Helmivaavit tutuksi

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hele81
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kaunista Juhannuspäivää Helmimasuille [:)]

Aamusella heräsin selkäsärkyyn, alaselkää/lantiota särkee joka asennossa. Mieleen hiipii että onko tämä keskenmenon alkua. Vatsakipua eikä verta ole, joten yritän ajatella positiivisesti. Voihan olla että nukuin huonossa asennossa, tulihan sitä nukuttuakin 11 tuntia [:-]
Vastaavanlaista selkäsärkyä oli viikkoa ennen plussaa, jolloin en osannut kuvitellakaan olevani raskaana. Silloin selkäkipu lähti lenkkeilemällä, pitää kokeilla tänäänkin.. Laiskottaa kyllä nyt vain pahasti [:)]

HYVÄÄ JUHANNUSPÄIVÄÄ PIKKUMASUT,

...Täällä onkin todella hiljaista [8|]..Kaikki varmaan vielä sulattelee grillaamiaan makkaroita sängyn pohjalla [;)][:D]

NRA: Voi ei [:(][:(]..Toivon sydämestäni,että kyseessä vain olisi mitään pahanlaatuista kasvainta!!!!!!!!!!!!!!!
En osaa muuta sanoa kuin,että HIRVEESTI JAKSAMISIA JA VOIMIA TULEVAAN [:)][:)]
Toivon sydämestäni,että kaikki päättyy vielä hyvin!!!!!!!!

TIPSI: Hyvä,että sinä olet täällä käynyt kertomassa kuulumisia [:)]
Melko varmaan tuo sinun selkäsärkysi johtuu ihan tuosta pitkästä yöunesta [:)]
Huh..huimat sikeet oletkin vetäissyt [:D][:D]
Saisimpa minäkin joskus nukkua noin,mutta onneksi nuo lapset eivät siihen anna mahdollisuutta [;)]
Mulla särkee nyt jo aina välillä toista lonkkaa [&:]..Kyllä sitä vaan raskauden aikana tulee kaikenlaisia vaivoja ja särkyjä.

OMAA: Onneksi Jussit on ohitse [;)]..Kyllä meidän villit vekarat taas laittoivatkin vanhan ja raihnaisen äidin juoksemaan ja uimaan rantasaunalla [:D].
Mutta kivaa oli silti ja syötyä tuli paljon..röyh [&o]
Käytiin sitten tänäänkin vielä rantasaunalla uimassa ja saunomassa.Tuli huippe ukonilma juuri,kun noustiin järvestä pois.Salamoi ja jytisi todella hienosti..oli upeeta katsella salamointia terassilla [8D]

Hei,mulla on tänään ollut huonoa oloa [:)][:)][:)]..Miten ihminen voikaan olla onnellinen raskauspahoinvoinnista [;)][:D]
Ja uutena "oireena" on nyt tullut noi ihanat finnit [:'(]..3 jättisuurta finniä on ilmestynyt leukaan.Mulla näitä fiudeja tulee aina raskauden aikana.

HYVÄÄ VOINTIA KAIKILLE [:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 6+4

Kurja juttu tuo NRA:n, toivottavasti tosiaan kaikki kääntyy parhain päin. Vaikka ei kyllä' toisaalta hyväältä vaikuta. *Iso hali*

Omaa:
Kai täällä sitte vaan otetaan ekaan neuvolaan aikasemmin tai jotain. Kävinhän ite tosiaan tuosta esikoisestakin vasta rv 8 ensimmäistä kertaa neuvolassa.
Torstaina siis lävin neuvolassa ja kävi juuri niinkuin oletin, LA siirtyi eteenpäin 5pv mutta ultra varmaan siirtää taas toiseen suuntaan. Tän hetkinen päivä ois 7.2 mutta uskon, että se 12.2 on paljon lähempänä totuutta.
Kaikista hauskinta on huomata että samat päivät toistuu nyt kun poikaa odottaessa. Odotan vaan ultrasta tulevan sitte LA:ksi 11.2, tosin tällä kertaa se voi mennä pitemmällekin.
Tuolla pojalla kun oli ne ajat siten, että neuvolasta 7.9 ja ultrasta 11.9 mutta hän päätti syntyä vasta 25.9. Toivon vaan hartaasti ettei tämä toista samaa.
Ja luotan omiin laskuihini vielä paremmin ku siihen neuvolan kiekkoon...
Niin ja pahoinvoinnit jatkuu ja pahenee. Sinänsä ihan mukavaa vaihtelua siihen ekojen viikkojen oireettomuuteen. Ja aina sitä sentään onneks ees jotain pystyy syömään.[:D]

