Heinävauvojen 2010 tavarahankintoja

hk: mummovaunut on hyvä juttu. Meilläkin on sellaiset tarvittaessa jo mummolassa. Turha omia koko ajan raahata mukana.. :)

Virpik16: Pyörii nuo Emma Bestarit kuulemma siinä 250-350 € riippuen ihan siitä mistä ostaa... tässä linkki josta näkee vähän muitakin tietoja http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=42&toimittajaid=21 :)

Mä tein tänään kirpparilöytöjä! On jo pitemmän aikaa ollut suunitelmissa, et pitäs vähän kierrellä ja kaarrella kaupungin kirpputoreja. Ikinä ei vain ole saanut aikaiseksi (laiskuutta...) Tänään oli niin mahtava keväinen ilma ja auringonpaiste, että raahasin varastosta pyörän ulos ja aja hurautin tohon Vallillan Valtterille (http://www.kirpputori.com/valtteri). Ja heti kävi flaksi!

Tällanen Baby Björn Original -rintareppu vain 15 euroa (ovh. vissiin n. 90 e)! Ja just hyvän värinen ja ihan uutta vastaavassa kunnossa. Toiselta myyjältä vielä nappasin 3 kpl vaaleita pieniä bodyja yhteishintaan 1 euro [:D]

HURAA, sänky vauvalle valmis! Täytyy katella jos rohkenisin joku päivä laittaa kuvan siitä.

Tuli mieleen kun nyt oon noihin pinniksiin perehtynyt ja opparin aiheeksikin tuli vauvan uni ja turvallisuus niin pari juttua mitkä oli itselleni ihan uusia. Eli jotka saavat käytössä olleita sänkyjä tai löytävät kirpputoreilta tms. niin tarkistaisivat ettei pinnojen väli ole yli 7cm. En tiedä haittaako isompikaan väli kun nykyään oikeastaan aina käytetään niitä pinnasuojuksia, mutta se on kuitenkin voimassa oleva standardi. Ettei vauvan pää juutu sinne väleihin.

Toinen juttu, sänky pitäis olla käsitelty myrkyttömällä maalilla tai muulla.

Ja kolmas, kun saa käytetyn sängyn niin tarkistakaa kaikki liikkuvat osat ja liitokset ja muut rakenteet, ne muuteltavat ja liikkuvat osat kuluu äkkiä. Kyllä ne kulumat ja vauriot silmämääräsesti huomaa. Se kannattaa myös katsella ettei ole tikkuja eikä teräviä kulmia.

Ja patjasta vielä, ei pitäisi käyttää vaahtomuovipatjaa joka on ollut lapsen sisaruksilla tai muilla sukulaisilla. Tämä siksi, että patja kerää kunnon bakteerikannan sisuksiinsa ja sen osallisuutta jopa kätkytkuolemiin on epäilty. JA patjan ja sängyn rungon väliin ei saisi jäädä rakoa. Jos sormet mahtuu väliin, patja on liian pieni.

Älkää nyt haukkuko pätemisestä, itse vaan en välttämättä olisi tullut ajatelleeksi näitä juttuja ja siksi jaan.[:)] Ja meni vähän offariksikin.[8|]

Kiitos vaan Muiia näistä vinkeistä, parempi liikaa tietoa kuin liian vähän... [:)]
Me saadaan sukulaisilta ihana vanha rottinkinen kehto/koppa ensisängyksi, ja siinä on nimenomaan vanha vaahtomuovipatja. Itse kyllä olisin sen huolinutkin koska on hyvässä kunnossa eikä ole saanut varastosta hajuja mukaan. Mutta kyllä se varmaan aikamoinen bakteeripesä on, että parempi ostaa tilalle uusi...

Anskuliini, mekin oltiin ottamassa miehen (paljon nuoremmilla) pikkuveljillä ollutta patjaa ennen kuin lueskelin noita sivuja. No ne vaahtomuovipatjat ei onneksi paljoa maksa ja saa vaikka leikkautettua ihan omilla mitoilla tarvittaessa.

