Helmikuun Höpinät

Picsu: Käsittääkseni nakse johtuu vauvan nivelistä, että siellä naksuisivat. Näin olen kuullut ja itselläni samaa mutta en ole kysynyt neuvolasta.
Huoh, närästää hirveesti ja renniet loppu, mies töissä, esikoinen sairaana. että nyt saa kärvistellä hirveän mahan poltteen kanssa tuonne iltapäivään josko mies vaikka muistaisi sitä ostaa!!! emoticon

Hirveästi on itselläkin alakuloista ollut olo.. Tuntuu ettei mikään ole tai mene niinkuin pitäisi ja itken vähän väliä. Silloin varsinkin jos miehen kanssa tulee pientäkin intosta...
Voih ku syntyisi vauvaseni jo.
[url=http://lilypie.com][img]http://lbdf.lilypie.com/3T1vp3.png[/img][/url]
 
Picsu: Mulla on maha naksunut varmaan vajaan kuukauden ajan, ei se siis joka päivä naksu, mut silloin tällöin. Neuvolantäti sanoi että ei tiedä mistä se johtuu, mutta aika monella muullakin samaa vaivaa, että harmiton vaiva pitäisi olla. Netistä kun olen lueskellut niin monet sanovat että johtuu vauvan nivelistä, mutta eipä sitä varmaan varmaksi voi sanoa.
 
Oikein ihanaa ystävänpäivää maalismasuille emoticon

Olen pitänyt hetken hiljaiseloa kun tuntuu että kaikki energia on mennyt mahan kasvattamiseen, perus arkeen ja töissäkäyntiin. Nyt kun mammis alkoi niin ehtiin ehkä jotain itse kirjoittamaankin eikä vain lukemaan.

Täällä on ollut vaikka mitä tapahtumia Pinin kaatumisia, masujen naksumisiin ja vauvojen laskeutumisiin. Tiataa olla kohta jännät paikat. Teillä jolla on maaliskuun alussa laskettu tuntuu että vaivojen lisääntyminen saa toivomaan yhä tiiviimmin että vauva sieltä pian jo putkahtaisi :)

Omasta masusta: Se kasvaa tasaisesti ja paino-arvio oli 4 kg eli ihan voimissaan pikkuneiti tuntuu olevan. Turvotusta ei ole onneksi tullut ja painokaan ei ole enää noussut kuukauteen vaan on nyt +13 kg:ssa. Äidillä on vaan jo vähän tukalaa kun yöt menee pissalla rampatessa ja puhistessa. Rennie on uusi paras ystävä, Obsidania menee naamariin joka päivä (ja onneksi olokin on virkistynyt niiden myötä) jne. On ollut kyllä kiva nyt kun on käyty sunnytysvalmennuksessa, ostettu vaunut, saatu vauvakamaa kavereilta niin rupee konkretisoitumaan tää juttu - meitä on kohta 3. Hups!

Nauttikaa aurinkoisista päivistä ja hemmotelkaa itseänne vaahtokarkeilla ja suklaalla. Nyt on tullut kivoja uutuusjätskejäkin kauppaan ... joka helpottaa närästystäkin!
 
hellou maaliskuun mammoille .. :) 

hyytävä pakkanen on jumittanu tämän mamman sisälle. meillä täälä aamulla -32 astetta. :// 
just tämmösinä päivinä sitä hinkuis lenkille, ei muka muuta tekemistä sisällä oo .. :D vaikka kuinka olis jos vaan viittis. 
vauvan vaatteet alkaa olla pestynä ja laatikossa. :) <3 

käytiin tulevan iskän kans lauantaina synnärillä ku jotenki tuntu siltä, että vauva oli kovin hiljanen koko päivän. yleensä myllää masussa niin, että jos vain sais rauhotettua niin mielelläni niin tekisin .. nohh, lauantaina ei sit pökkimisistä huolimatta liikkunu tarpeeksi .. 
synnärillä päästiin käyrille ja sitä liikettähän tuli sit koko ajan. ihan taukoamatta. :S vai :) !?!? 
ite en niistä edes kaikkia tuntenu ja jos olisin ite saanu antaa arvosanan sen hetkisille liikkeille niin olisin varmaan antanu 6. 
mutta tiedä sitte miten herkästi toi ctg ne ottaa. 
kätilöki pisti nvlakorttiin liikket KOLMELLA PLUSSALLA. mun mielestä se vähä liiotteli. :/ noooh, mielenrauha saavutettiin ja nyt ei oo kyllä tarvinnu edes epäillä liikkeitä. :) hyvä niin .. <3 