Voi Nra voimia sinulle paljon!! Kaikille muillekkin voimia odotukseen ja jaksamista, kun tämä elämä on niin kovin arvaamaton seikkailu.

Kääk tämä nälkä on ihan mahoton ja voi pyhä sylvi, miten voi tän naisen rinnat paisua!!!! Vasta alkaa 7 rv[:D][:D][:D][:D][:D] Hehehehe... huvittavaa, miten 56 kg tyttö voi paisua vain tisseistä... mies tykkää...heheheheh[:D][:D][:D][:D][:D] Jännäämistä  kerrakseen, kun näin alkutaipaleella [:)] 

Tähän päivään ole mahtunut juuri muutakuin pahoinvointia, töiden teosta meinaa tulla mitään kun täytyy vessaan juosta kokoajan. [:'(] Työkaverit vain naureskelevat, ja tuovat mehua sekä lohduttavia sanoja "kyllä se kolmen kuukauden päästä jo helpottaa!" [:D] 

Nra, ihanaa pahoinvointia [;)] Mulla on pahoinvointi vähän helpottanut, luulen että tää yletön nukkuminen (ja jatkuva syöminen..) on auttaneet asiaan.. Mä niin pidän peukkuja että sun masussa on kaikki hyvin, ja että se kasvain osoittautuu vaarattomaksi! Et varmaan vielä tiedä milloin pääset tarkempiin tutkimuksiin? Luulisi kuitenkin että aika pian!

Nra:lle suuret tsemppihalit! Toivottavasti kaikki päättyy onnellisesti <3.

Juhannuksesta selvittiin hirveällä ähkyllä ja väsymyksellä :P. Eikä tää flunssakaan oikein helpota. Huomenna sit pirteenä töihin kuudeks, jee :P.

Adalmis ja möttönen 5+1

Heippa kaikille,
Juhannuksesta selvitty, eikä kukaan edes kysellyt miksen juonut [:D]. Vatsa on ollut päivittäin kipeä ja vähän se huolettaa et miks niin usein. Eka neuvola on 12.7 ja ensimmäisen ultran aikaa en ole vielä saanut. Tsemppiä kaikille, koitetaanhan jaksella "vaivoinemme ja vastoinkäymisinemme", kyllä lopussa aina kiitos seisoo.

Huomenta kaikille[:D]

Hmmm... Onhan se varmasti normaalia tuo pieni vatsa kipuilu. Mies sattuu olemaan lääkäri ja ainakin todennut olevan pieni kipuilu ihan luonnollista. Kannattaa kuunnella sisäistä vaistoaan ja oloaan <3 Täälläkin masuasukkini tekee pesäänsä ja ai himskutti, kun kipiää käy välillä! [:)] Mulla on tullut kamala vastenmielisyys makeaa kohtaan[:-][:D][:D] Eilen yritin jäätelöä maistella ja hyi hitto!!!Oi, olen katsellut salaa jo vähän vauvan kehtoja jne... Hmmm... maltti on valttia vai miten se menikään...hehehehe noh eihän tässä malta olla katselemasta <3 Vaikka muuten tuntuukin, että ei ole muita oireita kuin nälkä, palelu, mansikka himo, persillija+ parsakaali himo, tissit on kuin milläkin silikooni misulla[:D][:D][:D] Ollaan lähdössä aurinkolomalle elokuussa, joten kelpaa rannalla tepastella rakkaan edessä[;)][:D][:D] Rantakunnossa se mursukin on [:D][:D][:D] Onko täällä muita mameja, jotka opiskelee? Itsellä 3. vuosi yliopistossa ja kyllähän tuo koulu vähän huolettaa[8|] Vaikka ei pitäisi![:D] 

Nra voimia sulle! Mä todella kans toivon, et kaikki kääntyis vielä parhainpäin..

