Helmikuun höpinät

Mulla vähä samat fiilikset ku ahomelskaajalla; Oispa jo huhtikuu! Näitä vaivoja ku on ollu ja sairaslomalla on oltu 11viikkoa jo nyt niin tuntuu että vauva sais tulla jo nyt mikäli se vaan ois siihen valmis. Jos olot ois hyvät niin sais olla vaikka huhtikuun loppuun saakka masussa :) Mutta kun ei...

Vauvalle ei tuu omaa huonetta meilläkään, asutaan kolmiossa ja esikoinen tarvii oman tilansa :) Sisustus on täällä sitten tapahtunutkin muihin huoneisiin :P

Mullakin on kovat toiveet että oltas jo pääsiäisenä koko perhe koolla, mutta se taitaa olla turha toive vaikka ei kovin kauaa enää laskettuun aikaan oiskaan :) esikoisen synttäreitä juhlitaan maaliskuun viimeinen viikonloppu joten juhlia tiedossa sinnekkin :)
 
Ainiin, kävin ostamassa imetysliivit. MITÄ IHMETTÄ MUN TISSEILLE TAPAHTUU!:eek: Normaalisti oon 75b-75c riippuen mallista... Nyt 75F! F! Herranjumala! Oon muuhun kokooni nähden kaks kävelevää tissiä. :confused: Tuli itku siellä alusvaateliikkeen sovituskopissa kun katsoin kokolappua. Kiirehti myyjä sanomaan että heillä on vähän pienet koot joihinkin paikkoihin verrattuna mutta silti...
 
Mä niin kadehdin teitä, jotka nautitte raskaudestanne.. nauttikaahan meidän muidenkin puolesta! Ite oon tosiaan ollut aikalailla saikulla viikolta 10 eteenpäin... ja olot vaan pahenee. Luojan kiitos ei oo enää muutamaan viikkoon tarvinnut oksentaa, mutta selkä, lonkat ja hurjat supistukset ovat vaivanneet senkin edestä. Kiva kun ei kävelemään ees pysty. Hyvä kun sohvalta pääsee jääkaapille könyämään :D Nukkumisestakaan ei oo tarvinnut haaveilla pariin kuukauteen.
Mä niiiiin odotan, että tää pieni päättää saapua maailmaan ja mä saan kroppani takaisin! Ei kuulkaa yövalvomiset tunnu missään tän jälkeen. No, onpahan tullu todistettua itselle, että selviän mistä vaan.

Ja mulla oli äsken eka verkkoluento! Pääsin tosissaan alottaa opintoja :) Aika turhaa diipadaapaa, mutta niinhän nää ekat kerrat aina. Joku taisi muuten kysellä, että mitä opiskelen :D Sosiaalityötä.
 
Täällä vauva tuntuu kyllä ihan molemmilla puolilla. En tiedä missä asennossa on tällä hetkellä, mutta juurikin nyt värisi ensin oikealla puolella ja heti perään vasemmalla. Ja liikkeitä on tuntunut taas eilisillasta ihan jatkuvalla syötöllä, eikö tuo koskaan nuku.. Välillä sattuu niin hemmetisti ja välillä taas tuntuu niinku koukistelis yhtä sormea vasemmalla lähes nivusissa.
Viime viikolla ultrassa vauva ei meinannut millään herätä ja lääkäri sai istutettua pienen pelon siemenen siitäkin huolimatta, että tunnen liikkeitä päivittäin. No eipä kyllä pelota liikkeiden puolesta enää.. Mikähän ton mahdottoman aktiivisuuden tekee?


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Möttönen, täälläkin on hyperaktiivinen masuasukki! :D En tosiaan tiedä koska tuo muka nukkuu.. eikä kyllä mitään hajua, että mistä tuo hirmuinen aktiivisuus johtuisi. Mietin ensin, että olisiko ruokavaliolla tekemistä, mutta ei oo kyllä ollut vaikutusta.
Inhottavaa, jos lääkäri saa pelokkaaksi ilman mitään konkreettisempaa syytä :sad001 Ihan kuin ei vauvan hyvinvointi mietityttäisi muutenkin tarpeeksi!
 
Täällä vauva tuntuu periaatteessa molemmilla puolilla. Raivotarjonnassa oli viime neuvolassa, eli pää on tuolla vasemmalla puolella alhaalla ja jalat ja kovimmat potkut tuntuu tossa kylkiluitten alla useammin oikeella. Eli selkä ja pylly kaartuu enempi tonne vasemmalle. Tolleen se on tuolla ollu suurimman osan ajasta. Mulla vatsa kyllä ahdistaa, haluttais jo, et se tippuis alemmas.
 
Maatunen: joo, olen kyllä todella kiitollinen tästä oman raskauden helppoudesta. Tsemppiä sinulle, sinua on sitten koeteltu sitäkin enemmän. Itse en ole oksentanut kertaakaan, en vieläkään edes tiedä miltä liitoskivut tuntuvat ja supistukset ovat niin kevyitä etten aina niitä edes huomaa (esim. viime kerralla neuvolassa hoitaja huomasi tutkittaessa, että oli pieni supistus, mutta itse en ollut huomannut mitään). Kiva, jos nuo opinnot vähän piristävät. Siskoni opiskelee myös sosiaalityötä ja on tykännyt, vaikka hänkin on sanonut, että luennot ovat joskus vähän diipadaapaa. :D
 
Tänään rv30 :smiley-bounce013:Heartred:Heartpink:Heartblue:Heartbigred
Mietin onko edelleen "siro" lapsi kyseessä kun on tilaa liikkua vielä miten päin vaan, eikä paikallaan meinaa pysyä. Joulukuun rakenneultrassa kun sanoivat että saatta olla siro vauva tulossa. En osaa myöskään oikein erottaa mikä pää on pylly ja mikä pää on pää :scratch:grin Kun en uskalla "painella" sen kummemmin mahaa ja kokeilla, että miten päin se siellä myörii.
 
