Heinäkuun keskustelut

Sadepilvi: nassu on pientä näppyä puolillaan, ei varsinaisesti finnejä ole ollut kuin pari pientä mutta tommosta väritöntä näppylää löytyy [:D]
 
Mulla kasvot ihan normaalit eli muutama näppy sillon tällön. Muutenkin olo on mitä mainioin. Pahoinvointi on loppunut ja tissikipu helpottanut (tai sitte siihen on tottunut).

Sadepilvi eihän sitä tietty pysty kuvailemaan, mutta tänään havahduin vasta ensimmäistä kertaa miettimään tyttöjen nimiä. Vaatteita katon automaattisesti poikien. Miehen kanssa kun puhutaan tulevaisuudesta, mielessäni oleva kuva on poikalapsesta. Saas nähdä, kuinka oikeen tämä menee. Fifty-sixty mahikset puoleen ja toiseen[;)] Tämä kaikki voi toki johtua työstönimestäkin (Omppu-Juhanista).
 
Mulla on kyllä ihan tyttöolo. Ja mieskin on varma, että tyttö sieltä tulee. Meillä on jo tytölle nimikin. Mies ehdotti ja se sattui olemaan sellainen, mitä olen itsekin miettinyt. Tänään ostin kuitenkin yhden paidan ja bodyn, paita on mustavalkea ja body harmaa. Ei uskalla vielä pinkkejä ostella. [:D] Ja kyllä me halutaan tietää se sukupuoli heti kun on mahdollista.

Mulla on rintamus täynnä hormooninäppylöitä ja nyt on ruvennu tulee finnejä naamaan. Oikein kaunis olo on vielä noiden itikanpuremien kanssa. [:'(] [:D]

Tänään tuli kutsu np-ultraan, 19.7. Odottelen vielä pomolta vastausta, että saanko vaihdettua työvuoron, mulla kun ois iltavuoro (klo 12-22), aika ois klo 14 ja meillä menee ainaki tunti ajaessa sinne.
 
Mulla ei oo finnejä naamassa mutta esim käsivarret on täynnä! en tajua.. Tai siis ihan kiva ettei ne naamaan oo tullut mutta käsivarret on jokseenkin omituinen paikka..Pöytään nojailu on hankalaa kun aina osuu yhteen tai kahteen finniin [:D] Ja sit on taas pitkästä aikaa tullut aftoja. Tai niitä nyt on muutenkin tosi paljon varsinkin kesällä tomaatti mansikka aikaan mutta yleensä ne on semmosia et kausittain tulee monta peräkkäin oikein isoa ja kipeitä jotka kestää tosi kauan niin nyt tulle semmosia pieniä jotka kestää hetken ja menee pois..

Mulla tissit on nyt vasta ehkä viimeset 3-4vko ollu ihan järettömän kipeät! ja musta tuntuu et mulla ei oo enää muuta kun nännit [:D] Nänni pihat on kasvanu ihan järkyttäviks ja tummunu. Ne oikein tuntuu jotenkin ihan oudoilta. Ja myös raskaus arpia oon saanu tisseihin..hiphei.. Mahassa ei vielä oo mutta katotaan auttaako tuo rasvailu mitään kun taipumusta siihen on niinkuin myös suoni kohjuihin [>:] kiva olla 23v ja jalat täynnä suonikohjuja..kivoja sukurasitteita.

Mulla menee hermot tohon ukkoon ihan täysin..sen ei tarvii kun vilkasta mua päin niin voisin heittää sitä kengällä.. Onneks mullakin alkaa loma ens viikolla niin jos se helpottais..ainakin hyvät lämpötilat on tiedossa..tosin itelle ehkä riittäisi se 22 astetta ja aurinko mut eiköhän toi 30kin mee ku ui 5min välein [:)]
 
Lomailuja kaikille! Nyt parin päivän radiohiljaisuus ja pikaselle koiranäyttelyreissulle Jällivaaraan ja siitä suoraan nauttimaan Kalajoen hiekoista. HAUSKAA VIIKONLOPPUA!
 
Mullakin on rinnassa ja olkapäillä tota samaa näppyä ku naamassa, kutittaa mutta ei oo kipeitä. Outoja...

