Helmikuun jorinat :)

mira88

Vauhtiin päässyt keskustelija
Niin vain ne kuukaudet menee nopeeta eteenpäin. Tällä kuulla moni meistä saavuttaa puolivälin  emoticon 

Täällä voidaan mainiosti,kaikki oireet ovat kadonneet ( vaikkei niitä juuri ole edes ollut) lukuunottamatta tuota selkäsärkyä, mutta siihenkin saa huomenna lievitystä kun pääsee hierojalle.

Kovasti masu jo taas kasvanut,saas nähdä mimmonen pallo siitä kasvaa. Lomaa odotellessa, jolloin päästään miehenikanssa ulkomaille vikaa kertaa MONEEEN vuoteen. Ensi kerralla onki sitten pikkuinen matkalla mukana,eikä vain ole masussa emoticon

Pian saadaan aloittaa vauvan huoneen maalaaminen ja laittaminen kun vain töiltä ehditään :)
 
Onneks aika menee nopeasti emoticon . Esikoista odottaessa aika meni niiiiiiiin hitaasti ettei sillä ollut edes määrää. Uskon myös että tällä aika hyvällä ololla on osa syynsä, koska vointi on huomattavasti parempi nyt tässä raskaudessa. Päänsärky on alkanut mua nyt vaivaamaan, johtunee asennon muutoksesta, ja jo muutenkin rintavana, varustus tietty kasvaa ja painaa.
Me sitten laitoimme talon myyntiin ja oikein tosissaan aloimme etsimään sitä uutta KOTIA. Tarjonta tähän aikaan on tietty niukahko, joten sopivaa ei ole löytynyt. Toisena päänvaivana on se laittaako vuokrakaksio vuokralle nyt heti vai odotetaan vielä hetki, jos me joudumme muuttamaan sinne tämän talon myytyämme eikä sitä toista ole löytynyt. Ihanteelisena pitäisin tietty tilannetta, että sais muuttaa suoraan uuteen kotiin, mutta nyt tilanne ei hyvältä näytä.
Huomenna mulla on sitten toinen neuvolakäynti, en oikeen tiedä mitä odottaisi, kenties sydän äänien kuuntelemista, jotka nyt toivottavasti löytyvät heti, ettei niitä tarvitse alkaa hermoilemaan. Nyt on pakko tunnustaa, että menin sitten ostamaan dopplerin emoticon ! En oikeestaan siksi että olisin huolissani vaan siksi, että tämä raskaus tuntuisi jotenkin todellisemmalta. En ole edes viitsiny miehelle kertoa mitä tuli tilattua, pitää kátsoa ekaks itse miten se laite pelittää...
Mullakin on sellainen olo, että paikkakunnan vaihdos tekis hyvää nyt. Reissuun olis kiva lähteä extempore, eikä niin kamalasti suunnitella. Koiran hoitopaikan löytyminen vähän hidastaa matkaan lähtöä ja se että mies on TÖISSÄ...pikku juttuja.
Olen tässä iltaisin "kuunnellut" vauvan potkuja/liikkeitä nukkumaan mennä, ja ihan oikeesti miettiny onko ne oikeesti potkuja/liikkeitä vai omia suoliston liikkeitä!? Musta niiden erottaminen ei oo niin helppoa ja selkeää, ei ekasta eikä näemmä tästä tokastakaan. Istukan paikasta se taitaa johtua, se ollee taas tuolla etuseinämässä...
 
Moro vaan!

Niin se aika menee juu. Mahat kasvaa ja puoliväli lähestyy. Mulla se puoliväli häämöttääkin kahden-kolmen viikon päästä. Aika uskomatonta! Jonkinnäköisiä liikahduksia on taas tuntunut mutta piruvie kun ne menevät ohi niin nopeasti! Mutta kaiketi kun vielä malttaa odottaa muutaman viikon niin ei tartte "korva kovana" kuulostella vaan tuntuvat ihan reilusti.

