Helmikuun Höpinät

Meilläkään ei ole vielä vauvakirjaa valmiina, mutta kyllä sellainen hankitaan. Esikollakin on ja sitä on ollut mukava kirjoittaa ja laittaa. Samoin omaa vauvakirjaa ja neuvolakorttia on ollut mielenkiintoista selailla ja vertailla miten omien lasten kanssa kaikki menee. :)

Kellitys ei mikään ihme, että alkaa töihinlähtö tökkimään, mutta onneksi joka aamu on aina yksi työpäivä vähemmän. :D

gabor hyviä uutisia! :) Varmasti vähän jännitti! Täällä se vielä edessä! Plääh!

Täällä ollaan esikon kanssa oltu äitini luona jo monta päivää. Toisaalta on mukavaa, kun ei tarvitse iltaisin ja öisin olla esikon kanssa kahdestaan, mutta toisaalta sitä haluaisi olla kotona. Eli mulla on koti-ikävä! :D Miestäkin on ikävä niin mulla kuin esikollakin. Myös koiruuttakin on ikävä.... Onneksi mies tulee aina ennen töiden alkua täällä käymään, niin nähdään edes vähän aikaa päivässä. Niisk!

Mutta eipä tässä uskalla kotonakaan öisin olla, kun kipuilee ja supistelee ihan joka ilta. Toissailtana mulla kesti yksi supistus jopa 50 minuuttia! Siinä tuli jo huono-olo ja vähän jännitti jos sektioarpi ei kestä niin pitkää supparia. Tuntuu kyllä, ettei laskettuun aikaan asti vauva pysy masussa. Mutta tosiaan niin moni muukin odottaja on usein sitä mieltä, että etuajassa tulee, ja kuitenkin menee sitten yli. Joten eipä sitä tiedä, ennen kuin vauva on sylissä. :)

Mukavaa loppuviikkoa mammoille! emoticon
 
Oi tätä ilon ja riemun päivää :D

Sain alkuviikosta kolmen päivän sairasloman jatkuvien selkäsärkyjen takia, eilen soitin neuvolaan ja sanoin et parempi
jatkaa sitä, et en usko pystyväni töihin enään. (raskaan työn takia)
Terkkari pisti tälle päivälle lääkäriajan vaan johonkin väliin, et ei kuulemma mene kauaa, kun saa vaan sen saikkutodistuksen.
Mutta sitte ku menin sinne lääkärille niin se teki normaalit tarkistukset, kuunteli sydän äänet ja kaikenlisäks ultras ja sain kokoarvion! Oli se ihana nähdä pikkunen jolla oli kokoakin jo huikeat 2465g emoticon näillä näkymin tiedossa olis alle 4 kiloinen vaavi.. kun itellä on ollu kauhee pelko et tulis kauheen "iso" möhkäle..kun sf mittakin huitelee inan sen ylimmän viivan yläpuolella, mutta tässä nähdään että ei se mitään konkreettista kerro se mittakaan..

nyt siis alkoi epävirallinen äippäloma, kun muuten olis ollut vielä ensi viikko töitä!
Mietityttää vaan miten saa päivät kulumaan... Mut eiköhän se tästä!

Mitä muuten käytännössä tarkottaa kun lääkäri sano kohdunsuun pehmenneen jonkun verran?
Onko se ihan normaalia näillä viikoilla (33+4) vai pitäiskö ottaa iisisti vai mitä?
 
Niin meilläkin tosiaan poju on raivotarjonnassa(taivaan kiitos),
kun sitä ennenaikaista synnytystä veikkailivat.
Vauvakirja käydään ostamassa ensi tilistä.
tiijänkii jo minkä haluan ja mistä se saadaan =).

