Helmikuun jorinat :)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mira88
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiva tietää Jenni90 etten ole ainut joka syö koko ajan :D

Raskauden alussa ajattelin että kylläpä aika menee hitaasti, mutta mitä vielä. Puoliväli kohta tulossa vastaan ja samanmoinen sen jälkeen. Mies haluais jo kovaa vauhtia ruveta laittamaan vauvan huonetta valmiiksi, mutta kova kamppailu meillä maalin väristä. Itse en oikein osaa päättää mutta miehellä tuntuu olevan jo päätös tehtynä.

Hiphei, täällä on eilen ja tänään ihan selkeesti potkittu masussa. Ei voi enää erehtyä. emoticon

Olen tuntenut siis vauvan liikkeet jo pidemmän aikaa, mutta nyt on tullut voimaa sen verran lisää että selkeämpi tunnistaa. Aiemmin en ollut varma, oliko kyseessä vauvan liike vai jotain mongerrusta suolistossa, vaikka vauvaa epäilinkin.

Jännä tunne.

Eilen iski karu todellisuus ja ahdistus, kun farkut ei enää menneetkään jalkaan. Pitäs vissiin saada aikaseks lähteä housuostoksille. Viikko pitäs vielä jännätä rakenneultraan pääsyä.

Saigon onneksi olkoon potkujen "löytymisestä". Musta tuntuu, että mä enää tiedä oikeesti koska potkuja/liikkeitä on, koska  nyt kun mä tuo dopplerin olen ostanut niin sen kautta kuuluu viuh vauh jne emoticon  ja ne tulkitsen kyllä liikkeiksi ja potkuiksi... ja täytyy kyllä myöntää ettei ne tunnuemoticon . Mutta periksi ei anneta emoticon .

Vauvamasu vihdoin selvästi näkyvissä! emoticon  Eipä enää saa vedettyä alavatsaa sisään yhtään ja muutenkin masu on pinkeämpi. Ostin muutaman mammapaidankin jo kun omat paidat on tuntunut niin lyhyiltä kun masu ja rinnat kasvavat. Tiukempien paitojan kanssa masua ei enää piilotella. Ihanaa! Töissä olen pitänyt löysiä paitoja ja tunikoita mutta nyt on jo muutama kysellyt, eli kyllä se masu nyt näkyy :) Liikkeitä ei ole vieläkään tuntunut yhtä hipaisua lukuunottamatta. Luulen, että se oli vauva koska omat masumöyrinät usein kestää pidempään ja tämä oli nopea kevyt töytäisy. Kovasti jutellaan masuasukille jo iltaisin ja kerrotaan miten kovasti häntä odotetaan jo.
Raskaus etenee hienosti mutta nyt on kamala flunssa päällä! Aika tukalaa kun ei saa käyttää nenäsuihkeita. Panadolia olen muutaman kerran joutunut ottamaan kun pää on niin kipeä tukkoisuudesta muuten en lääkkeitä halua ottaa. Nyt köllötellään kotona ja väkisinkin sitä ajatteli aamulla, että pian on arkipäivää, että aamulla saatellaan mies töihin ja sitten jäädään kotiin vauvan kanssa. Ei millään jaksaisi odottaa!

Joo tuntuu, että aika onmennyt kun siivillä...
Täälä on tuntunut se ensimmäinen kupla; mutta en ole tunnistanut sen jälkeen mitään. Toki ei nykyään ole niin paljon aikaa kuunnella sitä masuaan, niin kun viimeksi. Mulla on nyt jotenkin niiin epätodellinen olo, en vielä oikein tajua, että meille tosiaan on tulossa pikkukakkonen <3 ;D Ehkä sitten kun potkuja rupeaa tulemaan jne. niiin ymmärtää paremmin [:
Tänne ei kummempia.. Maha jo kovasti pyöristynyt.
Nyt on ruvennut tosi kovaa närästämään taas ;s ja mikään ei voi olla inhottavampaa,kuin oikein kova närästys, se sattuuki niin lujaaa. Koko ajan saa olla syömässä rennietä ja juomassa vettä. Makeaa tekee kovasti mieli nyt koko ajan. Viime raskaudessa oli taas niin, että sipsiä olisin voinu syödä koko ajan :D

Tänä aamuna iski elämäni eka migreeni, aivan järkky päänsärky alko aamulenkin jälkeen. Puurolautasesta puolet lusikoin silmät kiinni, kun ei vaan pystyny pitämään kivun takia niitä auki. Koko päivän oon vaan nukunu, nyt varovasti nousin ylös koneelle kokeilemaan pystyykö olemaan jo pystyssä.

