Helmikuun jorinat :)

Enpä ole jaksanut hirveästi tänne nyt kirjoitella, mutta täällä vointi on alkanut olemaan huomattavasti paljon parempi kuin alkuraskaudessa. Silloin tällöin vielä oksettaa, mutta se on jo niin vähäistä alkuun verrattuna, ettei haittaa elämää juuri mitenkään.

Liikkeet olen tuntenut rv 16 eteenpäin ja vaikka ensimmäistä odotankin, niin ihan alusta asti tiesin niiden olevan liikkeitä. Oli sen verran uusi ja jännä tunne. Nyt kaikki potkut tuntuu ihan selkeästi, useamman kerran päivässä. Vatsa on vielä melko pieni (paitsi iltaisin), mutta kyllähän tuo ehtii kasvaa. :)

Stressiä tuottaa hieman, että neuvolakäyntejä on nyt alussa ollut niin harvoin ja en ole yhtään varma, että missä vaiheessa pitäisi varata seuraavaa aikaa, mutta jos Terveyskeskuksen sivuihin on luottaminen, niin seuraava neuvola tulisi olemaan rv 20-24. Rakenneultraan on hieman reilu viikko aikaa.

Kaele ja nyytti rv 18+4
 
kaela : eikö neuvolassa anneta sulle aina uutta aikaa kun käyt? Olitko np ultrassa,siellä annettiin meille heti aika rakenneultraan? voi kyllä olla että täällä päin on erikäytäntö mutta aina edellisellä käynnillä annetaan uusi aika ja ei itse tarvitse varailla aikoja ollenkaan. 
 
Meillä kyl annetaan aina neuvolassa uus aika kun siel käydään.. Et ite ei tartte pähkäillä, et millon pitäis seuraava varata..

Mullakin on masu jo jonkin verran kasvanu.. Erottuu jo selvästi, et on vauva maha.. Ja kovasti jo liikkuu pikkuinen masussa.. Nyt olen parina päivänä jo pitkin päivää tuntenut pienen liikkeet. Ja on paljon selvempiä kun aikaisemmin.. Et kyllä hän ainaki kovasti on jo vahvistunut.. Meillä olis vielä kaks viikkoa rakenneultraan.. Tällä kertaa ehkä odotan tuota ultraa enenmmän ku viimeks.. Ku nyt saadaan sit vihdoin tietää, et kumpi on tulossa.. Jos pikkuinen suostuu vaan sen meille näyttämään..
 
Meidän napero on ihan mahdoton möyrijä. Koko ajan vahvemmaksi tulevat liikkeet. Aamulla heräsin melkoiseen potkunyrkkeilyyn ja liikkeet tuntuivat selkeämmin kuin vaikka vielä pari päivää sitten. Hauskaa!

Meilläkin varataan seuraava neuvola edellisen yhteydessä. Mun mielestä hyvä käytäntö, tuskin sitä itse muistaisi. Rakenneultraan on vielä vähän päälle pari viikkoa. Ei kyllä jaksaisi odottaa!
 
Hejsan!

Olen nyt aika varma lapsen liikkeistä: ne ovat vähän kovempia kuin vatsassa tapahtuvat muut myllerrykset. Lisäksi olen täysin varma, että vauva välistä pingottaa itsensä suoraksi niin, että tunnen vatsassani pingotusta ja pystyn tuntemaan vauvan pään, pepun tai selän (ehkä pään..) kokeillessani vatsaa kädelläni. Se on todella hassua. Sitten vähän aikaa hieron sitä vatsan kohtaa ja vauveli muuttaa paikkaan taas jonnekin ulottamattomiin. Onko joku muu selvästi pystynyt tuntemaan vauvan mahansa päältä?
 
Viirukhan: se oli elämäni eka ja toivottavasti vika migeeni. Neuvolan th oli sitä mieltä ettei vielä tehdä asialle mitään, vaikka se alkoikin seuraavana päivänä uudestaan. Jos rupeaa toistumaan, niin sit vast mietitään lääkitystä.

