Helmikuun Höpinät

Heipä hei, en ole jaksanut kirjoitella vähään aikaan vaikkakin olen kyllä lukenut kuulumisianne päivittäin.
Olen nyt ollut 1,5 viikkoa äippälomalla ja aika kyllä käy hieman pitkäksi (vaikkakin ei kyllä ole yhtään ikävä töihin, sillä siellä en kyllä jaksaisi olla).
Tänään oli taas neuvola ja poitsu oli vihdoinkin kääntynyt pää alaspäin!!!! :):):) Kiinnittynyt ei kyllä vielä ollut että en uskalla vielä hirmuisesti hihkua. Ensi viikolla on sitten loppuraskauden lääkäri ja siellä sitten jälleen katsotaan onko hän pysynyt oikeassa asennossa.
Supistuksia ei ole täällä juuri tuntunut, ehkä jotain pientä, mutta aika kivuttomasti ollaan menty. Että saa nähdä milloin lopulta päästään tosi toimiin... nyt menossa rv 36+2...

hmmm.... onkohan hannamari jo päässyt jakautumaan??? :)
 
Moikka!
Kirjoitan nyt ensimmäistä kertaa tänne.....toivottavasti viesti tulee oikein ja oikeaan osoitteeseen emoticon

Elikkä, vieläkö huolitte yhden maalismasun joukkoonne!?! Olen lähes alusta asti seuraillut innolla kuulumisianne, mutta nyt vasta liityin itse mukaan.

Tässä hieman minusta ja perheestä: mies, kaksi koiraa ja hevonen. Esikoista odotellaan mieheni kanssa malttamattomina, laskettu aika on 11.3. Ja tyttö olisi melko suurella varmuudella tulossa!

Olen koko raskausajan voinut hyvin, jonkun verran alussa oli pahoinvointia,mutta kun siitä selvittiin on kaikki mennyt tosi hyvin oman voinnin suhteen pieniä kolotuksia lukuunottamatta. Ainut raskautta varjostanut asia on ollut supistukset. Jouduin jäämään viikolla 32 sairaslomalle, koska supistukset olivat saaneet jo aika paljon muutoksia kohdunkaulaan aikaiseksi. Nyt olen viettänyt tosi rahallista elämää ja aika turvallisille viikoille onneksi päästy (nyt 35+5) emoticon Sitten vielä toinen asia jota jännätään.....neiti on istuskellut viimeiset 2-3 kuukautta vatsassa....olen sen verran pienikokoinen ja vatsa todella pinkeä, joten neuvolassa ei tänään enää paljon toivoa kääntymisestä annettu. Ensi viikon pe minulla olisi synnytystapa-arvio, katsotaan sitten mihin synnytystapaan tässä päädytään....

Oikein hauskaa viikkoa maalismasuille ja mahdollisimman hyviä vointeja!
 
Tervetuloa Orvokki81, kyllähän tänne joukkoon mahtuu!



Huh, nyt eletäänkin tosi jänniä hetkiä, tuntuu että tosi monella lkaa jo action! Itselläni äitiysloma alkoi maanantaina, eikä hetkeäkäään liian aikaisin.



Nyt tulee vähän valitusta ja ihmetystä.... Kertokaahan miltä teidän supparit tuntuu, ei kai niitä voi vertailla kun kaikilla on omanlaisensa, mutta... mulla on nyt pari päivää ollut ihan tuskasta kävellä kun alavatsassa, jossain tuolla sisuksissa tuntuu vihlontaa ja kipua mikä sitten häviää. Onkohan tämä nyt jotain liitoskipuja vai suppareita vai mitä...



Öisin herään useaan otteeseen johonkin tunteeseen, jota en edes osaa kuvailla ja päivisin maha melskaa aikalailla :) Tosi yhtäkkiä tuntuu olo kyllä tosi raskaana olevalta! Painoa tulee melkein kilo viikossa, nestettä kertyy ihan sikana, puust.

Onneks maanantaina synnytystapa arvio, niin saa pienen tilannekatsauksen :)



Tsemppiä kaikille!!