Mulla ei myöskään ole kummemmin oireita. Enimmän osan aikaa olo on niin normaali, että hankala välillä ymmärtää että siellä masussa joku oleilee.
MUTTA toki turvotus vaivaa jonkin verran vieläkin, enkä ole sitä saanut ehkäistyä suolaa välttämällä tms. Varmaan turvotuksesta johtuen myös käsien puutuminen öisin on nyt uusi vaiva. Ikävää toi turvotus kun lisää vissiin painoakin, joinain päivinä tuntuu tosi raskaalta (heh) olo ja siten liikkuminenkin hankalammalta. Joinain päivinä taas tuntuu siltä, että vois heittää juoksulenkin tuosta noin vain. En tosin juokse, koska alkuraskauden hengästyminen vaivailee taas. No olihan niitä vaivoja kun alkaa oikein pohtimaan..emoticon  No, mutta pääosin siis olo on mainio eikä nuokaan oireet elämää suuremmin haittaa!

Me ollaan hankittu muutamia vauvanvaatteita ja saatu käytettyjäkin jonkin verran sukulaisilta. Niitä on kiva katsella! Mutta ei ole vielä muuta hankittu. Suurin osa saadaan käytettynä, esim. turvakaukalo ja sitteri. Vaunut ostetaan ja sänky. Meille ei tule mitään vauvanhuonetta ja tarkoitus olisi, että vauva nukkuisi mahdollisimman paljon alkuaikoina äidin lähellä. Helpottaa kovin yösyötöissä ja muussa, vauvatkin kuulema nukkuvat paremmin. Perhepeteilystä tietysti voi olla montaa mieltä, mutta musta itsestänikin tuntuu paremmalta ajatukselta pitää vauva lähellä kuin laittaa kauas yksinään nukkumaan. emoticon
 
Täällä voidaan kanssa mainiosti. Kärsimätön olo on kyllä koko ajan kun aika kuluu niin hitaasti. Odottavan aika on pitkä- sanonta todella pitää paikkansa. Neuvolassa käytiin viime viikolla ja kuunneltiin sydänääniä. Ihanaa kuulla, että siellä pien isydän jumputti 154. Kohtu ja kohdunkaula olivat normaalit viikkoihin nähden. Kohtu oli navan korkeudella. Masu kasvaa kyllä mutta selvää vauvamasua ei ole vieläkään ja näin ollen töissäkään ei esimiestä lukuunottamatta kukaan tiedä vielä. Päivisin olen täynnä energiaa mutta illalla tulee uni jo yhdeksän jälkeen. Painoa oli tullut lisää 2 kiloa alusta eli sekin oli kuulemma ihan normaali. Hemoglobiini oli 134 ja verenpaine hyvä. Kaikki kunnossa siis! Oli helpottavaa kuulla kun jotenkin huolestuttaa välillä kun merkkejä raskaudesta ei sen kummemmin ole oireiden muodossa ja liikkeitä en ole vielä tuntenut kovasti yrityksestä huolimatta. Välillä sitä miettii, että onhan kaikki hyvin pikkuisella. Seuraava käynti meillä onkin jo rakenneultra maaliskuun alussa ja heti sen jälkeen neuvola. Rakenneultraa odotan todella kovasti niin saa taas nähdä pienen. 4d ultrakin on alkanut houkuttaa koko ajan enemmän...

Hyviä vointeja kaikille ja tsemppiä hautomiseen! emoticon
 
On se jännää kun tässä kuussa todella se puoliväli tulee vastaan :)

Oon huomannu viime päivinä, että syön useammin kun tuo ukko, mutta se on kai ihan normaalia :D Mukavasti saan huomautuksia kun vähän väliä jääkaapin ovi aukeaa. No mutta viime neuvolassa neuvolantäti sanoi että vähän saisin vähentää hedelmien syöntiä ja ennemmin yrittää hiukan nostattaa painoa kun se on tippunut. En kuitenkaan ota mitään stressiä tuon painon suhteen, koska tiedän että jos alan stressaamaan niin painoni putoaa vain jatkossakin. Muut raskausoireet ovat käytännössä katsoen hävinneet mutta aina välillä tulee oksennettua vielä.

