Helmikuun höpötyksiä

Kyllä meni eilinen vkäyrä huipussaan. Kelalta koittaavat periä päälle 2000 opintotukia takasi 2013 vuodelta. Onneks on palkkakuitit tallessa ja pystyn todistaa saaneeni tulot ennen koulun alkua! Kyllä sapettaa!
 
Ttiuhti, en tykkää siis tuosta kelan hommasta! Tosiaan hyvä että sulla on mustaa valkoisella! Vaan ärsyttäväähän se on ruveta niitä kaivelemaan esille...
 
Tiuhti, täällä oli aikoinaan samana homma kelan kanssa. Alkuvuoden opiskelin ja loppuvuoden töissä, siitä johtu. Mutta ei onneks ollu homma eikä mikään, kuhan selvitti milloin tienannu mitäki ni se oli sillä selvä ☺️
 
Sintsi selviskö sulla homma nopeesti? Tein tänään uudelleen selvityspyynnön ni mietin kauanko tässä ollaa ns. löysässä hirressä! Ärsyttää tuo kela, mut joo eihän ne nää millo oon tuloni ansainnu... mut sais joku systeemi tuohon tulla. Ei tarttes paskahalvauksia ihmisille aiheuttaa.
 
Mä jouduin samaan kun alotin ammattikorkeessa, ennen sitä töissä olleena. Mutta ei se sinänsä karminu kun tiesin olevani oikeassa ja että en joudu mitään maksamaan takaisin. Siihen pitäs kyl tulla joku muutos et ne huomiois opiskelun alotus- ja lopetusvuodet, toi on niin turhaa resurssien viemistä tavallisilta ihmisiltä ja myös kelan työntekijöiltä...
 
Lilliputtis, mulla siis ihan sama tilanne kun sulla. Alkuvuosi töissä ennen AMK:n alotusta. Ja elä muuta sano, joku järkevä käytäntö tuohon pitäs tulla! Itsekin tiedän olevani oikeassa mutta kela on kela eikä siihen ole kummone luottaminen.
 
Juu, kyl mäki muistan kuin sillon pelästyin mut rauhotuin ku tajusin et ei mun mitään tartte maksaa. Riso se silti niitä palkkalaskelmia kopioida, mulla tais niistä jokunen puuttuakin, jotka löysin ja toimitin sit viel myöhemmin. Valmistumisvuodesta ei tullu samanlaista hässäkkää, vaikka palasin töihin ja valmistuin helmikuussa. :D
 
Jokunen viikko siihen tais mennä.. Melkonen paskahalvaus se oli täälläkin, ennenku tajus ettei tartte oikeesti maksaa
 
Nyt oltiin sitten ekaa kertaa viihteellä miehen kanssa. Anoppi oli vauvan kanssa meillä kotona. Ihan hyvin meni kaikin puolin, vauva nukkui hyvin ja mä en haikaillut sen perään liikoja, tiesin et on hyvässä hoidossa. Aamuyö meni unettomasti tosin, kun me nukuttiin olohuoneen sohvalla makkarin sijasta, ja vauvan ääniä kun kuulin, ei nukkumisesta tullu mitään. Sit ku terraarioon rämähti valot ysiltä ni totesin et en enää ees yritä, ja ajattelin että kohta tulee vauva vaipanvaihtoon (se teki monena päivänä sen yhden kakkansa ysin/puol kympin aikaan :D ) ja niinhän se siellä heräilikin.

En kokenut olevani kauheesti tollasen illan tarpeessa, mutta oli se ihan kivaa, kun kavereita näki. Ja maailman parasta oli aamulla toivotella tytölle huomenia ja saada se mieletön kikatus sieltä vastaan :D
 
Mulla olisi kahden viikon päästä illanviettoa ystävien kanssa, saa nähdä perunko viime hetkellä :D äiti on tulossa miehen kaveriksi, kun pitää koirakin illalla ulkoiluttaa ja muutenkin... :) musta ois ihana mennä kavereiden kanssa aikaa viettää, ois eka irtautuminen vauvasta, huih :)
 
Justiina, se on jännää :) Mäki ekan kerran olin kunnolla erossa, jos ei nyt lasketa sitä et oon käyny lääkärissä pikasesti. Erona tässä oli varmaan se, et lääkärit on enemmän pakollisia menoja, kun tollanen viihteily suht vapaaehtosta :D Mut olin ihan ylpee itestäni ku pystyin ihan rentoutuun ja puhumaan ihanasta lapsestani itkemättä :) En oo fanaattinen mutsi kuitenkaan.
 
