Helmikuun höpinät

Minlex

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Tammikuunmammat 2015
Näinköhän tämä ketju luodaan? :D

Helmikuu alkoi ja höpinät sen mukana tänne. Täällä alkaa puskea flunssaa päälle. Jipii, esikoisen 3v synttärit on launtaina ja vieraita pitäisi kestitä. Mitenköhän käy..

Kuinkas moni meistä on vielä vauvatta?
 
Tänään leivottu pojan kanssa laskiaispullia, niiiin NAM! :P Poika oli rintarepussa messissä ja kovasti ihmetteli touhua :) nyt kuukauden vanha murunen :Heartred vielä kun kävisi vaunulenkillä. Joo, pirtsakka kotiäippä täällä :)
 
Täällä tänään 2 viikkoa täynnä. Ai että saisi mennä vaunulenkille? Tai nukuttaa vaunuissa ulkona että voisi tehdä lumityöt? Öööö... Joo, toki.

Meillä on nyt ollut useampi ihan hyvä yö takana. Kun annan korviketta, annan myös Cuplatonia, rinnalla ollessa en anna. Itkua ei ole juurikaan. Toki on, mutta määrä on varmaan ihan normaalia ja rauhoittuu rinnalle/syliin/pullolla. Ainakin nyt, ainahan tilanne saattaa muuttua uudelleen.

Vaipanvaihtoa tuntuu nyt melkein pojan suosikkipuuhalta, alkuun itki kun vaihdettiin vaippaa mutta nyt on rauhallinen ja seurallinen. Luulen, että tykkää lämpimästä vedestä, ja usein hieron vauvaöljyä tai Ceridalia peppuun, jalkoihin ja vatsaan, ettei iho kuivu toistuvista pesuista. Pesun jälkeen kiedon pyyhkeeseen ettei palele.
 
Hei saako cuplatonia antaa jo ja paljon? Mä ymmärsin, et en saisi viel antaa, ku neiti on huomenna viikon ikäinen. Meilläkin korvikkeella mennään, ku joudun syömään kahta antibioottia. :sad001 voiko tolle antaa maitohappobakteeria jo? :) onneks tirppa on suht rauhallinen ja syö hyvin, mut maha meinaa olla välillä löysällä. :sad001 huomenna onneks tulee th moikkaamaan meitä kotiin. :)
 
Meille th sano että voi antaa heti Cuplatonia jos tarvii. Maitohappo bakteerit tulis siinä samassa jos ostaa Rela D-vitamiinit missä se samassa. Luulisin kyllä että voi antaa erikseen maitohappoja jo nyt jos haluaa, ei niistä luulisi mitään haittaa olevan. Korjatkaa jos oon väärässä...
 
Hienoa jos niitä vois jo antaa niinä pahimpina hetkinä, ku tirppaa kiukuttaa. :) paljos niitä uskaltaa antaa ja kuin usein? :) mulla taitaa olla just tota relaa ni pitäis sit varmaan aloittaa sen käyttö tolla. Oon niin pihalla ollu synnytyksen jälkeen ja tuntuu et en muista yhtään mitään ja saatikka en kerkee tekee mitään.
 
Th sanoi että ihan sen pakkauksen ohjeen mukaisesti, aina ennen ruokailua tais olla..en ole joutunu vielä kuopukselle antamaan niin en nyt äkkiseltään muista mikä se ohje on :)
 
Disflatyliä ei tartte antaa aina ennen jokaista syöttöä, kuten Cuplatonia. Siksi meillä se...
 
Meillä myös Disflatyl 2-3 krt/pvä, terkkarin mukaan paremmin siedetty kuin Cuplaton. Rintaruokinnalla annetaan syömisen jälkeen, pulloruokinnalla tais olla niin että sekoitetaan joukkoon.
 
Toi disflatyl kuullostaa helpolle. :) harmi ku ymmärtänyt sitä ostaa.
 
Tämä helmikuinen viikonloppu menee tarkassa syynissä. Aion pystyttää sohvan nurkkaan tissibaarin ja keskitän energiani neitokaisen ravinnonsaantiin ja painonseurailuun. Kellotan ruokailuaikoja ja imetysmääriä, laitan muistutuksen kun pitää syöttää, imetän molemmistä boobseista joka kerta ja tarjoon iltapäivällä pikkuhuikat lisämaitoo. Aion kirjata omiakin syömisiä ja etenkin juomisia, ettei jäis siitä kiinni. Aion seurata tarkemmin myös vaippoja. Aion antaa tän viikonlopun ajan ihan kaikkeni tälle asialle, maanantaiaamun neuvola sitten näyttää että mikä on tilanne. Jos silloin vielä sanotaan et pitää nostaa lisämaitoja niin voin ainakin hyvällä omallatunnolla sanoo että oon yrittäny. Ja tietysti jatkan imetystä sitkeesti edelleen! Perkele tästä noustaan vielä!
 
Kuulostaa hyvältä suunnitelmalta!

Multa kysyttiin osastolla kotiutumispäivänä suhtautumista imetykseen. Totesin, että kaksi viikkoa voin yrittää taistella asian kanssa, mutta jos ei onnistu niin sitten ei onnistu.
 
Mulla tulis maitoo kyllä, mut joudun heittää sen viemäriin :arghh: hiisin antibiootit.!!! Sitten, kun ne joskus loppuu ni tuskin tirppa suostuu enää rinnalle.
Onneks meillä syö hyvin, mutta en tiiä miten saisin tolle rytmin kuntoon. Miten saan ton rauhoittuu omaan sänkyyn?
 
