Helmikuun jorinat :)

tt voimia loppu rutistukseen !

Mulla ollu jo viikon verta rinnat tosi arat ja koko luokka lähes sama kun aderssonilla, no viimeyönä heräsin, kun yöpaita oli hivenen märkä rintojen kohdalta. Maito siis taas noussut jo nyt ja voi luoja, että on rinnat kovat arat ! Mulla esikoista odottaessa oli ihan sama juttu, puolessa välissä jo jouduin ottaaa rintasuojukset kehiin; joka on äärettömän raivostuttavaa, jos imetys ei taaskaan onnistu ja mä oon ku lehmä jo raskauden puolessa välissä :D
 
Mä sitten tein sen!
Varasin ajan 4D:hen, pienellä varauksella tosin emoticon . Jos rakenneultran jälkeen tulee sellanen olo, etten saanut vauvan katsomisesta tarpeeksi niin kenties menemme sinne. Sehän on aivan TÖRKEEN kallis 270€, ja jos huvikseen menee vauvaa katsomaan niin ei siitä kelan korvausta saa. Noh, se on vasta kuukauden päästä, joten on aikaa miettiä.
Onko teillä muilla ollut tai alkanut olla tunteet pinnassa??? Mulla meinaa palaa hiilet koko ajan tai siis palaakin. Mä olen niin hermona miehelle koko ajan (ja sen suvulle) ettei sen määrää pysty laskemaan emoticon . Ja sitten musta tuntuu, että mä raskastan tuota mun esikoista aina vain enemmän emoticon ...noh, se ei taida huono homma olla. Esikoista odottaessa oli sama homma, mutta mielestä tilanne oli muutenkin herkempi, joten enpä olis uskonut että taas samassa jamassa ollaan.
 
Mua kiinnostais tietää, että mihinhän suuntaan mun kohtu on kallellaan (ei ole kukaan sanonut siitä koskaan mitään, joten oon päätellyt, että se on "normaali") kun mulla se eka "poksahdus" tuli silloin viikolla 15 (tai 14) ja siitä eteenpäin alkoi tuntumaan hipsutusta. Viikolta 17 eteenpäin ihan selkeitä vauvan potkuja ja liikkeitä. Nyt, viikolla 20 vauveli mätkii oikein huolella! Tunsin toissa päivänä liikkeet vatsan päälle, harmi ettei mies ollut just silloin kotona. Joskus vauva potkii tosi voimakkaasti! Ei mullakaan mitään järjetöntä vararengasta ole koskaan ollut vatsan päällä, mutten ole mikään rasvatonkaan tapaus. Olen ihan ihmeissäni, varsinkin kun tossa neuvolasta saadussa opuksessa lukee seuraavan viikon (21) kohdalla, että "nyt saatat jo tuntea vauvan ensimmäiset potkut ja liikkeet". Onko meidän vauvassa jotain vikaa? :D Tää on tietty ollut kanssa mielessä, että onko se normaali kun jo tässä vaiheessa sembaloi mahassa kun mikäkin marakatti. Ja sitten hirvittää, kun ajattelen että näinkö tää sit jatkuu loppuun asti..Nyt jo saatan herätä yöllä siihen elämöintiin! :D Ja ennen kaikkea: millanen tyyppi sieltä oikein on tulossa??? :D:D:D

Mut on se ihanaa sitten kuitenkin, kun tuntee vauvan liikkeet. Minulla ainakin on tullut paljon läheisempi suhde lapseen ja ehkä nyt vasta olen alkanut kunnolla kiintymään häneen. Aiemmin on tuntunut niin epätodelliselta ja ehkä hämmentävältäkin. Minulla on taas ollut tosi vahva olo siitä, että se vauva on tyttö. Mutta sitten se saattaa vaihtua. Rakenneultra on 3.3. eli kohta se ehkä selviää!