Juuri avokin kanssa muutettiin uuteen isompaan asuntoon ja vauvalle saadaan nyt oma huone. Huoneen valmistelut tosin aloitetaan vasta myöhemmin.

Vauvalle meillä on jo muutamia vaatteita, uusia ja sukulaisilta saatuja. Pitäisi varmaan ruveta säästämään vaunuja, pinnasänkyä ja hoitopöytää varten hiljalleen. Onneksi kuitenkin aikaa vielä on.
 
Heippa kaikki!

Onko muilla lähtenyt paino nousemaan? Itse ihan pelästyin kun en oo muutamaan viikkoon käyny vaa'alla ja nyt kun kävin ni oli tullut 2 kiloa painoa lisää. Viikkoja 17+2
 
Kyllä täällä on painoa tullut nyt alkuraskaudesta 3kg.

Tässä vaiheessa neuvolan mukaan sopiva luku.
 
Tervehdys!
Aivan puoliväli häämöttää joemoticon ! Eilen just ajattelin,että haluaisin niin jo oman pikkukääröön syliini. Ei malttais odottaa!! Jotenkin helpotti ajatella,että ollaan kuitenkin puolivälissä.
Mulla on ollut alusta asti kans aika turvotusta masussa,vaikka juon paljon vettä ja yritän välttää liikaa suolaa,tosin joskus iskee suolasen nälkä. Nyt kuitenkin tuntuu,että turvotuksen tilalle alkaa kasvamaan jo vauvamasuemoticon . Ihana kuulla,että jotkut pääsee laittamaan vauvalle omaa huonetta. Me ei nyt pystytä muuttamaan (taloudellisen)tilanteen takia isompaan asunton,joten vauvan huone tulee olemaan meidän kanssa yhteinen.Mä jotenkin vaan haluaisin kovasti laittaa vauvalle omaa huonetta.Kattelin hitopöytää ja ehkä saadaan se haettua nyt viikonloppuna.Saan sitten sinne asetella vauvanvaatteita,joita kävin eilen ostaan kasillisen kirppariltaemoticon . Meilläkin on maaliskuussa rakenneultra eikä malttas oottaa sinne asti,kun haluais nähä pikkusen jo. asiasta kolmanteen. Onko muilla ollut yöheräämisiä? mä olen jostain syystä heräillyt nyt lähiaikoina kolmen-neljän aikaan yöllä.Enkä keksi syytä moiselle ei ole edes vessahätäkään.
 
Huomenta!
Kyllä! Siis herään yöllä TÄYSIN hereille ja saattaa mennä tovi ennen kuin saa unen päästä uudestaa kiinni. Ykköstä odottaessa oli sama juttu tosin luulin, että se johtuu siitä että murehdin niin paljon, mutta ei ei tainnu johtua siitä, koska teen sitä taas enkä todellakaan murehdi asioita. Ainut asia mikä siinä ärsyttää, etten huomaa kuinka väsynyt saatan olla enkä tajua levätä ennenkuin alkaa kierrokset nousemaan ja hermo kiristymään. En todellakaan halua olla yhtä väsynyt kuin eka kerralla synnytyksestä vaan sidon vaikka väkisin itseni sänkyyn huilaamaan, koska se väsymys synnytyksen jälkeen oli ainakin minulla maailmanlaajuinen!!
Jatkan tähän...
Neuvolassa käyty ja sydämen sykkeetkin löyty etsinnän jälkeen. 155 hänen sydän paukutti. Paino ei ollut mulla nousut, laskenut 600g, hyvä niin, koska sitä nyt on ollut jo omastakin takaa... Kaiken kaikkiaan siis hyvä reissu emoticon .
 