Täällä pitäs tällä viikolla lähtä käymään vähän juhlistaan omia synttäreitä, mutta tosiaan aluksihan aattelin että viiään poika mun vanhemmille yökylään. Nyt alkanu tuntuun että saa poika kävästä vaan hoijossa sielä, illaksi kotia ja mies saa kattoo poikaa sit jos ite kävisin vaan parit paikallisessa juomassa..
Jotenki alkanu hirvittään että miten tuon pojan kans kukaan pärjää ku nukkumaanmenot on mitä on nytten, vaikkaki mun äiti on kyllä hoitanu minut ja 3 muuta mun sisarrusta että eiköhän tuo nyt pärjäis ja niksit tiiä paremmin ku ite.. pitää kyllä miettiä tätä varmaan vielä :)
 
Ite kävin viime viikonloppuna miehen kanssa juhlistamasaa yhtiä synttäreitä, joihin oltiin saatu kutsu jo aikoija sitten. En olisi välttämättä halunnut viedä pikkuista vielä hoitoon ja mietin pitkään et vienkö vain illaksi ja haen yöksi kotiin. Pikkuinen kuitenkin menee jo nykyään 8maissa yöunille ja pippalot alkoivat vasta puoli seittemän. Enkä olisi sitten nukkuvaa vauvaa voinut lähteä kotiin kuskaamaan :confused: Päätin sitten viedä neidin äidilleni yöksi, ja hän on niin helppo tapaus niin hyvin oli kaikki mennyt. Äitini sanoin: "jos tuon hymypyllyn kanssa ei pärjää niin ei sitten kenenkään" :D Jos ei olisi ollut noita synttäreitä niin en olisi vienyt noin pienenä vielä hoitoon. Eikä itseäni muutenkaan (ainakaan vielä) mitkään illaniatujaiset suuremmin innosta..
 
Meil on kans hyvät mummu ja mummo (se on tarkkaa ;D ) jotka tulee kyl hoitaan kun pyytää. Molemmat on kasvattanu kolme lasta ja anoppi toiminu myös perhepäivähoitajana. Yökylään ei vielä voida antaa, kun asuvat toinen tunnin ja toinen puolentoista tunnin matkan päässä, eikä meil oo autoo eikä ois ehkä haluakaan lähteä niin kauas kärräilemään. Luulen etten pystyis antaankaan tuota neitiä niin kauas, vaikkei se loppujen lopuks niin pitkä matka oo. Esim. mun pikkuveljen luo mun vanhemmat matkaa kumminkin aina yli kolme tuntia lapsenlapsiaan katsomaan...

Tänään on mun virallinen synttäripäivä ja tää on sujunu just niin hienosti ku voi ja parhaassa seurassa kotona :D
 
Kohta vaippakakun tekoon :D Pidän ystävälleni sunnuntaina vauvakutsut yllätyksenä.
Me varmaan ensi viikolla käydään miehen kanssa tuulettumassa. Hän pitää viimeisen isyyslomaviikkonsa niin oli puhe jos vähän pidemän kaavan mukaan käytäisiin kun tulee kauempaa ystäviä tänne. Saas nähdä mite viitsin :D
 
Onnea täältäkin :) Meilläkin on ollut suunnitelmana että maaliskuun lopulla vietäisiin pojua ekan kerran yökylään mummille. Nyt jo alkaa itseä mietityttään että raaskiikohan sitä kuitenkaan :D Muutamien tuntien hoidossa on jo ollut muutamia kertoja ja hyvin on mennyt. En epäile etteikö mummi pärjää, jotenkin vaan tuntuu ettei kuitenkaan raaskisi noin pientä kuitenkaan yöksi sinne jättää. Ja jossain välissä taas tätä odotin kun kuuta nousevaa :D on tää niin tätä :wink
 
Minullakin kauhistuttaa jo valmiiksi pienen laittaminen yökylään tai muutenkaan hoitoon kellekään :nailbiting: Toisaalta taas ois joskus ihanakin päästä iltaa viettämään miehen kanssa kaksistaan. Mitään suunnitelmia ei olla tehty, ehkä sitten kesällä :rolleyes:
 
Takaisin
Top