Helmikuun höpinät

Tänään toinen päivä likkojen kanssa keskenään kotona♡ isukki lähti eilen takaisin töihin.

Eilinen oli kunnon tehomutsi päivä, oltiin lenkillä jo jälkeen yhdeksän aamulla ja päivän aikana pyöri 3 koneellista pyykkiäkin. Sain likat nukkumaan samaan aikaan päikytkin :)

Jospa tänään ottas rennommin, sadetta luvattu ilmeisesti koko päiväksi niin taidetaan mölliä sisällä. Ja tämä aamu kun alko kyllä niin ihanasti (not!!) kun esikko heräsi miehen lähtiessä klo 5..ei suostunut nukkumaan enää, meni ja pissi sänkyyn kun en noussut sängystä tarpeeksi nopeasti:rolleyes::rolleyes: Onneksi vaave nukkui ja nukkuu edelleen kiltisti..huh, uhmaikäiset:rolleyes: mutta siitä huolimatta ihmeen rauhaisaa meillä on.

Vaaven kanssa meilläkin pään nostoa harjoitettu päivittäin hetken ajan, hyvin nostaa olkapäitä myötenkin välillä. Neukku sano jo sillo 5pvn iässä et nostaa niin hyvin et voi pitää masullaan touhuamassa. Ja saapa tuo sissi vängettyä itsensä selätä kyljelleen, täytyy vähän tarkemmin aina katsoa miten uskaltaa jättää ettei pääse tippumaan mistään möngytessään. Hurjaa, kohta ollaan 5 viikkoa vanhoja♡ mihin tää aika katoaa?
 
Nyt on julkastu kuvat uudesta äitiyspakkauksesta ja sanoinki jo puoliks vitsinä miehelle et täytyy se pikkukolmonen yrittää saada aluille niin että saadaan tää pakkaus ku on niin ihana :wink
 
Meillä edelleen poika ilmaisen oloinen, rohisee mutta rohina tulee mielestäni nenästä. Ei ole erityisemmin itkuinen, ei kuumetta vaan hereillä virkeä oma itsensä. Nukkuessa ei röhinää kuulu mutta herätessä alkaa. Ja nenästä olen nyt sunnuntaista asti saanut napattua kellertävää sitkeämmän puoleista räkää. En tosin paljoa. Luin vaan netistä hurjia kokemuksia rs-viruksesta ja keuhkoputkentulehduksesta ja alkoi pelottaa. Pitäisi pysyä poissa noilta muilta foorumeilta. Huomenna onneksi neuvola ja lääkäri.
 
Meillä kas lievää tukkoisuutta ilmassa mut ei onneks pahaa. :)
 
Miten sitä onkin tullut tälläiseksi stressaajaksi. Kyllä uskoisin että äitinä havaitsisi mikäli vauva voisi huonosti. Voi kai vauvallakin olla lievä flunssa, mutta miksi sitä aina pelkää pahinta.. Ja tää röhiseminen on kyllä päivittäin vähenemään päin.
 
Meillä nukku vauva aamulla 3h ulkona ilman et kuulu pihahdustakaan. Sit oli jo pakko mennä kattomaan et onhan sillä kaikki hyvin:rolleyes: Ja siellähän se tuhnutti unta tyytyväisenä, vielä 30min sen jälkeenkin!
 
Siis tuossa uudessa pakkauksessa ois niin mun värejä... Ja just sanoin neuvolantädille et kolmas saa tulla jos on tullakseen mut jos saa toivoo niin ei ihan vielä :p Toki onhan tuo ens kevääseen saakka tuo pakkaus...
 
Meillä on ollu puhetta alusta asti et vuosi tai kaksi ois hyvä ikäero kakkosella ja kolmosella, joten kevät-kesävauva ois ihan tervetullut! :wink
 
Mies haluis kolme, mut itse tyytisin kahteen. Haluisin, et tää esikko olis sen 1, ku toinen saisi tulla. :) tää, kun oli tyttö ni jos seuraava on poika ni voi olla, et kahteen jäädään. Musta toi synnyttäminen ei ollu niin kivaa, et halusin näitä montaa tänne pukata.
 