 
Tervetuloa miunkin puolesta, orvokki 81! :) Ei kai tässä joukossa voi liikaa olla, aina mahtuu mukaan.

Mie suoriuduin tänään viimeisestä työpäivästä ja huomenna alkaa siis äippäloma! Tulee silloin 35 viikkoa täyteen. Voisikin sen kunniaksi yrittää vaikka uuden masukuvan ottaa. Tuntuu, että on tuo maha ruvennut nyt yhtäkkiä kasvamaan. Painoakin tulee reippaammin kuin aiemmin, vaikka ihan yhtä paljon olen liikkunut ja mielestäni samaan tapaan syönytkin. No, ei ole miullekaan vielä terveydenhoitaja motkottanut tuosta, joten ei kai pitäisi itsekään tuolla niin päätään vaivata.

Nyt on sitten saatu kunnon vaivaa tännekin. Vauva painaa kivasti jotain hermoa ilmeisesti, lähinnä jos istun yhtään pidempään, kun kävely osaa sitten olla varsin tuskallista. Ei meinaa kärsiä oikealla jalalla astua ollenkaan. Onneksi tuntuu auttavan, jos muistaa nousta jaloittelemaan aina välillä tai vaikka edes seisomaan. Nopeasti helpottaa myös, jos menen vasemmalle kyljelle makaamaan. Ei sitten paina oikealta sitä kohtaa, joka tuota vaivaa aiheuttaa. No sentään ei tarvitse enää töihin mennä, mutta jos tästä pahenee tai rupeaa oikeasti haittaamaan liikkumista, niin ehtii kyllä pää levitä varmasti ennen vauvan syntymää. Onneksi tuossa äskenkin käytiin koiran kanssa ihan normaalisti lenkillä, kun ennen sitä makailin sohvalla vartin. :) Muutenkin on välillä ollut nyt vihlaisuja ja omituista kipuilua, mutta sen verran pientä ja lyhytjaksoista, että tuskinpa on supistuksista ollut kyse kuitenkaan.
 
Heippa kaikki... taitavat vielä kaikki maalis-masut olla yhtenä kappaleena, kun kukaan ei ole vielä "hehkuttanut" vauvan tulosta ;D
Tääl mennään yhtenä kappaleena ja painetaan remppaa ihan hulluna, viel kun kykenee... supistelee kyllä, mut huilataan sit välillä. Olisin tosin ihan valmis jo luopumaan tästä mahasta, muakin tympii jo olla raskaana. Tosin sit ei ois kiva kun vauva olis täs rempan keskellä ja vähän niinku tielläkin, täytyy tuumata, joten parempi tietysti viel pysyä hetki masussa niin on sitten mukavampaa kun kaikki on valmista.
Painajaiset, nivuskivut ja turvotukset sekä käsien puutumiset on kiusana joka yö ja päivä... nukuttua ei meinaa saada, kun tunnin pätkiä, joten inhoan jo öitäkin! :/
Perjantaina olis sit neuvola ja odotankin taas kauhulla mitä vaaka näyttää... synytystapa arvioon pääsen 24.2 joka on kyllä hieman myöhään mielestäni, mut taysissa on kuulema ruuhkaa. Toivottavasti tämä neiti malttaa kölliä masussa edes sinne asti.

Eipä tälläkertaa muuta... jännityksellä odottelen ekoja vauva uutisia! :)
 
Heipä hei!

