Helmikuun höpinät

Jenska

Puuhakas puhuja
Joulukuun mammat 2017
Heippa kaikki!

Aloitetaas helmikuulle oma ketju vaikkakin muutama päivä myöhässä :joyful:

Itsellä mukavan kuukauden alun jälkeen onnistui eilen nappaamaan hirmuinen flunssa päälle :hungover:
Yö mennyt pyöriessä ja yskiessä keuhkoja ulos, ja papunenkin tais säikähtää äitin yskäpuuskia kun ollut vähän vaisumpi :sad001 Onneksi neuvolassa kuuli hyviä uutisia kun papunen oli vihdoin ymmärtänyt miten päin masussa olisi parasta olla! Lääkäri ultrasi ja mun mielestä vauvan pää oli tosi alhaalla (melkeen häpyluun kohdalta joutui ultralla katsomaan) ja omasta mielestä mahakin on laskeutunut alaspäin mikä on helpottanut nukkumista (toki ilman tätä flunssaa :banghead:).. Selkä ja lonkat huutaa edelleen hoosiannaa ja supisteluja tulee päivittäin mutta kaikki ei onneksi ole kipeitä :)

Viikot käy vähiin ja ensi kuussa pääseekin jo virallisesti äitiyslomalle! Hui!

Mukavaa helmikuuta kaikille! :joyful:
 
Eilen oli neuvola ja terkkari täti käsikopelolla kokeili ja meinas että hienosti on oikeassa asennossa ja melko alhaalla.. Sen oon itekki huomannu. Maha roikkuu jo valmiiks niinku aiemmilta eli kun tulee lähtö sitte nii sen on nopeeta toimintaa niinku aiemmat. Onneks on vaan 2km synnärille.

Neuvolassa kaikki hyvin. :) niitä sokereita pitäs kuulema ahkerammin mitata vaikka sillon kun mittaillu rasituksen jälkeen ei ollut mitään häikkää..
 
Aurinko pilkistelee juu ja paljastaa ihan kauheen likaset ikkunat.. Se on kai sitte seuraava urakka tässä ennen ko vaiva syntyy.. :)
 
Meillä on menossa pensasaidan leikkausurakka. Aita ympäröi koko tonttia ja voin kertoa että aivan tajuton homma! nyt onneksi ollut pari päivää niin nätti keli että mielellään leikkaillu tuolla ja esikoinen ollut apuna kantamassa risuja :Heartred ainoa minkä hoksasin tänään että nuo kaikki risuthan pitää saaha tuolta pihalta huspois sitten ennen ristiäisiä :D
 
Eilen tuli rv 30 täyteen! Iiiik, nopeasti aika on menny. Tosiaa itte oon tän loppu ajan mammaloman alkuun saikulla. Pitäis vain keksiä jotain järkevän oloista tekemistä.

Ulkona alkaa pikku hiljaa tuntumaan keväisemmältä kun valoisuus ihan selkeästi lisääntynyt.
 
Yllätys, meillä taitaakin sitten olla sama la :) Hurjaa, että 30 viikkoa tuli eilen täyteen! Enää 10 niin hän saapuu... :Heartred
Tänään on miehen kanssa rakennettu kaappia kissanhiekka-astialle, siitä tulee vielä hieno. Ja tein listan kaikesta, mitä pitää vielä hankkia tai tehdä ennen synnärille lähtöä. Aika hyvin näyttäisi hommat oleva hoidossa! Enää pieniä hankitoja, kuten talkit, rasvat jne, ja vauvan vaatteiden laittoa kaappiin sun muuta mukavaa :) No pinnis pitää vielä maalata valkoiseksi, mutta sehän jää ukon hoidettavaksi.
Tänään on ollut aika jees päivä kaikin puolin! Sai jotain konkreettista aikaiseksi, eikä ole ollut niin kipeitä supistuksia :) Selkä ja lonkat kyllä huutaa nyt hoosiannaa, mutta se on pientä niihin yöllisiin itkuihin verrattuna :D
 
Mää oon vahvasti sitä mieltä ettei raskaana oleville sais tulla mitään flunssaa tai mahatautia tms :meh: tulisivat kaikki vaikka miehille :finger: tää tukkonen ja oksettava olo on vaan jotain niin järkyttävää :hungover: vauvakin on vaisumpi kun äiti on niin kipeä. Esikoisessa sitten oiskin virtaa niinku pienessä kylässä...
 