Rinnat on ihan tajuttoman kipeet, kuukausi sitten jouduin alkaa pitää öisin sloggin toppia mutta tällä viikolla piti vaihtaa urheilurintsikoihin eikä nekään oikein riitä kun aamulla tuntuu että rinnat irtoo [&:].

Hassua, mulla taas mies on suunnilleen ainoa kenen seuraa siedän täysin, ei ärsytä yhtään (tavallista enempää [;)]).
 
Itsellänikin on ollut näppyä ihan alkumetreiltä asti naamassa ja selässä. Onneksi otsiksen alle saa näpyt piiloon [:)] Hyvin vaan näillä helteillä hikoaa niin tulee koko ajan lisää. Noh eiköhän se rauhotu viimeistään ku masuasukki syntyy [:)]

Tänään aamulla oli ensimmäiset huippaukset. Kaksin käsin piti ottaa tukea keittiötasosta ja lasitipahti kädestä, ei onneksi mennyt rikki.
 
Aurinkoista huomenta!

Jännityksellä odotan tätä alkavaa päivää. Poikanen menee mummolaan hoitoon ja me vanhemmat päästään nauttimaan lapsivapaasta vuorokaudesta kylpylään. Siis ihan ensimmäistä kertaa lapsen syntymän jälkeen pääsemme olemaan yön yli kaksistaan, rentoutumaan, syömään, kylpemään...kerrassaan mahtavaa. Tämä mamma aikoo kyllä sitten nukkua! Viime yönäkin herättiin kolmelta syömään, kun lapsella on menossa kasvuspurtti ja aamulla nousin sitten 5.30. Vähän on yöt jääneet viime aikoina vajaaksi. Tämä "retki" tulee todella tarpeeseen...

Mutta oli mulla siis ihan kommentoitavaakin noista näppylöistä. Mulla tulee aina noiden raskaushormonien myötä ihan selkeitä finnejä (pahimmat riesat tulivat tosin keskenmenon jälkeen, kun selkä ja olkapäät kukkivat sellaisten isojen "mätäpattien" voimalla), mutta nyt olen päässyt suhteellisen vähällä, muutama näppy on tullut naamaan ja olkapäihin/ käsivarsiin. Mulla tuli tosi sellaisia punaisia finnin näköisiä näppyjä toisen rinnan alle, jotka kutisivat todella paljon. Ajattelin, että ne ovat tavallisia hikinäppyjä, vaikka ne näyttivät isommilta ja ihan tulehtuneilta. Sitä näppylärykelmää ympäröivä iho oli myös ihan tulipunainen. Kolme päivää rasvasin sitä aluetta hydrokortisonilla, mutta siitä ei tuntunut olevan mitään apua. Kutina ehkä vähän helpotti, mutta ei muuta. Sitten viime viikon perjantaina kävin siellä gynellä ultrassa ja näytin ne näpyt sille lekurille, koska mietin, että jos se alue on pahasti tulehtunut, niin sitten tarvitsen paremmat tropit. Lääkäri katsoi aluetta ja sulki pois ruusun. Totesi sitten, että pelkkä kortisoni ei välttämättä siihen riitä ja antoi mulle reseptin sellaiseen rasvaan, jossa on sekä kortisonia että sienilääkettä. Viikon verran olen nyt aluetta sillä rasvaillut 4 krt/ pv ja nyt alkavat näpyt olla tissin alta tipotiessään. Mutta noita kutisevia näppyjä on ilmestynyt myös kylkeen. Outo homma. Sitten olen rasvannut tolla samaisella rasvalla niitä uusiakin näppyjä ja ne ovat myös useamman päivän rasvauksella kaikonneet. Nyt on jäljellä sellaiset ihmeelliset "rupiset jäljet". Mitä lienevät? Toivottavasti niitä ei nyt vaan tulis enää lisää. Voihan se olla, että tää kuuman kostea ilma tuo tullessaan jonkin sortin sienitulehduksia, sillä kyllähän tuollainen kostea alusta on niille oikein otollinen kasvupaikka.

Ulkona on ihan hernerokkasumu. Kummallinen kesä.