äitipolille tuli aika, se on sit 8.3. kokoarviota tehdään . :) kirjeessä luki, että aikaa pitää varata 1-3h .. otetaan sykekäyrää, uä ja lääkärin tarkastus .. en malttaisi odottaa .. :) 

 
Picsu: mulla kans naksuu maha... se naksahdus johtuu vauvan nivelistä. Puhuin siitä neuvolassa ja niin se täti sieltä kertoi. Toisilla se kuuluu ulos mut kaikki ei sitä kuule.

omaa: Voi KELE sentäs nyt alkaa mennä hermot... mulla on joka yö pirun vaikee nukkua kun oikea käsi puutuu kokoajan ja sitä alkaa särkeä oikein kunnolla. Sormien niveliä ja kyynärpäätä vihloo ja koko käsi on sellainen tunnottoman kihelmöivän välimaastosta, sormet tuntuu niin paksuilta että ne räjähtää emoticon  mä en kestä tätä särkyä ja puutumista enää... niisk!
Ja se on ihan sama missä asennossa nukun kun aina vaan puutuu ja särkee ja nimenomaan enempi oikea käsi.
Toiseks nivuset on NIIN kipeet että yöllä joutuu mennä ottamaan särkylääkettä että kykenee edes kääntymään sängyssä ja kävelykin on ihan tuskaa... väliin tuntuu että koko "toosa" on ihan tulessa... Mä olen niin kypsä olemaan raskaana jo! VALI VALI emoticon

Pitäs kans mennä niitä imetyspaitoja katsomaan ja H&M:lle aattelin mennä ostoksille...

Kaikesta huolimatta, kirpeää viikkoa kaikille! emoticon
 
Raikasta pakkas huomenta!

Puolet tästä tekstistä kuuluisi ehkä tuonne neuvolakuulumisiin, mutta yhdistelen tähän kaikkea muutakin. Annettakoon anteeksi..

Eilen sitten oli lääkärineuvola, jota minulla siis ei pitänyt olla enää, mutta sain sen supistusten takia.
Kaikki oli ok. Hiukan oli pehmentynyt ja sentin lyhentynyt, jota kyllä osasin hiukan odottaakkin näillä viikoilla. Tytsy oli kaivautunut todella alas. Lääkärikin sanoi että ompas vain hän jo alhaalla. Meinasi että jos vielä pari viikkoa pysyisi niin olisi oikein sopiva tulemaan.

Kyllä minä kuitenkin meinaan nuo jalat ristissä pitää tuonne maaliskuulle, meinaan tähän muutto härdelliin ei enää koiran, lapsen, miehen ja paisuneen äiteen lisäksi vauvaa toivoisi tulevan. Sitä paitsi kaikki vaatteet on jo jossain laatikoissa...

Naksuu meilläkin. Kuulostaa aivan siltä naksuvalta koppakuoriaiselta :P

Olotila on muuttunut viime päivinä ihmeellisen hyväksi. Useana päivänä tuntunut jopa, että pystyy liikkumaan ilman mitään vaivoja. Olen saanut jopa nukuttua todella hyvin! Yöllä kyllä herään, mutta uni tulee lähes samantien uudestaan.
Ehkä ne vaivat olikin henkisiä ja ne katosivat sopivasti ennen lääkärineuvolaa :D
Tai sitten tämä on ohi menevä vaihe: Tyyntä myrskyn edellä..
No oli mitä vain, nautin tästä.