Ootteko työ miettiny synnytysasentoja?ite haluisin yrittää jakkaraa
tai mahdollisimman pystyssä kun sellainen asento ois kuulemma paras.
saas vaan nähä miten antaa huono selkä ja kipeet lonkat myöten..
minuu eniten pelottaa synnytyksessä repeämät/välilihan leikkaus..
mites teillä onko mikä suurin pelko?ja tottakai pelottaa se että
pojulle/itelle käy huonosti,mutta sitä vaihtoehtoa ei edes haluais miettiä.
yrittää positiivisin mielin mennä koitokseen.

viime aikoina on ollu hirmu yksinäinen ja tympääntyny olo,
että ei niinko oo päivillä merkitystä.pelkkää odotusta vaan..
tais kyl lukeekin vaun sivulla että noi tuntemukset on ihan normaaleja.
kauheesti kaipaa mieheltä hellyyttä ja huomioo.mie kyl oonki päivät yksin
kotona että sekin vaikuttaa..ei tee hyvin mieli lähteekkää minnekkään
kun on lonkat/lantioluut niin kipeet että hyvä jotta pystyy kävelee =(
jotenki sekavaa kun samalla on tollanen olo ja kuitenkii kun on oikeesti niin
helkkarin onnellinen(tottakai!) eikä malttas odottaa pikkusta  syntyväx... <3
kirjotinkohan mie nyt tän mahollisimman sekavasti emoticon

Sometimes
the biggest miracles
come in
the littlest packages!







 
heipparallaa!!!

täältä sellaisia uutisia että synnytys on ihan ovella.
lääkärissä kävin ja setä sanoi että tyttö on jo laskeutunut todella alas (pää tuntuu sormilla) ja kohdunkaula on ihan pehmennyt, vielä onneksi kiinni mutta jo aivan pehmeä.

nämä mun n 1vk jatkuneet kummalliset oireet mille edes kättärin päivystys ei keksinyt mitään syytä (neuvola lähetti sinne) johtuu kuulemma siitä että synnytys on ikäänkuin jo käynnissä.

eli nyt jännitetään että mikä päivä tämä neiti tulee ulos. lääkäri käski pitää laukun pakattuna sairaalaa varten
 
Vau hannamari! Ihanaa jos pian teidän vauva jo syntyy! :D Alkaa jo ihan jännittää täälläkin! :)

Ninja itsekkin mietin esikkoa odottaessa, että haluaisin kokeilla jakkaraa tai mahdollisimman pystyä asentoa, mutta harmikseni en siihen asti silloin päässyt. Avautumisvaiheessa itse koin jumppapallon parhaimmaksi. Olen kuullut monilta, että ponnistusvaiheessa jakkara on tosi hyvä.

Peloista sen verran, että eniten mua pelottaa uusi sektio, varsinkin jos siihen päädytään vasta kun olen ensin yrittänyt alakautta.... Ikäviä muistoja viime kerrasta.

Omaa: Viime yönä luulin, että nyt synnytys käynnistyi!! Tuli todella kipeitä supistuksia 1,5 tuntia! Selkään ja alavatsaan sattui niin, etten paikallani voinut olla! Päätin sitten vielä 15min odottaa ennen kuin lähtisin sairaalaan ja onneksi alkoi Panadoli vaikuttaamaan! Huh!

On nää niin jännittäviä aikoja! :D
 
OI HANNAMARI MITÄ UUTISIA!!

..Ihan mieletöntä. Tsemppiä viime hetkiin, onneks viikot on jo niin hyvät että vauvoja saa kohta alkaa putkahtelemaan meille maalismasusille ihan urakalla [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/froehlich/e035.gif[/img]

voi vitsit, oon ihan tohkeissani sun puolesta.. ootkohan sä sitten eka joka saa ihanan pienen nyytin syliin, on tää niin jännää.  [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/liebe/a040.gif[/img]

omaa lyhyesti: Kohdunsuu vähän pehmentynyt ja kaula lyhentynyt 2,5 senttiin, paikat kiinni kuitenkin. Lääkärin mukaan vauva mahtuu tulemaan alateitse (oli muuten harvinaisen epämiellyttävä tutkimus kun lääkäri kokeili sisäkautta lantiota [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/boese/u060.gif[/img] ) ja kaikki muuten jees, unet aika vähäiset viime aikoina mutta onneks päikkärit on keksitty.
 
vautsivau hannamari !! :D 

uskomatonta, että ensimmäisiä maaliskuisia saa siis ruveta odottamaan jo maailmaan.. :))

meillä on täytettävänä tuo Vaun vauvakirja .. oikein mukava .. :) täytyypä taas päivittää sitä ..