Meillä on edessä muutto kuukauden päästä. Sitten vasta hankitaan vauvalle sängyt jne. tarvikkeet. Muutenkin ajattelin säästää vauvanvaatteiden yms. juttujen katselun keväälle. Kauhea pesänrakennusvimma vaivaa! Odotan innolla sitä, että pääsen laittamaan uutta kotia. :)

Annel: Minulla ainakin on tunteet pinnassa. Varsinkin raivo. Olen siitä läheisiä varoittanutkin, että jos minulla kuohahtaa niin sitä ei kannata ottaa niin vakavasti. :D
 
annel WAU ! Mä kans tahtoisin mennä sinne 4D ultraa, mutta kun sillä tosiaan on sitä hintaa! Mutta sielä näkis jo vauvansa kasvon piirteet niin selvästi; ja että onko se nyt isän vai äidin näköinen ym. emoticon

raivosta ja tunteista; tuo annel:n teksti oli kun mun suustani ! Päivä päivältä rakastan enemmän esikois vauvaani ja teen kaiken hänen eteensä; toki se kuuluu äitiyteen; mutta raskauden myötä vielä enemmän. Saatan joskus jopa vaan kattoa kun Turo-Eemil nukkuu  niin aivan meinaa tippa linssiin tullaemoticon ja nyt monesti ollu kun Turo-Eemil herää päiväunilta niin mun on pakko saada ottaa se heti syliin ja jos mies menee sen vaunuista eka hakemaan niin aivan väkisin haluan pojan omaan syliini emoticon

Ja sitte tuosta kiukkuisuudesta.... Mua suoraan sanottuna välillä vituttaa ihan sekin kun mieheni vain on ! Ja appajee jos se sattuu kattomaan väärällä tavalla, niin räjähdän kun ampiainen ! Huudan, kiukuttelen ja itken ! emoticon Naurettavaa ja ärsyttävää mä  tiedän sen itekkin, mutta silti vaan ottaa aivoon....  Ja samaten mä en voi sietää, että mun mies koskis muhun, tai siis  nyt on tullu sellanen olo, että ei voisi vähempää kiinnostaa hellyys, halailu, pussailu saatikaan peittojen heiluttelu....Ja vaikka oon koittanu  kuinka selittää, että se johtuu tästä raskaudesta ja menee ohi, niin ei mies sitä niin tajua... Miehet kun miehiä emoticon  On hetkiä, että ei toisen naama niin pahasti ärsytä,mutta enemmän niitä kun ärsyttää; ihan jokainen asia ja ele ja liike. Ei pääse täälä ainakaan mieskään helpolla.... hormooniit ! ;S
 
Jihuu, puolessavälissä ollaan! Meneepä tämä aika nopeasti, vaikka välillä tuntuu että kesä ei tule koskaan. Nyt sitä odottaa vielä enemmän kuin tavallisina vuosina...

Tämän päivän kunniaksi mies tunsi vauvan potkut ensimmäistä kertaa. Olipas hauska hetki. Vaavi päätti oikein kunnolla mätkiä iskän kättä. :)
 
Rakenneultra takana, mukava ultraaja, selvensi paljon asioita kertoi koko ajan mitä teki ja mitä kuvassa on, kun en itse selvää saanut.... Istukkakin tuossa edessä eli selittää nuo liikkeiden tuntuvuudenkin. Ja lisäksi selvisi että ei ole tyttö/poika oireisiin ja oloihin mulla luottamista emoticon  eli 100% varma tyttöolo oli ja pieni poikahan siellä mahassa köllöttelee luultavimminemoticon 

Nukkuminen alkaa olemaan hankalaa, ei oikein asentoa löydy missä olisi hyvä olla, muuten raskaus oireita ei oikein ole, ihan mukavaa sen viikoille 17 kestäneen joka päiväisen oksentelun jälkeen : (

Jos sitä nyt uskaltaisi pikkuhiljaa alkaa ostelemaan vaatteita pikkuiselle emoticon


Jonnak ja pikkuinen 21+1
 
Täällä kans puolivälietappi saavutettu!!! Nyt sitten ollaan joka päivä lähempänä uuden vauvan tuloa, ja oikeestaan mua vähän jänskättää emoticon .
 