Otetaas rennosti näin kauniina pakkasaamuna. Keitetään kuumaa juotavaa, kääriydytään lämpimään vilttiin ja ollaan vain!
 
Sellaisen kysymyksen heittäisin ilmoille että aiemmin aktiivinen tapaus on lisääntyvien viikkojen myötä alkanut varsinaisen potkimisrallin vasta iltaisin - muutos viimeisen viikon sisään. Päivällä aika rauhallista menoa, silloin tällöin potku tai nyrkki. Voisiko johtua tilanahtaudesta kun on rv. 35?

Kiitos kommenteista :)
 
Katruskalainen: Itse vähän huolestuin myös samasta syystä ja varmaan suunnilleen samoilla viikoillakin kun sinä. Mutta uskoisin johtuvan juuri tuosta tilan ahtaudesta että liikkeet muuttuu ja vähenee. Itselläni saattaa pari päivää olla ns. hiljaisempaa ja sitten taas pari päivää vauhdikkaampaa. Lääkärineuvolassa tästä sanoin ja hän piteli käsiä vatsani päällä ja sanoi että pientä liikettä tuntuu vaikka en itse sitä tunne. Vauva ei oikein enää saa potkittua, kun ei saa potkuihin vauhtia. Tosin nyt on taas liikkeet vahvistunut kun viikkoja on tullut lisää ja tuntuvat välillä aika ikävälle ja kipeälle. Itselläni nyt rv 38
 
Onnittelut naimiaisista Shani ja teillä perheessä sitten riittää keväälle tapahtumaa :)

Ja kiitos kaikille liikkumiskommenteista<3 Itselläkin on vauva peppu navan yläpuolella niin potkii varmaan tuonne sisuskaluihin ... mutta vähän se kyllä mietityttää kun vauva on melskannut aiemmin enemmän. Liekö nyt sitten kiinnittymässä / asettumassa kun samaan aikaan lantion alueella on kipuilua.

Tsemppiä kaikille maalismammoille!
 
Shani: onnittelut <3

Täälä hieman sama meininki... toukokuussa ajattelimme pitää ristiäiset ja heti sen jälkeen postittaa hääkutsut... tosin meillä häitä vietetään elokuussa vasta. Häitä on puuhattu täs vuodenpäivät enempi ja vähempi :) Kyllä ne hommia teettää!
Hiukka kyllä jänskättää mahtuuko sitä jo ostettuun hääpukuun h-hetkellä vai ei... pitää saada ittensä samoihin mittoihin kun ennen raskautta, neljässä kuukaudessa! Noh onneks olen himourheilija, niin eiköhän se onnistu. (toivottavasti)

Potkimisista: täälä kyllä melskataan oikein urakalla moneen kertaan päivässä. eihän ne potkut enää oikein potkuja ole, lähinnä sitä mönkimistä ja pepun nostoa. Välillä tuntuu että omat sisuskalut saavat ihan uusia paikkoja kun vaavi niitä "järjestelee" xD Taitaa olla kans melko ahdasta jo. rv 35+2

 
Shani missäpäin Suomea vaikutat? Aattelin vaan, että pitääkö tässä itelläkin alkaa soitella sitä aikaa jo nyt...
 
Shanille onnea! :) Ja Nannasulle myös vaikkakin juhlat vähän myöhemmin. :D Vaikkei se naimisiin meneminen mitenkään ehdotonta mielestäni ole, niin on ne kuitenkin niin ihana tapahtuma kaikenkaikkiaan. emoticon

Omaa: Kävinkin tuossa kirjoittamassa neuvolakuulumisiin synnytystapa-arviosta äippäpolilla. Kirjoitin sinne vähän tarkemmin, mutta jotain mainitakseni, niin torstaina tiedetään taas enemmän.

Ja olin jo yhdelle sormelle auki ja kanavaa oli enää 1cm jäljellä!!! Joten en ole turhaan niistä suppareista ja unettomista öistä kärsinyt! Lähenee, lähenee!!

