Helmikuun höpötyksiä

Esikoisen aikaan oli joku nettisivusto, johon sai laittaa vauvasta kuvia ja tarinoita. Sinne pääsi tunnuksilla kuka hyvänsä ja kaukana asuville kummeille ja sukulaisille olikin hyvä tapa katsella ja lukea vauvan kuulumisia. Ei vaan millään muistu se sivun nimi mieleen! Tiedättekö mitään vastaavia sivustoja?
 
Täällä alkaa kohta valokuvs rumba :D Teetätin neidin kuvia oikein 174kpl, toki onhan siellä joukossa muitakin kun on kuvia joululta ja nimiäisistä :D Ne sitten kansioon ja osa sukulaisille. Eikä tuossa ollut edes miehen kännykässä olevia kuvia. :D

Tämä nyt ei tänne kuulu mutta tietääkö kukaan muita koristeita myyviä nettisivuja kuin decora house? Neitin nimiäisten jälkeen häiden suunnittelu on lähteny tohinalla käytiin, onhan tuota aikaa vielä onneksi 1.5v. :D
 
Pakko täälläkin hurrata, kun tilattiin Saksasta vaunut (+kaukalo,telakka,adapterit) eikä niitä tullut vaikka nuo suluissa olevat muut tuotteet saatiin. Aina vaan luvattiin, että ensi viikolla saadaan, mutta koskaan ei tullut. Tänään olivat palauttaneet rahat ja siltä istumalta käytiin liikkeestä hakemassa saman merkkiset, mutta eri malliset yhdistelmävaunut. Tää mamma on nyt innoissaan, kun ei tarvitse parvekevaunuilla kulkea. Ne saa nyt olla parvekkeella eikä niitä tartte korkean kynnyksen ja koko asunnon läpi kuljettaa. Jee jee!
 
Milloin olette antaneet vauvoille puruleluja? Meillä kovasti ikeniä maiskutellaan ja käsi menee suuhun. Ehkä ikenet jo kutiaa. Vaavi ei ite mihinkään vielä tartu, voiko niitä puruleluja kuitenkin käyttää? Ainakin kun olen niitä katsellut, on myös pienille vauvoille omia mallejaan..
 
Kyllähän niitä voi vauvan suuhun laittaa vaikka ei osaa itse vielä sitä laittaa :) itse kokeilin yks päivä mut ei miellyttänyt neitiä. Hän lähinnä imeskelee nyrkkiään ja kaikkea mitä suuhunsa saa, ei niinkään hankaa ikeniä.
 
Meillä jo kovasti on äitin avustamana syöty sitä Äp tullutta mam purulelua, olisko jouluna ekan kerran testattu, viime viikolla otettiin ahkerampaan käyttöön, tosin se kelpaa just niin kauan kun on viileä. Ostin myös tommosen mam 2 vaiheen purulelun, mikä on tarkotettu takahampaillle (1 vaihe oli semmone vähä tutin mallinen etuhampaille, mutta ajattelin että pärjätään tolla yhdellä kun ylttää tosiaan aikanaan poskiin asti) niin sitä tykkää syödä myös. Ja on sen verran kevyt, että kun kunnolla oppii käsien hallinnan niin saa itsekin pidettyä kiinni helposti.
 
No tätä minäkin ajattelin! Tänään meinaan neuvolassa asiaa kysyin, ja täti sanoi, että sitten tulee ajankohtaiseksi kun itse siihen tarttuu ja suuhunsa työntää.. Ei ollut kyllä meidän oma täti vaan sijainen. Että pitääpä vaan testata kuitenkin!
 
Lähteekö muilla tukka? Multa irtoilee hiuksia ihan hirveästi, joka paikka täynnä... Liekö imetyksestä johtuvaa vai synnytykseen...
 