Mäkin tein kirpparilöytöjä. Löysin kasan ihania bodeja kympillä ja Brion pinnasängyn johon sai lisäksi käyttämättömän patjan ja ihanat nalle reunapehmusteet, sänky maksoi 50e mutta saatiin siitä alennusta koska muutama ruuvi puuttui(mies sanoi että kotoa löytyy varmasti sopivat) joten hintaa ei paljon jäänyt[:)]

nyt mäki sit vihdoin ja viimein alotan tän tavaroiden ostelun..
kirppari löytöjä myös täällä! vielä isoja mut sitäki ihanampia 62cm vaatteita löysin.. muutama koko asu ja sit bodeja yms, villapaita jne kympillä! sieltä saa kyllä ihan älyttömän halvalla jos vaan jaksaa katella! [:)]

eilen kävin ostamassa turvakaukalon. tarjouksessa oli alta 200€ sen telakan kanssa - mun mielestä aika tosi halpa kun joitain merkkejä kattonu niin hinnat huitelee siellä 300-400€.. [:o]

et näin, jos sitte kuun lopussa kävis ostamassa ne vaunut.. [:)]

Meillä alkaa olla suurin osa tavaroista kasassa nyt. Viikonlopun aikaan, kun käytiin juhliin synttäreitä Oulun seudulla käytiin hakemaan vaunut ja turvakaukalo ja muutenkin pistin kyllä vähän rahaa haisemaan..[:)] Vaatteita, kankaita, "pikkusälää" pulloja, tutti jne ja hoitoalusta. Vaatteita olen ostellut aiemmin jo kirppikseltä ja muutaman neulonutkin. Kangasvarastot pemmasin läpi just ennen tuota reissua, ettei osta "turhaan" jotain mitä ois jo ollu kotona.

Oikeastaan isompia ostoksia mitä puuttuu vielä on lipasto/hoitopöytä ja pinnasänky. Ei ole vielä tullut vastaan semmosta lipastoa joka mahtuisi tuohon suunniteltuun paikkaan ja olisi muutenkin sopiva. Tarkotus ois ostaa semmonen mitä vois myöhemmin ja ehkä nytkin jo(kunhan olis tarpeeksi laatikoita) käyttää muutenkin säilytykseen. Pinnasänkyä olen jo katsellut, mutta yllättävänkin vähän on vaihtoehtoja. Vai olenkohan mie vain ranttuna ollu?! [8D]

Mä olen kans jotain vaatteita jo hankkinut ja muutaman tuttipullon ja sideharsoja yms. :) Pinnasänky saadaan veljeltä ja siihen kävin tänään ostamassa patjan. Vaunutkin ostetaan veljeltä, on vielä hyvässä kunnossa, vaan renkaat joutuu uusimaan.
En tiedä onko noista turvakaukaloista ollu täällä jossain puhetta, mutta kyselisin vähän mielipiteitä ja kokemuksia. En haluaisi ostaa sitä halvinta, mutta toisaalta ei tekis mieli montaa sataa maksaa. Mutta turvallisuudesta en haluais tässä asiassa kyllä tinkiä, joten hiukan on sormi suussa, minkä valitsisi.

bambi, meillä tuo on grago merkkinen, on ollut monella tutulla ja on kuulemma hyvä. ja tuo siis sen telakan kanssa 169€ oulussa.

Meiltä puuttuu enää oikeastaan amme ja sitten pinnasänky. Oli jo postista tuotu, mutta olikin väärän värinen ja mallinen niin jouduttiin laittamaan takas. Nyt sitten parisen viikkoa pitäis odottaa, että saadaan oikea tilalle. Ja vaateostoksia on aikas mukavasti, mutta odotellaan vielä sitä äitiyspakkausta ja mitä vielä muilta tullaan saamaan ennen kuin ostetaan lisää jos tarvitsee. Hyvällä mallilla täällä siis. [:)]

mä rupesin eilettäin hiomaan tuota vanhaa pinnasänkyä mikä meil on ollut tuolla varastossa jemmassa pari vuotta.. [;)]
kivanhan siitä saa kun maalaa jollain kivalla maalilla..
näkyy se oman käden jälki niinkuin koko makuuhuoneessa, kun mieheni kanssa se yhdessä remontoitiin vast'ikää.. [:)]
voi sit joskus pojalle kertoo kuinka se äiti ison masun kanssa ähersi tuolla pihalla sängyn kimpussa.. [;)]

