Helmikuun höpinät

Voimia Iem :love017 Se onni on että ollaan Suomessa ja täällä kaikki saa hoitoa eikä asioiden kanssa tarvi olla ja murehtia yksin! Toivottavasti jaksatte silti pikkuisesta nauttia kaiken tän keskellä!!
 
Voi iem! Toivottavasti tokenet ja vave kans! Mä niin tiedn mitä tarkotat, tuntuu et kaikki helvetinperkeleet tulee yhtä aikaa! Kauheesti voimia sinne! ♡♡

Täällä nousi rytinällä kuume, maha meni niin kipeeks etten päässy enää sängystä ylös. Niinpä me tultiin vauvelin kanssa lanssilla Taysiin. Ja protokollat menee meillä vielä niinki idiootisti, et koska klo oli yli 20 ja meidän oma päivystys oli jo kiinni, nii me jouduttiin meneen acutan kautta! Aivan naurettavaa! Siellä minä tuskasena 6vkosen vauvan kans känniläisten keskellä odotettiin 1,5h että saatiin lähete naistentaudeille. Nyt me ollaan svo:n käytävällä odottamassa. En oo syöny 25 tuntiin ja alkaa olla aika heikko olo. Täällä mä sit koitan nostaa vauvan painoo... :angry1
 
Voimia! Tosi kurjaa! Mulla ei tulehduksessa ole onneksi kuin hajuhaitat.
 
Joo kaks nyt saanut tässä tammi-helmikuun vaihteessa niin kesävauva olisi tervetullut!!
 
Mäki taidan kuulua kesävauvakuumeilijoihin...... ♡ Isäntään vaan tarvis tartuttaa kuume ennen kun pitää tehdä lopullisia päätöksiä ehkäsystä - se kun on kierukan kannalla...
 
Marrasvauvaki olis kiva. Meidän tytöt kun on syntyny loka- ja tammikuussa, ja miehen vanhin trinsessa juhlii joulukuussa, nii lokakuu ois vielä siinä välissä vapaa! :D
 
Tämän kanssa on tullut monesti mietittyä kesävauvan hyviä ja huonoja puolia :D Harmittaa kun tuo nukkuminen ja nukahtaminen on neidillä niin vaikeaa niin miettii että olisipa kesä niin saisi sisävaatteissa vaunuihin, tehtyä lenkin jotta nukahtaa ja voisi sisällä jättää vaunuihin nukkumaan.. Nyt kun se lähteminen on kamalaa huutoa kun ei tykkää pukemisesta yhtään.. huutaa monesti siihen saakka kunnes ollaan ulkona.. nukahtaa, kävellään hetki, tullaan sisälle ja joutuu ottamaan ulkovaatteet pois niin herää siihen ja taas on yliväsynyt kun ei nukahda uudelleen ja maitoa on saatava vaikkei olisi nälkäkään mutta kun heräsi.....
Ja kierre jatkuu, liian väsynyt nukahtamaankin, liian väsynyt syömään.. yliväsymys ja nälkä yhtäaikaa..

Ja tässä vaiheessa kiroan aina meidän parvekkeen johon tulee naapureista tupakansavut suoraan ja lämmönvaihtelu on valtava.. vaikka ulkona olisi pari astetta pakkasta ja aurinko paistaa niin parvekkeella on yhtäkkiä 30 astetta lämmintä.. kyn aurinko menee pitkäksi aikaa pilveen, putoaa lämpö 14 asteeseen.. nukuta siellä sitten kun ulkona nukkuisi hyvin.. :sad001

Toisaalta kesävauvan kohdalla miettii, ettei halua kesällä olla näin väsynyt yö (ja päivä) valvomisista kesällä ja että se kesä itsessään menee ohi siinä, ettei jaksa mitään.. :D

Olen lohduttautunut sillä, että nyt kun tämän vatsavaiva ajan jaksaa niin kesää kohden helpottaa ja silloin on kaikki paremmin jo.. :p

Täällä oikeastaan ihan sama minä vuodenaikana toinen syntyisi, kunhan toinen vaan vielä saadaan :)
 
Marrasvauvaki olis kiva. Meidän tytöt kun on syntyny loka- ja tammikuussa, ja miehen vanhin trinsessa juhlii joulukuussa, nii lokakuu ois vielä siinä välissä vapaa! :D

:D Eiku marraskuu ois vapaa. Kaikki varmaan kyllä ymmärsi, mut ittee alko vähä hymyilyttään...
 
Oonkohan mä ainut kuka ajattelee, että meille riittää tää yks vauvveli.. Vaikka tää ei ees oo mikään vaikea tapaus ( *kopkop* ) mut silti mulla on sellanen fiilis että meijän perhe on nyt koossa. Muutaman elukan vois jossain vaiheessa kyllä ottaa :)
 
Mulla sande sama etten ainakaan nyt ihan heti perään toista vauvaa haluaisi :) tähän väliin haaveilen omakotitalon rakennuttamisesta ja kun meilläkin tukiverkot kaukana niin yksi lapsi tuntuu nyt helpommalta että jää aikaa miehenkin kanssa :) elukoita meillä jo kaksi, tosin haaveissa vielä kolmaskin paimenkoira perheeseemme :)
 
Meillä on asunto (taas) myynnissä, oli myös viime keväästä syystalvelle eikä mennyt, joten otettiin välissä pois, ettei mahdollinen muutto osuisi loppuraskauteen. Kun saadaan tämä myytyä ja päästään maan tasalle (nyt krs-talo 3.krs ilman hissiä, vauva ja 2x koira) niin toinen saa tulla milloin vain. Ensi kesänä olisi siis hyvä, lapsille tulisi minusta sopiva puolentoista vuoden ikäero. Mulla on 1v 5kk nuorempi sisko ja miehellä suunnilleen saman verran nuorempi veli. Ehtisin myös hetkeksi töihin välissä, minkä uskon tekevän hyvää niin, että jaksaisin taas viihtyä kotona. Vaikka mieli voi muuttua tuon töihin menon kanssa kun vauva kasvaa ja oppii koko ajan lisää :) Toivotaan siis että kämppä menisi kaupaksi ja voisi todenteolla alkaa suunnitella perheenlisäystä! :)
 
Musta tuntuu kanssa sille, et tää yks olis riittävä. Itse olen kuitenkin ainut lapsi ni en haluu, et toi jää niin ynsin, kun itse olen jäänyt. Kyllä ees yks lisää. :) toinen saa tulla 4/16 jälkeen millon vaan. :)
 
Tyttö tänään tasan 10viikkoa ja nukkui viime yönä 7,5h putkeen! Tällä viikolla tainnut vain yhtenä yönä herätä selkeästi keskellä yötä syömään, muuten on syöny myöhäisimmillään puolenyön aikaan ja sitten viiden maissa/jälkeen, jonka jälkeen ei välttämättä oo nukkumaan mentykään, kun iskäkin herää kuudelta ja menee seiskaks töihin. Vaikka mahan kanssa itkeskellään välillä kovastikin, auttaa paljon, että on selkeästi muotoutumassa rytmi niin, että öisin nukutaan 6-7h yhtäjaksoisesti. Mies on palannut osittain reissutöihin, eli ollaan välillä viikoilla arjet ma-to kaksin. Illat usein hyvinkin itkuinen lapsen kanssa en kyllä yksin jaksaisi, jos yötkin pitäisi valvoa. Hatunnosto teille yksinhuoltajaäideille!!
 
Takaisin
Top