Eilen oli rakenne uä, kaikki kunnossa. Sukupuolesta ei kätilö oikeen sanonut juuta eikä jaata vaikka kysyin. Maha-asukki oli muutenkin uä:tä vastaan väännellessään ja käännellessään, suurimman osan ajasta oli pää alaspäin ihan ihme myttyrässä, ihan kun niskat olisivat nurin. Kätilö teki tosissaan töitä puolisen tuntia, että sai tarvittavat mitat otettua, kun joko heilui taukoamatta/vääntäytyi sellaisiin asentoihin ettei saanu kunnolla tutkittua.
 
Joo kyllä meilläkin saa aina neuvolasta uuden ajan kun sielä käydään... liekö niiin eri käyntö eri paikkakunnilla. Mutta aika tympeetä, jos aina pitää Kaele esim sunkin itse huolehtia ja aina olla varaamassa sitä aikaa :s !
Ihanaa, täälä jo ensimmäiset rakenneultratkin joillakin [: Kertokaahan jos saitte sukupuolen selville ja muutenkin pikkuisestanne  [:
Täälä ei ole liikkeitä tuntunut.... joko mulla ei ole aikaa niitä kuulostella, tai sitten onko jikin vialla... hmmm... nyt täytyy ruveta kunnolla kuulostella tai ottaa neuvolaan yhteyttä..... jos muilla jo noin selvästi potkitaan ja mä sentään oon uudelleen odottaja jonka KUULUIS tuntea  liikkeet aiemmin....

tt  hyvä että kaikki oli kunnossa ! Ajattele, seuraavan kerran vauvasi ehkä vasta kun pieni on syntynyt ! [: Aika hurjaa !
Mulla on koko ajan sellanen tyttö-olo! ja kun katon vauvan vaatteita niin ostaisin vaan tytölle :D Saas nähä... Meillä on rakenneuä 8.3 ja samana aamuna myöskin neuvola Sitä siis odotellessa [:
 
Täälä muuten ollu hiton kylymä ! Ei paljon oo tarjennut ulos mennä! "Parhaimmillaan" oli -32! Ja meillä mukavat taistelut kun ei esikoinen nuku kun ulkona.... oon nyt onneksi saanut sisälle nukkumaan kovan taistelun jälkeeen...
 
hhahhaha :D  no ei tulisi pieneen mieleenkään ottaa janskoja pois ! :D Mutta kaippa pyöräilles tulee kuuma :o  Joo sais pakkaset jo loppua, pääsis esikoisen kans pulkkailemaan. TOki nyt laitoin toisille unille ulos nukkumaan... ja sielä huudetaan nyt pitää mennä--- >
 
noniii, nyt on taas aikaaa kirjoottaa...
Kyllä yhdyn kans tuohon, että toinen raskaus on niin ihana ! Nauttii paljon enemän ja samoin mä kans syön mitä mieli tekee :D
Jaksamisia sinne Viirukhan ! muista itekkin ottaa päikkäreitä<3
 
Puoliväli ylitetty maanantaina!:)
Alkaa kyllä olla aika todellinen tää raskaus ja vihdoin uskaltaa tosissaan uskoa että kesällä meille syntyy ihan oikeasti vauva :)
Pikkukaveri potkii ja myllää todella tuntuvasti sarjoissa, kerran pari tunnissa. Vatsakin viimein pompahtanut ihan tosissaan eteenpäin. :)

Kolmas neuvola oli viime viikon tiistaina ja siellä tuli moitteita kun paino vaan tippuu. Syön kuitenkin ihan kamalan paljon ja usein joten eiköhän se siitä. Väsymys on ollut aika lamaannuttava kun veriarvot edelleen laskeneet rautalääkkeestä huolimatta. Nyt sitten vaihdoin nestemäiseen rautaan, toivottavasti auttais.