Meillä alkaa olla jo monia hankintoja tehtynä, mutta vaunut puuttuu vielä. Ja jotain pienempiä, niin kuin amme, sitteri, imetystyyny yms. puuttuu kans. Joo ja yksi TOSI iso hankinta, nimittäin auto. [;)] Meillä on pieni kaksiovinen Fiat ja kun kävimme tässä ostamassa turvakaukalon (joku muukin oululainen taisi mainita ostaneensa Johannasta tuon Gracon telakallisen kaukalon), niin totesimme, että sen saaminen takapenkille on ihan mahdottomuus. Eli jos autoa ei vaihdeta on turvakaukalo laitettava etupenkille.

Turvakaukalon lisäksi pinnasänky on ostettu uutena. Kaikki muu on oikeastaan joko saatu, lainattu tai ostettu käytettynä. Ihan ideologisista syistä kannatan kovasti kaikkea uusiokäyttöä ja kierrätystä ja itse tekemistä. Kuulostaa ihan mahtavalta tuo sinunkin projekti Tiger! Ja tosiaan se oma persoonallinen kädenjälkikin on kiva saada näkyviin. Ei oo sitten toisilla ihan samanlaisia ainakaan.

Tällaisia juttuja olen väsäillyt itse. Ja parhaillaan on menossa vanhojen teepaitojen ja froteepyyhkeiden muuntaminen kestovaippojen sisäosiksi ja lisäimuiksi. Voi kun jo pian saisi näihin sisälle sen oman poikasen... <3

Muoks: [:o] Oho, tuli väärä kuva... korjaan. Tämähän sen piti olla.

Ihanaa, meillä alkaa olemaan tärkeimmät hankinnat kohta kasassa [:)]
Yhdistelmävaunut ja turvakaukalo on ostettu uutena (illat kuluukin meillä niin että mies tutkiskelee ja ihailee turvakaukalon kimpussa ja minä testailen vaunuja ympäri kämppää [:)]) Ei vaan malttais odottaa että saa sen tärkeimmän hepun sinne kyytiin!!

Vauvan ensisänky ja amme saadaan sukulaisilta. Kunhan vaan saataisiin ne haettua vielä jossain vaiheessa kotiin.

Vaatteita on tullut hamstrattua vähän sieltä sun täältä. Melko paljon oon tehnyt kirpparilöytöjä. Yllätyin itsekin miten hyväkuntoisia ja halpoja vaatteita sieltä löytää kun jaksaa vaan etsiä. Muutama vaate on ihan pienintä kokoa (50-56), mutta suurinosa vähän isompaa, varmaan 62-70. Moni neuvoi ainakin mua ostamaan vähän isompia, ettei jää heti pieneksi.

Lisäksi on jo hankittu hoitopöytä, sitteri, lelukaari sitteriin/vaunuihin, tuttipullo, tutteja, harsoja, hiusharja/+kampa, hoitoalusta, itkuhälytin, liivinsuojia, puhdistuspyyhkeitä......

Lastenhuone on vielä yks sekamelska, eli seuraavaksi pitäisi kait alkaa sitä sisustella ja tavaroita kasailemaan [:D][:D]

Siskoltani saimme taas lisää vaatteita. Nyt meillä on koon 50-58 vaatteita muovipussillinen sekä kokoja 60 että 62 omat pussillisensa. Ja lisää on tiedossa, kun kasvavalle vauvalle tarvetta on ja Bébén serkkutyttö kasvaa ulos omistaan! Voi kun ovat suloisia. Joku sanoikin, että olisi kiva saada se oma pieni ihmispentu joka pukea vauvanvaatteisiin. Samat ajatukset!

