Helmikuun höpötykset

Ihanaa kun on helmikuu! Aurinko paistaa ja on niin keväisen oloista!
Olen tosin tänään taas tosi väsynyt. Olisiko hemppa jo laskenut liikaa..?
Aamupäivällä otin yhdet päikkärit ja nyt voisi nukkua jo toiset jos lapset vaan leikkivät kivasti ja rauhassa hetken.
 
Täällä oli tänää nii ihanan aurinkoista ja pari pakkasastetta et ihan ku ois jo kevät. Hiton liukasta vaan. Muistakaa hankkii vahintään irtonastat kenkiin,itelläni on icebugit ja suosittelen, niillä kestää pystyssä vaikka peilijäällä! Liikkukaa varovaisesti! :)
 
Mul on kans icebugit. Kun ostin ne, innostuin niin paljon että tein 5km juoksulenkin peilijäällä hirveellä pakkasella. Sit yskin lopun iltaa keuhkojani pihalle ja imin astmalääkettä :'D
 
Mulla on niin LIHAVA OLO!
Oon lähtöjäni normaalipainoinen ja oon ennen liikkunut tosi paljon.
Nyt jo kesällä liikkuminen jäi vähemmälle ja kävin vaan lenkillä ja pari kertaa viikossa salilla.
Syksyllä enää lenkillä ja nyt lenkillä satunnaisesti, osa syy se, että meillä ei olekatuvaloja ja pimeessä on inhottavaa varsinkin kun 5,5vee esikoinen ei oo innokas pyöräilemään pimeässä 9h hoitopäivän jälkeen.

Oon siis vielä edellissyksynä ja viime talvena käynyt CrossFitissa 4kertaa viiikossa.
Ja CrossFitin jälkeen keväällä oli Jutan Superdietissä ja kävin 4kertaa salilla ja 4kertaa lenkillä ja laihduinkin 7kg.

Nyt on löysä ja läski olo enkä saa aikaan liikuttua yhtään, tai no ehkä 2kertaa viikossa käyn lenkillä.
Tulenko ikinä samoihin mittoihin takaisin?! APUAA!!!
En sentään herkuttele vaan pyrin syömään normiruokaa ja normi ruokailuvälein.

Itsestä tää kaikki on kiinni, tiedän, mutta kun..
 
Mari mulla on ihan sama fiilis. Mitään en jaksaisi tehdä enkä ole uskaltanut vaa-allakaan käydä.

Tänään pitäisi jaksaa vääntää kouluhommia mutta missä mun motivaatio on. Kadonnut johonkin. Huoh.
 
Mari mulla on ihan sama fiilis. Mitään en jaksaisi tehdä enkä ole uskaltanut vaa-allakaan käydä.

Tänään pitäisi jaksaa vääntää kouluhommia mutta missä mun motivaatio on. Kadonnut johonkin. Huoh.

"Ihanaa" kuulla, että jollakin samanlainen olo!
Mun on kans motivaatio kadonnut johonkin kauas..
Täällä töissäkin saa oikein pinnistellä, että saa edes jotakin aikaan.
Tsemppiä sulle kouluhommien kanssa!!
 
Mulla on kans aika paksu olo, mutta tää on väliaikaista! Kaksi kertaa olen kokenut tämän saman ja oikeastaan päässyt aina parempaan kuntoon synnytyksen ja vauva-ajan jälkeen. Huoli pois :)
 
Huh, täällä painitaan tismalleen samojen ongelmien kanssa. Koulumotivaatio on kadonnut kokonaan. :/ En ole vieläkään päässyt oikein takaisin opiskelujen pariin joululoman jälkeen :D Ehkä se pikkuhiljaa tästä, onneksi edes lähestyvä kevät vähän nostaa energiatasoja. MIten muuten muut opiskelijat, aiotteko miten pian palata kesän jälkeen takaisin opintojen pariin? Omana, ehkä melko utopistisena, tavoitteena on palata heti syyskuussa edes jossain määrin. Omat opintoni ovat kylläkin tosi joustavia ja vain vähän läsnäoloa vaativia. No, ehkä turha stressata sitä vielä, sen näkee sitten miten kaikki asiat silloin ovat.