Nonni. Tänne rantautu sitten jonkinmoinen tulehdus kohdussa. Synnytyksestä 5vkoa ja jälkivuotoa ei tänään oo tullu yhtään.
Eli antibiooteilla mennään ja maitohappobakteeria molemmille siinä sivussa. Toivottavasti pienelle ei tuu mahavaivoja :/

Mulla ois hirveesti täällä luettavaa, mutta en oo pariin päivään jaksanu käyä täällä :/
 
Meillä likka meni ripulille, ku mulla oli antibiootti kuurit päällä. :sad001 vaikka molemmat sai maitohappobakteeria. Toivotaan, et teillä menee paremmin. :happy:
 
Kyllä se voi aiheuttaa lapsettomuutta, mutta varmastikin silloin puhutaan pitkään jatkuneesta hoitamattomasta tulehduksesta.. Tai mistä mä tiedän, mutta ainakin uskottelen itelleni et ei nää mun tulehdukset mitään oo aiheuttanu.
 
Mistäs tietää jos tuollainen tulehdus on iskemässä? Mitä oireita?
 
Mulla vuoto rupes haiseen iljettävälle ja oli sellasta limasta. Sit mulle tuli sellasia repäsykipuja tohon vasemmalle nivusen yläpuolelle. Tosin ne ei pakosti oo oireita tähän tulehukseen (ei lääkäri ollu varma). Ilmeisesti myös kuumeilu ja pahoinvointi ja väsymys on kanssa oireita kun kyseli onko sellasia tuntemuksia ollu..
Lila tais johki keskusteluun kirjotella omia oireitaan tässä joskus? Mut mulla tosiaan oli vaan lähinnä toi haju ja sit lääkäri paino tosta kohdun päältä ni sattu ihan pirusti. Ja teki sisätutkimuksen ni ilmeisesti sieltäkin näky jotain.

Lila, tsemppiä jos sulla jo toiseen otteeseen on tullu! :/ ♡
 
Tuosta: http://www.oireet.fi/kohtutulehdus.html

Mulla ei ollu sydänoireita, ja yhdynnässä en oo ollu, mutta muuten oli kaikki oireet sillon ekalla kierroksella. Tosin jokaiselle oireelle luulin olevan jonkun ihan muun selityksen (niinkus tuolla Raskauden jälkeen -kejussa kirjottelin) ja aattelin vaa et miten huono säkä voi olla että kaikkia vaivoja tuppaa oleen yhtä aikaa. Nyt sit tunnistin selkäsäryn samantyyppiseks ku viimeks, ja sit ku aloin vuotaa nii tiesin mistä on kyse, joten oireet ei menny nii pahoiks ku viimeks.
 
Ps. Siis aloin vuotaa oikeen kunnolla, holahtelemalla ja niin että tavis yösiteestä tuli ohivuotoja...

Ja kiitos tsempeistä, lämpöily on jo aisoissa ja mahaankin vihlasee vaan kun nousee ylös tai tekee nopeita liikkeitä. Selkää kyllä jomottelee ja väsyttää mutta ku tietää mistä johtuu ja et on todennäkösesti menossa ohi nii eiköhän se tästä! ♡ Tsemppiä muilleki tulehduksen kanssa kamppaileville!
 
täällä kans ilmottautuu yks kohtutulehuksinen.. ihan mätää tulee ja haisee aivan hirveeltä. Kaksi antibioottia päällä ja jos näillä ei lähe niin kaavintaan. Kalvoja jäi kohtuun ja synnytyksestä nyt reilu kolme viikkoa. Just päästiin viikonloppuna osastolta kun jouduttiin seurantaan tytön hengityksen kanssa. On tää saatana työmaa. En jaksais enää yhtään sairaalaa.. No, onneksi hoidetaan, mutta tuntuu että kaikki maholliset tulee meille.
 
Takaisin
Top