Helmikuun höpinät

Ei olla asiasta sen enempää miehen kanssa puhuttu... Hän on sitä mieltä että lapsia tulee jos ja kun on tullakseen, ja kuulemma haluaa tytön&pojan. Poika on jo. Ja saan kuulemma niin monta synnyttää kunnes tulee tyttö :wacky:

Itse olen sitä mieltä että kaksi olisi hyvä. Tai no, jos voisin poistaa raskausajan vaivat ja hoitaa synnytyksen nukutuksessa, niin ei haittaisi vaikka siunaantuisi kolmaskin.

Esikoisen raskausaika oli henkisesti ja fyysisesti tosi rankka. Ja synnytyksen kesto ja kivut ja tikkaukset ja palautuminen fyysisesti... En kamalan montaa kertaa tulee niitä kestämään henkisestikään. On sen verran ottanut psyykeen päälle :sad001 eli oma vastaus on kaksi :)
 
Kaks ois aika ihanteellinen mutta ei kahta ilman kolmatta :grin Se on raivostuttavaa, että kaikki perheille suunnatut jutut on aina 2+2. Eli kaks aikuista ja kaks lasta vaan, sit kolmannesta joudutki maksamaan eri hinnan.
 
Aina toivonut kahta lasta, mutta 4vuoden lapsettomuuden ja iän puolesta olen kiitollinen edes tästä yhdestä :D Toki pakkaseen saatiin tällä kertaa myös jotain, joten eiköhän se oljenkorsi pidä sieltä vielä käyttää huurtumasta :) Nimiä myös täällä mietitty aikoja sitten ja muutamat vaihtoehdot löytyykin jo :wink
 
Mä olen sitä mieltä että kaks tai maksimissaan kolme, miehen mielestä yks riittäis. Luulen, että tässä on taustalla se, että mä oon viishenkisestä perheestä, enkä vois kuvitellakaan, ettei lapsella olis sisaruksia ja mies taas on ainut lapsi. En mä usko, että toi sen yhden lapsen "politiikka" ehdoton on, se ei vaan kauhean mieluusti suunnittele elämää kovin pitkälle eteenpäin. :)
 
Tiiiu, Meillä mies myös ainut lapsi ja oli sitä mieltä että yksi riittää kun esikoista aloin odottaa. Minulla taas sisaruksia ja olin aika ehdoton omassa kannassani että sisarus olisi tehtävä. Mies muuttikin itse mielensä jossain vaiheessa ja oli myös sitä mieltä että sisarus olisi hyvä juttu! :) Painotti kyllä että kolmatta ei sitten tuu. :grin
 
Me ollaan alunperin kahdesta puhuttu, mutta jouluna juteltiin, ettei se kolmaskaan pois suljettu vaihtoehto oo. Olis sitten ainakin joka huoneeseen asukas :D
 
Hei, olen muutaman viikon seurannut tätä foorumia ja noh ajattelin että kun matkalaiseni on vieläkin pysynyt kyydissä, voisin osallistua aktiivisemmin. Plussasin 6.2 ja ensimmäinen neuvola on 2.3. Kaikkia muita oireita on mutta ei pahoinvointia, luojan kiitos.. tai ainakaan vielä. Perheelleimme emme ole vielä kertoneet, kun tuntuu etten vieläkään usko että tämä on totta!
 
Et ole Nande ainoa, tuntuu aika epätodelliselta täälläkin. Luulen että lopullisesti uskallan luottaa, että joku on todella kyydissä vasta ensimmäisen ultran jälkeen ja sinne on vielä vaikka kuinka monta viikkoa.
 