Aavistukset lapsen sukupuolesta: Viime raskaudessa "tiesin" todella nopeasti, että poikalapsihan sieltä tulee. Nyt ei ole vielä tullut minkäänlaista aavistusta tulevan lapsen sukupuolesta. Saas nähdä muuttuuko asia tässä matkan varrella. Onhan tässä vielä aikaa...

Ihanaista viikonloppua! Poistun sohvalle torkkumaan, kun poikanen nukahti...
 
Halipossu Mulle ihan neuvolassa sano lääkäri, että ne on hormoninäppylöitä, eikä niille voi mitään muuta ku hydrokortisonilla rasvata ettei kutia niin paljon. Tosiaan sellasta pientä punasta, tulehtuneen näköstä näppyä. Sanoi, että "nyt ne on sulla tossa rintamuksessa ja kasvojen sivuissa, huomenna ne voi olla vaikka käsivarsissa, ja niitä luultavasti tulee jatkuvaan lisää".

Vitsi miten mukava ilta mulla oli eilen! Pitkästä aikaa. [:)] Oltiin vähän viihteellä, ensin käytiin kuuntelemassa karaokea ja sit mentiin kantikseen (tässä kaupungissa ei oo ku 3 varteenotettavaa baaria), jonne vähän ennen pilkkua tuli Peter Franzén! [:-] Olenhan tottunut Turussa asuessani näkemään julkkiksia, mutta ei täällä meidän kaupungissa ole koskaan näkynyt yhtäkään! Niin pieni paikka tämä (vaikka turismi onkin huipussaan ja turistikohteita riittää). Pääsin jopa yhteiskuvaan hänen kanssaan. Sitten menimme kaupungin ainoaan tanssipaikkaan (jos ei lasketa humppapaikkoja), jossa esiintyi Smak. [:)] Onhan se melko teiniä, ja tällaisena rokkarina tunnetuna ihmisenä hävettää myöntää, mutta on niillä pari hyvää biisiä. No oikeastaan pidän vähän kaikenlaisesta musiikista, mutta rokkarina minut kylällä enimmäkseen tunnetaan. Jotkut luulee hevariksi, mutta se onkin jo asia erikseen. Anyways, oli toooooooooooooosi kivaa. [:)][:)][:)] Ja mieskin alkoi hemppistelemään. Koko sinä aikana kun olemme yhdessä olleet, hän ei ole kertaakaan suostunut tanssimaan kanssani. Sanoo aina, että kun hän on jo kerran häävalssin tanssinut niin se riittää (ex-vaimonsa kanssa, me emme ole vielä naimisissa). Mutta eilen hän yllätti minut täysin ja pyysi tanssimaan hitaan kappaleen. <3 [:)] Harvinaista herkkua todellakin. Ja minäkin jaksoin jopa kolmeen asti olla! [:-] Yleensä väsyn paljon aiemmin.

Tänään vielä häihin pitäis lähteä. [:)] Ja huomenna töihin iltavuoroon. [:'(]
 
Näppyläkeskusteluun vielä: Siis tottahan tuo, että hormoninäpyt ilmestyvät minne milloinkin. Toi mun tissin alla oleva alue oli kyllä ihan selkeesti jotain muutakin kuin vain tavallista hormoninäppyä. (Sen km:n jälkeen tulleet hormoninäpyt eivät aiheuttaneet lainkaan tällaisia rupeutuneita alueita vaan ne oli selkeesti tulehtuneita "finnejä".) Siis imetettäessä mun tissit (ja vatsa) muuttuivat niin, että nyt ei ilma todellakaan kierrä tuolla tissin alla, koska mulla on iho ihoa vasten (tai rintsikat hiostamassa). Ainoa tapa antaa ilmakylpyjä sinne on pitää rintamuksesta kädellä kiinni ja nostaa tissi ylös. Mulla siis varmasti nää hiostavat ilmat (ja hiestä märkä tissin alunen) tekivät tehtävänsä ja hautumisen tuloksena oli kaiken kukkuraksi jonkin sortin infektio. Tajustkohan tästä sepustuksesta mitään?

EDIT: Vai että oikein Peter Franzén! *huokaus* Aikamoinen ilta. :) Hauskaa häähumua ja jaksamista huomiseen iltavuoroon!

