Helmikuun höpötykset

Oon tuntenut liikkeet jo pari viikkoa ja potkujakin jo kädelle tunnen. Vaan en oo vielä huolissaan kuitenkaan jos ei joka päivä tunnu. Ja onneksi on kotona doppler joka auttaa jos on huoli :D rv 18+5
 
Eppula, otettiin pehmeällä. Mietin kyllä sitä, kun tuossa konkurssissa muutama kymppi ei enää ois haitannut, mutta pehmeä oli kivampi. Jotenkin sen kantaminen ei tuntunut niin kömpelöltä ku kovan.

Täytyykin käydä itekkin kaupassa testaamassa joskus lähiaikoina! :)
 
Merivesiväri, tilasitteko siis tuolla pehmeällä kantokassilla? Mäkin oon alkanut kallistua noiden Gesslein F6:sten puoleen, kun menevät pieneen tilaan ja on myös Öko-Tex-strandardin mukaiset materiaalit. Noihin on näköjään saatavilla joistain kaupoista myös kova kantokassi (tai ihan erillinen vaunukoppakin jos sellaisen haluaa), ja nyt pähkäilen oisko kova vai pehmeä kantokassi kätevämpi...

http://www.crocoliini.fi/tuotteet.html?id=105/4
Suosittelen ehdottomasti pehmeää, on monikäyttöisempi ja kevyempi. Ainakin meidän vaunujen kopan pystyy muuntamaan istuvalle lapselle sellaiseksi pussiksi jaloille. Ei ole myöskään niin kokorajoitteinen kuin kova koppa, siihen ei välttämättä kauaa pötkö mahdu, varsinkaan toppavaatteissa.
 
Emmaljungan City Crossien koppa on edelleen osittain käytössä vuotisella. Siitä vain kuoritaan aina osia pois ja taas mahtuu mukavasti. Ensin lähtivät kovikkeet alta, että sai vyöt läpi. Sitten pääpuolen päätypala ja kohta vois ottaa pois nuo jalkopäädyn kovikkeetkin ja taas sopii.
 
Me juuri allekirjoitettiin vuokrasopimus yläkerran kolmiosta. Nyt olisi sitten muuttohommia seuraavat pari viikkoa. On tosi onnellinen olo, vaikka muuttaminen aina stressaakin. Onneksi nyt vain yksi kerros ylöspäin ja uuteen asuntoon pääsee hissillä kun tähän nykyiseen ei päässyt. :)
 
Mun jalat on ilmeisesti alkaneet turvota. Kutisevat hirveästi ja sukista painuu nilkkoihin ikävä punainen rengas.
 
Millon alkaa rakenne ultria olla? Onko ketään alkukuun vauvoja niillähän olis ollu jo? Meillä torstaina. :-D en tiedä mitenpäin oon tän viikon. Mikään muu ei siis jännitä mut haluisin kovasti tietää sukupuolen niin miun tuurilla sitä ei sitten näy. :-D
 
Millon alkaa rakenne ultria olla? Onko ketään alkukuun vauvoja niillähän olis ollu jo? Meillä torstaina. :-D en tiedä mitenpäin oon tän viikon. Mikään muu ei siis jännitä mut haluisin kovasti tietää sukupuolen niin miun tuurilla sitä ei sitten näy. :-D

Tuolla Neuvola&ultrakäynnit otsikon alla on rakenneultristakin enemmän.
 
Onko teidän maha millanen. Onko se kova vai pehmeä? Mulla tuntuu että hyllyy vaan. Välillä oli ihan kova vauva vatsa mutta nyt pelottaa että jos ja kun ollu tää kamala yskä ettei olis paljoo lapsivettä tms. Huomenna on käynti neuvolassa ni saan ainaki sydän äänet kuunnella. Pitää samalla kysyä tuosta löllöydestä.
 
Kun supistaa niin kova, muutoin aika pehmeä vielä. Mulla kyllä tota extraa oli jo entuudestaan :-D
 
mulla on nyt pari päivää ollu melko pinkee ja etenki ku supistaa ni menee ihan kovaks..