Omaa: Juu juhannus meni melkoisessa väsymyksessä [:)] Ei ihan festarit ollut oiva paikka näin alkuraskauden väsymyksen aikaan.. Ekan päivän jaksoin aamuyöhön saakka, mut seuraava päivä oli jo ihan hirvee.. Lähettiinkin jo sit kotiin, eikä menty enää viimesenä päivänä.. Kun eipä siellä ollut niin mieleisiä bändejä ja liputkin saatiin ilmasiks..
Kotio kun päästiin, niin mä nukuin 6 tunnin päikkärit [:)] valvoin pari tuntia ja nukuin sit vielä 8 tunnin yöunet päälle.. [:D]
Nyt sit on kahvi ruvennu ällöttään [:'(] Saa nähdä mimmonen väsymys ja päänsärky tästä seuraa, mut kun ei pysty niin ei pysty..
Tänään olis klo 11:40 se varhaisultra.. Jänskättää pirusti.. Ja ärsyttää kun eivät osanneet kertoa ultraavatko vatsan päältä vai sisäkautta.. ja et täytyykö rakon olla tyhjä vai täys [>:] No menen siis kupla otsassa sinne...
Minkäköhän takia toi mun laskuri tossa alapuolella laahaa päivän jäljessä..? Laahaako teillä muillakin? [8|]

HYVÄÄ MAANANTAITA,

OMAA: Mulla on ainakin myös noita vatsakipuja päivittäin..tosin mulla on enemmänkin noita vatsa/suolikramppeja eli pieru on välillä hukassa [:D][:D]
Kunnon paukutuksen jälkeen on taas kaikki hyvin vähän aikaa [;)]
Tänään aamulla meinasin oksentaa aamupuurot takaisin lautaselle..yök [:'(][:D]
Eli kyllä täälläkin ajoittain kärsitään pahasta olosta.
Huomenna mulla on klo.15 se varhaisultra.
Pitäkäähän tytöt peukkuja,että syke näkyy.KIITOS [:)]

KAIKILLE IHANAA VOINTIA [:)][:)][:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 6+6

Hellurei!!

rauhallinen juhannus takana. täällä sitä vaan kasvatelaan masua. olin kyllä onnellinen että aiemmissa raskauksissa olin ekassa neuvolassa painavampi max 2 kg, eli nyt lähdetään kaikista kevyimmissä tunnelmissa 63kg...tänään sain vielä uudet kesäcapritkin jalkaan vaikka massulla onkin jo pallotus. ukko sanoi, että näkeehän susta selvästi että venttaat....
ultra on sitten 13.7, vähän jännittää, ku raskausoireilu on vähän kadonnut. tisut kipeet ja yölliset vessaressut ainoo muistutus mut muuten ei erityistä masun nippailua ym. väsymyskin jo helpottaa, töissä taas jaksaa kummasti.
en tiiä onko muilla, mut selällä olo ei ole enää miellyttävää, ei nukkuessa, sekstaillessa eikä telkkaria katsoessa. siis nytjo???

taidan lähteä mansikan ostoon, hedelmiä ym tekee mieli...

Aurinkoinen tervehdys kaikille odottajille! [:)] 
Minäkin voisin hiipiä joukkoon mukaan, plussasin n. viikko sitten ja laskettu olisi 20.2. Vielä en uskalla innostua asiasta, ja täälläkin varmasti aluksi olen taka-alalla seurailemassa keskustelua. Ensimmäinen neuvola olisi 6.7.