Nyt vihdoin aamusuihkuun...Eipä muuten ole tullut nukuttua enää aamuisen 5.30 -herätyken jälkeen. :(
 
Vapaa päivä [:)] Jos kohta lähtis fillarilla käymään kaupungilla ja hipistelemaan vauva juttuja [:)] Ja pitää käydä aprillissa kattoo jos siellä olisi viiksiä, sille toisenpuoliskon pikkuveljelle, kun sillä on synttäri kemut huomenna(täyttää 9wee) niin veis sedälle viikset niinkuin se puhu juhannuksena [:D]
Tilasin vau kirjalta sen tervetulijaispaketin, ihana ku pääsi hypistelmään kaikkee kivaa!! Nyt odotan sitä toista tervetulijais pakettia, missä oli niitä leikkijuttuja [:)]
Onko muut uskaltaneet tilata niitä?

Illalla vois grillata(taas) ja tehä jälkiruuaksi muurikkalettuja kera jäskin ja mantsikkahillon [8D] Ne on niin hyviä!!
Ihanaa viikonloppua kaikille!!! [:)]
 
bofink: Mä sain ne jotkut kirjat heti tänne liittymisen jälkeen, ja nyt ultran jälkeen tilasin sen missä on se 'kirja sinusta' vaimikäsenytoli... Tilasitko vielä sen pienen lelupaketinkin? 
 
rozie: Joo sain mäkin ne kaksi litteähköä kirjaa heti, ja nyt tuli se missä oli se käsikirja vanhemmille, kirja sinusta, prinssi ja prinsessa kirja ja semmonen sydän rattaisiin. Ja tilasin sen lelupaketin, sitä ootellessa. [:)] Ne olis ekat lelu jutut nyt.
Sitten pääseekin omia lelu varastoita penkomaan vintilta lapsuuden kotoa ja anoppilasta. [:)]

Tänään kävin hypistelee hennesillä vauva osastolla. Oli aivan pakko tehä ekat hankinnat, ostin semmosen barbapapa setin, missä oli lakki, ruokalappu, body, puku, t-paita ja housut. Siis niin ihana!! [:)] Laitoin ne makkarissa hyvälle ja näkyvälle paikalle noitten vau:lta tulleiden kirjajuttujen kanssa.
Muistan kun lapsena katottiin barbababaa telkusta ja luettiin kirjoja. Ihanaa ku noita samoja lastenohjelmia jne. tulee nytkin mitä omassa lapsuudessa [:)]
 
Mäkin tilasin sen "kirja sinusta"(vai minusta..) jutun! Muuten en oo rohjennut kaupassa edes vauva osastolle menemään, mitä jos vähän ohikulku matkalla sattuu olemaan jotain mitä voi vähän hipaista [:)] Kai jotenkin ootan sitä että maha kasvaa ja näyttää raskaana olevalta eikä vaan pulleelta yksinäiseltä naiselta jolla on vauva kuume [:D]

Jotenkin tuntuu et maha vaan kutistuu...tai sit sitä nyt kytää koko ajan niin muistakkaan millanen se oli ennen.. Töissä tietää nyt vain "pomot" ja luotto työkaverit, mut toivon et kun elokuun puolenvälin aikaan palaan lomalta (oisinkohan sillon jollain rv 19?) niin maha ois jo kasvanut ja sana ei olisi ainakaan ihan kaikille kerennyt kiriä niin olisi hauska nähdä ihmisten ilmeitä.. Onko täällä muita "ei niin kovinkaan hoikkia" ja näkyykö teidän mahoissa muutoksia? Ite rupeen jo pelkäämään ettei siellä enää kasvetakkaan.. [8|]

Mua on tässä koko raskauden aikana aivastuttanu ihan hirveesti! Nyt se on vaan pahentunut! Aattelin jo et mulle on puhjennut joku heinänuha, mut muistelin kyl et tätä on ollu jo alku viikoilla. Onko teillä ollu semmosia kokemuksia? Aina tulee 1-5 aivastusta hetken päästä pitää niistää ja sit taas ei mitään.. Ja ne tulle ihan yllättäen! Töissä kerkeä kuin päänsä just ja just tunkemaan paidan sisään ja AATSHU!