Eilen käytiin ihmettelemässä varastossa lojuneita vaunuja, jotka mies on vuosia sitten jostain sinne raahannut. Totesimme niiden olevan näppärät yhdistelmävaunut, joissa mm. heittoaisa ja sekä kova että pehmeä kantokoppa (voi sitten vaihdella tarpeen mukaan). Kasaan ei vielä vaunuja osattu laittaa, eikä käyty niiden kanssa kävelyllä - miehestä tuntui typerältä lähteä tyhjien vaunujen kanssa koeajelulle - mutta tosi hyvältä näyttää. Kankaiset osat pitää vain pestä pölystä ja kuomun toinen kiinnitysosa hitsata - helppo juttu, sanoi mies. Nyt meillä on siis yhdistelmävaunutkin [:)]

Tärkeistä isommista tarvikkeista puuttuu enää pinnasängyn patja, sitteri ja amme. Sitten tietenkin sellaista pientä sälää, esim. harsovaippoja, hiusharja, kuumemittari ym. Vielä en tiedä, miten hoitopöydän kanssa menetellään. Perinteinen hoitopöytä ei meille kyllä mahdu, toisaalta joku tukeva alusta olis hyvä olla. Kankainen, pehmustettu ja reunallinen hoitoalusta meillä on (siskolta sekin) ja sitä voi hyvin käyttää sängyn päällä päivisin, mutta öisin olis ehkä kätevämpää vaihtaa vaipat jossain muualla kuin nukkuvan puolison nenän alla... [:D] Toinen järkevä paikka vois tietty olla pesukoneen päällä kylppärissä, mutta entäpä jos kone sattuu just silloin linkoamaan? Voi vauvaraukkaa, minkä kyydin sais tärisevän koneen päällä [8|]

Mies lähtee reissuun tasan viikon päästä. Tavallaan tulee ikävä häntä ja pelkään tylsyyttä tyhjässä kodissa, mutta tiedän kyllä jo, mitä teen: ison siivouksen ja pesänrakennuksen! Heivaan kaiken turhan roinan pihalle, raivaan tilaa uudelle perheenjäsenelle ja käyn ostamassa puuttuvia tarvikkeita, esim. patjan ja ammeen. Miehelle en kyllä puhua pukahda suunnitelmistani, hän kun alkaa heti pelätä, että heitän pois hänen rojujaan ja törsään rahoja vauvantarvikkeisiin. Ja syystä pelkääkin [;)]

Runsaat kaksi viikkoa aikaa tehdä tuvasta vauvalle kelpaava. Sitten minä reissaan miehen perässä hänen kotimaahansa jos Luoja suo, ja tulemme yhdessä Suomeen 10.6. Osaisinpa olla hiljaa tempustani. Mikä yllätys hänelle olisikaan tulla kotiin, jossa olisi kerrankin tavarat järjestyksessä ja vauvalle oma nurkka valmiina! Vaan pahoin pelkään, etten pysty pitämään asiaa yllätyksenä, kun olen tällainen lörppö...

Hymy korvissa luin ihania intoa pursuavia kirjoituksia! [:)]

ALKUPERÄINEN: Anskuliini
(illat kuluukin meillä niin että mies tutkiskelee ja ihailee turvakaukalon kimpussa ja minä testailen vaunuja ympäri kämppää [:)]) Ei vaan malttais odottaa että saa sen tärkeimmän hepun sinne kyytiin!!

Vauvan ensisänky ja amme saadaan sukulaisilta. Kunhan vaan saataisiin ne haettua vielä jossain vaiheessa kotiin.

