Meillä neiti tänään la 21.pv jo kokonaista 2kk! Hurja, miten nopeaa aika menee. Neiti sai torstai-aamuna ekan annoksen rotaa ja to-ilta ja pe meni kyllä vatsavaivoista kärsien

Juuri kun D-tippojen aiheuttamasta ilmavaivasta alettu päästä eroon, piti pienen tuonkin kanssa kärvistellä. Kamalaa kun ei voinut mitään tehdä. Tuon rota-annoksen jälkeen ei isoa hätää näkynyt ennenkuin nyt aamuyöllä ja helpotus vauvalla ihan saman tien nähtävissä. Tyytyväisenä nukahti tissille
Aloitin jumppailun salilla tällä viikolla ja kyllä kroppa tuli kipeäksi! Kävely vaivalloisempaa kuin loppuraskaudesta mutta se oli ns. nautinnollista kipua. Mahtava fiilis kun sai sen tunteen, että on tosiaan tullut jotakin tehtyä. Liikunta-alalla työskentelevänä tällaista puolta arjesta on kaivannut. Palautuminen synnytyksestä on mennyt hyvin, joten uskaltaa mennä ja tekee mielellekin hyvää saada hieman omaa aikaa. Kolmen viikon päästä aloitan yhden vakiotunnin pitämisen viikossa. En ollut suunnitellut milloin palaisin ohjaushommiin, mutta tilaisuus tarjoutui ja innolla otan sen vastaan. Nyt pääsen tunniksi viikossa tekemään jotain mistä nautin kovasti, ja tyttö saa viettää laatuaikaa isin kanssa sen aikaa.
Kyllä nautin kotonaolostakin, enkä todellakaan kaipaa kokopäivätöihin, vaikka ennalta ajattelin, että saattaisi tulla kovakin ikävä. Voisi sanoa, että oon jonkin sortin työholisti, ainakin olin. Nyt tuntuu kivalta ajatukselta, että sen tärkeimmän työn lisäksi saan päästää orjapiiskurin sisälläni luvan kanssa irti ja käydä komentamassa porukkaa! Kotonakin kiitetään kun en kohdista sitä siellä oleilijoihin
Kotiäitiys on kyllä kovaa hommaa. Joinakin päivinä tuntuu, ettei saa mitään tehtyä vaikka "on vaan kotona". Se on yllättänyt, sillä ajattelin, että vaikka vauvanhoito onkin ihan kokopäivätyötä, kyllä siinä sivussa hoituu koti tuosta vain. Varmaan aika tyypillinen lapsettoman ajatustapa. Eipä sitä todella ymmärrä ennenkuin itse kokee! Toki on vastaavasti päiviä, jolloin vauva päästää todella helpolla ja ehtii vaikka mitä. Kahvitella muiden mammojen kanssa, tehdä käsitöitä tai vaan töllöttää telkkaria. Tai imuroida myös sohvan alta ja takaa eikä vaan vierestä!
Eilen jätin miehen tytön kanssa 1,5tunniksi kun menin jumpalle. En kauhean montaa kertaa ole ollut yksin missään niin, että mies olisi kaksin vauvan kanssa. Tyttö oli itkeskellyt pahaa oloaan koko ajan, mies oli pullosta maitoa tarjonnut ja syömisen ajan ainoastaan ollut itkemättä. Kun pääsin kotiin, sain vauvan aika nopeasti rauhoitettua ja nukkumaan. Mies yrittää kyllä parhaansa, mutta hätääntyy/stressaantuu kun ei saa vauvaa hiljenemään ja on tietysti jännittynyt, joka näkyy ja varmaan vauva tuntee miehen käsitellessä häntä. Uskoisin, että juuri siksi vauva ei rauhoitukaan aina. Mun mies on sellainen perinteinen suomalainen mies, joka ei turhaan lässytä tai tunteistaan avaudu mutta nyt hän sitten sanoi ihan vilpittömästi, että nostaa hattua sille mitä teen kun hoidan vauvan hänen ollessa töissä. Ettei hän jaksaisi/pystyisi siihen joka päivä koko päivää. Tuntui todella hyvältä saada tällaista palautetta. Kyllä me naiset ollaankin aika supereita! Pitäis itsekin muistaa arvostaa itseään enemmän ja olla välillä välittämättä pyykkivuorista, villakoirista nurkissa tai likaisista astioista keittiön altaassa, jotka ei koneeseen tai kaappiin asti oo ehtiny. Mulla ainakin paha tapa sellaista stressata. Vauvan ehdoilla! Muu voi odottaa