Kävin metsästää tänään jotain tosi yyber tehokasata ja hiljaista super tuuletinta, kun tuntuu etten ole viikkoihin saanut nukuttua kunnolla kun on niin kuuma. En tykkää yhtään nukkua kuumassa! Se on ihanaa kun on vähän kylmä ja kääriytyy peiton alle ja siellä tuhisee itsensä uneen.. Mutta yllättäen kaikista kaupoista oli tuulettimet loppu! olin vähän järkyttynyt.. täytynee tyytyä tuohon hurisevaan vanhaan pöytä malliin. 3päivää lomaan! JEE!
 
basura tonne toiseen pinoon jo kerroinkin että mulla on vatsa vähän pienentynyt vaan... alkuraskauden "pakkodieetin" vaikutuksesta. Vatsaa tulee tarkkailtua koko ajan mutta ei tunnu vielä kasvaneen. Sitä odotellessa! Ja sama juttu mulla, että menen töihin, kun vielä moni on sieltä lomalla ja toivon kovasti että vatsa ehtii kasvaa hieman, kun työkaverit palaa paikalle -  olis hauska päästä yllättämään [:)]

Tänään laskeskelin että herranjestas, eihän tässä ole töitä kuin sellaiset reilu 4 kuukautta, ennen kuin äippäloma alkaa!! Miten se tuntuu äkkiä niin lyhyeltä?!  [8D] Vaikka nyt tuntuu, että koko ajan vaan odottaa seuraavaa etappia - oli se ultra, neuvola, mahan esiintulo tai muu, ja päivät vaan matelee sitä odotellessa. Mutta päivä ja viikko kerrallaan, ei aikaakaan kun huomataan olevamme maalissa [:)]
 
jep jep.. ollu hiljaasta kun tuo nuoriso ollut täällä ja koneella..

Torstaina käytiin siellä ultrassa.. siellä se köllötteli seljällään, mitat ja turvotukset oli ookoo ja sydänkin nakutti.. Sillon oli ihan helpottunu olo.. torstai iltana sitten heiluteltiin peittoja pitkästä aikaa (sitä eip ole tapahtunut plussauksen jälkeen [8|] ) kun ei ultraava lääkäri mitään estettäkään moiselle nähnyt.. Nyt sitten tänä aamuna (siis oikeestaan jo eilen lauantaina) iski jakolenkillä jumalaton laatatus pitkästä aikaan (pauttiarallaa viikkoon), pissillä käydessä tullut kokopäivän lähinnä ruskeaa tuhrua paperiin [&o] kalsarit ei ole sotkeentuneet koko päivänä kuitenkaan.. Nyt sitten on ihan 'pikkiriikkinen' pelko mielessä että tässäkö tämä sitten olikin...? Vatsa on hiukan kipiä, siis sen verran että juuri sen huomaa/tiedostaa.. Jos ei kipu ylly, niin voisi koittaa malttaa mielensä maanantaihin ja kyselisi sitten neuvolasta josko pääsisi kuuntelemaan että onko masussa enää elämää [&o] huomenna pitäisi tuon nuorison kanssa mennä lintsillekin.. tiiä sitten onko sekään sitten ihan terveellistä....
 
epelation etkös säkin kuitenkin ole jo pahimpien riskiviikkojen paremmalla puolella? Ja veikkaisin että tuo ruskea tuhru kertoo siitä että peittoa olette heilutellut [:)] Mulla oli sama monesti aikaisemmilla viikoilla kun vähän riehuttiin niin tuli tuhrua ihan housuihin asti tai sitten ihan veristä vuotoa. Rupesin jo monesti epäilemään (kun sain kuulla sen istukan olevan lähellä kohdun suuta) että miehen penis saa sen istukan revittyä irti, mutta se on ilmeisesti harvinaista/mahdotonta ja silloinkin istukan pitäisi olla kokonaan kohdunsuulla että se onnistuisi..siis jos silloinkaan. Nyt sitten pari viime kertaa kun ollaan heiluteltu niin ei ole tullut mitään vuotoja..tai toivottavasti ei tulekkaan, vielä aikanaan eilisestä ei ole tullut, mutta kerkeää se tässä päivän kuluessa. Ja mulla ainakin on tuo että jos on jotain outoa, just esim vuotoja niin rupeen kuulostelemaan kehoa liian tarkkaan ja oon sillei "kyllä! nyt selvästikkin satuu!!" mutta sit kun rupeaa tekemään jotain niin se unohtuu ja siitä päättelen sitten että ei se tainnutkaan sattua.. [:)] Lintsille vain kyllä se huoli siellä "hupilandiassa" unehtuu [:)] toivottavasti ainakin. Tosin eikös kaikki laitteet ole kielletty raskaana olevilta? tai ainakin nää hurjemmat.. Mutta tarkoittaako se sitten sitä että kun on iso maha että pikku mahan kanssa se ei haittaisi? Kannattaa tarkistaa ennen kuin meet mihinkään hillittömään heiluriin [:D]