Kyllä tämä aika tosiaan menee nopeasti, puoliväli raskaudessa parin viikon kuluttua, ihanaa!
Mulla masu on kasvanut silleen, että ei sitä oikein voi enää peitellä =) Pahoinvoinnnit ja närästykset hävisivät tammikuun alussa mutta palasivat nyt uudelleen :( varsinkin närästys palasi vielä pahempana kuin aikaisemmin ja jokut hedelmät saa suosiolla jättää väliin jotta olo olisi kohtalainen. Vaikka tämä raskaus on toivottu ja on aivan mielettömän hienoa saada jälkikasvua niin kyllä nämä huonot olot on pikkuhiljaa ruvennu todellä ärsyttämään. Haluisin vihdoin päästä nauttimaan tästä olosta enkä voida jatkusvasti huonosti. Ehkä tämä tästä ku puoliväli on ohitettu =)
meillä on kanssa vauvalle oma huone jota varmaan tossa keväämmällä rupeamme sitten kunnolla laittamaan. Nyt olen vaan kerännyt kaappiin lahjaksi saatuja vaatteita ja tavaroita, itse en pahemmin ole mitään vielä ostanut ja tuskin kovin kamalasti tulee ostettuakkaan. Vaunuja käytiin vähän jo vilkaisemassa mutta niidenkin hankita jätetään tuonne keväämmälle.
Ihanaa helmikuuta kaikille!
 
Helmikuun hellou täältäkin!

Me tehtiin sunnuntaina ensimmäinen hankinta: vaunut :-)
Saatiin tutuntutulta käytettynä, mutta on niin hyvin pidetyt, että ihan uudeks voisi luulla, ei oo minkäänlaisia käytin jälkiä havaittavissa.
Vaunut on nyt sitten vaaleansiniset, jos tulee tyttö, niin saa luvan viihtyä noissa kuitenkin :-D

Masu alkaa täälläkin olla hyvin näkösällä, eilen tuli ensimmäinen varovainen kysymys, että saakos sua onnitella. Siis arvatenkin mahan perusteella.

Yöheräilyä täällä myös, tosin yleensä vain vessaan, mutta välillä muutenkin, ja joskus nukahtamiseen menee aikansa. Nukkumaan on pakko mennä viimeistään kymmeneltä (aiemmin tuli usein valvottua puolilleöin), jos aikoo jaksaa herätä töihin aamulla. Ja viikonloput on yhtä juhlaa, kun saa nukkua kellon ympäri.

Mukava ja seesteinen olo on kyllä, masu kasvaa ja liikkeitä alkaa pikku hiljaa tuntea enemmän ja enemmän. Kotidopplerilla tulee silloin tällöin kuunneltua sydänääniä, ja hyvin ne kyllä kuuluukin emoticon . Meillä tehdään sillai, että laitetaan dopplerista piuha tietokoneeseen ja mies on aina nauhoittanut äänet koneelle samalla, ja koneen kautta miehelläkin luurit korvilla, eli kuullaan molemmat samaan aikaan äänet. 
 
Jigglypuff kirjoitti:
Kotidopplerilla tulee silloin tällöin kuunneltua sydänääniä, ja hyvin ne kyllä kuuluukin emoticon . Meillä tehdään sillai, että laitetaan dopplerista piuha tietokoneeseen ja mies on aina nauhoittanut äänet koneelle samalla, ja koneen kautta miehelläkin luurit korvilla, eli kuullaan molemmat samaan aikaan äänet. 

Hei tuo oli hyvä vinkki...pitääpä koettaa kun saan laitteen TÄNÄÄN!!! emoticon
 
Huomenna ajattelin aloittaa seinien maalauksen niin saa sitten laittaa hoitopöydän paikoilleen niin saa pikkuisen vaatteita ruveta pesemään ja laittamaan. Juurikaan itse ei tarvitse mitään ostaa vauvalle. Kavereilta saanut vauvalle vaatteita, hoitopöydän, autoon turvakaukalo ja jalusta saadaan mun siskolta kun sen poika ei enää mahdu siihen :) Meille jää ostettavaksi vain pinnasänky ja vaunut sekä vauvan kylpyamme&jalusta.

