Helmikuun höpinät

Moondance

Näppärä viestien naputtelija
Lokamammat 2017
Tammikuu tais loppua jo muutama päivä sitten ;)

Huoh..mua rupes ärsyttää kysymys mikä on nyt pari kertaa multa kysytty..oliko tuo ihan suunniteltu juttu (raskaus siis)? Haloo...vastasin vaan, et vahinkoja sattuu :D
*muoks* siis ei kukaan lähipiiristä oo kysyny vaan se mun osteopaatti ja nyrkkeilyohjaaja..

Muokattu viimeksi:
Musta on jotenki tökeröä kysyä oliko vahinko/suunniteltu, varsinki jossei tiedä toise taustoista enempää...esikoisen aikaan yks oppisopimusopiskelija kysy töissä raskaudesta kuultuaan että oliko ihan suunniteltu, menin vähäksi aikaa sanattomaksi ja vastasin vaa että oli kyllä, tiietään miten niitä lapsia tehdään :hilarious:

Minuakin ärsyttää tuo tuollainen tivaaminen.. Toisekseen, olipa suunniteltu tai ei, eipä se muille kuulu? En itse edes kehtaisi tunkea nokkaani kenenkään asioihin tuolla tavalla kysymällä. Huomatkaa hormoonit, näin punaista kun mietin tuota haha ja ihan kiehun täällä. :grin

Olin esikoisen odotusajan ja oikeastaan koko menneen vuoden tässä (kiitos imetyksen) zen, itse rauhallisuus ja tyyneys. Vaan musta on kuoriutunut melkoinen hormoonihirviö plussan jälkeen.. Tulistun 0-100 aivan hetkessä ja siis pimahdan suoranaisesti aivan pikku jutuista. Onko kenelläkään tälläistä? :hilarious:

Olin esikoisen odotusajan ja oikeastaan koko menneen vuoden tässä (kiitos imetyksen) zen, itse rauhallisuus ja tyyneys. Vaan musta on kuoriutunut melkoinen hormoonihirviö plussan jälkeen.. Tulistun 0-100 aivan hetkessä ja siis pimahdan suoranaisesti aivan pikku jutuista. Onko kenelläkään tälläistä? :hilarious:
HEPHEP, toinen hetkessä ja tyhmistäkin jutuista tulistuva kohtalontoveri ilmottautuu :p esikoisen odotuksessa muistelisin myöskin olleen samaa alkuraskaudessa.

Kyllä tulistun ja nopeasti :D Ihan joku pikku juttu, jonka toinen aikuinen tekee niin alkaa savu nousemaan korvista. Lapsi taas jos tekee jotain, niin tuntuu et sen sietää paljon paremmin :D

Mulla taas raskausaika on zen ja synnytyksen jälkeen/imetysaikana räjähtää :D

Tuossa maanantaina meni töissä hieman tunteisiin ja iski ihan sellanen perus itkupotkuraivari :wideyed: mitähän tää on tossa kuukauden parin päästä :hilarious:

Mullakin on kumpaakin lasta odottaessa ollu pari pimahdusta siinä ihan alkuraskaudessa vaikka muuten aika zen meno. Nyt niin alussa etten oo vielä ehtiny räjähtää.. mutta kyllä mäkin aika pitkään katsoisin jos tultais kysymään oliko vahinko :wideyed: Mitä ihmettä ihmisten päässä liikkuu..

Haha, oon varmaa ainoo ketä on jo vähän kelaillu nimiä mielessään :hilarious: tykkään muutenki selailla mm.kastetuista nimiä ja kerätä omaan listaan mieluisia..

Tytölle oisi monta hyvää ehdokasta mutta pojalle oli jo esikoisen ajan vaikea keksiä muuta ko pari kivaa ja kummalleki sopivaa.

Meillä on myös jo nimet valmiina, joko pojalle tai tytölle! :)
Mies keksi esikoisen nimin, niin tämän toisen olisi sitten aikalailla miun käsialaa. :happy:

Täällä yks jonka sisällä asuu tällä hetkellä joku ihan vieras nainen. :DDD itkua, huutoa ja raivareira ihan pienestä. :D

Joop, nollasta sataan -kiehuminen on niiiiin tuttua täälläkin xP raivostun jostain joka päivä. Onneksi en miehelle :'D yleensä uutiset ja/tai some saa mut kiukkuihini... Tai no, edellispäivänä se yllättävä tieto, että Tuc-kekseissä on kananmunaa enkä siis voi syödö niitä. Aloin melkein itkeä vihasta kaupan keksihyllyllä.