Helmikuu kun alkoi niin äitiysloman alku tuntuu olevan ihan tosi lähellä! 28.2. virallisesti alkaa äitiysloma, katsotaan jaksaako vielä nää viimeiset vajaa kolme viikkoa töissä.. Kyllä tässä onkin jo laskettu viikkoja ja päiviä että äitiysloma alkaisi. :happy:
Raskaus sujunut yllättävän hyvin, varauduin hirveeseen pahoinvointiin ja kipuihin. Toki maha alkaa olla jo niin iso että pikkasen tukalaa alkaa välillä olemaan, ja pieniä särkyjä välillä on, mutta muuten selvinnyt ilman mitään ihmeempiä vaivoja. Nyt vaan jännitän, että kun tänään on ollut normaalia yököttävämpi olo, että johtuuko vain siitä että nukuin viime yön tosi huonosti ja tänään on ollut törkeen väsynyt (mikä aikaisemminkin on aiheuttanut mulle yököttävää oloa) vai oonko nyt saamassa mahatautia, jonka mieheni juuri sairasti.... :nailbiting: toivottavasti menee ihan levolla ja päiväunilla ohi, ei todellakaan kiinnostaisi alkaa nyt pönttöä halailemaan. :confused:
 
Satuin selailemaan (en saanut enää unta) noita ketjuja joilla la on syys-lokakuussa ja melkein kaikki siellä enemmän tai vähemmän stressaa kmsta yms. Tuli jotenkin jännä olo siitä, sillä eihän siitä ole kauan aikaa kun itse hermoili just samoja asioita ja kohtahan se nyytti sylissä on. Ja vasta öööö 13 vkoa sitten sain tietää pikkuisen olevankin matkassa mukana. Kauhean nopeaan on aika mennyt.

Noo sitten varsinaiseen asiaan. Käytiin eilen miehen kanssa kävelemässä kun oli hieno sää, tosin tuulinen ja liukas. Käveltiin about 500m kun alkoi hirvee pistäminen ja särky tonne oikealle puolen. Ei ollut supistus eikä liitoskivun tapaista, vaan tuntu samalta kun joskus juostessa jos ei muista hengittää kunnolla nii alkaa pistämään kun kudokset ei saa happea. Olipas hankalasti selitetty. Käveltiin kuitenkin lenkki loppuun etana vauhtia ja kotiin päästyä kävin pissalla ja paperiin tarttui vähän kirkasta ja venyvää limaa. Ei ollut valkovuotoa, eikä se haissut mitenkään epämääräseltä (mies käski maistamaankin, sitä en kyllä tehnyt) niin aattelin et oisko se voinut olla limatulppaa. Kun jostain luin että se uusiutuu eikä oo vaarallista jos tulee vaan pieniä määriä. Kauheen looginen varmaan tää mun teksti.
 
Yllätys, mulle just neuvolassa sanottiin, että on ihan normaalia että vatsalihakset pistelee just tolla tavoin. Valitin samoista tuntemuksista, niin johtuu kuulemma vaan siitä, että vatsalihakset kramppaa. Eli juurikin lihas ei saa tarpeeksi happea.
Ja joo, mua vaan kehottivat limatulpan irrotessa ottamaan rauhallisesti ja tarkkailemaan, ettei ala vuotamaan lapsivettä tai verta. Muuten ei pitäisi olla hätää :)
 
Täällä nyt sitten parannellaan oloa ilmeisesti ruokamyrkytyksen jäljiltä :yuck:
Pääsimme viimevloppuna viettämään yhteistä aikaa miehen kanssa oikein hotelliin ja samalla vietettiin kaupungilla aikaa, niin eiköhän sitten seuraavan yönä herännyt siihen että piti vessaan juosta. Ja sitä juoksemista sitten kesti koko yön aamuun saakka aina tunnin välein. Molemmista päistä tuli, ettei helpolla päässyt. Soitin vielä tänää varmistukseksi omalle terkalle neuvolaan ja hän totesi että jos alkaa jo olo helpottamaan, niin ei pitäisi olla aihetta huoleen. Ja että näin pitkällä olevassa raskaudessa on pienempi vaara sikiölle kuumeilu ja pöpöt, kuin alkuraskaudessa. No, kyllä se pikkunen eilenkin kovasti potkiskeli ja hikotteli vaikka itse makasin sohvalla kipeänä ja kuumeisena. Näin mukavasti alkoi sekin talviloma. No, ehkä tämä tästä helpottaa. Onneksi on vielä tämä viikko lomaa, niin ehkä kerkeän jotain kivaa keksiä ennen töihin paluuta. Mietin josko löytyisi kirpputoireita yhtään mamma-vaatetta, kun meinaavat jo taas alkaa kiristämään, mitä olen tähän mennessä hankkinut :shifty: eikä millään raaskisi enää tässä vaiheessa raskautta ihan hirveästi niihin santsata.
 
Mulla ainaki melkein 100% vauva on oikealla puolella. Joskus saattaa muutama isku tulla vasempaan kylkeen mut muuten kyl oikealla puolella kylkiluut joutuu kivityksen kohteeksi.. Ollut alusta asti tossa.
 
Täällä taas suositaan vasenta puolta :D yöllä tuli sellasta monotusta että nukkuminen jäi vaan haaveeks. Tuntu oikein selässä asti potkut, ei kiva kun tekee jo tosissaan kipeetä.
 
