Helmikuun höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja aBu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
aBu, olitko oksennellu tai ollut huonolla ruualla/ nesteillä kun niitä ketoja todettiin? Ketoja ilmestyy kun elimistö kuivuu/ on paastoamis tilassa. Terveillekkin ihmisille. Toki saattaa myös ennakoida diabetestä, mutta toivotaan, ettei niin olisi. :Heartpink

Noku en oikeastaan. Kun se on otettu, niin elelin oksennus-vapaata viikkoa, jolloin maistui jopa ruoka. Ja edellisestä syömisestä tai juomisesta ei juurikaan ollut aikaa - kenties tunti? Siksi se hämmentää. Sitten sain vaan paperin, jossa lupailtiin soittaa, mutta eipä ole puhelua näkynyt. Kun en koe paastonneeni tai kärsineeni nestehukasta o_O

Tänään kävin ensimmäisissä labrakokeissa. Aamulla piti ottaa kotona pissanäyte putkiloihin ja luulin sen jo ryssinneeni kun muistin et olin yöllä unenpöpperössä juonut reilusti vettä, vaikka ohjeissa sanottiin vältettävän yöllä syömistä ja juomista. Jo hieman valmiiksi asiasta ärsyyntyneenä menin labraan ja kerroin asiasta. Ei hätää....en pilannut näytettä....mutta.....enpä sit ollut älynnyt ottaa sinne mukaan jotain hiton lupalappua jonka piti lähteä yhden veriputkilon kanssa eteenpäin. Huomenna siis uudestaan labraan antamaan uusi näyte kera lupalapun. :shifty:

Hmm.. Nyt kävin miettimään, että pitiköhän meilläkin joku lappu täyttää ennen verikoetta. Ihan hyvä tämä foorumi kyllä juurikin tällaisten kanssa.. Vielä ehtii tutkia, että oliko joku lappu :D

Mä täytin jonkun lupalapun jo neuvolassa, terkka käski ottaa sen labraan mukaan

Hei nyt tarvitaan vinkkejä tänne kuumeiselle flunssapotilaalle.

Uskallanko ottaa ihan huoletta parasetamolia vai olisiko parempi sinnitellä ilman lääkkeitä? Jostain luin, että nuo parasetamolitkaan eivät olisi täysin turvallisia sikiön kehitykselle? Mutta ei toisaalta varmaan kuumekaan? Help!

Mulle ainakin sanottiin, että 38 asteen kuumeeseen pitäs syödä panadolia.. Mutta emmä todellakaan tiedä varmaksi?

Mulle on ainakin sanottu, että parasetamolit olisi turvallisia tilapäisessä käytössä, joten sinuna ottaisin, ettei kuume nouse korkeaksi, kun sikiö ei saa vissiin lämmetä liikaa, siksi ei sais liian kuumia kylpyjäkään ottaa...

Mulle myös eilen lääkäri sanoi, että ehdottomasti kannattaa ottaa panadolia, jos kuume nousee. Ei ole lämmönnousu hyväksi sikiölle.

Mulle sanottiin myös teratologisesta tietopalvelusta, että ehdottomasti kannattaa ottaa Panadolia (1G 3 x pv) jos on kuumetta, ja kuume olis pyrittävä pitämään alle 38 asteessa.

Mä just söin Panadolia 1gx4 pari päivää kun kuume ei pysynyt alle 38 sillä 8h välillä. Panadol on turvallista vaikka ei sitäkään tietysti viikkokaupalla kannata maksimiannoksella syödä..Sanottiin että jos on kova kuume joka nousee Panadolin ottamisten välillä niin jonkun kerta-annoksen voi ottaa Buranaakin vaikka se on turvallisimmillaan vasta keskieaskaudessa ja vikalla kolmanneksella ei saa ottaa yhtään. Pikaista paranemista Eveliina <3

Täällä on ollut pitkästä aikaa parempi päivä. Nälkä tekee edelleen huonon olon ja syöminen nostaa palan kurkkuun, mutta ne on menneet tänään ihmeellisesti ohi! Kovasti kyllä yskittää, mutta oonhan voinut saada ihan yskänkin, ettei se välttämättä oo enää närästyksestä johtuvaa.