Mulla on kanssa tosi paksu olo.! Vatsa alkaa kasvaa, mutta se ei näytä vauvamasulta vielä, ainakaan omaan silmään. Täällä siis rv tänään tasan 15+0 Näytän vain tasapaksulta pötköltä! :D Viimeviikon neuvolassa paino oli noussut onneksi vain 100g alkupainoon. No ehkä sekin tästä..
 
Mulla on kans aika paksu olo, mutta tää on väliaikaista! Kaksi kertaa olen kokenut tämän saman ja oikeastaan päässyt aina parempaan kuntoon synnytyksen ja vauva-ajan jälkeen. Huoli pois :)

KIITOS!!!
Toivottavasti munkin paksuolo on vain väliaikaista! Onneksi sit loppukesästä ja syksyllä on ihan hyvää vaunuilla niin saa painon putoamaan ja ehkä alkaa taas näyttää itseltään :)


Huh, täällä painitaan tismalleen samojen ongelmien kanssa. Koulumotivaatio on kadonnut kokonaan. :/ En ole vieläkään päässyt oikein takaisin opiskelujen pariin joululoman jälkeen :D Ehkä se pikkuhiljaa tästä, onneksi edes lähestyvä kevät vähän nostaa energiatasoja. MIten muuten muut opiskelijat, aiotteko miten pian palata kesän jälkeen takaisin opintojen pariin? Omana, ehkä melko utopistisena, tavoitteena on palata heti syyskuussa edes jossain määrin. Omat opintoni ovat kylläkin tosi joustavia ja vain vähän läsnäoloa vaativia. No, ehkä turha stressata sitä vielä, sen näkee sitten miten kaikki asiat silloin ovat.

Mulla on kanssa tosi paksu olo.! Vatsa alkaa kasvaa, mutta se ei näytä vauvamasulta vielä, ainakaan omaan silmään. Täällä siis rv tänään tasan 15+0 Näytän vain tasapaksulta pötköltä! :D Viimeviikon neuvolassa paino oli noussut onneksi vain 100g alkupainoon. No ehkä sekin tästä..

Mulla nyt 18+3 ja näytän mielestä kans vaan paksulta enkä raskaana olevalta!!
Oliskin jo sellainen ihana vauvakumpu vain..
Esikoisesta en tullut edes kauhean suureksi lopussakaan vaikka oli 2viikkoa lasketunajan yli.
Kuva esikoisen odotuksen viimemetreistä :)
 

Liitteet

  • 10156035_10152362673204932_2125632814997552270_n.jpg
    10156035_10152362673204932_2125632814997552270_n.jpg
    54.7 KB · Katsottu: 59
Mä oon järkytyksekseni katsellut peiliä. Maha vaan turpoaa ja turpoaa. Esikoisesta näillä viikoilla ei paljon vielä näkynyt ja sai ne peiteltyä löysillä vatteilla. Nyt siis 18+0 ja ei toivettakaan saada tuota kumpua piiloon eikä jää arvailujen varaan mistä on kyse. Siis vaikka mulla on jokin verran ylipainoa niin kyllä tuo maha näyttää niin vauvamahalta...mutta viikkoja voisi luulla olevan enemmän.

Jouduin etsiin kaapit läpi löytyisikö jotain ulkoiluhousuja jotka mahtuu päälle. Esikoisen kanssa ulkoillessa tarvii lämmintä päälle. Onneksi olin säästänyt yhdet toppahousut ajalta kun painoin 20 kg enemmän. Massu mahtuu nyt myös housujen sisään eikä purista.
 
Mulla on kanssa tosi paksu olo.! Vatsa alkaa kasvaa, mutta se ei näytä vauvamasulta vielä, ainakaan omaan silmään. Täällä siis rv tänään tasan 15+0 Näytän vain tasapaksulta pötköltä! :D Viimeviikon neuvolassa paino oli noussut onneksi vain 100g alkupainoon. No ehkä sekin tästä..
Mulla on niin sama ongelma! Olo on inhottavan turvonnut ja ulospäin näyttää vaan siltä kuin olisin ottanut muutaman ekstrakilon vyötärön seudulle! Kaipa se tuosta vielä muotoutuu vauvamasuksi. Viikkoja nyt 14+3. Liikuntakaan ei oikein maistu kun hengästyttää niin älyttömän helposti. Ei tarvitse kun vähän kävellä ylämäkeen ja puuskutus alkaa. En ymmärrä mistä tää tulee, ennen raskautta olin ihan hyvässä kunnossa ja juoksulenkit kuuluivat viikottaiseen kuntoiluun. Ihana lukea täältä että muillakin on samansuuntaisia ongelmia, tuntee itsensä vähemmän huonoksi ja laiskaksi :).
 