Tän viikon tiistaina olin rakenneultrassa. Jännitti ihan kauheesti mutta kaikki oli tosi hienosti ja painokin reilu 320 grammaa. Ihana pikkuinen. <3 Maiskutteli ja vilkutteli ja potki kovasti. Jalkoväliään heilutteli siihen malliin ettei jäänyt yhtään epäselväksi :D Kätilökin totesi että näät varmasti itsekin :) Meille tulee POIKA!
 emoticon
MadDee ja Rappe (ei ton Varpun tilalle oo keksitty vielä mitään:D) rv 20+3
 
Täällä tuleva isukki on ihan nyt innostunut ; Miehen auto on menossa vaihtoon (kuulemma turvallisempi auto) vauvankannalta ja tottahan se on. Asuntokin laitetaan kesällä myyntiin (kolmio) ja aletaan rakentamaan(rakennuttamaan)  taloa, josko ensi jouluna meidän perheellä viimestään on ihan oikea oma omakotitalo emoticon 

Tänne muuten kuuluu todella hyvää ,lomareissua odotellessa :) Vauvan liikkeet tuntuu voimakkaasti, ihana tunne tuntea kun toinen siellä myllertää.. Ihanaa aikaa tämä odotus emoticon


 
MadDee ONNEA POJASTA ! <3

Munkin pitää nyt hehkuttaa; kun oon pelänny kun en tunne liikkeitä yms. niin se oli vain sitä ettei mulla ele ollu aikaa pysähtyä kuuntelemaan hentoja potkuja, eilen sitten oikeen otin illalla aikaa itelleni ja kuuntelin niin sielä tosissaan pieni potki ! emoticon

Mulla niin sellanen fiilis, että meille tyttö tulee; saas nähdä...
 
Täällä kanssa kaikki hyvin. Käytiin tiistaina omalla lääkärillä tarkistamssa, että kaikki on kunnossa. Äiskällä kaikki hyvin ja sitten vihdoin päästiin siihen ultraamisvaiheeseen. Siellä pieni köllötteli! Ensin nukkui mutta heräsi sitten kun paineltiin. Ensin oli kasvot eteenpäin ja pää ylöspäin mutta sitten alkoi joko ujostuttamaan tai harmitti häirityt unet ja vauva käänsi mielenosoituksellisesti selkänsä eteenpäin.

Hyvin näkyi sydän kammioneen ja virtsarakko ja pienet sormet ja varpaat. Pään ja vatsan ympärys mitattiin ja samaten reisiluun pituus. Kone antoi painoarvioksi reilu 200 g ja vastasi hyvin viikkoja 18+1. Lapsivettä oli myös hyvä määrä ja vauva liikkui oikein mukavasti. Pieni nenänpää ja silmätkin näkyivät. Lääkäri varoitteli ettei ole laitteet yhtä tarkkoja kun Jorvissa mutta hyvin sieltä näki. Sukupuolesta ei uskaltanut veikata vielä mitään mutta jalkojen välissä ei näkynyt mitään. Ehkä se tosiaan on tyttö niinkuin minun äidinvaisto on veikkaillut.

Rakenneultraan on nyt puolitoista viikkoa ja sitten näkee taas tarkemmin pienokaista. Ihanaa! Hypistelin jo vauvanvaatteita kaupassa ja voi, että oli ihania! Täytyy varmaan kohta antaa periksi ja ostaa ensimmäiset vaatteet pienelle.

Olo on hyvä ja liikkeitä odottelen kovasti vahvistuvaksi. Hentoja muljahduksia tuntuu etenkin iltaisin.
 
Meillä mies tunsi eilen liikkeet vatsan päältä! <3 Onko muiden miehet liikkeitä tunteneet? Luulen, että johtuu siitä kun kohtu varmaan on eteenpäin kallelleen, oli vatsa esikoisesta meinaan niin iso! Ja ei tuo nytkään mikään pieni oo. Ja kun ei hirveesti ole ylimääräistä tossa masussa ollut, mitä nyt tän raskauden aikana kertynyt. :D Ja siis ihan tosi pitkän aikaa makoilin sohvalla mies käsi vatsan päällä ja sitten hän tunsi potkut ja vielä montamontamonta kertaa! :)
 
Wow, notta jo mieskin tuntee!! Meillä taitaa mennä sinne viimosille viikoille ennenkuin kukaan tuntee vattan päältä potkuja! Mulla taitaa olla istukka taas tuossa etuseinämässä, joka vaimentaa niitä tehokkaasti. Noh, parin viikon päästä sekin selviää varmasti rakenneultrassa.