tuosta synnytysasennosta .. nyt voisin tällä hetkellä kuvitella sen "turvallisen" puoli-istuvan .. mutta sitähän ei tiedä mitä pääsee kokeilemaan sitte tosi toimissa.. joteinki seisaaltaan tai jakkaralta ponnistaminen kuullostaa niin hurjalta, vaikka nehän on luonnollisempia asentoja ku tuo puoli-istuva .. :D

picsulle kans tsempit jos se pikkunen nyt sieltä päättää tähän maailmaan jo lähteä tulemaan !! :)) 

tonne nvla osioon jo kirjotinki, että seuraava lääkäri on sitte äpolilla. sielä tehdään koko arviota ja samalla sit kuulemma muut "tutkimukset" eli nvlalääkäriä ei enää oo .. sitä odotellessa. :))  
 
Tsemppiä hannamarille! Nyt se alkaa se pitkä veteisin odotus, kun minuutitkin lyllertää etiäpäin, meinaan jos vauvaa odottaa kovasti ja hän ei meinaa millään tulla..

Hassua kyllä sitä itsekin on jo alkanut katselemaan ja kuulostelemaan omaa kehoa, että joskos se lähtö ois kuiten jo nyt.. Minulla kyllä vielä viikkoja niin monta edessä, ettei tarvisi vielä miettiä.

Oikeesti, tyhmä kysymys, mutta onko täällä ketään muuta joka ei olisi saanut sisätutkimusta nyt loppu raskaudelta ? ? ?
Minulla ollut lääkäri viimeksi 20 ja risat viikoilla, eikä sen jälkeen ole mitää tutkittu eikä kuulemma tutkita, kun on jo toinen lapsi. emoticon

Kyllä kait sitä miettii, että onko sitä jo ihan synnytys valmiudessa kun ole kymmeniin viikkoihin katsottu edes, että kuinka kovasti sitä ollaan jo menossa synnyttämään. Tiiä vaikka ois monta senttiä lyhentynyt ja pehmentynyt..
Onkohan ne taas mokannut minun kohdalla jotai..

Itse ensikertalaisena synnytin puoli-istuvassa asennossa, ja sitähän ilmeisesti suositellaan eka kertalaisille. Ja luulen kyllä että sama asento on nytkin. Olihan se rankkaa, mutta en usko että se asennon vaihto olisi minua helpottanut.
 
Biu : Aika outoa minun mielestä tuo ettei sisätutkimusta tehdä muka koska olet uudelleen synnyttäjä! emoticon  Itse olen myös ja minulla sisätutkimus on tehty kolme kertaa, siis joka lääkärikäynnillä, vko14 vko25 ja nyt viimeisessä vko 35. Enkä tiedä että tutkivatko vielä lisää mutta ainakin nuo kolme kertaa. Minun mielestäni tuon pitäisi olla jokaisen oikeus. emoticon

[url=http://lilypie.com][img]http://lbdf.lilypie.com/3T1vp3.png[/img][/url]
 
hannamari: wau, tääl ollaan melki kateellisia sulle ;) Tsemppiä, Olisko joku ihana ja laittais sen meitin LA "kalenterin" tänne jotenkin erikseen kun ei millään muista miten kelläkin noi LA:aat oli... siis se lista.

Biu: pyydät/vaadit päästä lääkärille ja sisätutkimukseen jotta saat tietoa tilanteesta siellä alhaalla... minäkin olen päässyt, kun pyysin ja mulle on muutenkin tehty ainakin 3-4 sisätutkimusta tän odotuksen aikana ja tää on mun kolmas lapsi. Ja vielä tehään ainakin yksi tutkimus äitipolilla parin viikon päästä. Tosin mulle tehään silloin myös se synnytystapa arvio. Jännityksellä odotan.