Mulla kans ihan hirvee paksu olo.. Näytän siltä ku oisin lihonnu 20kiloo paitsi aamusin ku masu näyttää raskausmahalta. Paino itessään laskenu 4kiloo mut maha vaan turvoksissa ja iso.. :sad001
 
Täällä kans yks joka tuntee itsensä yhdeksi pieneksi pulleroksi! :D On jotenkin tosi turvonnut olo ja tuntuu että oon vaan paisunut vaikka painoa ei olekaan tullut yhtään raskauden aikana. Viikkoja nyt tasan 18+0, tänään neuvolassa punnattiin ja 1,6kg oli pudonnut paino viime lääkärikäynnin jälkeen. Mä en meinanut uskoa kun olin ihan varma että on tullut vaan painoa lisää. Pitäis nyt vielä säätää noi ruokailut enemmän säännöllisiksi ja lisätä liikuntaa. Työmatkat kuljen kävellen ja koiran kanssa ulkoilen sen verran mitä jaksan, enimmäkseen mies on nyt talven aikana käynyt koiran kanssa ulkona kun mua huimaa ihan kamalasti ja selkä on kipeä niin en mielelläni lähde yksinäni tuonne käpyttelemään.

Vatsa alkaa kans näkyä aika hyvin ja muutamia pieniä arpiakin on jo tullut. Mites teillä muilla? Onko tullut arpia ja venymiä? Ootteko rasvaillu ahkerasti? Mä oon käyttänyt kookosöljyä, body shopin vartalovoita, dovea ja sellaista lahjaksi saatua ihanaa vartaloöljyä. Vatsaa on kyllä kiva rasvailla iltaisin suihkun jälkeen, yleensä mies haluaa tehdä sen ja juttelee pikkuiselle samalla. Aika suloista! :)
 
Täällä yks, jonka piti mennä koulusta salille, mut joka tuli sen sijaan kotiin mussuttaan metrilakuja :D Syöminen on levinnyt käsiin raskauden aikana. Vaikka määrät on pieniä, niin sokeria tulee silti liikaa - verrattuna siihen pyöreeseen nollaan, joka oli ennen raskautta. Harmittaa, mut ruokahalu on niin huono, että ilman sokeria laihdun eikä sais :sad001

Mulla hävisi kans hetkellisesti motivaatio, mutta nyt se on tullut takaisin. Jaksaa taas tota väitöskirjaakin räplätä :)
 
Mulla siis tulee salikertoja viis viikkoon ja oon pitänyt siitä kiinni. Tarkottaa siis sitä, että kun en käyny tänään enkä eilen, loppuviikon meen :) lisäks poljen noin 10km/pv.
 
Mullakin tulee liikuntakertoja viis viikkoon, jokaiselle arkipäivälle on jumppa tai sali ja sit vkl huilin. Oon jotenkin koittanut siitä nyt pitään kiinni niin kauan kun vain jaksaa. Pelottaa jo kauhulla se aika kun ei enää pääse. Oon huomannut että mitä enemmän harrastaa liikuntaa, niin sitä enemmän jaksaa myös panostaa syömisiin, tai ainakin niin oli ennen. Tosin nyt on tullut lähes joka päivä syötyä jotain herkkua ja välillä tulee päähän ajatuksia, että sama se mitä syö kun paisuu kuitenkin. :D
 
Hei liikkujat :anyone miten se nyt menee noiden suorien vatsalihasten kanssa? Neuvolassa sanoi pari viikkoa sitten, että tee vaan oman kehon painolla ja oman tuntemuksen mukaan. Muualla sanotaan, että rv 16 jälkeen ei ehkä ainakaan kannattais. Jossain sanotaan, että viimesellä kolmanneksella vasta lopetettava. Oon just lähdössä jumppaan, teenkö niitä vai en!? Olo ja vointi on mitä parhaimmat. :) miulla menossa nyt 15+5.
 
Takaisin
Top