Raskaushormoonit pääsi tänään puhumaan puolestaan!
Mulla on jo neljä vuotta ollut psykiatrin lausunto siitä, ettei mun tarvitse hakea yhteishaussa kouluun (kaikki alle 25-vuotiaat koulutusta vailla olevat joutuvat osallistumaan kevään ja syksyn hakuun) sairauksien vuoksi ja tän takia työkkäri ei ikinä ole puuttunut asiaan, kun olen sinne lääkärin lausunnon toimittanut jo silloin neljä vuotta sitten.
Tänään sitten asioilta kotiin tullessa oli posti tiputtanut kirjeen työkkäriltä. Lapussa sanottiin, että minun pitäisi hakea yhteishaussa!
Kilahdin niin totaalisesti, ku voi ihminen kilahtaa.
Normaalisti olisin viskannu lapun roskiin ja selvittänyt tilannetta jos työkkäristä oltaisiin oltu puhelimitse yhteydessä, mutta tälläpä kertaa hormoonit tais puuttua peliin ja soitin aika äkäsen puhelun työkkäriin.
Melkein hävettää nyt jälkikäteen oma käytös, kun en ikinä ole käyttäytynyt/en käyttäydy noin huonosti.
Taisin huutaa sinne puhelimeen onnettomalle naisvirkailijalle naama punasena, että mitähän (enkä käyttänyt edes kovin sivistyneitä sanoja
) kettua mulle lähetetään tällasta kakkaa postitse, mulla jo neljä vuotta ollut lausunto ettei tarvitse hakea. Huusin vielä perään, että kaiken lisäksi olen raskaana.
Ai kamala ku käy sääliks sitä naisparkaa..... Änkytti sitten hirveen litanjan anteeksipyyntöjä ja vakuutti että kirje on todennäköisesti vahingossa lähetetty, hän voi tarkistaa tiedoista. Tiedot tarkistettua pahoitteli kovasti kirjettä ja sanoi, että siellä selkeästi lukee, ettei mun tarvitse hakea. Varovaisesti kuitenkin pyysi ilmoittamaan äitiyslomasta työkkäriin, ettei sieltä mitään ahdistella enempää.
Hieman olin vielä kiihdyksissä puhelun lopussa, niin en sitten anteeksi tajunnut pyydellä tökeröä käytöstäni, mutta ehkä hän ymmärsi mun puhuneen hormooneilla, ei niinkään järjellä.