Samoissa fiiliksissä kuin Nannasu, haluan jo tästä mahasta eroon!! Mutta toisaalta ois kiva saada nukuttua ennen sitä edes yksi yö heräämättä. En edes muista milloin olisin saanut nukuttua niin hyvin että olisin herännyt virkeänä emoticon  asiaa ei auta huono uninen 3vuotias tyttöni... Noh, lauantaina 37vko täynnä josko se sieltä kohta tulisi..
On kyllä jännää nähdä kuka se meistä on se ensimmäinen emoticon
Täällä supistelee päivittäin, niin harjoitussupistuksia kuin kivuliaitakin.. Toivoisin niin että sntyisi ennen laskettua aikaa, koska se on hermoja raastavaa sitten kun se la päivä jää taakse.. Tyttöni syntyi 40+5 mutten kyllä siinä raskaudessa tuntenut minkään sortin supistuksia ennen itse synnytyspäivää.. Oletteko käyneet tutustumassa synnytyssairaaloihinne?? Itse olen jorviin menossa ja sinne saa soittaa ja kaydä tutustumassa vko36 jälkeen mutten vielä ole saanut aikaiseksi..ehken menekään kyllähän tuota sitten näkee millainen paikka on..
Itse olen harkinnut sitä synnytystuolin käyttöä mutta saas nähdä sitten miten mieli muuttuu. Jotenkin nyt yhden synnytyksen läpi käyneenä se tuntuu helpommalta asennolta ponnistaa.
Mutta tällaista täällä. Koittakaahan ilmoitella voinneistanne! hannamarista ei ole kuulunut..??? jokohan on jotain tapahtunut emoticon 
 
[url=http://lilypie.com][img]http://lbdf.lilypie.com/3T1vp3.png[/img][/url]

Aaargh! taas supistaa..
 
hamasu laittoi noista vihlovista alavatsatuntemuksista, mullakin on välillä niitä. Mäkään en kyllä tiedä voiko ne olla supistuksia vai ovatko vaan jotain liitoskipuja. Oon koittanut tarkkailla vatsaa meneekö se kovaksi noiden aikana, mutten ole varma. Kovalta vatsa kyllä tuntuu, mutta kun se kai voisi johtua siitäkin, että kovan kivun vuoksi pidätän hengitystä sekä "jännitän lihaksia".

Kivuttomia suppareita on tullut jo jonkun aikaa, ensin en edes tiennyt että mulla niitäkin oli, kunnes neuvolalääkäri niistä sanoi. Supisti juuri kun hän paineli vatsaa :) Mä vaa luulin et mua kivistää, hahah.

Jokusen kivuliaammankin supistuksen olen kokenut jo, luulisin.

Tähän mennessä en oikeastaan ole synnytystä edes miettinyt, mä koen sen niin luonnollisena siirtymäriittinä tässä koko prosessissa etten ole sitä ollenkaan miettinyt. Toisaalta olen myös ihminen, joka ei stressaa tuntemattomasta. Eli en osaa ajatella asiasta mitään, kun en ole koskaan sitä kokenut. Nyt kuitenkin olen ruvennut näkemään unia tapahtuvasta, tai en edes synnytyksestä vaan ajasta kun vauva on jo syntynyt ja olemme sairaalassa. Ehkä mun mieli on ruvennut valmistamaan mua.

Mä alan olla todella kyllästynyt tähän mahaan ja tahtoisin siitä jo eroon, tulkoon vauva etuajassa mielummin.. tai tietysti vaan jos on valmis, mut turhaan siellä mahassa ei tarvis rymytä. Tuntuu että koko ajan tulee vaan lisää jotain kremppaa joka vaikuttaa siihen ettei voi oikeen mitään tehdä. Mihinkään kun ei oikeen voi mennäkään enää, kun autolla ajo on yhtä tuskaa :(

Mutta siitä aion iloita, että toissayön nukuin kuin tukki - heräämättä KERTAAKAAN :D
 
hamasu jos nyt ymmärsin oikein mitä tarkoitat, niin minulla on myös ollut samoja vihlomisia silloin kun vauva istui vatsassa ja työnsi pepulla kohdunsuuta. Ne tuntui TOSI epämiellyttäviltä. Neuvolassa sanottiin että se on ihan normaalia ja johtuu siitä että vauva tekee itselleen tilaa joko pepulla tai sittten päällä vähän kuin korkkiruuvimaisesti kaivaa itseään alaspäin ja se aiheuttaa vihlomiset. Mulla yleensä helpotti kun hetkeksi pysähdyin jos olin liikkeellä tai menin makoilemaan sohvalle.
Nyt ei ole vähään aikaa tuntunut vaikkakin vauva on kääntynyt, ei varmaan ole pää ihan kohdunsuun kohdalla tai jotain....
 
Heipä hei!

