Helmikuun höpinät

Mutta se synnärillä saatu hetu ei ole se virallinen. Meillä ainakin esikoisella (syntyi 01/14) oli synnärillä ja kelakortissa eri hetut. :)
ohhoh.. Kyllä kait niiden samat pitäisi olla?!? :O oliskohan siellä synnärillä tullut erehdys ja ne olisi vahingossa antanut kahdelle vauvalle samat ja siks vaihtunut lopulliseen...?? Outoa.

Meillä -11 ja -13 syntyneet odottivat viikon verran omia tunnuksiaan, mutta 11/14 sai sen samantien ja se oli kuulemma just se virallinen. Oli vaihtunut käytännöt... Ei kyllä tullut kysyttyä milloin...

Vaikka en kyllä Jelppis epäile yhtään, etteikö teillä olisi mennyt just noin!

Joo siis mulle vielä sanottiin silloin, että se ei ole se virallinen vaan se tulee sitten myöhemmin. On voinut käytännöt vaihtua sitten siinä välissä. :)

Piti kaivaa esikoisen laput esiin, niin meillä henkilötunnus on näköjään pysynyt samana. Toi saatu siis 02/13.

Synnäriltä saatu "henkilötunnus" ei ole se virallinen, näin meille sanottiin sairaalassa kun esikoinen syntyi. Myös meidän esikoisella siis eri tiedot sairaalan lapussa ja kelakortissa.

Huutelen tammikuisista, kyllä meidän poika sai ainakin samantien henkilötunnuksen synnärillä, papereissa on sama hetu kuin maistraatin/kirkon papereissa mitkä tuli sitten postissa jälkeen päin.. :)

Huutelen tammikuisista, kyllä meidän poika sai ainakin samantien henkilötunnuksen synnärillä, papereissa on sama hetu kuin maistraatin/kirkon papereissa mitkä tuli sitten postissa jälkeen päin.. :)
Joo, siis ne sano kans sairaalassa että hetu voi olla se sama mutta ei välttämättä ole... :) meillä ei siis ollu.

Nonni... Sen verran asia kiinnosti, että piti ihan ottaa henkilötunnus asiasta tarkemmin selkoa. Aikkasen olennainen asia ihmisen elämässä kuitenkin. :D

Näyttääpi, että kaikki ovat olleet oikeassa! Meidän kolmonen 11/14 syntyi Oulussa OYSissa, jossa on ollut jo parin vuoden ajan kokeilu sairaalan ja väestörekisteriin yhteistyöstä. Lapsi saa siis heti synnyttyään OIKEAN hetunsa. Muilla paikkakunnilla on ollut käytäntönä juuriki mm. Jelppiksen (ja meidän Tyksissä syntyneiden 1. Ja 2.) kohdalla toimittu tapa, jolloin vauva saa sairaalasta väliaikaisen hetun, joka on joko sama tai eri lopullisissa papereissa esim. Kelakortissa.

Kaikki on näköjään kuunnellut sairaalan ohjeet oikein ja tarkasti, vauvakuplasta huolimatta. :)

Tässä vielä kiinnostuneelle linkki jo vähän vanhaan artikkeliin: http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/573864/Vauvalle+henkilotunnus+nappia+painamalla

Äyh, tasan 3 kk maanantaina vielä edessä! Oon niin täynnä jo oloista et ei voi kuin miettiä miten selviää lopuista. Pikkuinen liikkunut kk päivät jo ympyrää mahassa kauheeta vauhtia enkä usko että hiipuu, Esikoinen kun pyöri vielä 38 viikoilla ympäri helposti.
Selkään särkee, yks asuu kylkiluissa ni johan ahdistaa yms. Iltaisin saa panadolin ottaa jotta saa nukuttua yöllä edes jotenkin. Tähän päälle jossain kohtaan vielä supistukset..voi kiesus!
Itse en synnytystä mieti, kunhan saa toisen ulos terveenä ni kaikki hyvin.