Näinhän se puoliväli on nyt sitten tullut :)

Potkuja on tuntunut ihan mukavasti tässä jo muutamien viikkojen ajan, mutta eilen mies oli sitä mieltä, että hänkin olisi pikkuisen potkun tuntenut kun piti kättänsä mahani päällä. Saattaahan tuo paikkaansa pitääkkin. Pikkuisella kun on tapana olla kaikista aktiivisin juuri silloin kun minä haluaisin painua unten maille :D

Täällä vauvan huoneen laitto jo kovassa vauhdissa, maalattu on, pinnasänky ja hoitopöytä jo paikoillaan. Vauvan vaatteet lipastossa. Eli kaikki melkein valmista sen huoneen osalta :) Mies vähän innostui tuossa lomansa ohella näpräilemään. Vielä pitäisi muutama taulu tuonne huoneeseen saada. Yhdistelmävaunutkin odottavat varastossa jo pikkuisen tuloa, ensin vain pitää vaunujen kangas käsitellä, mutta se jääköön keväämmäksi :)
 
Täälläkin puoliväli! Wohoooooooooooo! :) Ja tosiaan tonne sukupuoli-topiciin kirjoittelinkin, että rakenneultrassa käyty tänään ja kätilö veikkasi tyttöä. 4d-ultra varattu, mennään maaliskuun puolen välin paikkeilla. Ja tän päiväisessä rakenneultrassa kaikki hyvin. <3
 
Onnea kaikille puolivälin saavuttaneille !emoticon
JonnaK Onnea pojasta ! emoticon

Meilläkin pikkuinen on aktiivisimmillaan juurikin illalla kun ite meneee unten maille; tai ainakin yrittää mennä. 

Eilen me jo miehen kanssa pelättiin pahinta; kävin läpi jo hätä kasteenkin päässäni!
Eli me lähdettiin eilen aamupäivällä käymään mieheni ädin luona; meiltä matkaa sinne abaut 50km. Ei oltu matkalla kun 10min kun alkoi kauheat maha krampit! Ihan hillittömät. Meidän oli pakko pysähtyä lähimmälle huoltoasemmalle ja koitin käydä vessassa. No se auttoi. Ihmeteltiin siinä miehen kanssa jo , että mitä nämä on, ei eskoisen aikana mitään tommosia ollut... No mutta ne meni ohi ja vauva potki kovasti; joten tiesin, että kaikki ok. Ei hätää. Matka voi jatkua.  No illalla olin menossa nukkumaan siinä kymmenen aikoohin kun meinasin nukahtaa istualle jo kun oli niin väsy; mutta justiin kun pääsin sänkyyn mieheni soitti, että pääsi töistä nyt, että tuoko grilliltä iltapalaa, ja pomppasin sängystä, että todellakin tuo  emoticon No menin sohvalle pötköttelemään ja odotellessani miestä katoin kun teeveestä tuli Scream. Sitten yhtäkkiä vattani veti ihan kovaksi! Ajattelin, että varmaan taas näitä harjotussupistuksia. No sitten rupes oksettamaan, koitin oksentaa, ei tullut. Kuinkaan päin ei pystynyt olla. Paineen tunnetta selänpuolella ja alamahassa ja kivut oli mitä herveimpiä! No onneksi mieheni tuli sitten kotiin. Ei tehnyt tippaakaan mieli sitä hampurilaista jonka se toi. Koitin mennä kuumaan suihkuun, josko auttais; olin suihkussa 30min ja aivan kaksinkerroin. Tiesin,  että kivut on supistuksia. Mietin jo että pitääkö soittaa äitille että tulee Turo-Eemilin kanssa yöksi että me lähdetään sairaalaan. Supistukset kesti yhteensä n. 45 min yhtäjaksoisesti,kunnes loppui kun seinään. Makoilin vielä sohvalla hetken  ja kuulostelin mahaa;pieni sielä taas potki kun viimeestä päivää <3 joten kaikki kunnossa ! Luojan kiitos ! <3 Ei lähdetty polilla käymään; koska luotan siihen kun vauva potkii niin kaikki on hänellä hyvin ja kun sen koommin ei onneksi tullut supistuksia kipujen kanssa eikä edes harjoitussupituksia. 
Mä oon aika kova hääräämään koko ajan jotain; vaikea olla tekemättä mitään. Niin otin nuo supituksen nyt varoituksena, että nyt oikeesti pitää rauhoittua; koska pieni ei voi vielä syntyä, olisi vielä liian heikko tähän maailmaan.
Mutta nyt kaikki hyvin <3 ja huomenna viikkoja 21 !
 