Iita älä huoli ♡ kyllä se rytmi löytyy kun pikkunen on vähän isompi :) joskus parin kuukauden tienoilla itse aloitin sillon esikolta rytmin luomisen. Eli illalla samat rutiinit, samaan aikaan pimeään makuuhuoneeseen tissittelemään ja nukuttelemaan...ensin nukahtamiseen meni kolme tuntia ja vähitellen nukahti aina nopeammin. Sitkeästi kun jatkoi niin se palkittiin :) aamulla sit samoihin aikoihin ylös, ulkoilu ja ruokailu rytmittää päivää ..siitä se lähtee :)

Omaan sänkyyn nukuttamisesta en osaa sanoa kun oman kokemukseni; esikko nukkui aluksi vaihtelevasti omassa sängyssä ja mun vieressä, sitten siinä 2kk iässä nukutin meidän sängyssä tissille ja sitten siirsin omaan sänkyyn. Viimisen imetysvälin aamuyöllä nukkui yleensä silti vielä mun vieressä. Sitten jossain vaiheessa siirryttiin nukuttelu keinutuoliin jossa nukutin tissille/pullolle ja taas siirto nukkuvana omaan sänkyyn. Sitten tutin kanssa sama juttu kun hampaita alko tulee, ettei jäänyt maito hampaiden pesun jälkeen annettavaksi. Jossain about vuoden iässä siirryttiin siihen että menee omaan sänkyyn ja ollaan vieressä kunnes nukahtaa...sama käytäntö edelleen, nukkuu hyvin heräämättä sen 12h, vaikka on ollut monenlaisia aikoja nukutuksen suhteen :) jokainen löytää oman tyylinsä...mutta itae en huolehtisi siitä vaikka nyt nukkusi vieressä, ehtii oppimaan myöhemminkin...siis tietenki jos itse vaan osaa nukkua vierekkäin ja ei muuten ole mitään syytä miks sänkyyn pitäs saada.

Meillä tämä kuopus nukkuu omassa sängyssä meidän sängyn "sivuvaunussa", kun on sinne rauhottunut niin en oo sit viereen ottanut. Esikko kun joskus aamuyöllä kömpee meidän viereen niin pelkäisin koko ajan että talloo kuopuksen ja siksi ois nukuttava toisella kyljellä koko yö kun pikkusen ois oltava oman sänkynsä ja mun välissä..keskelle ei uskaltas siirtää. Tyttö rauhottuu omaan sänkyyn kun silittää nenän vartta ja hyssyttelee..joskus annan tutin jonka useimmiten vähän ajan päästä sylkäisee pois. Päivisin on kyllä sellainen sylikissa että mieluiten nukkusi sylissä, tänään kaivon kantoliinan esiin :) se olikin hyvä apu. Esikolta jäi käyttämättä mutta nyt on tarpeen. Onneksi tyttö tykkäsi ja nukkui liinaillessa oikein rauhassa♡
 
Ilta,ootko kokeillu laittaa vauvaa kapaloon? Sekin saattaa rauhoittaa. Meillä nukutaan välillä tissille,välillä syliin ja välillä omaan sänkyyn. Välillä nukahtaa helposti,välillä joutuu tekemään kunnolla töitä. Ei siis mitään säännöllisyyttä vielä
 
En oo kyl kokeillu kapaloa. Eikä oo kyl tullu mieleen.... pitääpä kokeilla. Kiitti vinkistä. :joyful: meillä viime yö oli ihan kamala... toi ei suostunu millään rauhoittuu mihinkään ja piti ihme älämölöä. Eikä päivä sen paremmin menny... :sorry: onneksi tirpan eka kylpy reissu teki tehtävänsä ja viimein se rauhoittui nukkumaan. :grin se nautti suuresti kylvyssä olosta.:p
 
Poika on ollut tissillä puoli iltaa, kun rauhoittuu siihen. No, sitten annoin korviketta ja hetken päästä oksensi kaiken kolmessa osassa pois.
Nyt on taas roikkunut 2 tuntia rinnalla. Toivottavasti saa siitä riittävästi.
Sain pumpattua vaivaiset ehkä 5 ml ja lisäksi poika imee. Vaikuttaa ihan tyytyväiseltä, nälkäisenä itkee tissittelyn välissä mitä nyt ei tee.
Ehkä kohta uskallan siirtyä nukkumaan pojan kanssa..
 
Neidillä alkanu ilmavaivat :sad001 vähän vajaa pari viikkoa ikää eli ei oo vielä ees d-tippoja mitä syyttää. Raukka piereskelee koko ajan, vääntelehtii ja nyt on tänään myös itketty ensimmäiset sydäntä särkevät itkut, joihin ei mikään oikeen auta. Inhottaa olla näin avuton kun pieneen sattuu :'( ja kaikesta tissirasvasta huolimatta nännit on niiiiin kipeet että tekis mieli huutaa kun on tyttö alottaa imemisen. Huomenna toinen neuvola. Jospa sieltä sais jotain apua.
 
Meillä kans neuvolassa täti sanoi että pari viikkoisena ne ilmavaivat alkaa vaikka deetä ei vielä olisi aloittanut. Siis alkaa jos on alkaakseen. Meillä kans hieman kitinää kipristelyn vuoksi! Ja eilen ekat pulautukset kunnolla.
 
Takaisin
Top