Kirjoitin pitkästi jo, mutta sitten painelin jotain namiskoita ja teksti katosi bittiavaruuteen.  [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/boese/a025.gif[/img]

Eli sujuvasti omaa napaa ensin; Lauantaina kaaduin pihalla ollessani yksin kotona ja ambulanssilla siitä synnärille tarkistukseen. Kaikki vauvalla hyvin, mulla itsellä saldona kipeä ja kivasti mustunut polvi, kuhmu takaraivossa ja lievä aivotärähdys. Pitivät yön yli synnärillä tarkkailussa, välillä ottivat käyrää johon piirtyi muutamia supistuksia, mutta päästivät aamulla heti kotiin kun kaikki oli ihan hyvin.

Sen jälkeen kaikki onkin sitten tasaantunut ihan normaaliksi, energiaa on yllättävän paljon ja oon saanut aika hyvin tehtyä kaikkia rästihommia pois. Jotain pesänrakennusviettiä on ilmassa, kun koko ajan voisin vaan pyykätä, tiskata ja järjestää tavaroita  [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/froehlich/a050.gif[/img]

Valivali-osio: Supistuksia täällä on lähinnä kivuttomina monta päivässä, mutta muita kipuja sitten senkin edestä, häpyluu tuntuu ajoittain räjähtävän, ihan siis kamala kipu. Alavatsassa viiltelyä ilmeisesti kohdunsuulla kun vauva painaa päätä alaspäin. Selkä kipeytyy pienimmistäkin asioista, joten noi yhdistettynä tähän energiaan on tuloksena hyvin turhautunut odottaja!! En todella malttais enää odottaa vauvan syntymistä, reilut kolme viikkoa laskettuun aikaan ja mun tuurilla mennään heittämällä vielä ylikin. *valivalivali* ..Lisäksi on tullut sellainen nolo vaiva kuin virtsankarkailu, siis voi luoja kun aivastaessakin saa olla tarkkana ettei suoraan sanottuna kuse housuun. Koko ajan saa kulkea pikkuhousunsuoja pöksyissä (tosin ihan jo lisääntyneen valkovuodonkin takia näin täytyy olla)..Voi että mut olisin vaan jo niin valmis ottamaan vauvan syliin jotta pääsis näistä krempoista eroon!! Yritän olla valittamatta miehelle kovin paljon, kun pelkään ettei se jaksa enää kauaa kuunnella mun nitinää joka asiasta :D te joudutte siis kestämään mua senkin edestä!

Vauvan tavaroista: Vielä olis viimeiset tavarat (vaipat, rasvat ja sensellaset) hankkimatta, mutta pitäs tossa puolenkuun tienoilla nekin vielä hommata ja sit olis kaikki kasassa tulokasta varten. Mites muilla tavaroiden hankinta?

Missä muuten tosiaan on hannamari  [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/verschiedene/a015.gif[/img] 
Ootkos jo päässyt tositoimiin?? Hui kun jännää.

BTW, En tiedä, ootteko muut huomanneet, mutta me taidetaan olla aika poikkeuksellinen ryhmä, kun nopeella vilkaisulla katottuna monien muiden kuukausien vauvoista ekat on syntyneet jo vähän turhankin hyvissä ajoin. Huhtikuisistakin eka on jo maailmassa!! Eikös meidän listan häntäpäälläkin ala viikot olla jo lähellä 34? Luulis nyt että meistäkin joku jo kohta jakautuisi. emoticon
 
siis tänne tulee niin paljo tekstiä jo päivänki aikana, että miten näitä ehtii kaikkea edes lukea, saati kommentoida !! :D huomaa, että mammat alkaa olemaan lomalla .. ;DD 

täälä ei vielä kovin mtn paineentunnetta tunnu tuola alhaalla. kovasti yritän kuullostella, mutta ei taida vauvalla olla kiire laskeutua vielä niin alas että häirittis mamman oloa .. :)  

