Helmimasujen ultrauutiset

Eka ultra takana.
Varhais sellainen,
halusin käydä katsomassa onko kaikki okei, kun
on pari KM takana...
Pienen sydän jumputteli ja vastasi viikkojaan,
tämä olis nyt niiin onnellinen,
Siinä sitten ultratessa vollotin käsiini,
niin suuri helpotus oli[:D][:D][:D]
 
Moi,

Ensimmäisessä ultrassa eli varhaisultrassa kävin 29.6. eli rv 7+0 [:)]
Siellä näkyi elävä sikiö oikeassa paikassa ja sydän jumputti kovaa vauhtia
Vauvan pää-perämitta oli huimat 8mm ja se vastasi hienosti viikkoja 6+5 [:)]
Gyne tarkasti samalla kohdun ja munasarjojen tilanteen ja ne olivat ok.
Ihana tunne [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 7+2
 
Sori,mun oli ihan pakko tulla tänne onnittelemaan teitä wastis ja Yönsäde,ihanaa kuulla että siellä pikkuisilla sydämet jyskytti,varsinkin sinulle wastis todella paljon onnea ja ihanaa kuulla että sielä on pikkuinen hengissä,vitsit että olen teidän puolesta niin onnellinen[:)] Paljon enkeleitä ja tarrasukkia teille loppuun asti matkalle<3
 
Heippa! 
Plussaa näytti 26.4 ja laskettuaika menkkojen mukaan 2.2.2011. Mutta kävin alkuraskauden ultrassa 11.6 ja siellä mittojen mukaan LA siirtyi 9.2. Neljä testiä piti tehdä, mutta vieläkään ei oikein meinaa uskoa todeksi. (eli siis ensimmäinen raskaus menossa)

Ensimmäinen neuvola minulla oli 29.6 ja nyt odottelen kättäriltä kutsua ultraan.
Olen erittäin iloinen, että kävin alkuraskauden ultrassa, joten tiedän, että ainakin siellä on elämää. Näkyi erittäin selvästi pienen sydämen syke. Suosittelen alkuraskauden ultraa kaikille, ketä vähänkään epäröivät onko kaikki kunnossa. Näin saatiin rajattua tuulimuna ja kohdunulkoinen raskaus pois ja TIEDÄN olevani raskaana.

Nyt menossa siis rv 10. Suuremmilta pahoinvoinneilta olen ainakin toistaiseksi välttynyt. =)

(kävin jo kirjoittelemassa helmivaavit tutuiksi foorumissa, ja sit huomasin tän.)
 
Tänään tuli kutsu ultriin! [:)] Np on, niinku jo tiesinkin, 13.7. eli reilun viikon päästä (!!!) ja rakenne 7.9. Just tuollon 7.9. vaan ois ea-kortin uusinta, mutta en tiiä onko tuota ultra-aikaa kovinkaan helppo Naistenklinikalla vaihtaa? No, jomman kumman joutuu perumaan/muuttamaan... 
 
Meillä oli varhaisultra 21.6. kun viikkoja oli 7+0. Pikkuinen papu siellä oli ja vastasi viikkoja 7+2!! Syke näkyi vilkkuvana ja pieni äänikin saatiin kuuluviin!! Oi onnea. Nyt 9+2, jännään, koska tulee np ja rakenneultra-ajat. Postilaatikolla tekisi mieli käydä koko ajan...
 
tännekkin tuli ajat ultriin joita ei tehdä omalla paikkakunnalla vaa pitää mennä n.60kilsan päähän.
np-ultra on 26.7. VASTA vaik piti olla ens tai seuraaval viikol. no sinne ootellaa ja miehen kans sit mennää yhdes. rakenneultra on sit vasta 24.9. molemmat hirmu aikasi aamul et yleensä ei ees oo viel herätty siihe aikaa tai minä ja esikko ei olla herätty...no nukkus sit matkan jos mies jaksais ajaa [;)] pitää vaa tuo esikko roudata johonki näitten ultrien takia ku kirjees sanottii et ei mielellää lapsia mukaan.

jep ei muuta. hyvejä vointeja kaikille!!!
 
Ihania uutisia [:)] Ultrassa käytiin, näkyi sikiö ja sydämen tykytys <333333333
Pikkuinen vastasi viikkoja 7+4, joten laskettu aika siirtyy parilla päivällä eteenpäin.
Ihanaa oli nähdä että kaikki on kunnossa [:)]
 
Onnee hirmusesti kaikille! :) Ite kävin jo viikolla 6, ja silloin sitä hädintuskin näkyi, pelotti jo että onko jotain vikana, epäilivät että voi olla tuulimuna (=sikiö ei kehittynyt, jos jollekin ei tuttu termi), mutta vkolla 8 kävin uudestaan ja siellähän se näkyili ihan mahtavasti jo! Sydänäänet kun kuulin niin pakkohan siellä oli itkut tirauttaa, harmi vaan ku ei tuleva iskä päässyt mukaan.. [&o] Mutta silti oli aivan mahtava tunne, ja nyt on 10+3 ja ootellaan että menis vauhdilla pari kuukautta vielä tästä niin alkais massukin kunnolla kasvailee [:)] Loppukuusta niskapoimututkimuksiin, toivotaan että kaikki on hyvin. [:)]
 
Huppistakeikkaa! En ees muistanu tämmöstä aihetta täällä olevan, vaikka oon itekin tänne kirjottanu aiemmin. [:D] Ai mitenniin hajamielinen muka? Sorppa, oon siis kirjotellu ultrakuulumiseni heinäkuun pinoon, mutta ei kai se mitn.
 
