Helmimasujen ultrauutiset

[:)] HEIPPA TAASEN [:)]


JENNI74: Hirveesti on eroja erinäköisissä raskausasioissa eri paikkakunnilla [:-]
Esim.tuossa Raskausdiabetesasiassakin on huimia paikkakohtaisia eroja/suosituksia!
Kyllä mun mielestä joka paikassa pitäisi päteä aina samat suositukset/säännöt [;)]

Mutta tosiaan täällä pitää olla np-ultrassa rakko tyhjänä ( tehdään vaginan kautta ).
Ja taas rakenneultrassa rakko täynnä ( tehdään vatsan päältä ).
Mutta esim.kun olen käynyt yksityisellä 4D-ultrassa,niin siellä saapi olla rakko tyhjänä tai täynnä [:D]


MMJ: Ihania ultrakuvia olit laittanut [:)]


Yönsäde ja Mini rv 20+5
 
Itse soitin ennen rakennetta neuvolaan ja kysyin että täytyykö rakon olla täys kun vatsan päältä ultraavat. Neuvolassa sanottiin, että rakossa olisi hyvä olla vähän virtsaa, mutta ei kupla otsassa tarvitse mennä. Kävin sitte pari tuntia ennen ultraa vessassa. Ultrassa sitten kysyttiin olinko vessassa käynyt ja ettei täydellä kannata olla kun joutuu painamaan niin kovaa. [8|] Jännä tosiaan kuinka nuo eroavat paikkakuntakohtaisesti [:-]
 
Ei taas omat skannaus taidot olleet parhaimmasta päästä kun kuviin jäi noin paljo "tyhjää" tilaa [:D]
 
Tässä tulee kuvaa meidän Bundlesta (bundle-työnimi siis tulee englannin bundle of joy: ilopakkaus, ja työnimi äännetään siis "suomalaisittain" eli juuri niinkuin se kirjoitetaankin [;)] )
 
 


 
Meillä oli tänään rakenneultra ja tyttöä meille lupailivat. Hassua, mulla kun on koko ajan ollut poikafiilis :) Nyt pääsee sitten ostamaan tarvittaessa mekkojakin! Ja kirpparitkin aukenevat aivan uudella tavalla, kun voi valita suuremmasta valikoimasta ;)
 
Kaikki oli rakenteellisesti kunnossa ja mini oli aika rauhallisesti. Saatiin kaksi kuvaa, toisessa suu kiinni ja toisessa apposen ammollaan :) Ainoa, mikä minua hieman huoletti, oli se, että ekassa ultrassa mentiin koon mukaan 3pv lasketun ajan yli, nyt mentiin 2pv la:n alle. Onko muilla ollut samanlaista heittoa? Kätilö tosin sanoi tämän olevan normaalia, joten en ole mitenkään erityisen huolissani tästä.
 
Painon kätilö kertoi, mutta en minä sitä enää muista :(  Eka luku oli 3, mutta loput onkin sitten ihan puuroa. Höh. Mä olin vielä ajatellut painavani sen muistiin ennen sitä ultraa, mutta näin vain kävi, kun ihasteltiin pikkusta.
 
Cissi84: Meillä oli ihan samanlainen heitto, meinasi huolettaa, mutta ei ole kukaan sanonut siitä mitään, ei kätilö eikä tänään neuvolassa, joten luotan siihen että kaikki hyvin ja kasvuvauhti vaan vähän vaihtelee.

Onnea hyvin menneestä ultrasta kaikille!!!!
 
Pakko oli fiilistellä meidän pikku prinsessan kuva vielä tänne;)






Anteeksi kuvan suuri koko.. En sitä pienentää osaa[&o]

 
Sofiaana: Onko tuo jo sieltä teidän 4d ultrasta vai saitko jo ekassa 4D:nä kuvan? Ihana kuva nimittäin [:)] Voi kun itseki pääsisi..
 
Cissi84:
Meillä merkittiin neuvolakorttiin paino, samalle riville missä on ne sykkeen ja liikkeiden plussat ym.
 
Heissan [:)]
Eilen meillä oli viimein se kauan odotettu rakenneultra.. Mies ei päässyt mukaan, kun niillä on kauheen kiire töissä [&:] , mut ison letkan sain kuvia mukaan (5kpl) [:D]
Ensitöikseen kätilö ihasteli mun mahaa [:D], on kuulemma pieni ja sievä pallo.. (täytynee vissiin tännekkin jo masukuva kohtapuoliin lisätä..)
Vauvalla kaikki oli mainiosti ?. Sydän, aivot, munuiaiset, vatsalaukku ja virtsarakko niinkun pitää.. Eikä myöskään huulihalkioon viittaavaa.. Painoa vauvalla oli eilen 438grammaa ja pituutta vaikea sanoa, kun ei repukka mahdu enää mitattavaksi [:D] mut noin 20cm kuulemma.. Jalat oli epätyypilliset suomalaiset, eli pitkänpuoleiset [:)] (tai lähinnä se sääriluu..) Isänsä suvun kasvuperimän siis omistaa hän [:)] Mä kun oon niin lyhyt ja persjalkanen kun vaan ihminen voi olla [:D]
Sukupuolta ei haluttu selvittää, mut kätilö naureskeli, et jos käden asennosta täytys arvata niin poika se on [:D] Toinen siellä pullisteli ja esitteli haukkariaan useampaan otteeseen.. Ei kauheen naisellista ainakaan [:)] Loppuviimeks kätilö sit sano, et ei hän tän ultran perusteella olis voinutkaan kertoa, et kumpi on tulossa.. Oli värkit piilossa visusti ja hyvä niin [:)] maltamme elää asian kanssa sinne synnärille saakka..
Mulla ultra kesti melkein tunnin.. Ihanaa kun sai niin pitkään katsella omaa pientä [:)]

