Helmikuun Helmet 2011

Tervetuloa kaikki uudet, kiva kun teitä tulee vieläkin mukaan joukkoon [:)] Nyt meitä on listalla yhteensä 82 odottajaa [:)]
 


 
Aattelin tänne kuulumisia laittaa, että vielä ollaan yhessä koossa.. Kävin taas ultrassa silloin ku alkoi torstaina vuotaan niin siellä se kellui, istukan reuna vuotaa kuulemma ja sille ei nyt voi mitään.. Onneks koko ajan tulee viikkoja lisää. vähän parempi mieli mut ei tässä pysty vielä kunnolla iloitsee! Mutta luin tuolta netistä niin aika monella on vuotanu ja raskaus on kuitenkin jatkunut [:D] Ens viikolla lääkärin neuvola, saa taas vähäks aikaa hyvän mielen jos siell kaikki hyvin!! Ultrassa olen käyny jo 4 krt muistaakseni.. kohta en pysy laskuissa perässä!!
Onko muilla koska alkuoireet hävinny, mulla vieläkin tämä etova olo ja väsymys.. ois sen aika jo loppua kyllä!
Nyt viikkoja tasan 13
 
Miut voi poistaa helmikuun listalta.eka ultra takana ja laskettu aika siirty maaliskuulle.oli näköjään ovis myöhässä.
 
Mä punkeisin vielä mukaan jos vielä mahtuu [:)] 32 vuotias kaksosten odottaja Helsingistä, synnytän kättärillä ja lapsia on valmiiks jo kaksi, poika -99 ja tyttö -01.
 
Tervetulloo Tyyne! [:)]

Tipsi, meille voit seuraavan kerran listaa päivittäessä vaihtaa lasketuksi ajaksi 18.2. Kiitti sulle ku jaksat pitää tota listaa!!
 
Täällä ilmoittautuu vielä yksi helmimassu mukaan. Alusta asti olen seurannut kuulumisianne, mutta vihdoin sain aikaiseksi liittyä joukkoon.
Vähän tässä jännittänytkin, että onko kaikki ok, mutta tänään oli ultra, kaikki oli loistavasti. Ei vaan meinaa uskoa todeksi että tuolla masussa joku asustelee. Vaikka oireita on ollut: kestokrapula meininkiä, kaamea väsymys ja naama kukkinut.
Ihanaa, nyt voi vihdoin kertoa ystävillekin uutisen, tosin moni jo varmaan arvannut... maha kun pompsahti esiin aika varhaisessa vaiheessa.
Eli la on 23.2. (Ei muuten tainut muita olla samana päivänä?) Ikää 33vee ja Keski-Suomessa asustelen. Ja toinen lapsi siis tulossa.
 
(Montako näitä ketjuja on joissa on samat asiat..? :-/)

Korjataanpas siis tännekin, että minulla synnytyssairaala on vaihtunut Lohjasta Helsingin Naistenklinikaksi, LA ennallaan eli 22.2.2011. [:)]
 
Heippa taas! Mekäläinen poistuu helmimasujen listalta kun ultrassa LA siirty maaliskuulle. Viikon oli pikkuinen nuorempi kun aluksi luultiin. Muuten kaikki oli loistavasti :)

Hyvää jatkoa ja vointia kaikille :)
 
Onko normaalia että tuntuu vihlontaa mahassa muutamia kertoja päivän aikana, se voi tuntua istuessa, kävellessä, nukkuessa, milloin vaan. Tätä on ollut nyt kolmen päivän ajan. Viikkoja nyt 14+4 ja muita "oireita" ei enää oo. Ja niin maha tuntuu vasemmalta puolelta kovalta kun taas oikea puoli mahasta tuntuu ihan tavalliselta, voiko sikiö mennä vaan jommalle kummalle puolta mahaa "myttyyn"? [8|]
Mietiskelen että onko muilla tämmöstä? Melkein samoilla viikoilla kaikki kun meistä pörrää. [:D]
 
Päivittelin listaa lauantai-illan ratoksi [:)] Tyyne78, tarkista laskinko oikein sun la:n.. Ja tervetuloa mukaan, myös Viperille [:)]
 