Itse tunnistan vauvan sillein, että missä on teräviä potkuja on jalat. Sitä lähinnä oleva kovempi möykky on peppu ja kauimpana jaloista oleva möykky on pää. Välillä kun tuntuu sellainen pitkä möykky, niin se on sitten selkä :grin Ehkä tämä ei ole ihan oikea oppista, mutta näin itse hahmotan vauvan asennot:)
 
Täällä taitaa sitä tilaa olla vielä ihan ok kun välillä tuntuu että vetää ympyrää. Muuten kyllä yleensä oikealla puolella tuntuisi köllöttelevän ja tosiaan pää ylöspäin ainakin vielä :wacky:. Tuntuu kyllä tukalalta palleassa ja ihan kuin olisi koko ajan maha ihan täynnä... EI KIVA! :sorry:
 
Täällä alkaa jo tila pikku hiljaan loppua, mutta se ei meidän hyrrää estä! Sitten sitä tilaa tehdään kohtua venyttämällä, tykkäs äiti tai ei :meh: Odotan pelolla sitä, kun pikkuinen ei ihan oikeasti pääse enää kääntyilemään. Tulee varmaan kivat kiukkupotkut:yuck: On se kyllä ihan mammakulta kun on niin itsepäinen eikä anna ''pikku'' asioiden häiritä!:love7
 
Onko joku kättärillä synnyttävä päässyt ilmoittautumaan siihen tutustumiskäyntiin? Siihen numeroonhan saa soittaa vain ti-to 13-15. Olemme nyt yrittäneet soittaa sinne eilen ja tänään ja siellä on koko ajan numero varattu. :mad: Ihan ihme systeemi! Ja ne käynnit on vain arkisin klo 13-15, mikä idea siinäkin on? Niin että miehet joutuisivat suurimmalla todennäköisyydellä olemaan töistä pois?
 
Rondine, hyvä kun otit puheeksi ton tutustumiskäynnin.. Oon unohtanut koko jutun! Pitääpä yrittää huomenna soittaa. Ja raportoida.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Päästiin sitten lopulta läpi, yritettiin soittaa varmaan yhteensä kymmenen kertaa.
 
Tänään jo rv 33 ♡ vitsi aika menee kyllä tosi nopeasti.
Onko kellään mulla sellasta epätodellista oloa? Itellä on koko ajan. jotenkin on niin hassua kuvitella että kohta meillä oikeasti on pieni vauva kotona. Vaikka pikku herra olemassa olostaan muistuttaa päivittäin ja olen jo aivan kypsä olemaan raskaana on silti niin epätodellinen olo että minullakin kasvaa oma pieni siellä masussa ♡
 
Minulla noin 10 päivää sitten laskeutui maha, voi mikä ihana tunne! Olen nukkunut paremmin ja jaksanut paremmin ja olo on ollut paljon kevyempi, on ollut ihan uutta buustia siivota ym, johtuuko sitten auringosta myös osin:) Mutta sitten tietenkin sain mieheltä ystävänpäivä lahjaksi flunssan ja se vei voimat ja ilo jäi lyhyeen ( kiitos rakas):hungover: No mutta tokenemaan päin nyt olen kuitenkin, toivottavasti energia buusti jatkuisi!

Edelleen kipeät supparit jatkuu, mutta ei enää stressaa kun kaikki on kiinni alhaalla ja viikkoja jo hyvin, uskon että ihan normaaliin aikaan tulee :angelic: Lisäksi kaikki mahdolliset tulehdukset ym on poissuljettu :)

Vielä olisi jonkinverran laitettavaa ja hankittavaa mm. Pinnis varusteineen ym. Tällä hetkellä vauvalle on hankittu: hoitopöytä, sitteri, vaatteita hyvin, kylpyamme tukineen, leluja, rattaat, Jonkin verran harsoja, 1 tuttipullo.

Pitäisi vielä maalata lastenhuone ja ostaa verhoja koko kämppään, sekä muutenkin sisustaa, en Oo vaan saanut aikaseksi vaikka saikulla oon ollut, ollut niin väsynyt :shifty: Nyt kun saisi tän flunssan selätettyä niin pitää ottaa itteäni niska-perse otteella kiinni ja ruveta hommiin!!:smiley-angry007

Jospa kaiken saisi valmiiksi ennen kun vauva tulee!

Onko kellään ollut muuten sisäreisissä ja nivusissa kipua?

Mukavaa kevään alkua ja odotusta kaikille!:happy:
 
Kättärin tutustumisaika varattu. Repeatilla soitin ja 13. kerta onnistui, kello oli silloin tosin vasta ehkä 13:03... ☺️


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Piti vielä jatkaa edellistä..

Mulla on helpompi olla ku vauveli on ylempänä. Siis poikittain vaikka. Kun ollu jo jonkun aikaa tosi alhaalla tai useimmiten niin ni sitte ku joinakin päivinä vielä selvästi kääntynyt jotenki ja ollu helpompi olla. Ku ei oo niin kova paine alapäässä eikä supistaa eikä nivuset huuda.. Mä melkein toivoisin et ois mahd pitkään ylhäällä vaikka sivurrain eikä laskeutuis ihan kauheen aikasin ihan kunnolla.. tosin se On varmaa turha toivo..
 
Takaisin
Top