Heinäkuun mammat 2016

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nytynen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea kaikille uusille! :Heartred

Minulla on eka neuvola 27.11, onneks aamusta kun töistä on hankalaa lähtee kesken päivän ja palata takaisin. Toivottavasti siellä sais varattua ekan ultran ennen joulua jolloin oisi viikkoja 11-12 kasassa. Muuten joutuisin oottamaan tammikuulle asti, jolloin viikoja oisi 14 tai enemmän. Joululomalla ollaan reissussa ja nähdään molempien sukulaisia ja silloin vois ultrakuvan avulla kertoo raskaudesta heille. Jos ei pääse ultraan ennen sitä niin pitää miettii uudelleen, miten kertoo.
rv 6+4
 
RiiaBa: Mulla on vähän samat ongelmat. Ois niin kiva kertoa jouluna mut en tiiä uskallanko. Toki eikös sillon viikon 8 jälkeen keskenmeno riski laske aika paljon ku taitaa kaikki tärkein olla kehittynyt?
 
Me aateltiin ensin, että kerrotaan jouluna ultrakuvan kera ja kun viikkojakin olisi jo se 12 täynnä. Mutta tultiinkin nyt siihen tulokseen, että kerrotaan jo aikaisemmin läheisille, ettei tarvitse enää keksiä "valkoisia valheita". Ja jos jotain menee pieleen niin onhan siinäkin tilanteessa läheisten tuki tärkeää.

Muille kerrotaan varmaan sitten vasta siellä varmempina aikoina ekan ultran jälkeen.
 
Mami-83: näin minäkin ajattelin asiaa.. olisi ihana ostaa sukulaisille esim isälle muki tai paita jossa sanotaan olen pappa tms, siskoille olet täti tms ja siihen ultrakuva mukaan♡
 
Meillä tietää jo kaikki lähisukulaiset ketä on tässä nähty, eli varmaan kaikki muut paitsi anoppi.. :D No jouluna sitten nähdään sitäkin.

Mä hairahdin nyt ekaa kertaa ostaan kotidopplerin ja odotan vaan koska kuulis ääniä ja sais mielenrauhan :)
 
Onko muut kuulleet ennen viikkoa 12 mitään? Ohjeissa näkyi olevan varma kuuluvuus vkon 12 eteenpäin. Tänään oli vielä tehtävä testi kun menkkamaiset kivut hellitti suurimmaksi osaksi, vähän oli viiva vahvistunut mutta ei ollut edelleenkään yhtä vahva kuin testiviiva. Se kuitenkin ilmestyi sekunneissa :)
 
Mulla viimeksi kuului 10 viikolla! En aikaisemmin koittanut :) kyllä yleensä kuuluu ennen mutta suositellaan vasta jälkeen rv 12 koska ennen sitä ei välttämättä löydä ääniä joka kerta ettei tule turhaan huolia :)
 
Osanotot Tiiui :sad001

Varasin juuri neuvolaan ajan, 10.12. Mainitsin myös pahoista kilpirauhasen vajaatoiminnan oireista, joihon olen saanut avun lisäravinteilla. Lääkärin mielestä kun mulla ei vajaatoimintaa ole vaikka arvot ovat huonot. Olen aika varma, että tuo on syynä siihen että mun on aikaisemmin ollut mahdoton tulla raskaaksi ja raskauduinkin ensimmäistä kertaa vasta noiden lisäravinteiden käytön aikana. Nyt neuvolan hoitaja oli kuitenkin sitä mieltä että nuo vitamiinit kannattaa jättää pois (ymmärrän, kun kuuluu niihin kiellettyihin rohdosvalmisteisiin) ja uudet kilpirauhaskokeet ensi viikolla. Nyt pelottaa ihan kamalasti! Edellinen raskaus meni kesken muutama päivä sen jälkeen kun jätin nuo vitamiinit pois (tuskin johtui siitä mutta outo sattuma kuitenkin)... Ajattelin tällä kertaa jatkaa niiden syömistä mutta sitä ei suositeltu. Ja nyt kun on ne uudet kokeet niin pakko olla syömättä että tulee oikeat arvot siihen sitten. Voi apua :sad001
 
Onko muut täällä menossa varhaisultraan? Meillä 8.12 tuo vu ja sitten ensimmäinen neukku käynti 16.12 :) millään en malttaisi odottaa!

Ja vitamiineista noin muuten.. syön foolihappoa, c-vitamiinia ja D-vitamiinia purkista :)
 
RiiaBa, tuolla osiossa neuvola&varhaisultra tms on enemmän ollut puhetta varhaisultrasta :)

Mä olen menossa ens viikolla kun viikkoja 8+1.
 
Takaisin
Top