Tämä on kolmas raskauteni, kaksi keskenmenoa takana sekä yritystä elokuusta 2008. Elikkä pitkä prosessi takana ja nyt varovasti koitan toivoa että tällä kertaa kaikki menisi hyvin. Pieni paniikki koko ajan jos vatsaan sattuu tai valkovuotoa tulee runsaammin--> heti on rynnättävä vessaan tarkistamaan ettei vaan tule verta [&o]

Taustatietoja hieman: Olen 22 vuotias, asun järvenpäässä ja esikoinen olisi tulossa.

Sain tuossa alle kuukausi sitten määräaikaisen työpaikan ja työhousut jo kiristävät ikävästi, aloittaessani menivät hyvin kiinni ja nyt joutuu jo nappia pitelemään auki että pientä turvotusta on havaittavissa! [:D] 

Mutta kaikille mukavia odotushetkiä!

Tervetuloa mmj! [:)]

Ja tsemiä varhaisultrailijoille, tulkaahan sitte heti kertomaan uutiset!! [8D] [;)]

Minä täällä kyttään postin tuloa kuin kuuta nousevaa!! Ja nythän tuo tulikin just, muttei tietenkään kutsua np-ultraan!! [:@] Sais alkaa jo tulla, ollaan Oulun reissuun lähössä reilun viikon päästä, ja niitä ultra-aikoja on kuulema tosi vaikee muuttaa... Ja kuitenki ku mulla alkaa 10+ jo keskiviikkona, ni se aika voi olla melkein millon vaan... Mur ja huoh... [8|] [&o]

Voikaahan hyvin, mammaset! <3 [:)]

IIIK :)
Tänään kävin varhaisultrassa, jossa löytyi kaksi pientä ihmisenalkua [:)]
Toinen oli isompi hieman ja syke näkyi selvästi, toinen taas pienempi eikä sykettä löytynyt. Lääkäri sanoi, että voi olla et se toinen on vaan hieman jäljessä, ja siksi syke ei näkyny, tai sitten toinen on mennyt kesken. Mutta toivotaan nyt että sen toisekin sydän sieltä tulis vielä esiin ja saataisiin kaksin verroin onnea <3
Viikkoja oli nyt sen 8+3...Onko kellään kaksosista kokemusta, tai lähinnä alkuraskaudesta niiden osalta?? Ajattelin että olis helpottavaa käydä varhaisultrassa, mutta stressiä pukkaa nyt kaksinverroin..huoh!

tsemppiä kaikille muille helmimasuille!

jenjiran ihan hirmuisesti onnea !! toivotaan että toinenkin sieltä virkoais mukaan matkalaiseks[:)]

rötkikselle peukkuja ultraan, mikä tosin on varmaan ollut jo[:D]

yönsäteelle huomiselle hurjat peukutukset !!! Sä olet kyllä ihan mun elämäni valo näillä palstoilla rakas ystävä[:)]

mmj ollaampas me samassa tilanteessa. Mulla ikää 23, kolmas raskaus, kaks KM. Yritys alotettu 2008 elokuussa. Ja mulla LA 19.2 eli päivää ennen sua.[:)] Tervetuloa tänne vain[:)][:)]