Saapa tosiaan nähdä kuka on se ensimmäinen onnellinen joka sää meistä maalismasuista käärön kainaloon :)

omaa: täälä on tänään supisteltu taas enempi kun muina päivinä ja supparit on melko kipeitäkin. Perjantaina on sueraava neuvola käynti... vasta :/ ja tosiaan se poliaika jossa on lääkärin käynti, niin se on vasta 24.2 (tääl on kuulema ruuhkaa) Olis kyllä mukavaa jos se olis aiemmin... toisaalta uskon ettei näillä "oireiluilla" kans pysytä loppuun asti masussa, mutta mistä sen taas tietää kun aiemmatkin on yli menneet. Viikkoja on meillä nyt 33+5 ja masu selvästi painunut alaspäin... Odotusta odotusta :)

Jotakuta pelotti se välilihan leikkaus... sitä ei kannata pelätä se ei tunnu miltään, alue puudutetaan ensin. Jalkovälin parantuminen vie vaan silloin hieman pitempään mutta ei sen kummempaa. Pienet repeämät ei myöskään ole pahasta, mutta jos näyttää siltä että meinaa revetä pahasti niin kyllä leikkaavat sitten sen välilihan. Itse pyysin silloin esikoisen synnytyksessä että leikkaavat suosilla. Siitäkin kannattaa keskustella etukäteen kätilön kanssa.

vielä omaa: helkkarin sormet kun turpoo niin että puutuvat jatkuvasti, suonet pullottaa käsissä eikä meinaa käsiä nyrkkiin saada. Yöllä puutuu koko käsivarsi ja jalatkin! Mä niin vihaan tätä turvotusta, sitä on pitkin päivää eikä vähene millään! :/
 
Mie oon kans harkinnut sitä mahdollisimman pystyssä asennossa synnyttämistä. Mutta enpä ole kyllä toisaalta hirveästi muutenkaan synnytystä suunnitellut etukäteen, kun ei millään voi tietää, miten se sitten etenee ja mikä sattuu oikeasti sitten tuntumaan parhaalta. Toki olen ottanut selvää ja neuvolassakin puhuttu erilaisista kivunlievitysmahdollisuuksista ja noista synnytysasennoista, mutta eihän se auta sitten loppujen lopuksi oikein kuin mennä tilanteen mukaan. Joitain toivomuksia toki on, mutta yritän asennoitua koko juttuun siten, että varautua voi ja toivoa voi, mutta koko homma saattaa silti mennä ihan toisin. Sen takia ei hirveästi pelkojakaan ole synnytykseen liittyen, ainakaan vielä, kun yritän suhtautua siihen mahdollisimman loogisesti. Saa nähdä, kuinka pitkään pystyn näin ajattelemaan. ;)

Täälläkään ei ole vielä ollut puhetta neuvolassa toisesta lääkärikäynnistä edes. Olen vähän ehtinyt jo ihmetellä, että eikö siitä pitäisi jossain välissä jo puhuakin, kun kai ne nyt ensisynnyttäjälle tekee vielä sen sisätutkimuksen, jossa katsotaan juuri esim. se, onnistuuko se alakautta synnyttäminen. Toisaalta vielä en ole sitä odottanut, kun edellisellä asuinpaikkakunnalla, jolla esim. kaverini ovat synnyttäneet, on tuo tutkimus ollut aika loppuvaiheessa. Ja tehty kuulemma vielä varsin epämiellyttävästi, jos vaikka sillä saataisiin synnytys käynnistymään. Kaipa siitäkin sitten, jos ei seuraavassa neuvolassa, niin edes sitä seuraavassa tulisi jotain tietoa.

Miulla oli alkuviikosta vain illalla makuuasennossa oikeastaan niitä pieniä tuikkailuja, mutta nyt niitä on tullut muutenkin. Vauvan liikkeet eivät tosiaan aina enää tunnu kivoilta. Muuten ei voinnissa ihmeempiä muutoksia. Välillä nivusissa omituista kipua vain toisella puolella, vaikea kuvailla sitä, kun ei ole sellaista pakotusta kuin aiemmin, mutta kuitenkin kestää jonkin aikaa ja menee sitten ohi. Tekee välillä kävelemisen ikäväksi. Mutta kai se saa tässä vaiheessa jossain välillä jo tuntuakin. Ja kun torstaina alkaa se odotettu äitiysvapaa, niin mikäs tässä on ollessa. :)

hannamarilla on sitten jännät paikat edessä. Onnea kovasti vaan sinne! Toivottavasti ei odotus veny sitten hirveästi, niitäkin tapauksia kun on ollut. Mie vähän luulen, että tämä oma vauva ei varmasti etuajassa päätä syntyä, mutta olen yrittänyt sille jutella, että syntyisi kuitenkin mielellään maaliskuussa. Ja jos yliaikaiseksi menee, niin valitsisi minkä tahansa muun päivän kuin 23.3. tai 1.4. Ne sattuvat olemaan miehen tädin, enon ja äidin syntymäpäivät ja ne ei miulle käy. :D
 