[:D] [:D] [:D] Näin ihan silmissäni miten innokas mies asentelee ja koekiinnittelee turvakaukaloa keittiön tuoliin, sohvaan, nojatuoliin jne! [:D] Ja tuleva äiti... Mennä touhottaa tyhjien vaunujen kanssa ympäri kämppää, hyssyttää näkymnättömälle vauvalle ja korjailee vauvan näkymätöntä peittoa parempaan asentoon [:D] [:D]
Seuraavaksi ovatkin varmaan vuorossa vauvan ensisängyn koepetaus ja lakanoitten vaihto päivittäin, vaikkei vauvaa näy eikä kuulu vielä pariin kuukauteen [;)] sekä vauvanammeen koetäyttö ja koetyhjennys? [;)] [:D]
Jaa että mistäkö arvaan? No niin vois olla mahollista samanlaiset touhut meilläkin, niin siitä vaan arvelin... [:)]

ALKUPERÄINEN: Yppy
Mies lähtee reissuun tasan viikon päästä. Tavallaan tulee ikävä häntä ja pelkään tylsyyttä tyhjässä kodissa, mutta tiedän kyllä jo, mitä teen: ison siivouksen ja pesänrakennuksen! Heivaan kaiken turhan roinan pihalle, raivaan tilaa uudelle perheenjäsenelle ja käyn ostamassa puuttuvia tarvikkeita, esim. patjan ja ammeen. Miehelle en kyllä puhua pukahda suunnitelmistani, hän kun alkaa heti pelätä, että heitän pois hänen rojujaan ja törsään rahoja vauvantarvikkeisiin. Ja syystä pelkääkin [;)]

Ja Ypyn näen mielessäni sellasena piirrettynä siniruskeana pikkulintuna joka essu päällä lakaisee ja luuttuaa innoissaan puussa olevaa pesäkoloaan, iloisesti sirkuttaen! [:D] Sieltä lentää pesäkolosta maahan ulos tömähtäen miehen haalimat "aarteet", työkalut, kaikkikaikkikaikki! [:D] Hyvä Yppy! Juuri noin! [:D] Meillä sama meininki, ja salaa teen minäkin tätä raivaustyötä [;)] Nyt alkaa jo helpottaa ja on ihana kun tiedän mistä löytyy mitäkin ja ei ole turhaa krääsää vaikeuttamassa siivoamista. Kaappejakin sain lisää, joten mahtuu vaatteemmekin paremmin (eikä mene hukkaan silitykseni, kun ensin silitän vaatteet ja sitten tungen ne liian täysinäiseen vaatekaappiin jossa luonnollisesti rypistyvät... [&:] ) Teen nyt mitä voin jotta ois koti hyvässä peruskunnossa sitten kun vauva tulee, ja että olisi sitten meille helpompaa kodin siistinäpito, jotta kaikki mahollinen aika voitais vain keskittyä vauvan ihailuun ja hoitoon [:)]

Huomenta [:)] Viikonloppu ja siinä samassa vappukin vietettiin anoppilassa oikein mukavissa tunnelmissa, joskin muutaman kerran sai hampaat kiristää yhteen kun tuleva mummu "hiukan" innostu hössöttämään.... Hyvä että sain yksin vessassa käydä... ME SAATIIN VAUNUT! [:D] Olen joka aamu käynyt katsomassa että ne ovat vieläkin tallessa ja yhtä ihanat kuin eilenkin. Nyt on vaunut, turvakaukalo+telakka, hoitopöytä,vauvanvaate+tavaralipasto ja pinnasänky, tosin vielä rempallaan kun ukko meinaa sen uudistaa ja laittaa nätiksi. Sais hoitaa homman nopeesti, että pääsen ostamaan siihen patjan ja ihania petivaatteita... [:D]
Kirpparilta löysin pinnasuojan ja vaatteitakin on jo ihan hyvän verran kasassa, enää se vauva uupuu [:)] Ei tosiaankaan pitäs sanoa nyt näin, kun Bixion tilannekin on mikä on *koputtaa puuta*
KELA:n paperit tuli vietyä viimeviikolla, saapa nähä kumpi paketti sieltä sitten tulee, tiukille menee.
Mainitsen nyt tässä kun en joka ketjuun jaksa käydä viestiä kirjottamassa, että siitä mun "läskilääkäristä" on jo keskusteltu potilasasiamiehen kanssa isännän painostuksesta (on vihanen ku persiille ammuttu karhu) ja asialle meinataan nyt siis JOTAKIN tehdä, aika näyttää sitten että mitä, toivotaan ettei enää yksikään joudu samanlaisen kohtelun "uhriksi".... [:)]

Takaisin