Tänään menen katsastamaan yhdistelmävaunu tarjonnan ja katsomaan mitäs muuta mukavaa on tarjolla :)

yöherääminen : täällä kans minä herään pari kertaa yöllä,en ole kertaakaan joutunut vessaan menemään vaan jostain syystä minä herään 3ekankerran ja sitten puoli 6 aikaan. 8nousenkin sitten jo ylös kun kolmannenkerran herään.

Joka heräämis kerran aikana olen ihan pirteä ja unenpäästä kiinni saaminen vie jonkin aikaa. 8en enää yritä edes nukkua niin saa koko päivän käyttää hyödyksi jos on vapaa päivä tai iltavuoro nukun sitten päikkärit (tunnin) 2aikaan. Ja aamuvuoron jälkeen en mene nukkumaan.  

en kyllä tiedä mistä herääminen johtuu koska en tressaa enkä murehdi mistään. Tunnen että vauvalla on kaikki kunnossa ja aina välillä iltasella miekkosenkans kuunnellaan vauvan sydäntä joka vahvistaa sitä tunnetta että minun vaistoni on oikeassa siitä että vauvalla on kaikki kunnossa emoticon
 
Meillä tulee kans puoliväli tän kuun lopulla, HUI! Vitsit, että aika menee nopsaan... Mustakaan ei esikoisesta siltä tuntunut, aika vaan mateli mutta nyt se tuntuu lentävän ihan siivillä.

Väsymys ja päänsärky on tosiaan vaivanneet tosi kovastikin, mutta nyt on jo kolmatta päivää peräkkäin melko hyvä olo. Josko se tästä?!? Toivottavasti. :) On ihanaa saada vauva, mutta nää viimeiset viikot on olleet kyllä melko tuskaisia...

Mulla alkaa masu olla kanssa aikamoinen pallo, se tuli isoks ihan viikossa. :D Kiva alkaa näyttää rehellisesti raskaana olevalta. <3

Hyviä vointeja kaikille. :)
 
Täällä kanssa vointi on oikeastaan aika hyvä, oksentelu on jäänyt  kauas pois :) Jee.
Maha on mun mielestä jo valtava, ja ihmiset onnittelee vaikkei moni edes vauvan odotuksesta tiedä.
Oma äitini sanoi eilen että herran jumala miten masu onkaan kasvanut, turvotuksen tilalle on vaihtunut pinkeä pötsi.
Mamma vaatteita pitäisi ruveta katselemaan pikkuhiljaa.. Yhdet housut on, joita joskus käytän. Viikkoja nyt siis 19+..
Mielialan vaihteluita on ja paljon :D Itku ja kiukuttelu tulee herkästi, odotan sitä milloin se "olen onneni kukkuloilla" vaihe tulee, helpottaisi ehkä miehelläkin olo.
Olen myös alkanut lenkkeilemään ja paljon,  vastinetta hieman pullien ja kakkujen leipomiselle. Tässä raskaudessa näköjään mulla on pakonomainen tarve leipoa...
 
Mustakin tuntuu, että vatsa pomsahti tuohon ihan yllättäin. Yhtenä päivänä katselin vaan peilistä, että herran jee, onpas se iso. Ja nyt siis muutkin ihmiset sen huomaavat jo. Ei epäillä vaan läskiksi. ;) Mukavaa. Ihan huomaamatta tulee kaupoissa käveltyä vatsa pönössä ylpeänä. Hölmöä juu, mutta jotenkin tuo maha on viimeistään konkretisoinut tän jutun. :)

Saakos raskaana ollessa maalailla ihan huoletta? Mulla on vesiliukoista maalia ja pitäisi yksi kaappi maalata.
 
