Helmikuun höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja aBu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi elämä mä niin osallistuihin tuohon jos asuisin Turun seudulla!

Pari päivää piti ottaa saitsua, niin paha väsymys. Melatoniinia määräs, hieman emmin sen turvallisuutta. Huomenna Koitan ehtiä soittaan teratologiseen siitä. Tänään 10+6 ja ens viikolla niskaultra! Näkeeköhän ne jo kumpi tulis?

Muokattu viimeksi:
Rakenneultrassa vasta sukupuolen voi nähdä. Itse en ole kertaakaan halunnut tietää, kun oon halunnu odottaa syntymään saakka. Kerran yks ultraaja mulle piti oikeen saarnaa, että tästä kyllä näkee sukupuolen ja sitten mua kaduttaa, jos en halua tietää. No tietoon se tuli mulla kumminki lapsen synnyttyä, enkä kerenny katua. Nytkään en aio kysyä, jos sinne asti pääsen.

En muista, oliko se tämä ketju, jossa oli puhetta niistä supistuksista. Mulla on kahessa viimesimmässä raskaudessa oli supistuksia viikolta 30 asti ja se on kyllä ollu viheliäistä. Kävelemään ei pystynyt edes viittäkymmentä metriä, eikä kahta kiloa enempää saanut nostaa.

Aluks en itekkään tienny, miltä ne supistukset tuntuu, mut kyllä sen sitte tietää, ku omalle kohalle tulee. Synnytysvalmennuksessa aikanaan terkka sano, että ne supistukset (synnystä edeltävät) on kymmen kertaa pahempia, ku tosi kovat menkkakivut. Mää olin aivan kauhuissani, ku mulla oli ollu niin pahat menkkakivut, että olin monesti ihan puolikuollu. Kyllähän ne synnytyskivut helvetillisen kipeitä oli. Mut onneks ne kestää aina vaan sen oman aikansa ja saa taas levähtää. Ei siis tarkotus pelotella millään lailla! Nainen synnyttää varmaan just siks, ku miehestä ei siihen hommaan ois. Niin ja saahan sitä kaikenmoista kivunlievitystä, jos tahtoo.

Hi hii! Olin äsken jalkahoidossa, jonka sain joululahjaksi. En ois kyllä osannu arvata, että raskaus vaikuttaa jalkahoidonkin tekemiseen! Onneksi kerroin sille hoitajalle kuitenkin, koska sit se käytti vähän eri aineita, teki kevyemmän hieronnan yms. Sanoi että kun hän tekee tällaista luonnonmukaista hoitoa ja vaihtoehtohoitoa, niin siinä ollaan tarkempia. Siellä oli joku ihana tuoksuva kynttiläkin aluksi palamassa, mutta senkin se sammutti, ettei mulle vaan tulis paha olo. Ei mua kyllä häirinny mitkään tuoksut siellä.

Oli kyllä tosi ihanaa. Ja tää hoitaja anto koko ajan hyviä vinkkejä sekä raskausaikaan että vauvanhoitoon! :D Tarttis varmaan ihan kirjottaa muistiin.

Vähän esimakua siitä, mitä elämästä tulee, kun raskausuutinen on julkisempi. Neuvoja satelee ensikertalaiselle!!!

Neuvoja kyllä tulee aivan saletisti joka suunnasta! :D

Meillä mies joutui eilen kavereiden kanssa hassuun tilanteeseen. Yksi heittänyt:"Kenestähän meistä tulee ekana isä..? Haha" ja toinen kommentoinut:"Ei kyllä varmaan vielä pitkään aikaan kenestäkään!" :D mies ollut vaikeana, mutta kiltisti oli pitänyt suunsa kiinni!

Helmi, hieno asenne sukupuolen selvittämiseen :).

Pitäisköhän kuitenkin olla kertomatta kenellekään ja piilotella kaapujan alla ja valitella lihomista kun on töissä niin kiire ettei ehdi lenkille ja tulee roskaruokaa syötyä. Ihan vaan sen takia, ettei tuputettais neuvoja joka suunnasta :hungover:. Ja sama sukupuolen kanssa, vaikka sen ite tietäis niin en halua muille kertoa sen takia, ettei joka suunnasta ala tulla vaaleanpunaista tai vaaleansinistä nuttua ym :wtf:. Voi niitäkin joukossa olla, mutta mieluummin neutraalimpia sävyjä ja eri värejä...

Luin vasta nyt ton viivizin kommentin! Ite käytin säännöllisesti melatoniinia ja neuvolassa nimenomaan kehotettiin lopettamaan se kun tutkimustuloksia ei ole riittävästi. En ole sit ottanut edes 1mg tablettia vaikka välillä uni ei meinaa tulla.

Vitsit kun en oo ehtiny soittaan sinne teratologiseen. Sieltä saa varmat tiedot. Viime raskaudessa soitin kun söin tietämättäni korvasieniä ja eihän niistä sit ollu haittaa vaikka kieltolistalla ovatkin.