Tasan 100vrk jäljellä laskettuun aikaan, mutta raskaus kun voi kestää helposti rv43 viikoille asti!
En elättele toiveita (tai suosittele kenenkään muunkaan), että lapsi syntyisi viimeistään laskettuna päivänä :grin
Jotkut kun tuntuu olettavan, että raskaus kestää joko tasan 40viikkoa tai alle ja sitten tuleekin pettymys, jos lapsi viivyttelee vielä kaksikin viikkoa eteenpäin :wink
T. Minun tutut hermostuivat kun lähdin synnärille vierailemaan vasta rv 41+5 ja lapsi syntyi seuraavana päivänä :joyful:

Täällä ainakin yksi kärsimätön, joka haluaa vauvan syntyvän heti laskettuna aikana eikä yhtään yli. :D Joo, tiedän, että siihen ei itse voi kauheesti vaikuttaa, mutta hirveetä tällaiselle mulle kaikki heti nyt-tyypille. ;) Onneks esikoinen alkoi tekemään tuloaan tasan laskettuna päivänä. :)

Mulle on pääasia ettei vauva synny anopin syntymäpäivänä. Pahasti on samoihin aikoihin vasn esikoinen syntyny rv:ssa laskettuna ku missä anopin merkkipäivä ;) esikoinen tuöi 5pv ennen la.

Miksi vauvat ei vois vaan syntyä aina tarkalleen sinä laskettuna päivänä? :D
Mun suvussa (minä+veli ja äiti sisaruksineen) on synnytty 5-2vko ennen laskettua, mutta mies puolestaan syntynyt vasta rv 42+jotain. Olen niin malttamaton, että haluaisin tietää vähän tarkemmin sen syntymäajankohdan, olis helpompi odotella ajan kuluvan. :D

Mulla kans samanlainen olo et haluisin tietää syntyykö tää jo huhtikuun puolella vai vasta vapun jälkeen!! Olis kivampi aikatauluttaa elämää sille ajalle.. mutta onneks nää kaikki tulee kuitenkin ulos ennemmin tai myöhemmin.
Nyt mä oikeestaan jännään ton radin vaikutusta synnytyksen aikaan. Ku mä en saanu mitään syntymäpaino/kokoarvioo rakennusultrassa. Et enköhän mä pääse kokoarvioon sit raskaden loppuviikoilla ja sen mukaan sit mahdollinen käynnistys jopa ennen laskettua aikaa! Käynnistystä en kylläkään toivo, mielummin luonnollisesti alkava synnytys! :)

Mulla on vissiin edessä kanssa kokoarviokäynti vaikka ei radia olisikaan (on siis rasitus vasta ensi viikolla). Esikoinen oli niin iso, että jos hän ei olisi tullut tasan sinä laskettunapäivänä niin minulla olisi ollut hänestäkin kokoarviointi (oli siis jo aika varattuna). Luultavasti olisivat ottaneet heti sisään ja käynnistykseen... :grin

Mää kans niin malttamaton et "oletan" syntyvän viimestään laskettuna, mut ennemminkin 37-40 viikkojen välissä. :shifty: Vaikka tasan tiedän että voi mennä hyvin kolmekin viikkoa yli. :facepalm: Ite oon syntynyt rv41+ jotain, mies puolestaan kolme kk etuajassa..

Asiasta seittemänteen ku näitä kelan päätöksiä kattelen. Ihan mielenkiinnosta kyselen jos joku tietää sanoa että mikä se on sitte äitiyspäivärahassa se minimi mikä aina maksetaan tuloista riippumatta...?

Meillä muuttopäivä tänään. Oon siivonnut ja pakannut ja kantanut tavaroita ees taas. Nyt pitäis jaksaa purkaa uudessa paikassa laatikoita, mutta alkaa olla voimat aika loppu. Viime yönä unet jäi vähän vähiin ja nyt alkaa väsymys iskeä. Hirvee homma kyllä muutossa, tavaroita ihan liikaa. N 10% tavaramäärällä pärjäis ihan hyvin.

Joo, todella. Muistin viime muutossa käyneeni läpi ja pistäneeni kierrätykseen vaikka mitä kamaa, mutta edelleen ihan hirveästi turhaa kaapit täynnä. Pakko nyt alkaa tehdä systemaattista karsintaa, yks lipasto johon aattelin vauvan vaatteita, menee kyllä edelleen mun omille. :D Mutta siis pari päivää menee täällä uudessa, et saa kamat paikoilleen...

Takaisin