Täällä alkoi tänään äitiysloma. :) Tosin eipä tuo nyt niin kummalliselle tunnu, kun oon ollut työttömänä jo melkein 2kk.
Hyvä että kelan päätöksetkin tuli eilen, kun äitiysloma alkoi tänään..
(Tosin ne viivästyi vain koska työkkärin kanssa oli ongelmia..)

Enää 5 viikkoa laskettuun aikaan! Tuntuu aika hurjalta, ja vielä hurjemmalta se että voihan se aikaisemminkin tulla..

Alkaa kyllä toisaalta päivät käymään pitkiksi, ja tuntuvat vähän yksinäisiltäkin, kun päivät yksinään kotona, paitsi vkl. Ja kun ei samassa kaupungissa ole oikein kavereitakaan, niin välillä kyllä tuntuu että pää hajoo. Mut täällä foorumilla on kyllä kiva lukee teidän kaikkien juttuja ja avautua välillä itsekin..

ps. Meidän neuvolassa on ainakin tapana pitää viimeinen lääkärineuvola kun raskausviikkoja on kasassa 36.
 
Huomenta kaikille =)

Meillä oli eilen synnytysvalmennus,aika turha oli kyllä,samaa asiaa mitä jo
neuvolassa kerrottu ja netistä lukenu mut ainakin nähtiin osastot ja huoneet (PKKS).
Oli kyllä näin loppuvaiheessa jo inhottava siellä monta tuntii istuu ja sitten
kun vielä
käveltiin niin supistuksethan ne alko,ja jatku vielä illalla.ei kyllä ihan turhaan
oo mulle sitä lepoa määrätty..emoticon
ois kai pitäny aikasemmin sinne soittaa,eka vapaa aika saatiin mikä siellä oli.

Biu, Mullekaan ei oo sisästutkimusta vielä tehty,keskiviikkona kyllä se ultra,
liekkö siellä sitten..(?)varsinaista lääkäriä mulla ei oo ees ollu,neuvolakäynnit ja ultrat vaan.

Mitään painoarviota en myöskään oo saanu vielä ollenkaan,jänskättää..
Käyrä oli hetken alapuolelle koska toissakerralla kohtu ei ollu kasvanu yhtään
mut nyt viimex olikin tullu sit 2cm lisää kahessa viikossa,
normaalille kasvukäyrälle pompattiin.ensin oli normaalin yläpuolella,sit tippu alas
 ja nyt sit siin normaalin kohal.tai no normaalin ja normaalinemoticon
,siinä keskiviivalla,
ja nuohan nyt ei kuulemma hirveesti vauvan painosta ees kerro..
mulla mitta nyt 32cm.

mie taas tässä höpötän ihan sekavia,taidan juoda ton aamukahvin,
jos jutut siitäkään selkiintyy hehe.nää on näitä enskertalaisen turinoita ;)





 
suppareista puheen ollen..
Tääl oli kans mekosen kovat supistelut lauantai ilatana.. siis ensin pitkin päivää ja illalla vaan jatkuivat ja voimistuivat. Vauvakin melskas oikein urakalla masussa ja alavatsassa oli kamala paineen tunne. Mietin kans jo pariin kertaan että pitää ä-polille lähtee, mutta menin sen sijaan sitten nukkumaan. Supparit helpottikin jonkin ajan päästä, paineen tunne jäi ja neiti "pomppi" kolmeen asti yölllä masussa ja valvotti tietty mua.
Sunnuntaina oli myös suppareita jonnin verran, silti menin koiran kanssa agi-treeneihin... otin kyllä melko rauhallisesti. Takapuoli tuli jostakin pirun kipeeks, eli toi oikea pakara juimi ihan urakalla, ei meinannut ees käveleen päästä. (ennen treenejä) Nytkin on nivuset niin hitsin kipeet ja supistelee välillä, mut silti oli pakko taluttaa tuota imuria, kun on taas jo niin karvasta huushollissa että yöks! No saapa nähä kans kuinka kauan toi meitin neiti masussa pysyy...
Kivaa alkanutta viikkoa kaikille! emoticon
 
