Helmikuun helinät

Mulla menee kans öisin nenä ihan tukkoon ja suu kuivuu.

Oon niin kuolannu kevään uutuuksia ja tekis niin mieli ostella jo vähän jotain :) Etenkin jotain keltaista (niin itselle ku vauvallekki) :grin

Oltiin eilen miehen kanssa Torressa syömässä ja ai että oli hyvää ruokaa, etenkin se jälkkäriksi syöty suklaakakku :p Sen jälkeen käytiin katsomassa Fifty shades of Grey leffa ja se oli ihan hyvä. Näyttelijät olisin itse valinnut toisin mut ymmärrän ohjaajan pointin siinä et tähän leffaan ei voitu ottaa tunnettuja näyttelijöitä vaan haluttiin ihan uusia kasvoja. Mieskin jopa "vähän" kehui et oli ihan hyvä leffa. Nyt sitten vaan odottamaan jatko-osia...

Nane jännää! :))

Vielä olisi itellä viikko taivallettavana. Sit vois luvan kanssa jännäillä, että joko vauva tulisi! Vaikka tuisaalta ihtensä kiusaamistahan se on... Se tulee, ku tulee.. Mukku, mukku ;)

Ootteko te muut kärsineet ruokahalun menetyksestä? Mulle tullut tuo tässä ihan viikon sisään. Ei tee mieli oikein mitään ruokaa ja syöminen on sellaista pakollista suuhun ahtamista, kun ei vaan uppoa. :( Pakko toki yrittää säännöllisesti syödä, että vauva saa kaiken mitä tarvitsee. Ei tee mieli herkkujakaan, olo on jotenkin kuin alkuraskaudessa..?

Sanoja, joo on ollut jo jonkin aikaa, välillä kyllä maistuu, mutta välillä ei vaan tee mitään mieli. :) sit oon huomannut, että hedelmät ja esim. kurkku on sellasia jotka menee hyvällä ruokahalulla alas. Syön nykyään tosi paljo appelsiinejä. Mehukeitot ja marjat on kans hyvii sellasille päiville, kun tuntuu että vatsalaukku on tosi ahtaalla eikä mikään oikein maistu. :)

Täällä kans ruokahaluttomuutta.. Tultiin just laskiais-tapahtumasta kotiin, ja siellä jouduin sanoo varmaan 10 kertaa miehelle ja appiukolle että todellakin, en aio ottaa muurikkalettuja... enkä aio syödä pojalta jäänyttä lettua. Ei vaan tee mieli niin ei! Aamusokerit on ihan alarajoilla vaikka insuliinin laskin alotusmäärään. En ees tiijä voiko vähempää piikittää.. Normaalisti loppuu kohti kuulemma radi pahenee, täällä on jotenkin mystisesti kai parantumassa kokonaan. Jotain hyvää sentään.. ajattelen, että vauvat olis sit ehkä terveempiä, tai että niillä ei pitäs ainakaan sokerit romahtaa synnytyksen jälkeen. :happy:

Mulla on päinvastoin ruokahalu lisääntynyt ihan hirveesti.. Koko raskausajan ollut tosi helppo olla syömisten kanssa kun ei oo tehnyt mieli eikä toisaalta oo mahaan mahtunut. Painokin pysyi hyvissä lukemissa. Nyt ehkä viimeisen kuukauden ajan on ollut sellasta mättömeininkiä että itseenikin hirvittää.. :(

Mulla ois virallisesti ens viikolla kolme työpäivää vielä, mutta käyn lähinnä viemässä läksiäisleivonnaisia ja juomassa kahvia, saikulla kun olen. Pakko kehua mun Kenwoodin yleiskonetta, sillä on niin näppärä leipoa! Melkein itsekseen syntyy kuivakakut ja kaikki :)

Mä kerkesin noin parituntii nukkuu kun heräsin ihan hirveeseen jomotukseen alapäässä ja säteilee kivasti alaselkäänkin. Joku siis kirjaimellisesti jyrää alaspäin. Välillä tuntuu pientä potkua ja maha kovettuu hetkeks. Menispä tää olo ohi jo. Vaihdoin asentoo. 3v on tosi levoton nukkuja tänää. Vitsi nyt on mentävä vessaan ja kattoo sen jälkee jos uni tulis viel.