Muutenkin tuli semmoinen olo taas pitkästä aikaa, että kyllä tämä loppuu aikanaan. Pikkuisen positiivisemmalla mielellä täällä siis! :D Vaikka vaivat ei ole minnekkään hävinneet, mutten jaksa nyt valittaa ja ruikuttaa. Ensi kerralla sitten! Heh!

Ja kysyin muuten siitä naksumisesta, niin eivät tienneet syytä moiseen. Mutta ei se vaarallista ole, kun ei kerta satu tms. Ne on tosiaan varmaan ne vauvan nivelet. Mutta jännä juttu, ettei siitä ole niinkään tutkimustietoa, kun se tuntuu olevan melko yleistä.

Temppiä ja voimia mammoille! Loppusuoralla ollaan, vaikkei siltä aina tunnu!
 
Toisilla se vaan tuntuu synnytys lähestyvän ja omat tuntemukset on, että vielä se on varsin kaukana. Vaikka mistä sen tietää, miten yllättäen se sitten tuleekin omalle kohdalle. Mutta vaivat on olleet aika pieniä, vauva on jopa siirtynyt taas sen verran, ettei enää istumisen jälkeen ole vaikea kävellä. Eli sekin vaiva poistunut. Kyllähän tuo alaselkä kipeytyy, kun olen nyt siivonnut pari päivää ahkerasti, mutta siihen nyt ei raskautta vaadita. Harjoitussupistuksia on varmaan ollut taas vähän ahkerammin ja välillä vihlaisee jostain, mutta menevät ohi yleensä kohtalaisen nopeasti. Joten epäilyttävän hyvin täällä edelleen voidaan.

Harmittaa kyllä minuakin nuo pakkaset. Olin niin odottanut sitä, että nyt päästäisiin sitten koiran kanssa ulkoilemaan kunnolla, mutta kun ei tarkene. Koira kyllä tarkenee, mutta emäntä ei. Hengitykseen käy ikävästi kovat pakkaset, nyt etenkin, kun leposykekin selkeästi normaalia korkeampi. Tänään olisi kohtalaisen hyvin tarennutkin, mutta ei sitten ehditty päivällä kunnolla lenkkeilemään, kun piti ehtiä laittaa ruoka valmiiksi uuniin ennen kissan vientiä eläinlääkärille. Huomenna turha toivoakaan lenkkeilevänsä, kun vissiin vielä enemmän pakkasta luvassa. No, kaipa tässä vielä ehtii.

Kun vointi on tosiaan hyvä, niin muita pienempiä tai isompia harmin aiheita sitten riittää. Olin ajatellut ompelevani kestovaippoja nyt varsin reippaaseen tahtiin, niin eikös sitten koneesta katkennut neula ja varaneulaa ei tietenkään ole. Pitäisi sekin saada aikaiseksi ostaa jostakin. Sitten on yhdellä jos toisella kissalla pientä vaivaa, ja kaiken kukkuraksi kaksi kissaa on nyt sitten kiimassa ja kumpikin merkkailee! Juuri äsken sai taas putsata seinää ja hoitopöytää, kun toinen neitokaisista päätti sitten suihkauttaa merkkinsä seinälle hoitopöydältä, vaikka olin ihan vieressä ja kielsin. Ei paljon ollut vaikutusta. Ja meillä kun ei yleensä ole ollut merkkailuongelmaa kissoilla... Tähän saumaanhan se on hyvä moinen kehittää.

Mutta joka tapauksessa tsemppiä kaikille ja hyviä vointeja!
 
Moikka,

kirjoittelen sivuille ensimmäistä kertaa, vaikka olenkin ahkerasti käynyt täällä koko raskausajan lukemassa muiden kirjoituksia. Mun laskettuaika on 15.3., joten vielä olisi kuukauden päivät odottelua jäljellä:) 

Mun vointi on ollut hyvä koko raskauden ajan, eikä oikeastaan pahemmin mitään vaivoja oo vielä ollut. Tai ehkä nyt on alkanut tuntua välillä alaselässä kipuja. Ja tietty vähän turvotusta on tullut jalkoihin ja sormiin. Mutta muuten ei ole ollut supistuksia eikä nivelkipuja.