Tännekin siis kertaan, että np-ultra ohi, virkeä Myttynen siellä jumppaili. [:)]
 
MOIKKA,

Kaikille tasapuolisesti onnitteluita ihanista ultrakuulumisista [:)][:)][:)]

MIMMU87: Tännekin vielä suuremmoiset np-ultra onnittelut [:)][:)][:)]

Yönsäde
 
Hei!
 
Kertokaa fiksummat, jotka ovat käyneet jo np-ultrassa, että mitä kaikkea siellä tapahtuu?! Me otettiin sikiöseulonta samalla. Tekeekö ne samanlaiset tutkimukset kuin neuvolassakin, tyyliin mitataan äidin painoa, otetaan verikokeita vai pelkästäänkö keskitytään ultraan?
 
En ole ikinä käyny, joten tarvii hieman neuvoja, ois kiva tietää etukäteen vähän [:)][&o][&o]
 
Ihan vaan ultrasivat. Sekä masun läpi että alakautta. Ei varmaan laihemmilta välttämättä tarvii alakautta ees kattoa. [:)] Tosi kiva oli kyllä, rauhassa kateltiin ja yritettiin saada vauvaa kääntymään. Koko ajan se kätilö selitti, että tuossa on virtsarakko ja se on normaali jne. [:)] Ja sithän ne sen niskapoimun mittaa. Ja meillä otettiin ne seulonta- ym. verikokeet siinä ultran jälkeen. Jossain paikoissa vissiin otetaan ne verikokeet ihan eri aikaan.

Toivottavasti oli apua, minulle käynnistä jäi ainaki positiivinen kokemus. [:)]
 
MOIKKA,

JENSKA84: Olen käynyt neljässä raskaudessa np-ultrassa ja täällä ultran tekee gyne.
Ja hän tekee aina np-ultran vain emättimen kautta;olkoon kyseessä laiha tai lihava ihminen [:)]
Hänen mielestään vatsan läpi ei näillä viikoilla saa niin tarkkaa kuvaa/tulosta.
Meillä ainakin neuvolassa annettiin ohjeet np-ultraa varten vaikka mullakin jo kuudes raskaus kyseessä [:D]
Eli rakko pitää olla tyhjä,kun ultra tehdään emättimen kautta.
Mutta jos sulla ei ole tietoa,että miten sulle ultra tehdään,niin kannatta varmaan neuvolasta sitä kysyä?
Mullahan otettiin eilen tuo sikiöseulaverikoe ja np-ultra on rv12+0 ja sitten niiden tuloksista+äidin iästä lasketaan se riski vammaisuuteen [8|]?
Muistaakseni näin..en ole ihan varma,koska täällä otettiin nyt ensimmäistä kertaa käyttöön tämä sikiöseulaverikoe.Ennen on vain tehty pelkkä np-ultra.
Meillä myös samalla tämä gyne tekee sisätutkimuksen eli katsoo,että kaikki on kunnossa tuolla alakerrassa [:)].
Olen kyllä lukenut,että monessa paikassa np-ultran tekee kätilö,joten tietysti hän ei tee muutakuin ultrauksen [;)]

Yönsäde
 
Kävinkin jo esittäytymässä helmivaavit tutuiksi -puolella, joten täällä suoraan asiaan:

Kävin varhaisultrassa yksityisellä, kun raskauden kestosta ei ollut tietoa. Silloin saimme sellaisen mitan alkiosta, joka vastaisi tänään viikkoja 9+2. Mutta kovan pahoinvoinnin johdosta jouduin sairaalaan, ultrasivat siellä uudelleen ja tämän tuoreemman pää-perämitan mukaan raskaus olisi nyt 9+6. Eihän siinä iso heitto ole, mutta vaikuttaa toki siihen, milloin on 12 viikkoa täynnä ja se taas on itselle henkisesti merkittävä ajankohta.

Itse järkeilen, että ehkä tämä myöhäisempi ultra-arvio on tarkempi, kun alkio on jo isompi. Mitä mieltä te olette? Elänkö 9+2:n vai 9+6:n mukaan? Toki kolmen viikon kuluttua np-ultrassa selviää vielä tarkemmin asia, mutta kun olen hetimullekaikkinyt-tyyppi, niin olisi kiva tietää [:)]

Neuvolakorttiin merkkasivat seurantakohtaan pituuden ja uuden alkion ikäarvion.
 
äidiksi2011 mulla vastas ultrassa kun olin niin pieni kooltaan 6+2, vaikka menkkojen mukaan olis ollut 6+5. Ei lähtenyt sitä muuttelemaan lekuri eikä myöskään neuvola. Siellä korteissa lukee mulla 3-4pvä enemmän. Ite lasken vähemmän mukaan. Jotenkin on ainakin varma[:D]
 
Kiitti yönsäde ja mimmu vastauksista, nyt vähän selkenee mullekin mitä siellä tehdään ! :)
Olin niin tohkeissani neuvolassa, että pääsen ultraan niin nopeasti (onneton tapaus[:)]) että unohdin kysyä mitä siellä oikein tehdään. Se neuvolantätikin sanoi, että hän varmasti unohtaa jotain kertoa, kun asiaa on niin paljon ja saa itekin kysyä. Eipä sitä aina muista! [:)][:)][:)][;)]
 
Miten jaksan ootella vielä kaksi viikkoa, että pääsis sinne np-ultraan, ja näkisi ensimmäistä kertaa toisen pienen! Kyllä sitä jaksaa![:)][:)][:)]
 
Takaisin
Top