Rakenneultrassa vasta sukupuolen voi nähdä. Itse en ole kertaakaan halunnut tietää, kun oon halunnu odottaa syntymään saakka. Kerran yks ultraaja mulle piti oikeen saarnaa, että tästä kyllä näkee sukupuolen ja sitten mua kaduttaa, jos en halua tietää. No tietoon se tuli mulla kumminki lapsen synnyttyä, enkä kerenny katua. Nytkään en aio kysyä, jos sinne asti pääsen.
En muista, oliko se tämä ketju, jossa oli puhetta niistä supistuksista. Mulla on kahessa viimesimmässä raskaudessa oli supistuksia viikolta 30 asti ja se on kyllä ollu viheliäistä. Kävelemään ei pystynyt edes viittäkymmentä metriä, eikä kahta kiloa enempää saanut nostaa.
Aluks en itekkään tienny, miltä ne supistukset tuntuu, mut kyllä sen sitte tietää, ku omalle kohalle tulee. Synnytysvalmennuksessa aikanaan terkka sano, että ne supistukset (synnystä edeltävät) on kymmen kertaa pahempia, ku tosi kovat menkkakivut. Mää olin aivan kauhuissani, ku mulla oli ollu niin pahat menkkakivut, että olin monesti ihan puolikuollu. Kyllähän ne synnytyskivut helvetillisen kipeitä oli. Mut onneks ne kestää aina vaan sen oman aikansa ja saa taas levähtää. Ei siis tarkotus pelotella millään lailla! Nainen synnyttää varmaan just siks, ku miehestä ei siihen hommaan ois. Niin ja saahan sitä kaikenmoista kivunlievitystä, jos tahtoo.