 
Mamiks: Mulla ollut nyt pari päivää täysin sama juttu, pikkasen tosta oikeelta puolelta saattaa vihlasta aika pahastikin ihan yht'äkkiä ja sitten ei taas mitään. Itse olen kyllä pistänyt asian ihan noiden "kasvukipujen" syyksi enkä sen enempää murehtinut asiaa. Mulla myös maha tuntuu enemmän vasemmalla puolella, tosin mulle joskus aikoinaan joku lääkäri on todennut että mulla kohtu on vähän enemmän tuolla vasemmalla eikä ihan keskellä [:)]
 
Hansulainen ja Mamiks, en tiiä liittyykö tää nyt mitenkää teijän vihlontoihin, mut mäku kävin varhaisultrassa sillon alkuviikoilla ni se lääkäri katto myös munasarjat. Se totes et mulla tää on saanu alkunsa oikean puolen munasarjasta, johon oli ilmestynyt pieni kysta. Kuulema täysin normaalia, et sinne sellanen kasvaa, ja se kuulema useimmiten lähtee pois kun istukka "tulee". Siitä kuulema mulla johtu nää oikeen puolen kivut. Ja vieläkin ku nyt käytiin np-ultrassa ni sattu ku se kätilö ultras ja paino sitä anturaa oikeelta puolen.
 
Hansulainen ja pepiluis. Mä kans aattelin noita kasvukipuja, et jos ihan vaan siitä johtuisi. Mulla ei olla munasarjoja katseltu, et en tosin tiiä vaikka siellä sit semmonen kystakin ois.
Mutta tämmösenä hätäsenä ihmisenä soitan ehkä neuvolaankin viikon aikana jos vihlonnat jatkuu.
Ootteko kaikista muista oireista jo päässyt yli?
 
Hansulainen, Pepiluis ja Mamiks: Ote Vauvan odotus-kirjasesta, jonka sain neuvolasta: "Kohdun ympärillä on ligamentteja, nivelsiteitä ja jänteitä, jotka pitävät kohdun paikoillaan. Kun kohtu kasvaa, ligamentit venyvät ja tämä voi sattua.---Kivut ovat pääsääntöisesti vaarattomia ja niitä esiintyy yleensä vain raskauden alussa."

Ja jostain luin vielä, että usein nämä kivut tuntuvat nimenomaan oikealla puolella jostain syystä..Mutta ihan vain rauhoitellakseni teitä laitoin, mulla ihan sama juttu! Totta kai pitääkin soittaa neuvolaan, jos siltä tuntuu. Sitä vartenhan se on. [:)]

Maiza 15+0
 
Maiza. Aivan näinhän se oli.Sottelin neuvolaan ja siellä just tästä puhui, että vihlonnat saattavat johtua hyvinkin siitä. ja se kun maha välillä muuttuu kovaksi niin voi johtua myös supistuksista, mikä on normaalia, jos niihin ei liity kipua tai muuta. Eli nyt on taas rauhallinen olo [:)]
Kiitoksia rauhoittelusta [;)]
 
Mamiks, Hansulainen ja Maiza, Niin siis joo ihan varmasti tulee noita "venytyskipuja". Apua, en tarkottanu säikäyttää et muillaki joilla vihloo, ni on tollanen kysta! Sori! [:o] Mulla oli noita kipuja jo sillo iha alkuviikoilla jo. Ja niin täälläkin tulee noita venytyskipuja, ja se on tosiaan ihan normaalia ja niitä muistaakseni jatkuu ja jatkuu ja... [:)] Ja sit jossain vaiheessa (mulla eskoisen aikaan ainakin) masun iho alkaa kutiaan ku se venyy ja venyy ja venyyy... [:D]
 
Mulla ultrattin tarkkaan noi munasarjatkin noiden mun ihan alkuraskauden kovien verenvuotojen vuoksi, ja siellä ei ainakaan silloin mitään poikkeavaa näkynyt. Noita vihlontoja mulla myös oli ihan alussa lähinnä oikealla puolella ja nytkin sitten helpottivat parin päivän vihlomisen jälkeen. Eli edelleen pistän myöskin noiden kasvukipujen piikkiin ja niin varmaan teen tästä eteenpäinkin jos taas päättävät tulla takaisin [:D]
 
Näin se aika vaan menee - nyt viikkoja 14+5:D

Ja jos vielä listaa pystyy muokkaamaan, niin tuo synnytys tapahtuu Jorvissa, mikäli kaikki menee niinkuin on suunniteltu:)
 
Takaisin
Top