Helmikuun höpötykset

Mulla aamumaha tosiaan pienempi kuin ilta. Pitää oikeasti alkaa tarkkailla syömisiä, tuo turvotus tuo niin tukalan olon.

Esimiehelle oli pakko kertoa muutama viikko sitten, kun ei voi kaikkiin paikkoihin töissä raskaana ollessa mennä ja siten rajoittaa joitakin asioita. Ei tarvii keksiä hätävalheita. Oli kyllä hauska järkyttää sitä. Esimies on varmasti kertonut toiselle päälliköksi, kun siihen malliin tuijotti mun mahaa, varmaan kysellyt neuvoja mitä mun kans tehdään, kun hällä ei kokemusta ole. Parille lähimmälle työkaverille olen kertonut, mutta suurin osa ei tiedä, mutta eiköhän se pian paljastu. Kukaan ei ole uskaltanut kysyä, luulevat mun vain lihoneen :joyful:
 
Rakenneultra meilla oli edellisviikolla :) Tyttoa veikkasi, mutta kuinkahan paljon tuohon veikkaukseen voi luottaa...? o_O Onko jollain kokemusta etta tuleekin synnytyksessa yllatys ja syntyykin poika tyton sijaan? :laughing002

Kaverille oli ultrassa tyttöveikkaus. Syntyi sitten poika. Lykkäsi sitä sitten punaisissa vaunuissa. :)
 
Mul on ihan kivikova ja pinkeä. Lisäks en saa tuntumaa vatsalihaksiin enää o_O

Sama. Ite en saa hermotettuu vatsoja enää ollenkaa, kumartelu pitää tehä iha eri tavalla, ja mahaki alkaa olla tiellä. Viikonlopun aikana tuntu taas ottavan kunnon kasvupyrähyksen.
 
Mulla ei enää aamu- ja iltamahan välillä ole juurikaan eroa, maha on aina pinkeä ja kova :) tätä ei kyllä salassa olisi saanut pidettyä enää moneen viikkoon, sen verran on masulla jo kokoa :D 20+4 nyt.

Itellä kans alkaamolla aamullaki maha pömpöllään. Mut kyl ton viel piilottais halutessaan. Mut ku en haluu :wink
 
Muistaakseni jos tyttöä luvataan niin on mahdollisuus et onkin poika, jos vehkeet jää piiloon. Poikalupaukset on kai pitävämpiä, jos kekkulit saadaan kunnolla näkyviin.
 
Vaikka mummi mulle vähän epäsuorasti sanokin, että pistä nyt toi maha piiloon, ku mulla oli tiukka äitiyspaita... Ku hänen aikanaan ei sitä näytelty.
 
Mummo kans puhu miule et miten siihen aikaan piti ommella sellasia telttamaisia mekkoja ja raskaus piti pitää piilossa. Mut mummo sano kans et nykyään on hyvä ku saa pitää normaaleja vaatteita ja moni käyttää ihonmyötäisiä vaatteita jotka korostaa vatsaa. Mut tuo on kyl outoa miten sillo ennen ajateltii raskaudestaki nii eri tavalla
 
Vauvamasuista kukkarruukkuun... Taas vinkkailen. On tullut ( ja on ollut jo tovin ) myynnissä kantohihna kaukalolle. On kuulemma suuri apu kaukalon kantamiseen. Googlaile esim. Cocobelt. :)
 
Täältä tulis varmaan vähän hölmö kysymys Kelaan liittyen. Eli siis tarkoittaako se päivä jolloin äitiysrahakausi laskurin mukaan alkaa että siitä päivästä eteenpäin alkaa äitiysloma? Mietin tässä vaan miten sijoitan kesälomani että saan siitä suoraan jäädä äitiyslomalle.. Mistään ei saa suoraa vastausta vaan käsketään katsoa tolla laskurilla eikä tyhmä ymmärrä :sorry:
:hilarious:
 
Näin mä ainakin käsitin että se päivä on eka äitiyslomapäivä ja sen mukaan laskin kesäloman alkamisen ku pidän ennen äitiyslomaa :)
 
Mä aion säästää kesäloman äitiysloman ja hoitovapaan väliin pidettäväksi kun sillon ne rahat saa pienemmällä veroprosentilla ja oon järkeilly että en kuitenkaan tuu jaksaa mun töitä ihan kesäkuun loppuun asti. Ei mee sit kesäloma ns. hukkaan jos muutenki ois jo sairaslomalla.. Ja kiva saada sit siinä äitiysvapaiden välissä kerran vähä paremmin rahaa :)
 
Mä kans pidän lomat vasta hoitovapaalla, koska sillon niitä rahoja tarvii enemmän. Ja ei kannata käyttää lomia jos joutuu loppuajasta olla saikulla muutenkin, toivottavasti ei kuitenkaan tarvii. Jopa esimieskin suositteli näin tekemään.
 
Ite miettinyt kanssa et miten olis kannattavinta lomat pitää kun loppuun asti en luultavasti pysty töitä tekemään. Nyt jo pelottaa nostella pomoa auton kyytiin kun joutuu nostaa mahan päältä ja kurotella pakun kyytiin :-(
 
Mun työsoppari loppuu just äippäloman alkuun. Luonnollisesti pidän kaikki lomat ennen sitä, ja pakkohan se onkin kun esikoinen jää kesälomalle. Saikkua kun en ole tarvinnut kun työ ei ole fyysisesti raskasta (jos istumista ei lasketa, ja siihenkin voin itse vaikuttaa).
 
Mä ehdin varmaan oleen työtön kuukauden tai kaks ennen äitiysloman alkua, kun opinnot loppuu. Mielelläni tekisin jotain duunia, mut kun ei noita opetustöitä oikein kesällä oo :D Kesälukioon hain opettaan, saa nähdä, tuleeko sieltä mitään. Ja mä oon sen verran kermaperse, etten tee mitä hyvänsä tällä kokemuksella ja koulutuksella.
 
Mulla kans loppuu työt just paria päivää ennen äippälomaa ja en vielä tiedä onko mun pakko pitää lomat pois ennen sitä vai suostuisko ne maksamaan ne mulle rahana, niin sais aika kivan summan säästöön ku mulla on 6 viikkoo lomia sisässä sitten...aateltiinkin et jos ne maksais ne rahana, niin sit varaan talveksi koko perheelle reissun jonnekin lämpimään niillä rahoilla :)
 
Takaisin
Top