Täällä on nyt esikoinen kyydissä ja alustavasti ollaan puhuttu lapsiluvuksi kahta ja kolmanteen pidetään optio :D
 
Kun vain tämä ensimmäinen nyt pysyisi matkassa, niin kaikki olisi hyvin :) Hieman kuitenkin mietityttää, että käviskö meillekin niin kuin muutamalle pariskunnalle lähipiirissä, että ensimmäistä on yritetty jopa 10 vuotta ja käyty kaikki mahdolliset hoidot läpi tuloksetta, ja sitten kun ensimmäinen lapsi on saatu aikaan joko luomuna tai IVF:n avulla, niin toinen lapsi onkin sitten ollut ns. vahinko :O Eli on luotettu siihen, että kun se ensimmäinenkin oli niin vaikea saada alkuun, niin eipä se toinenkaan sieltä sitten tule. Mutta ilmeisesti raskaus muuttaa naisen elimistöä niin paljon, että huolimatta siitä, miten eka on saatu alkuun, se toka sitten voi tulla ihan "hupsista vaan" sieltä, ja saada alkunsa ihan luomuna. Voi kyllä olla, että tämä yksi riittäisi meille, isännällä kun on on jo useampi lapsi ennestään edellisistä suhteista, osa jo parikymppisiä ja nuorinkin jo yli 10v. Aika näyttää, mitä tapahtuu. Itselläkin kun on ikää jo kuitenkin liikaa tähän hommaan jo nyt, niin tokkopa sitä yhtä enempää sitten saadaan aikaseks :)
 
Kaari, Minun lähipiirissä on useampi tuollainen tapaus! Se on kyllä jännä juttu :)
 
Et ole Nande ainoa, tuntuu aika epätodelliselta täälläkin. Luulen että lopullisesti uskallan luottaa, että joku on todella kyydissä vasta ensimmäisen ultran jälkeen ja sinne on vielä vaikka kuinka monta viikkoa.
No niimpä. Mulla ei ole edes vielä mitään tietoa milloin on eka ultra. Enkä viittisi tehdä noita testejäkään vaan siksi että onhan siellä joku, kun oireet on niin selvät, eiikä ole menkkoja ja tein tossa viime viikolla 2 testiä ja plussaa oli. Menee vaan rahat. Eipä auta kun odotella. Puhuitte lapsiluvuista.. Itse haluisin kaksi mutta puolisollani on jo yksi lapsi 12-vuotias, ja hän ei ole kovin halukas kolmanteen, mutta katsotaan nyt ensi että tämän kanssa menee kaikki hyvin. ☺️
 
Kaari, joo kuulemma kohtu munasarjat yms oikein kylpee yltäkylläisyydessä ja lepäilevät raskausajan niin sitten ovat skarppina uuteen yritykseen heti uudestaan. On se mieletöntä.

Ja mahtavaa vielä tähän lisättynä se harhaluulo että imetys ehkäisisi raskautta kun nainen on hedelmällisimmillään :D
 
Riippuu ehkä naisesta! Toisilla tuntuu kierto käynnistyvän heti synnytyksen jälkeen. Mulla on mennyt vuosi edellisen syntymästä että on kierto edes alkanut, mutta sitten on kyllä tärpännyt helpommin kuin eka.

Mä ja mies ollaan molemmat isoista perheistä eikä vaan osata aatella pientä :) Mutta ollaan ajateltu lapsiluvuksi "vielä yksi" siihen asti kuin se tuntuu hyvältä, mulla ei enää ikä taida kovin monia antaa myöten. Nyt on kolmas tulossa, kyllä ainakin neljäs varmaankin haluttais.
 
Juu monella imetys kyllä ehkäisee tehokkaasti (mullakin eka kierto kun vauva oli 11kk), mut käyttökelpoisuutta hieman heikentää et ehkäisytehon loppumisen huomaa vasta 2vk sen loppumisen jälkeen :D
 
Mulla ensimmäinen kierto tuli kun poika oli vuoden, eli hyvin toimi imetys koko tuon vuoden ajan. :grin
Totta kai imetys ei mikään ehkäisykeino ole.. Meillä oli jo toive pikku kakkosesta, joten olisi vain saanut tulla kun on tullakseen.
 
Jahas, taitaa mennä kesken tämäkin nyt, vuoto alkoi tänään :sad001 Seurailen nyt tilannetta, miten kehittyy. Kirkasta punaista tulee, mutta kipuja ei ole ainakaan vielä. Osasin tätä kyllä odottaakin. Pikaisella laskemisella nyt ei ole edes sellainen aika, jolloin normaalisti olis kuukautiset. Ei muuta kuin odottelua vaan...
 
Takaisin
Top