omaa itellä meni juhannus ihan hyvin. Kaverit huomas vajaassa tunnissa. Tosiaan kun ennen tota tupakkaakin mennyt. No kerroin sitten. Jäi osa ruuista syömättä kun alko oksettaa ajatuskin niistä. Ilmapatjalla nukkuminenkaan ei ollut kauhean kivaa, se pomppi ja mua oksetti[:D][:D][:D]
Mulla tää oksetus tulee yleensä kun ole väsynyt, eli tossa kuudesta eteenpäin yleensä.
Joskus enemmän joskus vähemmän, oksentanut en ole vielä *koputtaa puuta*[:D][:D]
Mulla on nyt takana täysin nikotiini vapaata elämää jo 9 pvä. Eli mennyt täysin ilman ees inhalaattoria.
Niin ylpeä oon itestäni, etten ratkennut juhannuksena. Siellä suurin osa poltti ja oltiin pihalla, eli koko ajan tupakka haisi nenään... Mutta hyvä minä !
Nyt kun sovein itteni kanssa, että tänään soittelisin lekuria, niin nyt on iskeny paniikki asiasta...
Oon ihan varma että sieltä tulee taas huonot uutiset...
Ja päätin että soittelen neuvolaa vasta ultran jälkeen.
Mitään en haluaisi enää perua.
Mutta nyt aattelemaan kivempia asioita, on meidän 2. hääpäivä tänään ja ukkokulta vie minut ulos syömään<3[:)][:)][:)] Seurustelua tuli torstaina 6v täyteen, niin se aika rientää[;)]

nra sanattomaksi noin surulliset uutiset vetävät.
Toivon kuitenkin parasta ja että selviät vain säikähdyksellä.
Voi olla, että tämän pienokaisen tehtävänä oli toimia suojelusenkelinäsi,
sillä ilman häntä, ei kasvainta olisi välttämättä löydetty vielä pitkään aikaan.

mimmu87 mullekkin pitäisi tulla tällä viikolla ultra-ajat.
En oo ikinä odottanut postia näin jännittyneenä :P

jenjiran onneksi olkoon kahdesta pienestä ihmisenalusta :)
toivottavasti toinenkin pysyy matkassa :)

Viikonloppuna kerrottiin molempien perheille
ja kavereille kenen kanssa vietettiin juhannusta.
Juhannuksena oli hauskaa pelkän limunkin voimalla :))

Ostin vanhemmilleni Muumien kirjan isovanhemmille :)
sitä saavat sitten täytellä ja joskus antaa ensimmäiselle lapsenlapselleen :)

Kun 12 vkoa tulee täyteen, haen itsellenikin Muumien vauvakirjan :)

Heissan kaikille!

Meillä oli viime viikolla varhaisultra ja hyviä uutisia saatiin [:D] Pötkö oli tasan sentin mittainen ja la aikaistui hieman. Eli on nyt 8.2. Kaikki oli hyvin ja sydänäänet olivat todella voimakkaat. Muistoksi saatiin ekat kuvat ja dvd ultrauksesta.

Pahoitteluni Nra! Itse tiedän kuinka pahalta tuntuu kun löytyy kasvaimia. [:(] Mulla oli hyvä tuuri matkassa vaikka kasvaimia löytyi kolme. Kaikki olivat hyvänlaatuisia. Paljon voimia!!

ALKUPERÄINEN: Lumitähti

Onko täällä muita mameja, jotka opiskelee? Itsellä 3. vuosi yliopistossa ja kyllähän tuo koulu vähän huolettaa[8|] Vaikka ei pitäisi![:D] 

Itsellä olisi tarkoitus aloittaa opiskelut elokuussa, mietin jo tuossa pitäiskö siirtää mutta parempi ehkä kuitenki vaan aloittaa ja jatkaa siihen asti ku vaa pystyy ja jaksaa. [:D]

Niin näköjään ollaan juu, wastis [:D] Muistan sut jo aikasemmilta käynneiltäni muissa keskusteluissa. [:)]  Toivottavasti tällä kertaa meillä ja kaikilla muillaki onnistuis ja helmikuussa saatais kääröt syliin!

Oi, ihania uutisia täällä!!! Kaksoset ja muita hyviä ultrauutisia ja lisää helmivaaveja, onnea ja tsemppiä kaikille [:)]

Mulla on ultra vasta ens viikon pe, silloin ollaan rv 8+0. Neuvola-aikaa ei mulle ole vielä varattu, kuulemma sitten ultran yhteydessä. Mielessä pyörii jatkuvasti pikkuisen hyvinvointi, ei tästä työnteosta tule mitään.. Laskuja pitäisi kirjoitella lopputyöpäivä, evvk!

Takaisin