Eikös se melatoniini ole elimistön oma aine jota vapautuu joka ilta muutenkin..? Luulisi ettei ainakaan harvakseltaan käytettynä voi mitään aiheuttaa.. säännöllisesti ei ehkä uskaltaisi syödä. Mutta sitähän on illalla lypsetyssä maidossakin :D

On elimistön oma aine ja siksi olenkin uskaltanut sitä niin monta vuotta syödä. En usko, että raskauden osalta se voisi mitään pahaa tehdä, mutta oon oikeastaan halunnut jo jonkun aikaa lopettaa ja nyt kun neuvolassa kehottivat lopettamaan, niin olipahan hyvä syy :) Saatan kyllä nyt ylihuomenna neuvolassa kysellä vielä vähän siitä, koska tuleva matka USA:aan ja aikaero voivat vähän väsyttää ja siihen melatoniini toimii hyvin. Ilmoittele viiviz sitten mitä kertoivat jos soittelet sinne tetralogiseen!

Hei ootteko kattonu teratologisen tietopalvelun nettisivuja? En muista mitä mä tossa joku hetki googlettelin ja päädyin sinne. Siellä oli vaikka mitä tietoa raskauteen liittyen, en nyt muista oliko just nyt tähän kysymykseen vastausta, mut aika paljon uutta mulle ainakin.

Mun pitäis huomenna viedä pissanäyte labraan. En käsitä miten tää tulee onnistumaan. Kävin puol tuntii sitte vessassa ja nyt jo on aivan hillitön kusihätä. Viime yönä kävin kolmesti vessassa ja mietin, ettei tästä näytteen otosta tuu mitään. Miten tässä voi pidättää vähintään neljä tuntia ja vielä yrittää yöllä nukkuakki! Mullahan halakiaa kusirakko jo reilun kahen tunnin jälkeen!!

Mulla Helmi sama juttu. Testi 3 vkon päästä ja sama homma edessä. Käyn muutenkin kusella puolen tunnin välein. Pitää vissiin juoda vähän ja vetää merisuolaa :D

Juu määki koitin olla juomatta. Nyt on kaameen kusihädän lisäks vielä hillitön jano. Enää vähä reilu kolme tuntia...

Mä en myöskään tajua, miten saan sen 4h näytteen pidäteltyä. Etenkin kun aattelee, ettei saa pissata niin sitähän pissattaa kahta kauheemmin!

Melatoniinista sen verran, että vaikka kyseessä onkin kehon itse tuottama aine, niin onhan se kuitenkin eri asia syödä sitä synteettisenä versiona. Ja kaipa se on vielä sen verran uusi juttu, ettei sitä tutkimustietoa raskauden ajalta ole. Kuitenkin järki sanoo, että jos vaikka mitä lääkkeitä voi ottaa raskaana satunnaisesti kuitenkin, niin tuskinpa melatoniini nyt ainakaan sieltä pahimmasta päästä on!

Mulla oli kerran pissatulehdus (tai no oli niitä useampikin yhteen aikaan..) ja se oli ihan kamalaa pidätellä se jokunen tunti ja sitten lähteä viemään näytettä. Muistan, kun en meinannut enää päästä kävelemään kun oli niin kamala hätä. Meinas ihan itku tulla siinä :confused: Mä voin kuulemma antaa näytteen aina neuvolassa, niin ei tarvitse erikseen lähteä viemään sitä minnekään. Verikoe on sitten muualla.

Mä harjoittelin äsken liinailua pehmolelun kanssa. Ei se niin vaikealta tuntunutkaan. Enkä malta odottaa, että saisi ihan oikean nyytin siihen solmia :cat:

Täytyypä tsekata noi teratologisen nettisivut. Vaikka oon nyt laittanu himmausvaihteen päälle tän asian kanssa, yritän olla ajattelematta koko vauvaa ennen ultraa. Joka on muuten viikon päästä maanantaina! Joku jossain ketjussa valitti peräjoukoissa tulemisesta, mutta ei tää kärkiryhmäkään oo paras paikka kun joutuu kokemaan kaiken ensimmäisten joukossa eikä sit välttämättä saa kaikkea oleellista tietoa tms. Tänään jo 11+0 :)

Mä meinasin jo viime yönä hermostua kun piti kolmesti nousta pissalle. Yöunet kokoajan keskeytyy ja kestää aina hetken kuitenkin et saa unta ja tyynyn hyvin uudestaan. :P
Ei mitään jakoja et 4 tuntia vois olla pissaamatta! o_O

Soitin äsken varatakseni hammashygienistille aikaa ja kerroin ekasta raskaudesta, ni mulle varattiin aika infopakettiin ja hammastarkastukseen. Aika meni vaan kuukauden päähän, että kannatti mainita raskaudesta :)

Takaisin