*Muoks: Ja istukka sijaitsee mullakin etuseinässä, mut siitä huolimatta oon tuntenut liikkeitä jo melko aikaseen.. Ei kuulemma epänormaalia sekään.. Ekat liikkeet tuntui massun "sivusta". eli just siitä missä istukka ei ole ollut pehmentämässä iskuja.. Köpi hengaili pää alaspäin, mut kerkieäähän tuo vielä asentoaan matkan varrella vaihtaa, vallankin kun vielä mahtuu vaihtamaan.. [:)]
 
mmj:  [:)] Juu tuo on sieltä 4dstä [:)] Mentiin viikoilla 21+1, vaikka tarkoitus oli mennä alunperin 12.0 eli 22+5. Saatiinpahan selvyyttä äidinkin kipuihin - HETI:) Ei tarvinnut kunnallisella odottaa:)

Aivan käsittämättömän mahtava kokemus tuo kyllä oli[:)]
 
Täälläkin viimein rakenneultrassa käyty. Meille on tulossa poika. Vehkeet olivat erittäin hyvin esillä, joten itsekin kyllä tajusin, että poika siellä hengailee. Painoa oli 250g. Pituudesta ei sanonut mitään. Kovasti vauva liikkuu ja heilutteli käsiään. Suu oli myös koko ajan auki [:D]. Kaikissa kolmessa kuvassakin suu ammottaa. Istukka mulla on takaseinässä. Siksipä kai nuo potkut on nyt tuntuneet niin selvästi.
 
Dodii nyt on rakenneultrassa käyty.
Rakenteet on ok.
Ja kun kyseltii sukupuolta niin poika ehkä ois tulossa. Mutta sitä ei varmaksi voi viel sanoa, mutta onneksi kätilö varas mulle uuden ajan marraskuuhun 24. viikolle vielä. Kun se ei saanu nyt ihan kokonaan katsottu päänrakenteita kun vauva ei suostunu yhteistyöhön.
Mut ainakin mun mielestä se on poika kun näin kaks palloa siel. Mieski näki ihan samat pallurat.
Ultrauksessa oli myöskin mukana opiskelijapoika.. oli hiukan outoa kun semmonen mun ikänen jätkä katselemassa rakenneultrausta... Onneks ei sentäs ei katsottu alapään kautta. Taatusti oisin pyytäny opiskelijan poistumaan huoneesta. Kätilökin kiitteli kun ei ollu vaikeaa ultrata vatsanpeitteiden läpi :D
Mut kuitenki ihan jees meni ultraus.. vaikka alkukysymykset oliki hiukan oudot. Kysäs että oonko käyttäny alkoholia, huumeita tai tupakkaa.. meinas pikkasen suututtaa kun tollasia kyselee. Ehkä vaikuttaa tuo mun audit testin tulos :D
 
Dreamer88: miksi olisit pyytänyt poistumaan? Jollain tavallahan niiden opiskelijoidenkin on pakko oppia. Työtähän se on, tai tulevaisuuden työ.
 
 
En ny ihan mielelläni näyttele alapäätäni tuntemattomalle miespuoliselle..

Ai joo ja unohdin että näemmä pissassa oli yhdellä plussalla proteiinia.. Mitään ei kätilö sanonu asiasta mulle. ite katoin kortista.
 
Täälläkin rakenneultra vihdoin takana. [:)] Kaikki oli oikein hyvin. [:)] Kaveri heilutteli meille nyrkkiään ja liikutteli suutaan ihan kuin olisi jutellut meille. [:D] Taitaa tulla siis lapsi vanhempiinsa.. [;)] Painoa 340g, vastaa hyvin viikkoja (20+4) ja istukkakin edelleen etuseinässä. Sydäntään ei kaveri meinannut millään meille tarkemmin esitellä, mutta lopulta kylkiasentoon siirtyminen auttoi. Totesin vaan, että taitaa olla hankala tapaus jo tässä vaiheessa. [:D] Tuon jälkeen yhteistyöhalukkuutta alkoikin löytyä kummasti ja saatiin sikiö ultrattua vielä joka kulmasta. Oikoi paristi jalkojaankin, mihin kätilö oli oikein tyytyväinen (on kuulma hyvä nähdä tässä vaiheessa, että jalat toimivat). [:)]

Saatiin mukaan kaksi kuvaa, joista ei kyllä meinaa saada mitään selvää. [:'(] Vähän harmittaa, sillä minun mielestä olisi ollut mahdollista saada paremmistakin kuvakulmista niitä kuvia. Mutta pääasia kuitenkin, että tämän ultran perusteella kaikki näyttäisi olevan hyvin. [:)][:)][:)]
 
Täällä ois huomenna rakenneultra..Hui ku jänskättää!! [:D]
Toivottavasti pikkusella on kaikki hyvin! <3

[/align][/align]
 
Mekin käytiin tänään rakenneultrassa [:)][:)]

Kaikki näytti olevan kunnossa, ihanaa!! Painoa kullalla on jo 412g [:D] Siellä se välillä riehui oikein urakalla ja välillä otti rennosti käsi polvella, hih! Sukupuolta kysyttiin myös ja 90% varmuudella tyttö siellä asustaa [:)] Sukupuoli varmaan varmistuu sitten 4D-ultrassa joka on 25. päivä. Vielä en lähde pikku mekkoja ostelemaan [:)]

Kyllä on tämä mamma hirmu onnellinen ja helpottunut!

Onnea muillekin ultrassa käyneille
 
Takaisin
Top