Ounou Jenni90! Kuullostaapa "kivalta" emoticon . Toivottavasti kohtu VAIN tykkää kyttyrään sun hääräämisestä, sehän on helposti hoidettavissa.
Mulla on ollut kans tässä parina päivänä arkuutta alavatsassa ja vihlontaa, mutta ajattelin myös, että johtuu tuosta mun yskimisestä ja siitä kun olen likkaa kannellut enemmän, ja tokihan se myös kasvaa! Tää on just tätä kun tuntee olevansa kunnossa niin unohtaa, että rajansa kaikella...meillä kummallakaan ei niin mahottoman kauan ole tuo kohtu saanut olla levossa, joten suonemme sille hieman armoa emoticon .
 
Hui Jenni90!!! Onneks kaikki tuntuis nyt olevan hyvin, mut mäkin kyllä sitä mieltä että soita neuvolaan varmuuden vuoksi... Jos kunnon suppareita oli, niin eikös paikat voi pehmentyä ja auetakin? Neuvolan terkka osaa varmasti sanoa, kandeeko tsekata tilanne. Sulla kuitenkin melko vähän aikaa edellisestä synnytyksestä.

Makeanhimo muuten on ihan JÄRKYTTÄVÄ!!!!! :D Ei ollu esikoisesta mitään tällästä...
 
Mulle sanottiin noista harjoitussuppareista, että ne eivät saisi sattua juurikaan. Miekin kyllä suosittelisin nyt soittamaan sinne neuvolaan ja kysymään. Tai huomenna ensiapuun, kun neuvolat ei ole auki. Ihan varmuuden vuoksi! Kaikki on varmasti hyvin, mutta parempi olla liian varovainen kuitenkin!

Mulla on vissiin ollut noita harjoitussuppareita. Eniten tulee silloin kun on tullut liikuttua, välillä yli 10km päivässä...Rauhallista liikuntaa, mutta kuitenkin. En tiedä sitten, pitäisikö vähentää. Ihan hyvältä tuntuu kuitenkin, enkä eka edes tajunnut, että ne "puristukset" on niitä supistuksia.. :D

Muuten yhdyn kyllä tuohon, että hyvä olo on. Ei kivistä, ei satu, ei ole maha vielä tiellä. Täytyy nauttia nyt kun vielä voi! :)
 
Vauvalla kaikki ok. TH meinas, että kun ei ole enään tullut kipuja ym. niin olla vain rauhassa, levossa. Tänään olen vain ollut; ja ei ole tullut edes harjotussuppareita.... Joo ei ne harjotussupistukset satukkkaaan.
Oli niin kun meinasinkin, että kun liikaa häärin ja niiin hetken aikaa ollut "ei raskaana" että siitä johtuu... Kovasti vauva jomottaa taaas <3
En polille lähde; luotan vaistooni ja TH:n sanoihin. Ja mulla viikon reilu viikon päästä neuvola ja rakenneultra.. 
Kiitos tsempeistä <3 !
 
Mä tunsin ekat masuasukin liikkeet rv:lla 20 kanssa. Oltiin juuri syömässä ravintolassa, kun tutui oikein mojova töytäisy vatsassa. Samana iltana myös mieheni tunsi liikkeet vatsan päältä.
Sen jälkeen liikkeet ovat tuntuneet joka päivä. Ihanaa :)

Viime perjantaina käytiin rakenneultrassa ja masussa oli kaikki hyvin. Ultan aikanakin masussa touhuttiin koko ajan :) Tulossa siis ilmeisen vilkas pikku prinsessa meidän perheeseen :) 
 
Onnea kaikille puolivälin saavuttaneille ja vauvan sukupuolen tietoon saaneille emoticon

Tiistaina täällä pahamhti kuin salama kirkkaalta taivaalta kamala olo, huimasi (en meinannut pystyssä pysyä), oksetti,tuskanhiki iski päälle,ja maha kramppasi. Menin sitten käymään tk:ssa mittauttamassa sokerin ja paineet silloin paine oli 100/40 ja sokeri 4.4. Ja vauvan sydän löi 135. sain lähteä kotiin lepäämään mutta heti takasi jos olo pahenee. Menin sitten heti kotona nukkumaan ja nukuin aamuun asti.