Tällä hetkellä mua mietityttää mun painonnousu raskauden aikana, sillä painoa on tullut jopa 20 kg lisää! Tuo määrä tuntuu hirveän paljolta, ja juu mun masu on tosi iso (näyttää että odottaisin vähintäänkin kaksosia) mutta muualle kroppaan ei ylimääräistä ole hirveästi kertynyt. Neuvolassa tätä painoasiaa tuskailin, ja neuvolan täti sanoi ettei kannata huolestua, että se painonnousu on kovin yksilöllistä jne. Lähtöpainoindeksi mulla oli 24 eli normaali.

Mut juu, kaikin puolin kyllä erittäin kovasti odotan vaavin syntymää. Nyt mammalomalla on aikaa laittaa kotia ja lastenhuonetta kuntoon uutta asukkia varten:)
 
Nannasulle ja Shanille onnittelut tulevista naimisiin menoista !! :) 
ja hattua täytyy nostaa Shani että meinaat häät ja ristiäiset järjestää samaan syssyyn !! :D molemmissa on oma tekemisensä kuitenki .. 
me heitettiin kans ajatus häistä ilmoille ristiäisten yhteydessä, mutta siitä on luovuttu. katotaan sitte joskus .. :) 

ompas raskaana oleminen raskasta. tuntuu, että päivä päivältä alkaa olemaan enemmän ja enemmän väsyneempi ja raskaampi olo .. 
mutta, viimesiä viikkoja oletaan viemään. tai ei nyt ihan vielä, mutta melkein .. :D 
eivain, kyllä niitä energisiäkin päiviä on. :) 

ehdottomasti vaan äippäpolille tai synnärille tarkistuttamaan tilanne liikkeiden osalta jos yhtää siltä tuntuu .. saapas ainaki ite mielenrauhan .. :) 
meidän vauva ei ehkä ihan samalla lailla melskaa ku ennen, mutta liikkeitä kyllä tulee "riittävä" määrä ilman laskemistaki .. 

Moonalle tervetuloa vain joukkoon kirjottelemaan. :) 
ja hei, noista kiloista. täälä mennään ihan samoissa lukemissa !! älä huoli . ite oon ainaki lopettanu jo "stressaamisen" niiden takia. ompa sitte hyvä syy lenkkeillä vaunuilla, että saa kilot karistettua .. :) 
 
Kiitos kaikille onnitteluista emoticon

Picsu:
sulla käykin synnytys sit h-hetkellä nopsasti, jos kerta noin hyvin on jo kaulakin hävinnyt ja auennutkin on. Tsemppiä!

Moona83: tervetuloa, parempi myöhään kuin...emoticon
juu niitä kiloja ei tosiaan kannata ressata... ite en ole enää viittinyt vaakaan ees mennä... yli 20kg on tullut lähtöpaino oli 58-60kg ja sinne aion päästä takas. Turvottaa ihan hulluna ja vatsakin on isokokoinen, mut kyllä se siitä.

omaa: huomena ois taas neuvola... saas nähä mitä siellä tuumitaan tällä kertaa, ei varmaan mitään uutta. Hemmetin kädet kun särkee aina aamulla niin ettei pysty nukkumaan 6-7 pidempään. Tänäänkin nousin jo kuudelta säryn vuoksi. Turpoovat yöllä niin ettei verikierrä kunnolla, nestepakkautuu... niisk! Eilen myös siivoilin urakalla. Meillä on tällänen vahahko 3krs omakotitalo ja kyllä nivusissa tietää kun imurin ja mopin kanssa on kolunnut koko talon! Jummi että oli taas nivuset ja alaselkä eilen kipeenä... imuroin, pesin lattiat, 3 koneellista pyykkiä, tiskari pörräs keittiössä... koiratkin vein ulos ja harjasin kunnolla (3 koiraa).. että kyllä hommaa piisas emoticon  no tulipahan tehtyä! Otin kyllä sen jälkeen pikku päikyt sohvalla emoticon

Ainiin... pikkasen käy kateeks... eilen sain kuulla että työkaveri oli saanut tytön (meiltä töistä siis kaks äippälomalla) painoa 3995g ja 51cm pitkä. Äiti ja lapsi voivat hyvin! Voi kun sais jo omankin tuohon viereen tuhisemaan <3

Että tällästä tälläkertaa...
 