Nukuinkin sitten plörinäksi menneen yön jälkeen aamusta neljä tuntia (!!!) neljästä kahdeksaan. Oli ihan epätodellinen olo kun heräsin, että siis mähän oon nukkunut, vaikka esikko taisi kaks kertaa tuossakin välissä hetkeksi herättää. Päikkäritkin sain nukuttua ja viikon tauon jälkeen olin hetken jopa makuuasennossa!

Ehkäpä tää tästä! Toivottavasti. Ettei jää yhden päivän ihmeeksi...

Taas aamuvirkkuna jo 4.30 hereillä pahanolon ollessa heti läsnä...eilen sain nukuttua pienet päikkärit kun pääsin töistä normaalia aiemmin. Tuollaisia lyhkäisiä päiviä olisi muutenkin kiva tehdä :) elämä kuitenkin edelleen pyörii täysin pahanolon ja väsymyksen mukaan.
Kävin eilen illalla lukemassa tuolla tammikuisissa noita synnytyskertomuksia, voi kun olisi jo syyskuu!!! Yhdyn muutamaan aiempaan kommenttiin siinä että raskausaika on kamalaa, synnytyksestä puhumattakaan, mutta lopputulos on ihana ja sen vuoksi tässä nyt kärvistellään :)

Ai kamala, mihin aikaan olet ollut hereillä! :( tulee pitkiä päiviä, jos ei saa nukuttua.. Onneksi eilen kuitenkin onnistui päikkärit, kyllä ne varmaan edes hiukkasen jeesaa :)

Mä en oikein osaa edes pelätä synnytystä vielä. Ehkä ajattelen et se vaan pitää tehdä. Varmaan lähempänä rupeaa sitä pelkäämään ja jännittämään. Varsinkaan kun en ole koskaan aikaani viettänyt sairaalassa potilaana, ainoastaan työntekijänä. Mulle ei ole koskaan onnistuneesti edes kanyylia saatu laitettua. Enemmän mietin sitä miten oudolta se mahtaa tulevaisuudessa tuntua että mahassa pyörii joku ja tunnen sen liikkeet. Ja miten pystyy nukkumaan ison mahan kanssa, kun jo nyt ainoa hyvä asento nukkua on selälläni.

Täällä muuten oli jossain keskustelussa puhetta hiustenvärjäyksestä raskausaikana. Mulla kampaaja sanoi (onnistuin kysymään ilman että paljastin itseäni) että raskaus ei ole este hiustenvärjäykselle, että jotkut vaan haluavat olla turhankin tarkkoja. Oon vähän miettiny että jossain vaiheessa voisin kyllä käydä värjäämässä hiukset, rupee nimittäin tää tyvikasvu häiritsemään :bag: Mitä muut on ajatellu?

Mä oon kyllä ajatellut värjätä hiuksia pariin kertaan raskauden aikana. Olen tässä jo hieman valmistautunut ja värjäyttänyt hiuksia koko ajan enemmän siihen suuntaan, ettei tyvikasvu kovin näkyisi. Kyllähän sen edelleen ihan erottaa, mutta voin nyt pitää hieman harvemmat värjäysvälit :)

Värjäätkö jon_na ihan kaupan väreillä vai käytkö kampaajalla? :)

Itsekään osaa vielä yhtään edes ajatella synnytystä. Se on vielä niin kovin kaukana. Ensin pitäisi pienen pysyä matkassa syyskuulle saakka, pään kestää tämä raskausaika.. Joten vielä on pitkä matka! :D

Hiusten värjääminen.. Juurikasvua alkaa olla nähtävillä, mutta en tiedä uskallanko kuitenkaan. Ehkä joskus turvallisemmilla viikoilla :) mummoni on ex-kampaaja ja aina hiukseni värjännyt. Saa nähdä onko hänellä mielipidettä, kun joskus kuulee raskaudesta!

Takaisin