Meillä on vauvan selkä vasemmalla ja sen tuntee kun se on enemmän "täynnä" :) tällä hetkellä ei pysty nukkumaan vasemmalla kyljellä juuri ollenkaan kun vauva alkaa painamaan jotenkin sillain että alkaa mahaa kiristää ja vihloa :eek:

ainiin, tänään rv 31 :Heartred tuletuletule jo sieltä huhtikuu :wink
 
Kyllä hengaa jatkuvasti samalla puolella,oikealla. Jotenki "täysi" olo ollu nyt pari päivää, vatsa pinkeenä koko ajan...:gen113
 
Yllätys: minulla on ollut samanlaista pistämistä muutaman kerran. Alkaa kävellessä ja sitten pitääkin kävellä tooosi hitaasti. Helpottaa kyllä heti istuessa. Ehkä kolme kertaa on tätä tullut. Ei ole tullut mitään muita oireita, kuten limaa.
Tuntuu samalta kuin jos ennen raskautta menin pitkästä aikaa lenkille ja aloin heti juoksemaan tosi lujaa, mutta silloin tuntui ylempää, nyt tuntuu alhaalla oikealla puolella.

Minulla pikkuinen hengailee melkein aina oikealla puolella. Vatsa näyttää hassulta, kun toinen puoli on ihan tyhjä ja toisella puolella möykky. :p

Monet puhuvat siitä, että eivät jaksaisi odottaa huhtikuuhun ja haluaisivat jo vauvan syliinsä. Minulla on aivan päinvastainen tunne; tuntuu että todellakin tarvitsen nämä jäljellä olevaa kaksi kuukautta. Mikään ei ole vielä valmista, hankinnat ovat aivan kesken, synnytys tuntuu vielä etäiseltä ja siihen haluan vielä valmistautua. Pitäisi myös valmistautua lisää itse vauvan hoitamiseen. Välillä iskee ihan ahdistus, että on niin paljon kaikkea tehtävää ja mietittävää. Lisäksi rakastan tätä raskaana olemista! On niin ihanaa maata sohvalla lukemassa ja samalla tuntea pikkuisen liikkeet masussa. Minulla ei ole pahimmin mitään vaivoja eikä vatsa tunnu liian isolta vieläkään. Haikeudella olen välillä ajatellut, että tulen kaipaamaan tätä raskautta sitten, kun se on ohi. No, ehkäpä olo muuttuu tästä vielä tukalammaksi ja saan syödä sanani. :wink
 
Täälläkin vauva suosii oikeaa puolta :) En ole kertaakaan tuntenut että olisi vasemmalla.

Mullakaan ei ole hoppu, tuntuu ihan samalta kuin Rondinella että on vielä niin paljon tehtävää ja valmistautumista. Osittain lykkään asioita äitiyslomalle, samalla pelkään ettei silloin enää puhti riitä asioiden järjestelyyn. Viikonloppuisin ahdistaa kun pitäisi hoitaa kaikki ne asiat joita ei arkena jaksa miettiä... Ja ahdistaa lisää kun lukee mitä kaikkea "kaikki muut" ovat tehneet (sisustaneet jne. Me asumme kaksiossa, joten vauvalle ei kauheesti ole mitä sisustaa).
Raha-asiat murehduttaa myös. Ei tuu syntymään kultalusikka suussa tämä uuden sukupolven suomenruotsalainen (kuten ei ole vanhempansakaan).

Anteeksi purkautuminen :P
 
Nauttikaahan te joilla on vaivaton raskaus ja tykkäätte olla raskaana. Itsellä ei kyllä oo raskaus koskaan ollut sitä ihaninta aikaa. Nautin niin niin paljon enemmän kun on kevyt olo ja se ihana tuhisija kainalossa. Vaikka onhan siinäkin puuhaa ja väsyttää jos vauva valvottaa mut silti jaksaa paljon paremmin. Mä niin toivon että olis huhtikuu. Kun ei jaksa vanhempien lasten kanssa touhuta ja heti pieniki siivoaminen käy niin kunnon päälle.. Eipä oo täälläkään sisustettu vauvaa varten kun ei tuu omaa huonetta hyvä että hoitotaso järjestyy tänne johonki koloon. Mut eipä se vauva paljon tarvii. Ruokaa ja rakkautta ja puhtaat vaipat. :) :Heartred onneks tulee kesä ja koti jatkuu mukavasti pihalle päin. Isommat muksut ainaki ulkona niin mielellään et sisällä käy vaan vessassa ja syömässä.. Huomaa kyllä ku kevät tulee on jo monta tuntia pidempään valosaa ja aamulla jo ihan liian aikasin.. Paksummat verhot kai pitäs hommata. :) onneks on ohjelmaa tähän pariin viimeiseen kk. Esikoisen synttärit, mini loma miehen kans ja pääsiäinen. Toivoisin kyllä et olisin jo pääsiäisenä saanu nyytin tai mikäs sen parempaa olis ku synttärit oikein juhlan aikaan.. :)
 
Takaisin
Top