Mun masu alkaa olla aikas iso kans. :) Salilla tuli yks nainen kyselemään, että ootko raskaana. :D Vielä oon kuitenkin saanut käytettyä vanhoja farkkuja ja hameita sillä ponnarivinkillä. :)

Niin ja toivottavasti t t oli migreeniä vaan tän yhden kerran, päänsärky on niin kamalaa. Pakottaa tosiaan ihan sängyn pohjalle. :( Mulla on päänsäryt vähän alkaneet onneksi helpottaa...

Mitenhän mä sitten tunnen ne liikkeet niin selkeästi? Eihän niitä toki koko aikaa ehdi kyttäilemään, mutta pari kertaa on tuossa liikehtinyt kun oon istuskellut telkkaria katsomassa. En voi kyllä mitenkään kuvitella, tuntuu just siltä, että vatsassa liikkuu joku ja töytäisee kevyesti. Ehkä se "kalan häntä" kuvaa sitä parhaiten. Oudolta tuntuu!
Voihan tietenkin olla, että näin ekan kanssa sitä on herkistynyt kaikille oudoille tuntemuksille eri lailla, tarkkailee koko ajan. :)

Eikös se riipu istukan paikasta ja kaikesta? [:
Voit hyvinkin jo tuntea vauvasi liikkeet; ja sinähän sen juurikin tiedät. Pian me muutkin saadaan tuntea rakkaamme potkuja <3

On se vaan kummallista, kaikkialla kuitenkin oletetaan, etteivät ensisynnyttäjät niitä vielä tässä vaiheessa yleensä tunne. Taas kuiteskin aamulla poksuteltiin kovasti! :)
Toivon, että muillakin alkavat liikkeet tuntua pian vahvemmin, on tää vaan niin jännää ja ihanaa. <3

Mullakin kyllä liikkeet tuntuu tosi selkeesti. Parhaiten tunnen ne kun leikin esikoisen kanssa lattialla, köllin sohvalla :D tai iltaisin sängyssä ennen nukkumaan menoa. Ihanaa! <3

TÄNÄÄN, autolla ajaessa "PAUKAHTI" kerran, siis ihan selvästi(vattassa, ei housuissa emoticon )! Ihanaa, ettei enää ole vain paksu olo vaan alkaa tuntumaankin tämä uusi elämä.

Täälläkin paukahtelee ja tuntuu pikkuisia hipsutuksia kun menee makuulle/istumaan. Ihanaa alkaa tuntea pikkuhiljaa voimmakkaammin asukin liikkeet emoticon

emoticon
joo se  on jännä miten ne vauvat on uksilöitä jo näin pieninä! Meinaan,että mä kans esikoisen liikkeet tunsin näillä viikoilla jo aika voimakkaaasti. Ja nyt pikkukakkosesta kuulunut vain kupla :)

Huoh, täälä tuntuis vihdoin pahat olot helpottavan! Jo kolmas päivä menossa ilman kuvotuksia ja närästyksiä. Ja jotenkin tuntuu, että tässä pikkuhiljaa alkaa myös piristymään, päikkäreitä ei tarvitse enää joka päivä ottaa!
Mulla välillä vatsassa tuntuu sellasia pieniä poksahduksia mutta en osaa kyllä erottaa mitä ne on, voipi ihan hyvin olla suoliston mourunaa =). 

Alkuviion migreeni onneksi takana, toivottavasti se oli eka ja vika kerta. Tänään neuvolassa kuului ekan kerran sydänäänet 19+1, ovat pari kertaa jo aiemmin yrittäneet tuloksetta kuunnella. Maanantaina olisi rakenneultra tiedossa :)

Takaisin