Kolmen jälkee supistukset laantu. Tiheää supistelua oli (olin vaa nii nii väsynyt et en jaksanu kattoo kuinja usein niit tuli)
Arvatkaa vaa sainko nukuttuu niitten jälkee. Mulla vaan pyöri et jos olis lähtötullut sairaalaan minne pojat menis. Kun oon suunnitellu et et ens viikolla vois käynnistyä kun pojilla talviloma.

Alapää ja häntäluu ihan hellänä. Huomasin yöllä kun vessassa kävin tuli selvästi limatulpan palasii kun pyyhki. Tarkkailin vauvan liikehdintää yöllä. Se selvästi oli keskel mahaa ja ihan muutamii liikkeitä tuli ja sit sille tuli HIKKA. kun supparit hälveni pikku hiljaa pikkunen alko enemmän liikkuu.

Voih..pientä supisteluu tulee vieläkin.
Onneks neuvolatäti soittaa tänää ni voi kertoo ja kysäistä. En meinaa oo tehty mitää erikoista eilen.

Täällä kans on tullut stoppi mässäilyinnolle, vielä muutama viikko sitten tuntui että on koko ajan nälkä.

jaksamista Nane ja kerrohan mitä neuvolasta kerrotaan. On se vaan uskottava, että kohta alkaa meidän kuukautislaisten synnytysten aika, ei tarttee käydä lukemassa ja jännittämässä pelkästään helmikuisten puolella.

Minusta on outoa kun nyt parina yönä ei olekaan tarvinnut käydä vessassa :-o miten se voi yhtäkkiä loppua? :D

Nyt on pienokaisella kova hikka. Ja se on aika useasti..hauskan tuntuista :)

Minulla on vuorostaan ruokahalu lisääntynyt. Etenkin kaikki makea menee alas :P sokerit ollut neuvolassa ihan ok (mitä nyt joskus vähän rajoilla kun olen sopivasti syönyt esim. jogurttia tai vaaleaa leipää ennen sinne menoa). Huolestuttaa kyllä miten paljon syön tuota herkkua :( sitten ärsyttää kun mies kyttää mun syömisiä ja aina kieltämässä...siitäkö sitten saadaankin hyvä riita aikaiseksi :/

Täällä kans ruokahalu välillä aika mitätön, ihan kunnon lämmin ruoka ei tahdo millään upota. Makea kyllä pikkuisen paremmin kuin vähän aikaa sitten, mutta ei voi mässäilyksi kutsua muutamaa konvehtia. Kokonaisuudessaan varmaan kalorimäärä siis kutistunut, jos nyt ei olemattomiin, niin nipin napin riittäviin lukemiin. Viime kerralla tuli viimeisen kuukauden aikana monta kiloa ja kaikki ruoka, etenkin makea, maistui. Voihan se vielä alkaa, mutta nyt ei ainakaan tunnu siltä, kun väkisin pitää pienetkin annokset välillä nieleskellä. Ravintolassa ei nyt tehnyt listalta mieli mitään, vaikka yleensä on vaikea päättää kun vois ottaa mitä vaan :P

Mulla oli eilen ylläri vauvakutsut :happy: Olin menossa kaverin kampaamoon et se saa tehdä mul kampauksii niin et se saa uusia kuvia nettisivuille, mut sit ku oli eka kampaus valmis ni pamahti tuttuja sisälle :). Sinne tuli myös sen työkaveri joka on hieroja, ja se teki mulle jalkahoidon ja hiero mun niska-hartiaseudun niin et makasin kyljellään. Teki niin hyvää! :) Sit herkuteltiin ja sain vaippakakun :p. Ei ollu mitään muuta ohjelmaa edellisten lisäks paitsi et kaikki kirjotti vaaleanpunaiselle paperille arvauksen syntymäpäivästä ja mitoista jonka sain kehystettynä mukaan kotiin :) Olin tosi tyytyväinen tällaisiin juhliin ku semmonen mieletön häsääminen ja keskittyminen tähän laajenneeseen keskivartaalooni ei oikein oo mun juttu.