Keskiviikkona heräsin 9aikaan olin menossa vessaan ja niin vain lähti jalat alta ja tajukankaalla makasin vessan käytävän lattialla hetken,onneksi mies oli kotona ja menossa vasta iltavuoroon. Sama olo jatkui mikä oli edellispäivänä ; Soitin neuvolaan ja sieltä passitettiin välittömästi synnärille,sinne siis lähettiin . Siellä paineeni olivat 85/42,tulehdusarvot koholla ja ruumiinlämpö oli 35.8 (normaali lämpö mulla 37) . Siellä sitten makoilin iltapäivään, ja ultrattiin vauvalla oli kaikki ok. nyrkkisuussa sielä köllötteli :)

 Pe.menin uusista tekemään kokeet ja antamaan näytteitä silloin kaikki oli ok. arvot oli tasaantuneet. Eli todella pitää muistaa LEVÄTÄ ja ennen kaikkea SYÖDÄ aamulla kunnon aamupala,päivällä lounas,illalla iltapala tiettyihin aikoihin joka päivä. Nyt olo ollut normaali :) Ja turvallisesti uskallan nousta koneeseen to.aamulla kohti canariaa,huomenna vielä nva lääkäri käynti jossa tarkistetaan tilanne että saan luvan lähteä :)
 
Onnea kaikille puolivälin saavuttaneille ja vauvan sukupuolen tietoon saaneille emoticon

Tiistaina täällä pahamhti kuin salama kirkkaalta taivaalta kamala olo, huimasi (en meinannut pystyssä pysyä), oksetti,tuskanhiki iski päälle,ja maha kramppasi. Menin sitten käymään tk:ssa mittauttamassa sokerin ja paineet silloin paine oli 100/40 ja sokeri 4.4. Ja vauvan sydän löi 135. sain lähteä kotiin lepäämään mutta heti takasi jos olo pahenee. Menin sitten heti kotona nukkumaan ja nukuin aamuun asti.

Keskiviikkona heräsin 9aikaan olin menossa vessaan ja niin vain lähti jalat alta ja tajukankaalla makasin vessan käytävän lattialla hetken,onneksi mies oli kotona ja menossa vasta iltavuoroon. Sama olo jatkui mikä oli edellispäivänä ; Soitin neuvolaan ja sieltä passitettiin välittömästi synnärille,sinne siis lähettiin . Siellä paineeni olivat 85/42,tulehdusarvot koholla ja ruumiinlämpö oli 35.8 (normaali lämpö mulla 37) . Siellä sitten makoilin iltapäivään, ja ultrattiin vauvalla oli kaikki ok. nyrkkisuussa sielä köllötteli :)

 Pe.menin uusista tekemään kokeet ja antamaan näytteitä silloin kaikki oli ok. arvot oli tasaantuneet. Eli todella pitää muistaa LEVÄTÄ ja ennen kaikkea SYÖDÄ aamulla kunnon aamupala,päivällä lounas,illalla iltapala tiettyihin aikoihin joka päivä. Nyt olo ollut normaali :) Ja turvallisesti uskallan nousta koneeseen to.aamulla kohti canariaa,huomenna vielä nva lääkäri käynti jossa tarkistetaan tilanne että saan luvan lähteä :)
 
Apua mira88! Onneksi kaikki sulla ja vauvalla hyvin, toivottavasti arvot kunnossa huomennakin, niin pääsisitte reissuun. :)
 
shakira : Toivotaan parasta, olo ainakin on hyvä ja normaali että uskon että saan matkustus luvan :)
 
Takaisin
Top