Mä ehdin hehkuttaa tuossa vähän aikaa sitten sitä kun en ole ollut sairaana tässä raskaudessa ollenkaa...joo, olis pitäny pitää suu vaan supussa emoticon . Nyt ollaan lähes viikon verran ryitty keuhkoja pihalle milloin missäkin.Sisuskalut j vauva ollu kovilla samoin pää, kun ei meinaa millään rauhottua yskän puuskat kun pääsee oikeen asiaan. Todella mukavaa. En sitten tiedä auttoko C-vitamiinin hevoskuuri vai mikä, mutta viime yönä ehdin jopa nukkua, evakossa sohvalla...
Muuten kaikki täällä ok, vietettiin esikoisen kanssa muutaman päivän mummolassa. Ihanaa sain tavata vanhoja kavereita ja höpistä.
 
Täälä puoliväli tänään !


Justiin tein vasta testin joka näytti plussaa,hui. Pian huomaan, että pitääkin jo lähteä synnyttämään ;D
Tänne ei kummempia, oltiin pe-la yö koko perhe mun vanhemmilla, saunottiin ja syötiin hyvin ym. Koirat sai juosta onnesta isolla pihalla ja mun vanhemmat tykkäs kun näkivät Turo-Eemiliä[: Puhuttiinkin mun äidin kanssa, että se vois tehdä itse kastemekon meidän TYTÖLLE :D on niiiiiin vanha tyttöfiilis ettei ikinä. Samoin mulla oli esikoisen aikana niiin vanha poika fiilis ja poika tuli !Että sama täälä Hipsuli82, äidin vaaisto kovasti meinaa että tulis tyttö :D Saas nähä onko meidän vaistot oikeassa :D
Nyt löytiin sitten tytön nimikin lukkooon miehen kanssa. On meillä toki pojallekin nimi ja ihanat nimet onkin !
annel joo eikö se niin oo, jos jatain sanoo että EI IKINÄ niin varmaan heti seuraavana päivänä on niin !  :D :s Paranemisia sinne ! [: mikään ei ole inhottavaa kun sairastaminen, kun pitääs jaksaa häärätkin jotain ja eikös teilläkin ollut vielä taapero kotona ?  Toivotaan, että saat levätäkkin välillä :)
Joku täälä sanoi, että on mies tuntenut liikkeet mahan päältä; WAU! Se on hienoa! MEillä ei vielä, hyvä kun itse tunnistan pienet hennot perhosen hipaisut. Mies on kyllä iltaisin painanut päänsä mahalleni ja kuunnellut, kun sanotaan, että voi kuulla mahasta sydämensykkeen jos tarkasti kuuntelee; mutta en tiedä pitääkö paikkaansa. :D ainakaan vielä näillä viikoilla ! Kovasti mies sanoo, että kuuluu kun pieni sielä polskii lapsivedessä? Tiedä tuota, kun ei ite voi kuulla samaa :D
Uusimmasta vauva lehdestä luinkin pojasta joka oli syntynyt 24 vai oliko 25 viikolla !  Ja oli selvinnyt, toki oli monta kuukautta joutunut sairaalassa olemaan ja takapakkeja tullut paljon; mutta kovasti vain jaksoi taistella elämästä. On hullua, jos miettii, että esim. meidän vauvakin syntyis jo; kun justiin luin tuota vihkosta mikä saatiin neuvolasta missä on viikko viikolta kerrottu mitä tapahtuu ja minkä kokoinen vauva on... Mutta eihän sitä koskaan tiedä, ainahan sitä toivotaan vain parasta tottakai, että vauva pysyis masussa viikolle 37 asti <3
Sitä vaan rupee heti ajattelemaan kaikkea tommosta kun lukee jonkun jutun. :D
Meillä olisi tänään puoli 11 vauvauinti ja sitten illasta mennäänkin ystävän synttäreille; pääsee Turo-Eemilkin leikkimään tyttöystävnsä kanssa  ;D Sielä on muutaman kuukauden vanhempi tyttö ja ai , että pojat osaa jo pienestä sen flirtin :D ainakin meillä!
Tuli tuosta vauvauinnista mieleen; onko moni ajatellut, että menee tulevan vauvan kanssa ? Kun niihin on ihan hullut jonot! Asutaan täälä Etelä-Pohjanmaalla ja ennen asuttiin tuossa Seinäjoella ja kysyttiin silloin kun T-E syntyi, että koska saisi ilmoittaa vauvansa sinne, niin sanottiin, että raskausaikana jo pitääs ilmoottaa!!!? Että hyvä kun plussan tekee niin tyyliin pitääs jo olla soittamas paikkaa vauvauintiin, siis ihan hirmu pitkäs jonot. No me jokunen kuukausi sitten muutettiin viereiselle paikkakunnalle ja Turo-Eemil oli silloin sen 3kk vanha ja meille tuli mainos postista, että LApuan vauvauintiin nyt haku, koitettiin soittaa, joskos olis vielä paikkoja, niin saatiin onneksi viimeinen peruutus paikka ! Mutta aika hauska, kun tulee lehti, jossa ensimmäistä kertaa mainostetaan että vauvauintiin saa alkaa ilmoittautua niin enää yksi paikka jäljellä; eli ns. "omat "pääsee edelle, työntekijät yms. :D etuja kannattaa siis käyttää !  MEidän kaveritkin seinäjoella halusivat ja olivat  liian myöhään asialla, mutta kaverin mies, on seinäjoen liikuntahallilla töissä ja soitti sinne ja kertoi missä on töissä ja johan paikka aukes ! suhteilla suhteilla.... :D
 