Jos nyt sais taas itekkin tänne kuulumisia kirjotettuu =)
ultrassa käyty(9.2),vauva sirorakenteinen,mutta normaalilla kasvukäyrällä.
Painoarvio oli 2660g ja laskettuna aikana painoa olis 3,4kg.
vaavi on jo ihan hyvin kiinnittyny,ja heti kuulemma huomas että voi hyvin kun siihen malliin riehu XD
lantio mulla kuulemma leveä,että mahtus isompikin vauva,kyllä muuten helpotti tuo ultrassa käynti synnytyspelkoa..
vaikka toki vaan arvioo paino yms niin tahdon uskoa lekuria ettei mee yöunet ;)

Mulla on ollu nyt viikon verran kipeitä supistuksia,tässä saanu jännittää
että millon lähtö tullee.välillä niitä tulee tiheesti ja välillä harvemmin,kivun aste vaihtelee.
suoli on tyhjentyny pariinkiin otteeseen
(miulla ollu kauhee ummetus jo varmaan parisen kuukautta..)
nukkumiset on kyllä ollu jo yhtä helvettiä,särkee ja kolottaaa,mikään asento oo hyvä.
nyt oon viime päivät ollu aika ärtyneellä tuulella,vaikka liekkö tuo mikään ihme..nivuset
 niin kipeenä jotta hyvä jotta yöllä vessaan kykenee.(olihan ne jo aikasemminkin mutta nyt lisääntyny kipu)


Isännällä ilmeisesti hieman paniikkia ollu,kun aina ekan supparin jälkeen kysyy
että joko lähetään sairaalaan emoticon , "jospa nyt ei kulta vielä" =) 

Ei sillä,voi kun pääsiskin jo lähtemään! ;D  


*muoks*
Niin ja tosiaan tuosta painonnoususta,mulla tullu nyt 13,2kg eka neuvola->viimesin neuvola.painoo on nyt vähä päälle 78kg.
ja turvotus on aivan järkyttävä!ihmeen vähällä nousulla kyllä päässy,jotenkii fiilis että muuta tuukkaan syötyy ku hiilareita ja sokeria..
mut eikai sitten emoticon 



 
 
Heippa!

Kauheesti en o aiemmin tänne kirjoitellut, mutta kovasti lueskellut ja seuraillut teidän juttuja.

Meille syntyi keskiviikkona 9.2 klo 9.33 ihana pieni mies rv36+1, kokoa pojalla oli silti jo 3370g ja 49cm. Kaikki meni hyvin, jos ei oteta lukuun, että synnytyksen kokonaiskesto oli 20h55min;) Eilen päästiin vasta kotiin, kun pojalla bilirubiini-arvot nousivat niin piti ottaa sitten vähän aurinkoa. Nyt arvot laskussa ja harjoitellaan kotona oloa:) Onhan hän niiiin ihana <3
 
Pöppiäinen:  Onneks olkoon pikku prinssistä! :) mahtavaa kun alkaa nämä maaliskuiset jo syntymään! Varmasti ihanaa kun vauva on syntynyt ja kaikki mennyt hyvin..

Mä olenkin kovasti sivusta seuraillut tätä palstaa ja katsonut millon ne ensimmäiset syntyy.. Voi kun itsekkin sais pian vauvan syliin.. Nyt viikkoja vasta 36+6...

Hyviä vointeja muillekkin maalismammoille! :)
 
Takaisin
Top