Mulla kans lähtee hirveesti hiuksia.. pari päivää sitten alkoi. en kyllä tiedä mitä se tarkoittaa?! Pitänee taas googlailla asiasta :-)
 
Siivosinpas neidin vaatevarastot ja ai hitto mua ärsyttää... Onhan se kiva kun tutuilta saa kampetta ja silleen, mut mua on risonu se, että me ei ehditä ees kaikkia vaatteita käyttää ku ei toi vauva sotke itteensä vielä joka päivä kauttaaltaan. Laskin, että tuolla on esim. kymmenet housut ja neljät puolipotkarit mitä ei oo käytetty vielä ollenkaan. Ja lisää vaan ängetään. On nyt yritettykin et otetaa aina käyttöön vaatteita mitä ei oo viel tytön päällä pidetty.

Sit mä oon niin turhamainen et mua ärsyttää sekin, että en ehi käyttää omalla lapsellani niitä vaatteita mitä oon ite valinnu ja sille halunnu, kun kaikki syytää kaikenlaisia vaatteita. Yks kaveri tietää et arvostan kierrätystä ja on antanu mulle jopa ikivanhoja rikkinäisiä vaatteita tästä syystä - anteeks vaan kun oon laittanu ne kyl suoraan roskiin :D Hohhoi. No, eipä lapsella oo ainakaan puutetta mistään, mutta mun arvomaailmaani ällöttää tällanen kulutus ja tavaran ja vaatteen paljous, enkä halua lapselleni tällasta kyl opettaa myöhemmin. Nyt on sentäs hyvä, ku jotain säästän suoraan itelle (jos vaikka tulis toinen...) ja loput isoveljelle syksyllä syntyvälle serkulle...
 
Asiasta ihan toiseen :) onko facebook-ryhmä kuinka aktiivinen? Ite kun oon vaan tätä käyttänyt ja useasti tullut mieleen, että pitäisikö sinne liittyä :)?
 
Mää kysyisin että onko tietoa kellään onko olemassa sellasia peilejä jonka sais takaikkunaan autossa kiinni että vois tarkkailla ajaessa välillä et miten takapenkillä pärjäillään ? :D oletan että sellaisia olis, mutta missähän myytäis? Olis kätevä ettei tarvis pysähdellä pikkukitinöiden takia kun näkis et kaikki ok (ettei esim pipo silmillä, sillon ei todellakaan ole kaikki ookoo :D ) :)
 
On semmosia peilejä olemassa! Mun muistaakseni ainakin vauvantarvikeliikkeet esim. Babystyle tai vauvaPoP myyvät, ehkä myös Biltema :)
 
Tänään isi vaihtoi vaipan aamulla ennen töihin lähtemistään ja kiikutti neidin sitten mun viereeni meidän parisänkyyn syömään. Tunnin päästä havahduin siihen että vaippa oli valskannut ja ihmettelin sitä suuresti kun yleensä Liberot on olleet erittäin pitäviä lukuunottamatta niskakakka-tapauksia. No ei siinä mitään, kaikki lakanat pyykkiin ja neidille puhdasta päälle ja siinä selvisi valskaamisen syy. Isi oli ottanut käyttöön lahjaksi saadut 4 koon housuvaipat jotka on tarkoitettu 8kg alkaen. Ei mikään ihme että valskasi kun neidillä on painoa arviolta 6,5kg. Isille oli kyllä pari valittua sanaa odottamassa töistä palattuaan.
 
Mä oon yhdessä isossa face-ryhmässä: marrasvauvat 2014 tais olla nimi, mutta minusta melko turha. Sellanen ydinporukka siellä kirjoittelee omasta elämästään. Jotain hauskoja kyselyketjuja siellä joskus on. Tykkään itse tästä foorumista enempi.
 
Mä luulin että tää sama porukka on jossain faceryhmässä. Tämäkin foorumi on kyllä sen verran aktiivinen että eihän sitä joka paikkaan edes ehtis :)
 
Takaisin
Top