Mua on nyt viimesen viikon ajan ruvennu ahdistaa jostain syystä ihan törkeenä enkä oikeen ees tiiä mikä ahistaa.. Etenki töissä hirvee ahistus päällä ja tekis mieli vaan mennä kotiin peiton alle piiloon o_O
 
Kantokopista: Mina olen EHDOTTOMASTI kovan kopan kannalla. Ekalla lapsella oli pehmea, ja tuntui ettei se ole ollenkaan luotettava vaan kantaessa sai pelata etta vauva tipahtaa kopasta, ja samoin lattialla makaamassa tuntui etta vauva saattoi kaantya niin etta suu oli ihan vasten pehmeaa reunaa haitaten hengitysta, ja reuna saattoi "pettaa" vauvan painon alla kun vauva kaantyi. Hankala selittaa... mutta siis en tykannyt yhtaan. Kovaa koppaa oli turvallisempaa kantaa ja muutenkin oli parempi. Toki hieman painavampi, mutta ei paljoa kylla. Monet silti tykkaa pehmeastakin kopasta, joten ehka siinakin sitten on puolensa, ainakin koko on pienempi!

Minulla vatsa suurimmaksi osaksi pehmea. Silloin kuin supistaa niin toki pinkea ja joskus tuntuu etta vauva on jossain asennossa siten etta vatsassa on kovempi kohta. Vatsalihakset saan tuntumaan kun jannitan niita.

Rakenneultra meilla oli edellisviikolla :) Tyttoa veikkasi, mutta kuinkahan paljon tuohon veikkaukseen voi luottaa...? o_O Onko jollain kokemusta etta tuleekin synnytyksessa yllatys ja syntyykin poika tyton sijaan? :laughing002
 
Rakenneultra meilla oli edellisviikolla :) Tyttoa veikkasi, mutta kuinkahan paljon tuohon veikkaukseen voi luottaa...? o_O Onko jollain kokemusta etta tuleekin synnytyksessa yllatys ja syntyykin poika tyton sijaan? :laughing002

Mun kummipojan piti ultran mukaan olla tyttö ja poikahan sieltä sitten tuli :D
 
Meilläkin oli ultra pari viikkoa sitten ja tyttöä ennusti. Mutta ei ollut mikään 100%lupaus.

Mun maha on pehmeä :P ei supistele oikeastaan ollenkaan.
Viimeksi kun odotin poikaa niin maha oli pinkeä pallo ja supisteli tosi paljon.
Muistikuvani mukaan myös esikois tyttöä odottaessa maha oli Tälläinen rennompi ja leveämpi. Eli mun kohdalla pätee tää tyttö/poika maha juttu :)
 
Mulla on maha kovan ja pehmeän väliltä :D Välillä vauva jossain ihme asennossa ja siitä kohtaa maha kovana. Mua turvottaa edelleen kovasti ja tuntuu, että maha välillä sen takia pahan tuntonen. Vieläkö muilla turvotusta? Pitää varmaan tarkemmin miettiä mitä syön ettei niin turvottaa ja ole niin tukala olo.

Kovakantokoppa on ollut aiemmin ja tykkäsin ehdottomasti, mutta en tiedä mitä nyt hankitaan. Minusta on tullut kamala kyylääjä, tuijotan lapsiperheiden rattaita ja jos näyttää hyvältä niin yritän etsiä mitä merkkiä ne on :joyful:
 
Auris, mä teen ihan samaa :'D mul on turvotusta iltasin, etenkin jos oon syöny ison annoksen. Ilta- ja aamumasu eroo aika tavalla toisistaan :)
 
Samoi taalla aamumaha on paljon kompaktimpi kuin iltamasu joka on jo kylla aikamoisen iso!
Minun pitaisi viela piilotella toissa pari viikkoa, ja jokin kaapupaita tallakin hetkella paalla...

Oletteko kaikki muut jo kertoneet esimiehellenne?

Ja onko teilla muillakin jo harvinaisen valtava vatsa? :happy:
 
Mulla ei enää aamu- ja iltamahan välillä ole juurikaan eroa, maha on aina pinkeä ja kova :) tätä ei kyllä salassa olisi saanut pidettyä enää moneen viikkoon, sen verran on masulla jo kokoa :D 20+4 nyt.
 
Takaisin
Top