Ite sain ekaa kertaa mooooneen yöhön nukuttua niinkuin ihmiset nukkuu! Sain tuon tuulettimen tuohon sängyn viereen! <3 en ymmärrä miten selvisin ilman sitä.. (no en oikeastaan selvinnytkään [:D]) Yhessä vaiheessa yöllä piti oikein sammuttaa se tuuletin ja mennä peiton alle tuhisemaan ja sit tuli taas kuuma ja tuuletin päälle! Ihanaa! Ja jos alku viikosta on se +30 niin tuuletin on kyllä kultaakin kalliimpi. Jotenkin tuo kuumuus vie kaiken energia..kai se vie muutenkin mutta nyt jotenkin vielä pahemmin kun elimistössä tapahtuu kummia.
 
Huomenta!! Pitää heti tulla kertomaan tänne. Mä tunsin jotain massussa tänään aamulla ku makailin sängyllä. Ihan ku hauki ois molskahtanut matalassa rantavedessä. Oli tosi hassu tunne! Mutta mä oon niin onnellinen ollut tän aamun!!! [:)]

Toivottavasti epalationilla on kaikki hyvin. Uskoisin kanssa näin mitä basura tuossa kirjoitteli. Ja mulle on neukku täti sanonut ku alummassa pelkäsin ja tuli kanssa ruskeaa tuhrua, että jos se muuttuu kirkkaaksi niin sitten soitat uudestaan. Mutta se ei koskaan muuttunut ja eikä se montaa päivää kestänyt kun sitä silloin tuli. Kun viikotkin on noin hyvät epalationilla. Kivaa lintsi päivää!
 
Meillä ei ole peittojen heilutteluun raskaus vaikuttanut, pitää selkä pitää jumpalla kunnossa [;)]. Ei ole ollut onneksi mitään vuotoja koko aikana.

Aloin metsästämään Anita Baby Beltiä, uutena hinta n. 40-50€ mutta käytettynä näyttää olevan parin kympin luokkaa. Törmäsin kyllä toisen merkkiseenkin tukivyöhön ja se olisi maksanut vain 15€ mutta tuota Anitaa on niin paljon kehuttu että taitaa minun selällä olla järkevintä ostaa se. Katson ensin saako käytettynä mistään kokoa S, (näyttää olevan kaikki melkein M kokoa ja netistä löytyi tieto että ovat isoa kokoa) jos ei niin tilaan sitten uuden. Onko muilla vielä tukivöitä? Mulla on ton selän kans käytössä moottoripyöräilyyn tarkoitettu munuaisvyö, mutta se on vähän hankala kun ei liikkuessa tahdo pysyä paikallaan.
 
Mitenkäs te muut avoparit: Kysytäänkö teiltä uutisen jälkeen että millonkas on häät? Minusta on jotenkin typerää kysyä, eikö sitä saa lasta tehdä ilman papin Amenta? Ja nyt kun mietin ketkä kaikki ovat ensimmäisenä tuota kysyneet, ovat he kaikki sinkkuja... Onko se sitten jokin haave; mies, häät, lapsi, punainen tupa ja perunamaa? [:D]

Kyllähän mekin varmasti jossain vaiheessa naimisiin mennään, mutta jotenkin menee ilo uutisen kertomisesta kun ensimmäinen lause on: Millonkas on häät? tai Jokos te kesähäitä vietätte? Pitäisköhän se käydä siellä maistraatissa joku päivä niin loppuis kyselyt [;)]
 
Takaisin
Top