Puoliväli nimenomaan lähenee! [:
Annel:n kanssa aivan samoilla linjoilla! Tämä odotus on menny kun siivillä ! Oikee ihmettelee mihin se aika menee?  Ja kun tääläkin on niin hyvä olo ja ihan sama juttu, että nyt varmaan viikon verta ollu joka päivä pää kipiä... Panadolia en oo viittiny ottaa joka päivä.... MEnee kyllä yleensä sitte ohikin....[:
Toivotaan, että löydätte pian sen oman ihanan KODIN annel!
Täälä on laitettu jo tulevan vauvan vaatteet lasten huoneeseen. Laitoin vain kaikki jotka menee molemmille, ja jos nyt tuleekin tyttö, niin voin kertoa, että aika monta laatikollista menee vaatteita myyntiin :D Mutta eipä tuo haittane[: Sitten ostetaan tytölle ihania vaaleanpunaisia vaatteita <3

Joo Nappuliini mä kans syön joka välissä :D Ihan oikeesti. Pieniä määriä TOSI USEIN! TOki mies syö seurana, sitten se ihmettelee miksi sekin lihoaa :D :D  Myötätunto raskautta[:
Sama kun mä oon raskaana niin munmiestä närästää.
Onko muut huomanneet, että miehenne olisi myötätunnosta myös raskaana? Täytynee tuohon vielä lisätä, että mun miestä ei koskaan muullon närästä muuta ku raskausaikana :D
Yöheräämisestä:Täälä mä herään joka yö ainakin sen 4 kertaa ! Vaikka Turo-Eemil ei heräis yössä kertaakaan, niin mä herään joko närästykseen,huonoon asentoon tai vessahätään :s Ja jos kerran yöllä käy vessassa niin saa käydä joka väli...
MOni sanonut että masu kasvanut, täytyykin toisessa topicissa käydä kattoos onko mammat laittanu plussapalloistaan kuvia [:
Kyllä tääläkin on masu selvästi esillä. JA nyt tuntuu vasta todelliseltä, että MÄ ODOTAN VAUVAA ! Wau! Kaun meni sisäistää se asia :D Vaikkaon käyty ultrassa ym.
 
Jenni90:Toivotaan, että löydätte pian sen oman ihanan KODIN annel!

Juu riid mai lips emoticon !
Mä sain sen härpäkkeen (dopplerin) toissa päivänä, ja on se vaan kiva kuunnella toisen sydän ääniä. Tais kaveri jo oppia ettei paikalla kannata kauaa pysyä, koska pysyy sen aikaa paikalla et tiedetään että kotona on , mut sitten häippää rauhallisemmille vesille. Ja hei mies, ei alkanu moosestamaan siitä! Kysy vaan paljonko makso emoticon.
 
 
Kiva kun saitte sen doplerinne !
Miehille on kovin tyypillistä aina saada tietää mitä mikin maksoi... MEillä kans aina sama juttu. En mäkään koskaa kysy mitä mikän maksoo mitä se ostaa :D

Täälä on tänään suursiivouspäivä! Ja huomenna olisikin sitten Turo-Eemilin isomummon 80 vuotis synttärit [: JA sunnuntaikin on täyteen puukattu... Sitten ihmetellään mihin se aika menee !  ;D Viikonloput menee kyllä aina siivillä, kun mieskin on kotona.
 
uusia oireita tullut tännekin: Jatkuva nälkä on vaivannut kaksi päivää. Kerralla ei voi syödä paljoakaan mutta sitten on viimeistään parin tunnin päästä nälkä taas. Masu on myös muotoutunut tämän viikon aikana. Masu on paljon pinkeempi jo ja enemmän vauvamasun näköinen kun pelkkä lihomismasu. Ihanaa! Masun muuttuminen on toisaalta myös tuonut löystymiskipuja alavatsaan taas. Vihlasee aina välillä ja etenkin kun on istunut pitkään ja nousee ylös niin tuntuu ettei heti voikaan seisoa suorana. Töissä tämä erityisesti kun teen toimistohommia eli istun suuren osan päivää. Onneks on avokonttori niin printterille tulee noustua aina välillä kuitenkin. Yritän myös venytellä ja kävellä päivän aikana.
 
Takaisin
Top