öisin vaivaa nuo nivuskivut. :/ niitä pystyy välttää, jos on rauhasssa päivän kotona. muttaku ei aina niinkää viitti olla. välillä on lenkille päästävä ja se kostautuu yöllä. :ss noooh, jalat yhdessä vaan täytyy muistaa kylkee kääntää !! :D 

pini; luojan kiitos selvisit vain säikähdyksellä, että vauvalla oli kaikki hyvin .. olis voinu käydä pahemminki .. 
ite menin kans eilen toiselle polvelle tuola pihalla, onneks oli mies käsikynkässä kiinni !! :D 

hamasu; olisko noi sun kuvaamat kivut liitoskipuja ?! .. tai sitte, ite huomaan, että alavatsalihaksiin sattuu joskus kun tekee jonkun "nopeen" liikkeen, esim. kääntää kylkeä. kai nekin joutuu vähä venymään ja vanumaan .. 

orvokille; tervetuliaiset sekaan vaan.. :) kauan oot malttanu lueskella sivusta .. :DD 

hannamari on ilmeisesti päässyt toimiin jo ?! .. ei oo kirjotellu hetkeen .. :)) innolla odotellaan uutisia. 

jeap, me maaliskuiset taidetaan olla ainoita jotka synnyttää sillon ku pitääki !! :D itellä on la 26.3. joten häntäpäästä ollaan, ja viikkojakin on jo 33+5, eli ainakaa maaliskuisiin taida mtn pikkukeskosia syntyä !! :) hyvä vain .. 
 
Jos meidän maaliskuisten vauvat on vaan niin täsmällisiä, että aikovat syntyä varsin lähellä laskettua aikaa kaikki. ;) Saa sitä ainakin toivoa!

Täälläkin päästy nyt äippäloman viettoon. Tänään sain työpaikkakunnan kämpänkin luovutettua, joten nyt ei tarvitse enää yhtään rampata tuolla. Tarkoitus on mennä synnytyssairaalaan tutustumaan sitten ensi viikolla, täällä kun tutustumisia järjestetään aina lauantaisin, niin tämän viikon lauantaina ei onnistu, kun ollaan kissanäyttelyissä. Vaikka eiköhän sitä ensi viikollakin vielä hyvin ehdi.

Eilen illalla oli kyllä ensimmäistä kertaa sellaisia kipuja, ettei nukahtanut ihan niin helposti kuin aiemmin. Eivät mitään hirveitä kipuja olleet, mutta pidempikestoisia eikä paljon asennolla ollut merkitystä. Liekö sitten ensimmäisiä kivuliaampia supistuksia ollut. Olin itse siinä vaiheessa iltaa jo niin väsynyt, että olo oli niin tokkurainen, ettei oikein osannut edes miettiä, mistä lie kyse.

Miulla kanssa tuikkailee välillä kyllä kohtalaisen kivuliaasti, kun vauvan pää painaa tuolla alhaalla. Viimeksi neuvolassa terkkari tuumasi, että vauva on jo alempana, mutta mihin lie sitten verrannut. Välillä tuntuu kyllä varsin ikävältä, kun vauva tuntuu meinaavan tulla peruuttamalla pihalle kylkiluiden alta. Erottaa kyllä pepun silloin ainakin selvästi, mutta ei se kyllä kovin miellyttävältä tunnu. Mutta ainakin touhuaa jotakin, ei tarvitse sitäkään pähkäillä.

 
huhheijjaa.. täällä taustalla lukenut ja ollut aika "hiljaa" mutta kiva on lukea kaikkien muiden tarinoita. nyt voisin jakaa omaani hieman,. ehkä tästä on jollekkin iloa tai sit ei ;)

äitiyslomaan astuin virallisesti maanantaina ja mukavalta tuntuu!! :)

raskauden kulusta sen verran että Kaikki on ollut hyvin paitse hB joka huitelee 90, jonka takia pääsinki avohoitoon rautatiputukseen.. huih se oli aika kirvelevä lääkeaine minun pikku verisuoneen.. :/
perhevalmennus on käyty ja synnytyssairaalan tutustuminen on käyty... nyt vain odotellaan Pienen tuloa!!