Täällähän jo moni mamma supistelee! Tosi jännää! Mullakin kovasti supistelee joka päivä ainakin iltaisin ja välillä myös aamuisinkin. Aina hetken luulee, että nyt ne supparit vaan jatkuu ja voimistuu, mutta sitten ne aina taukoaa sen muutaman tunnin jälkeen. Mullekin sanottiin, että pitäis levätä aina kun mahdollista, mutta välillä on ihan pakko vähän siivota tai laittaa pyykkejä tai jotain, kun esikko on esim päikkäreillä.

Viikon päästä tiistaina olis se synnytystapa-arvio. Jos siellä näytetään vihreää valoa alatiesynnytykselle, niin sit vois vaikka käydä pikku lenkillä, jos supistelut alkais siitä oikein kunnolla.... No katellaan. :)

Itseäni alkanu ainakin jo ärsyttämään tämä raskaana oleminen. Oon tosi kiukkunen ja itkuinen, hermot kireellä ja väsyttää. Eihän tätä enää kauaa kestä, mutta kun malttamaton olen. :D

Mukavaa viikkoa kaikille! emoticon
 
Jes! Mie sain muutettua seuraavan neuvolan lääkärineuvolaksi, joka on vasta ens maanantaina. En millään jaksaisi odottaa, kun niin meinaa jännittää et joko siel vaikka hiukset näkyy, kun supistuksia tullut.

Viime lääkäri neuvolassa tosiaan kysyin, että millon seuraava niin siellä sanoivat että ei enää tule jos kaikki menee hyvin. ja varmistin saman myös neuvolatädiltä. Minusta on todella ihmeellistä että loppuraskaudesta juuri ei kohdunkaulan tilannetta tarkisteta, silloinhan siellä niitä muutoksia juuri tapahtuu..


Todellakin tämä raskaus alkaa ärsyttää.
Vaapun menemään,lonkat kipeänä, häpyluu ihan sairaan kipeä, ja yöt tuskaa, kun on jotenkin niin tukala olla.
Mutta meillä pieni on vielä niin pieni että jos vielä sen pari viikkoa, ja sen jälkeen vielä pari viikkoa niin saisi muuttaa rauhassa. Toive ajattelua!
Tuntuu nyt jo että ihan mikä hetki vain synnytys käynnistyy.


Pysytään nyt vielä vähän aikaa kasassa, päivä kerrallaan.
 
Täällä oli viime yö varsin levoton... yöllä 12-3 välillä vaan supisteli ja vauva möyri mahassa minkä kerkes, supistuksetkin tuona aikana vaan tuntui voimistuvan koko ajan... Vähän kyllä säikäytti tuollainen yö, kun tähän mennessä oon pystynyt melko hyvin nukkuun ja supistuksiakin on ollut aika vähän.. mut ei sentään synnyttämään vielä lähedetty. Taidan kyllä lepäillä nyt vaan tän päivän, vaikka olin kaikenlaista puuhaa jo suunnitellut.
 
täälä supistukset kans muuttuneet erilaisiksi .. just pääsin viime viikolla terkkarille sanomaan, että mitä enemmän viikkoja niin sitä vähemmän supistaa .. noh, sinä samaisena iltanu tuli ensimmäiset kovemmat supparit .. :D 
mutta ne on sen olosia kuitenki, että en osaa niistä huolestua. luotan siihen, että kyllä sen sit tietää kun on tosi kyseessä. :DD 

tässä masussa vauva melskaa niin kovaa, että tuossa oikean rinnan alla on ihan kosketusarka kohta .. :S siihen hän työntää pyllyään. 
välillä tuntuu, että kun näistä liikkeistä pitäis kovasti nauttia jnejne. mutta mites nautit ku toinen tekee niin kipeetä, että .... 

