Helmikuun höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja aBu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Luulen, että huoneetkin jaetaan vähän sen mukaan missä kunnossa äiti tai lapsi on. Mä en ollut kovin hyvässä hapessa. Ehkä sellaiset hyvävointiset nopeasti synnyttävät mammat menee niihin isompiin? En tiedä, onko jollain tietoa tai kokemusta?

Osaatteko te, joilla on paremmassa muistissa niin milloinkohan tämän alkuraskauden väsymys alkaisi noin niin kuin helpottamaan? On varmasti yksilöllistä, mutta kokemuksia siitä tai jos joku on lukenut tietoa jostain niin sekin tervetullutta :)

Hiustenvärjäyksestä, täällä neuvolassa sanottiin että ok, itsellä odottaa tuolla väripurkit hyllyssä jos jossain vaiheessa värjäisin. Itsellä on niin pitkät hiukset, että kampaajalla värjääminen tyyristä, joten nautin siitä palvelusta vain kerran vuodessa :)

Kirpula, varmasti on yksilöllistä, mutta mulla on helpottanut ekan kolmanneksen jälkeen. :)

Ainakin Taysissa on mielestäni synnyttäneiden puolella enää kahden hengen huoneita, mikä sinänsä on tosi kiva. Entisistä isommistakin on siis remontoitu kahden hengen huoneita, että suuria ne huoneet kyllä todellakaan eivät ole. Minua vähän kyllä myös häiritsi olla siellä jaetussa huoneessa, vaikka toisaalta halusinkin olla nimenomaan osastolla. Minun osastollaoloaikana ehti viereisessä sängyssä vaihtua äiti ja molempien äitien miehet tupakoivat ja haisivat siis tupakalta vierailulle tullessaan. Lisäksi ensimmäisen äidin vauvalta jouduttiin seuraamaan sokeriarvoja niin että labrahoitaja kävi useamman kerran yössä. (Meidänkin vauvalta siis myöhemmin seurattiin niitä biliruniiniarvoja, että samaa häiriötä jouduin itsekin "aiheuttamaan" sille toiselle (jälkimmäiselle) äidille. Näillehän ei tosiaan voi mitään, mutta pakostakin sitä niin omat kuin huonetoverin unet siinä häiriintyy.) Eli sinänsä toivon, että ensi kerralla onnistuisi päästä sinne potilashotellin puolelle.

Mulla on nyt se pahin väsymys helpottanu tällä viikolla (viikko 9+), mut oon myöskin nukkunu nyt paremmin, eli en tiedä onko luvassa vielä takapakkia asian suhteen... :P

aBu: Selviskö se keto asia? Jäin miettimään, että pyydä neuvolassa kontrolloimaan? :)
Täällä tiedossa niinkuin fudgellakin, ettei täysille viikoille mennä. Vauva syntyy siis ennen täysiä viikkoja ja mitä ilmeisemmin sektiolla, en usko, että muita vaihtoehtoja annetaan!
Oonkin miettinyt, miten äitylivapaan hakeminen menee jos tiedetään, että vauva syntyy ennen viikkoa 40? Vai laskeeko ne sen jokatapauksessa siitä viikosta 40?

Unohdin soittaa soittotunnin aikana neuvolaan. Nyt mietin, että tietääköhän verikokeen ottaja niistä ketoaineista mitään? Jos ei, niin josko muistaisin soittaa huomenna neuvolaan :)

MiniMami tota mäkin oon jo jonkun verran miettinyt että jos tiedetään että la on joku mutta että sektio on vkolla 38 että alkaako esim äitiysloma (30pv) niinkun laskien siitä virallisesta la vai siitä sektiosta laskien - ehkäpä tämä selviää jossain vaiheessa :) mutta toki jos joku osaa kertoa niin ihanaa!

MiniMami tota mäkin oon jo jonkun verran miettinyt että jos tiedetään että la on joku mutta että sektio on vkolla 38 että alkaako esim äitiysloma (30pv) niinkun laskien siitä virallisesta la vai siitä sektiosta laskien - ehkäpä tämä selviää jossain vaiheessa :) mutta toki jos joku osaa kertoa niin ihanaa!

Mun nyt täytyy tyhmänä kysyä, että tehdäänkö sektio siis 38 viikolla mikäli on jokin perussairaus? Vai tehdäänkö nykyään kaikki suunnitellut sektiot viikolla 38? Omasta sektiostani on aikaa yli 11 vuotta ja käytäntö on varmasti muuttunut noista ajoista. Minut leikattiin 3 päivää ennen laskettua aikaa. Syynä oli lapsen poikittainen perätila-asento. (Oli siis melkein poikittaan mahassa) Ilman leikkausta kumpikaan ei olisi selvinnyt hengissä, lapsi ei olisi voinut siitä syntyä. Näin jälkeenpäin tuntuu hurjalta, kun ajattelee, että seuraava lapsi syntyi vauhdilla ja kuinka olisi käynytkään, mikäli tuo olisi lähtenyt yhtä vauhdikkaasti syntymään. No parempi tietysti olla ajattelematta...

Hei kaikki!
Tossa toissapäivänä oli verist vuotoo ja eilen kävin sairaalas ultras. Siellä oli melkein kaksi viikkoa pienempi ihmisen alku jonka sydän sykki kovasti. Mutta eilen illalla se sitten tuli vuodon mukana pois. Olikin outoo että olisi ollut niin pieni ku tunsin oviksen juuri silloin kun tunsin. Ei tule syysvauvaa tänne. Toivottavasti muilla pysyy matkas! Ehkä minäkin joku päivä saan pojalleni sisaruksen. Näin se menee elämä antaa ja elämä ottaa. huoh karuu vaa

Voi DaPi93, paljon paljon jaksamisia! <3

Ja Helmi0915, tohon sektioviikko ihmettelyyn en osaa sen kummemmin vastata, mutta noin sain itse vastaukseksi kun ensimmäistä kertaa kävin äitiyspolilla tapaamassa kätilöä. Voihan se olla, että sektio tehdään aiemminkin mutta diabeteksen kanssa riskinä on että vauva kasvaa liian isoksi, jolloin varmaan tuo vko 38 on se joku yleinen raja milloin sitten sektio tehdään/käynnistetään.

Takaisin