Mä pidin esikoista odottaessa silloin showerit, eli käytiin ainoastaan syömässä eikä ollu mitään vauvalässytyksiä, joku tain maksimissaan tuoda lahjaks jonkun pehmolelun ja se oli siinä. Tällä kertaa ilmeisesti mun sisko onkin järjestämässä jotain, kun kyseli mun kavereiden yhteystietoja yms. Kysyin sit suoraan että ei kai se nyt mitään suureellista aio, ku ite en ollu varautunu yhtään että olis mitään. Kuulemma leffaan ja syömään, ehkä hieronta(no se nyt kelpaa aina, todellakin! Sietäisin jopa jotain vauvahömpötystäkin, jos tiedossa olis hierontaa). Eli ihan hyvä suunnitelma minusta, tosin onnea vaan yritykselle kerätä kokoon mun kiireinen ystäväpiiri :D siis EDES ne muutama läheisin jotenkin yhtaikaa...

Mulla oli aika kiva ystävänpäivä ylläri. Vanhat työkaverit oli järjestäneet mulle toiset showerit. :) Ja taas meni ihan täydestä, en tienyt mistään mitään. Mentiin mun työkaverille ja siellä oli pöytä koreena tacosalaattia aineksia ja oli siellä semmonen ihana norsukakkukin leivottuna. Mä olin taas niin ymmälläni, että miten voi tämmöstä ansaita. En osanut sanoa juuri mitään. :rolleyes::hilarious::Heartpink

Neuvola täti sanoi vaan et onks kaikki valmiina jos lähtö tulee.ja jos supistukset tihenee säännölliseksi ni soitto synnärille. Perjantaiks sain kuitenkin ajan.
Onks teillä tullu supistuksien jälkee kirkasta limaa. Mulla joka kerta mut muuten ihan kuiva on.
Oon tänää kulkenu kun zombi kaupassa kävin mut mitään tarpeellista ei lähteny mukaan... hitsi. Tää jomotus lantiolla on kiusallista.

Ninnuli, ihanat juhlat sait. :grin

Täällä oli myös viime yö uneton: ei meinannut saada unta, vauva liikkui tosi paljon ja sit saikin käydä useasti vessassa ennenkuin nukahdin(varmaan lähempänä klo.2?). Sit yön aikana heräsin useasti alapään kipuihin; häpyliitos ja koko alakerta jomotti. Krooh ja pyyh...
Päivällä sitten kaupoilla asioinnin ym. jälkeen tuli taas huono olo ja mahakin ollut sekaisin! Menin nukkumaan kirjaa hieman luettuani(se Fifty shades of grey;) ja sit tuli selkeä supistus joka tuntui alaselässä/mahan pinkeytenä. Kun heräsin niin öllötys jatkunut, ylävatsa kipeä johon nyt pikkuhiljaa auttaa Samarin.
Kyllä on rankkaa tää loppuraskaus ainakin täällä! Tiedä sitten alkaako loppu jo häämöttään vai onks tää yhtä huonoo oloo harvase päivä vielä pitkään!! Ei oo limatulppaa tullut, tai en tiedä, kaikenlaista limaa kyllä tulee ja ph-suoja jatkuvassa käytössä.
Ruoka ei kyllä täälläkään maistu juuri, jotain pientä silloin tällöin menee alas mm.tuoreet jutut, pakastemarjat ym. silti paino noususuuntainen, ilmeisesti vauva ja nesteet kehossa kasvaa? Kalorimääräisesti ihan järjetöntä näillä eväillä että paino nousis.

Takaisin