nukkuminen täälä on vielä ihanaa laatuaikaa. :) eli siis ilman sen suurempia ongelmia onnistuu toi nukkuminen .. ahh.. täytynee nauttia näistä öistä vielä .. 
mitä enemmän päiviä kuluu, niin sitä enenmmän alkaa jännittä tulevaisuus .. niin sitä mennään vielä kahdestaan nukkumaan, pian meitä onkin kolme <3 plus tuo karvainen kanssanukkuja tietenki !! :DD 
sänky vauvalle on pedattu jo .. piti laittaa vielä päiväpeitto päälle, ettei kaikki pöly siihen laskeudu .. :DD 
vaatteet alkaa olemaan järjestyksessä. vielä vain ku vauva tulis .. :)) 
ei vaan, monet on kysyny, että joka haluaisin jo eroon tästä vattasta niin EN !! :D vaikka se on ISO ja mennään yläkäyrällä koon kanssa, niin en .. en haluaisi eroon siitä. vaikkakin näistä tulleista arvista haluaisin. niitähän on tullu .. :/ yäk ... 

tänään rv 33+3 .. :)) 
 
Kaikkia jo kovasti supistelee :) Itse en ole vielä huomannut yhtä ainuttakaan supistusta koko raskausaikana, vaikka LA on 1.3 Neuvolassa kyllä sanottiin, että toisille ei tulekaan vasta kun on tosi kyseessä. Ainoastaan kovaa painetta tuntuu ja liikkeistä ei tarvitse olla kyllä enää huolissaan. Kovaa potkitaan, niin että välillä oikein sattuu. Tänään olisi tasan 3 viikkoa laskettuun, saa nähdä meneekö yli :/ tuntuu että olen liian hyvävointinen.
 
Lisah: Miulla on vähän samanlaiset fiilikset. On niitä harjoitussupistuksia eli vatsan kovettumisia ollut, mutta eipä kyllä mitään kivuliaita. Jotain pientä kipuilua kyllä vauva nyt alkanut saada aikaan liikkeillään ja painamalla jotain kipeää kohtaa/hermoa, mutta olo on kyllä ollut niin hyvä ja jaksanut niin hyvin, että saa nähdä, koska tämä napero päättää maailmaan tulla. Vaikka eihän sitä tiedä, ehkä nämä meidän vaavat olisivat sitten vaikka sitä sorttia, joka ei tulostaan ennakkoon hirveästi ilmoittele. ;)

Vähän on kyllä alkuillasta nykyisin aiempaa väsyneempi, mutta yöt nukun edelleen tosi hyvin. Heräilen ehkä pari kolme kertaa yössä, mutta yleensä käännän vain kylkeä ja nukahdan saman tien uudelleen. Tosin ainakin sen kerran yössä pitää käydä vessassa. Iltaisinkin sammun aina kuin saunalyhty, kun vaan hetken luettuani käännyn kyljelleni ja suljen silmät. :D Eipähän ole tarvinnut unta houkutella.

Huomenna viimeinen työpäivä ja sitten alkaa torstaina äippäloma! Kyllä ne vaan nämäkin viimeiset päivät näköjään kuluu, vaikka pitkiltä tuntuvatkin. Vasta ensi viikolla pääsee kyllä tekemään mitään äippälomapuuhaksi suunnittelemaani, kun torstai menee kamoja muuttaessa, perjantai kissoja pestessä ja puunatessa ja viikonloppu kissanäyttelyissä. Eiköhän sen verran vapaa-aikaa sentään ole, että voin neuloa pikkuiselle tuota jakkua. Kävin eilen ostamassa uusia lankoja ja olen aivan innoissani nyt neulonut sitten vauvalle. Aika monet villavaippahousut olen jo neulonut, mutta vaatteita vasta yhden haalarin ja tossut. Jos nyt tässä jotain ehtisi vielä neuloa ja ommella lisää noita vaippoja, eipähän ihan heti puuhat lopu. :)
 
Takaisin
Top