Tänään käytiin mieheni kanssa rv36 neuvolalääkärissä ja lääkärin ilmeestä päätellen sisätutkimuksen yhteydessä - tämä pallero tulee kohta jo pois ;)
pää oli niin alhaalla kun olla ja voi ja kohdunsuu pehmeä ja kaula lyhenytnyt..
ja la olis 13.3 !!!!! apuva! :)

supistustukisa on ollut eilisillasta lhtien "kuin polttava särky alaselässä" mihin sit liittyy se jo ennestään tuttu harjoitussupistuksen tunne että vatsa kovettuu ja en oikeen pysty hengitttää kunnolla... :S

no mitäs tuumaatte??

ollaankos vai eikö olla uunituoreelle pullalle äiti kahden viikon kuluttua? voi kun olis sen verran vielä tuolla että ehtis saada kaikki pyykit pestyä ja ruuoat pakastettua ja leffat käyty :) pientä panikointia.. no ei...

onko kukaan muuten huomannut että stressi lisää supistuksia? minulla ainakin tulee useammin vatsankovenemista kun stressaan mutta en tiedä sit mihin liittyy..

oeln myös yrittänyt asennoitua muiden kommentteihin että "nauti nyt vastsata ja tuut vielä sitä joku päivä ikävöimään".. on kyllä erittäin vaikea tällä hetkellä ymmärtää se asia.. ehkä sitten joskus itsekkin sanon jollekkin odottavalle äidille niin mutta en voi vaan ymmärtää. Rakastan kyllä masua ja pieniä voimapotkuja mutta se että sitä on silti niin "rajotteinen" silti ison masun kanssa on yks mikä varmaan on helpotus sit kun sitä ei enää ole... no joo..... tässä mun höpinät!!!!!

lisää tulee varmaan tässä kun alkaa ihan kunnolla jomottaa ja jännittää.

hanna + pikkuprinssi 35+4
 
Heippa!
Täällä olis vielä yks maalismamma jos joukkoon vielä mahtuu? :) Oon lukenu monta kuukautta teijän juttuja mutta nyt vasta sain rekisteröidyttyä tänne :)

Täällä ollaan talvilomaa viettämässä ja ens viikolla alkais äippäloma! aika jännää!
Taino ollaanhan tässä jo marraskuun lopusta asti kotona oltu supistusten takia saikulla. Onneks ollaan päästy jo näille viikoille (34+2) niin voi jo vähä huokaista!



Niin tosiaan, odottellaan mieheni kanssa esikoista joten kaikki on vielä niin uutta ja jännittävää! Ja poika olisi meille tulossa :)

Perheeseen kuuluu koira ja kissa :)
Kaikki alkaa olla vauvaa varten valmiina. mitä nyt kaverit ostelee pikkuisia vaatteita ja niitä sitten pyykkäilen ja laitan kaappiin :)

Olis mulla teille kysymyskin jos vaikka osaisitte neuvoo ensikertalaista :D
Onko ihan normaalii et vihloo  ja on tosi kipeä tosta navan oikealta puolelta (hieman napaa alempaa) varsinkin ku vaavi liikkuu niin saattaa sattuu ihan ettei pysty liikkumaan, ihan ku joku puukolla tms. tökkisi. on aika outo kipu :o Ja aina sattuu samasta kohtaa! kiitos jos joku osais neuvoo :)

Tälläistä täällä!
Oikein mukavaa loppu odotusta kaikille mammoille! :)

 
jaahas... se ois sit maanantaina virallisesti äippäloma alkamassa... lomaillut olen jo kuitenkin joulukuun lopulta saakka, ensin vähän saikkua ja sit 1vko talvilomaa ja perään 4vko kesistä.
Hittolainen oli ikävää herätä tänä aamuna, oikea käsi oli puutumisesta todella kipeä, ei auttanut mitkään asennon vaihdot vaan oli pakko puol seiska jo nousta ylös... hemmetti näitä käsiä, ne vaivaa joka yö! Sitten on tullut taas toi pissalla juokseminen mukaan kuvioon, joka yö herään taas vessaan. Eikä toisaalta ihme nimittäin tänään neuvolantäti sanoi että vauva on jo mukavasti laskeutunut alas lantioon ja on siellä tukevasti pääedellä... no vähän ihmettelin ja aavistelinkin samaa viime lauantaina kun oli niin kovia suppareita ja sitä paineen tunnetta alavatsassa.
Saapa nyt sitten nähdä kuinka kauan hän masussa pötköttelee, LA on vasta 21.3, mutta tälläkertaa jopa uskallan aavistella tämän tulokkaan syntyvän aikaisemmin... edelliseni ovat syntyneet siis viikolla 41.
 
