritulppia, että kumpihan se mulle napsahtaa. [:-] [X(] Koko ajan kyttään jalkojani, ettei vaan turpoo. Huoh. [:'(]
Yritähän olla yrjöilemättä kirkossa! Ota paikka reunasta ja läheltä ovea, ni pääset nopsaan juoksemaan! [:D]

Täällä uusi odottaja ilmoittautuu! RV 8+5, ensimmäinen lapsi tulossa ja Köpiksessä asutaan tällä hetkellä. LA 7.2.

Jätin pillerit pois huhtikuun lopussa ja heti ensimmäisestä kierrosta nappasi, vaikea uskoa vieläkään :) Täällä ei varhaisultrat ole kovin yleisiä, eli yritän ainakin toistaiseksi elää maassa maan tavalla ja odottaa np-ultraan saakka, joka on kylläkin 5.8. vasta... Ajattelin kuitenkin varhaisultrasta kysellä neuvolasta, jonne omalääkäri pisti tällä viikolla paperit, eli sieltä pitäisi ottaa yhteyttä lähiaikoina.

Mulla on kaikki mahdolliset raskausoireet, eli tila ei mitenkään ainakaan itselle ole jäänyt epäselväksi :) Väsymys alkaa ehkä vähän helpottaa ja kovin odotan myös yökötyksen vähenemistä. Vaikka kai se on toisaalta niinkin, että huono olo johtuu hormoneista ja hyvin alkuun lähteneestä raskaudesta, eli olen yrittänyt suhtautua asiaan positiivisesti, joinain päivinä helpompaa kuin toisina ;) Aamut ja illat on pahimpia, varsinkaan illalla ei saa oikein mitään alas paitsi tuoremehua ja jugurttia... Vatsa on aika turvoksissa, eli kovin odottelen myös sitä aikaa, että turvotus väistyy vauvavatsan tieltä! :)

Ollaan jo kerrottu 3 kaverille ja lisäksi mun piti kertoa myös töissä, kun tarjottiin uusia tehtäviä, eikä omatunto antanut periksi olla kertomatta... No sain uuden työn silti, eli jos kaikki menee hyvin, 6 kuukautta aikaa niitä enää tehdä! Mun vanhemmille ajalteltiin kertoa ensi viikolla, kun tulevat täällä käymään kesälomareissulla. Eli täytyy toivoa, että kaikki menee hyvin! Kalenterissa on merkintä jo 12 viikon kohdalla, silloin voi ehkä jo pienen helpotuksun huokaisun päästää...

Sukupuoli selvitetään ilman muuta, jos vaan näkyy! Vaikka mulla on aina ollut sellainen olo (jopa ennen raskautta), että poika sieltä tulee :D

Hyviä jatkoja kaikille!!

Kiitos Tipsille päivityksestä! [:)]

Meitä on tosiaan aika paljon. Ja lisää näkyy tulevan. [:D]

Tänään oli ekaa kertaa aamupahoinvointia töissä. Oksentamaan ei sentään tarvinnut vielä lähteä, mutta mietinpä siinä, että miten sen olotilan kanssa jatkossa pärjään, jos menee pahemmaksi. [&:] Työt kun alkaa jo kuudelta aamulla..

Yönsäde, toivottavasti selviät kirkosta ilman pahempia yökötyksiä. Aika ihanaa että sun esikoinen pääsee ripille, onnea äidillekin [:)] 

Huoooh, väsyttää! Tulin juuri töistä, viime yö meni neljän tunnin yöunilla. Isäntä kun päätti lähteä viihteelle ja minähän sen sitten jouduin yöllä hakemaan. Eipä siinä mitään, mutta kun se piti kuskata sitten aamukuuteen vielä töihin! Ja jouduin sitten tulemaan vielä kotiin odottamaan pariksi tunniksi omaa töihin lähtöä.. Me kun täällä maalla asutaan, niin se on n. 25 km per reissu. Mies ei baareissa yleensä ramppaa (ehkä 3-4 kertaa vuodessa), mutta silti mun piti saada aamulla hormonihäiriö ja itkuraivari [8|] Mies tuumas että taitaa vauva nyt puhua, ja mullahan meni siitäkin hermo että ei tää oo vauvasta kiinni. Mut nyt on naurettu ja pyydetty anteeks puolin ja toisin ja elämä auvoisaa seuraavaan häiriötilaan asti [;)]

Takaisin