Tuntuu että oon tienny jo ikuisuuden raskaudesta mutta tänää vasta hurjat 5+0 :p
Toivon että nää viikot viereis vauhdilla ja pääsis pian sinne nt-ultraan, sillon ainaki itelle konkretisoitu raskaus kunnolla.

Täälläkin on kropan vallannut joku ihan vieras nainen, mutta niin päin, että se on ihan liian tyyni ja zen. Yleensä olen aika räiskyvä ja temperamenttinen, mutta nyt ei mikään hetkauta. Ymmärrän kaikkia ja kaikkea, mikään ei tunnu missään :D Ehkä pitää vaan olla tyytyväinen tähän.

Ja minustakin tuntuu, että ekasta plussasta on jo ikuisuus, miten voidaan olla vasta tässä 6+0 vaiheessa?? Toisaalta voisihan sitä ajatella niinkin, että eka kolmannes on jo puolivälissä :eek: Se tuntuu toisaalta aika siistiltä :)

Nimiä on minullakin tytölle jo muutama ja on muuten ihan tyttöolo, nyt kun mietin. Pojalle ei sen sijaan mitään ideoita.

Noh.. nyt sitten tilasin ensi viikolle verikoeajan, pääsee edes johonkin tietoon, mitä tapahtuu, vaiko mitään. Onneksi oli se lähete olemassa kuitenkin tuossa, vaikka en tiedä, olisko sitä edes tarvinnut, kun ajan voi tilata netin kautta miten päin vaan.

Tänään kyllä tunneskaala yllätti todella, ärsyynnyin eräästä sähköpostista aivan tolkuttomuuksiin, vaikka se lähettäjä on samanlainen sanaseppo aina, ja tölvii mitä sattuu, milloin sattuu. Ekan kerran se vaikutti näin voimakkaasti, että joku on nyt kyllä "vialla" meikäläisellä :D Normaalisti sen jutut menee toisesta korvasta ulos, enkä jaksa kiihtyä niistä yhtään. Nyt tosiaan kiehahti saman tien ja niin maan perhanasti :O Kauhea turvotus tuntuis olevan, ja alavatsan leikkausarvet (iholla ja sisäpuolella) tuntuu kiristävän tosi paljon. Ehkä sekin vaikuttaa tähän hermostuneeseen olotilaan...

Noniin mammat nyt kaikki avut ja keinot kehiin!
Ei liity odotusaikaan mutta koska täällä lokakuisissa jo olen aktiivisena, kysyn täältä.

Eli meillä poika 1v2kk on tänään oksentanut kahdesti. Ensin noin tunti lounaan jälkeen (lohta,perunamuusia&parsakaalia) ja sitten iltapuuron jälkeen tuli ylös sekä päivällinen (spagetti, jauhenliha&parsakaali) että iltapuuro hedelmäsoseineen.

Ruoat ovat kotiruokia, poika on syönyt samaisia ruokia aiemminkin ilman ongelmia. Kuulostaako oksutaudilta vaiko joltain muulta?
Poika meni juuri nukkumaan ja joi iltamaidot (2dl) ennen nukkumaanmenoa... Pinniksen vieressä kaiken varalta siivousvälineet, vaihtoyöppäri ja puhtaat lakanat...

Meillä on poika ollut koko pienen elinikänsä täysin terve rokotteista saatua oireita lukuunottamatta ja kaipaankin nyt vinkkejä ja mielipiteitä :anyone

Muoks.Pojalla vatsa toiminut normaalisti ja ei ole lämpöä.

Kuulostaa mun korvaan lievältä oksutaudilta. Meillä lapsella ollut myös tuollaisena pari oksutautia, et muuten ihan pirteän leikkisä, mut ruokaa kun lappaa sisään, niin jossain kohti tulee ulos. Yöt menny yleensä oksentamatta jos kerennyt tulla ulos mini iltapala ennen nukkumaanmenoa. Jos ei ole kerennyt, niin yöllä sitten oksentanut. Nopea tauti ollut meillä tuollainen.

Muokattu viimeksi:
Mä aina laitan paksun pyyhkeen sänkyyn jos epäilen oksutautia niin voi sit yöllä vaan ottaa sen pois eikä tarvi alkaa vaihtaa mitään. Täällä lapset aina oksentaa nimenomaan yöllä..

Olin just illalla kirjottamassa, että meidän oksennustaudit on ollu aiemmin just niinkun Niiinu kuvaili ja eikös sitten kahden aikaan yöllä poika oksentanut ja siitä lähtien oltu sitten hereillä. Toi paksu pyyhe on täälläkin käytössä, sohvakin vuorattu nyt pyyhkeillä :D

Takaisin