Tuosta sairaalaan tutustumisesta... vähän kyrsii kun täälä ei ole moiseen mahdollisuutta, on kuulema liian vähän hlökuntaa :/ Harmi sinänsä, ois ollut kiva viedä tuleva isä tutustumaan paikkoihin jo vähän etuottoa, mut ei niin ei.

Kotona on kaikki lähes valmista, vaatteet on pyykätty, on vaippoja, pulloja, tutteja sun muuta. Hoitopöydän ajattelin mennä ostamaan vielä maanantaina ikeasta.
Remppakin on loppusuoralla meidän/vauvan huoneessa joten saan siis pian järjestää huoneen lopulliseen "asuun". Sängyn petasin pienelle jo valmiiksi äp laatikkoon niin ompahan sitten valmiina kun tullaan kotiin :)

Alkaa todella ärsyttään tän mahan "raahaaminen"... malttamattomana jo odottelen tulokasta :)
 
Heippa hei kaikille todella pitkästä aikaa!! Loppumetrejä mennään ja varmasri kaikki odottaa synnytystä innolla! Ainakin itse odotan, meinaa nämä perus vaivat jo vaivata.. kohdunsuu olikin viime lekuri käynnillä pehmentynyt ja vauva alhaalla, joten eiköhän ainakin ajallaan synny, la. on 10.3. Yhtäkkiä kuitenkin rupesi hieman jännittää ja pelottaa synnytys.. ne kamalat supparit.. ja että kaikki menisi hyvin. Voidaan paksusti vielä emoticon
 
Moi kaikille!

Kiva kun on tullut uusia maalismasuja joukkoomme! Tervetuloa! :)

Hui Pini sulla on ollut jännät paikat sen kaatumisen vuoksi! Onneksi kuitenkin kaikki on hyvin!

Kaikki alkaa näköjään enemmän ja vähemmän olemaan valmiita synnyttämään. Niin itsekin!! Tuntuu että mä vaan valitan ja vaikerran päivästä toiseen. Olo tosiaan alkaa olemaan ERITTÄIN tukala. Yöt menee supistelujen ja kipujen kanssa valvoessa (tai esikon kanssa valvoessa), ja päivät menee samaa rataa joten unta, oi UNTA kaivataan täällä!!! On pikkunen paniikki päällä kun nyt jo väsyttää näin paljon, vaikka vauvakaan ei ole vielä syntynyt!! emoticon

No, ens tiistaina on synnytystapa-arvio, joten nähdään onko kohdunsuulla tapahtunu mitään suppareiden ansiosta ja selviää mihin synnytystapaan ryhdyn valmistautumaan.

Ja hannamarista ei vaan kuulu. On tainnut vauva syntyä??? Jännää!! :)

Mukavaa viikonloppua mammoille! emoticon
 
Imetyspaidoista mulla olis kysyttävää. Tai siis kai se voi olla joku siihen soveltuvakin paita, mutta mistä olette hankkineet? Musta tuntuu että kaupat ei todellakaan ole pullollaan mitään mammavaatteita saatikka sitten imetykseen sopivia. Entä sitten, pitääkö imetykseen sopivassa paidassa ottaa muuta huomioon kuin että rinnan saisi mahdollisimman helposti esille?

Huomaa varmaan, et oon ensikertalainen näitten kysymysteni kanssa :D
 
niisku_: Itse olen h&m:ltä ostanut, kun siellä on ainakin edullisia :)

Olen tässä nyt muutaman päivän kärsinyt järkyttävistä kipukohtauksista vasemmalla puolella nivusissa tai jossain siellä. Tulee yhtäkkiä, kestää muutaman sekunnin, menee pois ja tulee taas hetken päästä. Tuntuvat suonenvedoilta, mutta eivät kestä niin kauaa ja saattavat tulla vaikka 10 kertaakin peräkkäin. Onkohan vain suonenvetoja vai liitoskipuja? Onko kellään muulla ollut vastaavaa. Magnesium ei ole ainakaan auttanut kun sitä olen koko raskausajan syönyt.