Täällä ollaan sydän rakkaudesta sykkyrällä. Pienellä masuasukilla oli äsken hikka! Tasainen pieni kutitus tuntui alavatsassa pari minuuttia. Tosi liikuttavaa. Hennot hipaisut, joista en ole ollut varma edes vauvan liikkeiksi on viime päivinä vahvistunut. Kyllä se taitaa vauva olla joka siellä liikuskelee. Ihanaa! emoticon  Mies on kovin harmissaan kun ei pääse vielä tuntemaan pikkuisen liikkeitä. No tuskin sinnekään enää kauaa menee.
 
Jeps, Jenni90, meillä on tää esikoinen reilun vuoden ja kohta kolmen kuukaudenn ikäinen. Onneks kummit hoiti likkaa yhden iltapäivän, että sain nukkua hyvällä omalla tunnolla hetken.
Me käydään vauvauinnissa esikoisen kanssa, paitti että nyt hän on "siirtynyt" taaperouintiin emoticon . Meille kävi ilmeisesti hyvä säkä kun paikan saimme, koska eka yrittämällä sinne pääsimme. Uinti on lähinnä miehen ja likan juttu, koska mua itseäni vaivaa ällötys/oksetus/inhotus/puistatus -kohtaus aina uimahallissa emoticon ... oon aina inhonnut uimahalleja, en kerta kaikkiaan ymmärrä mistä tää on iskenyt, mutta nyt raskaana ollessa "vaiva" on pahentunut entistä enemmän emoticon . Pari kertaa kävin likan kanssa, mutta sitten tuli toppi *nolo*.
 
Viime viikon loppua kohti liikkeet alkoivat selkeästi tuntumaan. Hyvin huomaa jos rasittaa itseään liikaa niin maha-asukkilla on oma kommenttinsa asiaan ja on pakko ottaa hetki levon kannalta.

Meijän hullunmylly tahti vielä jatkuu, perjantaina muutettiin tavarat omaan kotiin (vajaa vuosi kulu rakennus urakassa). Viimenen vuos on menny tahtia, töihin, syömään, raksalle ja nukkumaan jne... Viime juhannuksen jälkeen taitaa olla alle 10 raksatonta päivää kasassa. Nyt pitäs vielä jaksaa purkaa tavarat ja järjestellä paikkoja, sohva tosin vetää huomatavasti enemmän puoleensa.

Eilen miehen siskon vaatekaapista tyhjentelin kaikki äitiysvaatteet, josko niitten kanssa pärjälisi ettei tartte kaikkea itselle ostaa. Töissä oon vielä normi vaatteissa ollu, mutta siistimmät farkut ei mee enää jalkaan. Saman huomasin juhlavaatteden kohdalla, kun eilen oltiin ristiäisissä. Jos sitä vielä juhlia tulee, niin pakko mennä vaatekauppaan.
 
Takaisin
Top