 
No mä kävin henkalta ja maukalta kattomassa noita paitoja, mut jotenki musta tuntu et ne ei sopinu päälle. Jotenki ne ei vaan ollut mukavia :( Imetysliivejäkin kävin sieltä kokeilemassa, mutta ei nekään tuntuneet sopivan, ja kokeilin sentään neljää eri kokoa.

Noista paidoista vielä, miten teidän mielestänne pitää ottaa maha huomioon kun niitä sovittelee. Periaatteessahan sitä kai voi valita vähän timmimmänkin koon?

Lindexiltä vihdoin tänään löysin imetysliivit, maksoivat 14,95 ja niistä sai vielä 20% alee niin ei jäänyt kauheesti enää hintaa :) Siinä muillekin vinkkiä jos on hakusessa, tosin voihan olla et se ale loppu jo tähän päivään.

Mä oon nyt pari päivää tosissani miettinyt, että tuleeko vauva jo kohta maailmaan. Tän pari päivää on siis ollut todella erilaisia tuntemuksia, oon ollu huomattavasti "kipeempi", vatsassa tuntuu niin kipeeltä ettei oikein vatsalihaksia kärsi jännitellä ja kävely tuntuu olevan ihan täyttä tuskaa.

Perjantaina illalla vauva selvästi kairautui alemmas, koska parin tunnin ajan tuli todella paljon ja todella kipeitä vihlasuja. Vieläkään en kuitenkaan tiedä onko mua kunnolla supistanut. Kivuttomia suppareita tuntuu kyllä olevan koko ajan vaan enemmän ja enemmän.. niin ja viimesen kaks yötä oon heränny kolme kertaa pissalle, kun tähän mennessä on menty yhdellä pissaherätyksellä per yö.

Laskettuhan on mulla 4.3. eli ei tässä tosiaan kauheesti enää aikaa olisi.
 
Lisah sinun kivut voi olla esim jotain venymiskipua, koska vauvahan  vielä kasvaa aika lailla ja painaa juuri sinne alaspäin. Mutta kannattaisikohan silti varmistella vielä neuvolasta, jos kipukin on todella voimakasta?

Imetyspaitoja olen ostanut henkkamaukalta muutaman ja katson sitten synnytyksen jälkeen minkälainen kroppa silloin on. Imetysliivejä mulla on vielä esikon ajalta tallella, mutta voi olla että joudun myös niitäkin ostamaan kunhan vauva on syntynyt. Esikkoa odottaessa ostin yhdet, mutta ne olikin sitten aivan liian suuret. En siis silloin tajunnut että kun vauva on syntynyt, mahakaan ei ole ihan niin suuri rintojen alta. Itselläni maha alkaa aivan ylhäältä raskaana ollessani. :)

niisku_ voihan se synnytys olla jo todella lähellä, ja ne kivuttomat supparitkin ovat valmistautumista siihen. :)

Omaa: Olikos täällä muita odottajia joilla maha naksuu? Muistanko oikein? Mitä neuvolassa sanottu syyksi?  Mulla alkoi nimittäin eilen naksumaan, ja ensin säikähdin ihan kamalasti! Luulin että nyt meni vedet, mutta ei se ollutkaan sitä. No huomenna on se synnytystapa-arvio, niin kysyn asiasta myös siellä.

Olo on ollut muutaman päivän ihan kamala, oon kiukutellu (enimmäkseen miehelle) ja mököttäny, tiuskinu ja itkeny vähän väliä. :( Unta en saa tarpeeksi, kun uni ei vaan tule ja paikat on niin kipeät ja supistaa kivuliaasti! Että vali vali ja ruikutus! No onneksi taas päivän lähempänä vauvan syntymään (milloin se nyt sitten onkaan).

Kuitenkin mahdollisimman mukavaa viikonalkua mammoille ja hyvää ystävänpäivää! emoticon
 
Takaisin
Top