Heinäkuun keskustelut

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Bubble
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sadepilvi: Juuh, mitä lienee pölytystä tosiaan ollut [:D] .. Varsomisista: normaalistihan nuo hoitaa varsomiset ihan issekseen, mut varsinkaan tuota en tohi laitumelle jättää kun siellä muitakin tammoja ja voipi tulla jonkinlaista hässäkkää jos sinne rääpäle pätkähtää.. ja toisekseen tuo edellisenkin varsan teki omia aikojaan yöllä mut varsu oli 'hiukan' kaffeella eikä pariin ekaan päivään noussut itse ylös eikä meinannut syödä.. kolme vuorokautta mä silloin valvoin ja kävin tunnin -kahen välein nostamassa varsun pystyyn ja ekat päivät juotin tuttipullosta tammalta lypsettyä maitoja ja kolmantena se oppi itse imemään nisästä mutta varmistelin vielä sen päivän nostelemalla sen syömään.. Saman varalta helpompi tuoda tähän kotipihaan, toivotaan kuitenkin että tämä varsa olisi helpompi kun maailmaan pätkähtää..
 
Paaaljon Onnea kihlaparille ! :))


Ja kjeev pikaista paranemista!
Toivottavasti antibiootit tehoaa pian ja olo helpottuu.


Tällä suunnalla ei mitään uutta.
Odottelen vain sitä 15.7. ultraa...

Ja sitä PIRTEÄÄ toista kolmannesta :P
 
Onnea kihlaparille [:)]

Eilen oltiin ensimmäisessä ultrassa ja siellä se pikku kakkonen uiskenteli <3
Kyllä oli niin ihanaa nähdä masuasukki ja se pienen pieni sykkivä sydän [:)]
Laskettuaika ei muuttunut, eli pysyi 15.1.
Eilen sitten muutamalle oli pakko kertoa, tekisi kyllä miele huutaa koko maailmalle [:D]

Jotkut tietenki huolissaan miten jaksan kahden pienen kanssa, esikoinen tulee olemaan noin vuoden
kun pikku kakkonen syntyy, mutta minä en sitä nyt rupea miettimään. Mennään sitten sen mukaan mitä tuleva tuo tullessaan. Ihan turhaa sillä nyt itseään ressata. Pärjääväthän ihmiset kaksostenkin kanssa, joten ihmettelen sitä että tuollaisesta ollaan huolissaan...

Ah, ihunaa. Yöllä satoi pitkästä aikaa vettä ja nyt on hieman viileämpi päivä.
Tekee ihan hyvää noiden hirmu helteiden vasta painoksi.
 
Moikka[:D]

Meille kans tulossa toinen vaavi [:D] Meidän tytö synty 19.01.2010 ja tämä uuden tulokaan laskettu aika on 01.01.2011 [:)] ei tuu näillekkään vuottakaan ikäeroa, mua se ei haittaa ollenkaan. Musta ei olla niin huolissaan että mitenkä jaksan kahden pienen kaa paitsi anoppi vähäsen.. äitee on vaan ilonen ja onnelinen ko mulla ja mun siskolla on vuos ikäeroa [:)] Mä en oo koskaan sillä lailla välittäny mitä muut on mieltä siitä että nyt jo tulee toinen, omapahan on asiamme ja pääasia että me ollaan onnellisia [:)]
Mitenkäs teillä muut äidit, onko teillä ollu paljon pahoinvoiteja tai päänsärkyä?? mulla aivan järkyttävät molemmat [:@] paitsi että nyt on alkanu helpottamaan tuo päänsärky mutta aina välillä on huono olo.. Sain neuvolasta lähetteen että pääsen hierojalle tuon päänsäryn ja niskan taikia että jos auttais ollenkaan.. Koska normaalisti mulla menee viikossa n. 2 pakettia panadolia pelkään päänsäryyn[:-] elikkäs ei hyvä..
 
Sanna91 En minäkään nyt mitenkään siitä välitä, että mitä toiset sanoo. Lähinnä se on ärsyttävää, kun täytyy kommentoida. Kai se nyt on meidän oma asiamme, koska lapsemme teemme. Mun on äiti ainakin sellainen, että aina täytyy joka asiaan puuttua. Vaikka sitten onkin loppupeleissä tosi onnellinen [:D]
Taitaa ne äidit olla vähän sellaisia [;)]
 
Ultrassa käyty ja kaikki hyvin [:)]. Pikkuinen temmelsi kovasti. LA pysyi samana joten tammikuun puoleen väliin tähdätään. <3 
 
Sadepilvi: miun remonttihommat on jääneet aika vähiin [;)], kamojen pakkaus ja siirteleminen, vähän siivoaminen. Itse remontointiin olen osallistunut päätöksien teossa sekä purkanut kaakelit keittiöstä, irrottanut tapettia ja noi lakkaukset [:D] Päätyöni on ollut hoitaa oma työni, evakkokoti ja koirat pitää järjissään. Asumme nyt evakossa 20 kilometrin päässä kaupungissa lehmien laituminen vieressä ja miljoonien itikoiden kotipaikalla. ( mieheni isoisän talo - on hoitokodissa) Eikä sitä energiaakaan ole ollut kuin vasta viime viikonloppuna [:D]
 
Lenkkimaastot on tosi huonot verrattuna kotikulmiin ja harrastukset ja treenikaverit on kaupungissa, joten autossa on tullut oltua. Nyt on kuukausi evakkoa takana ja toinen edessä. Tämän jälkeen odottaa uusi lattia ja keittiö [:)] 
 
 
 
Katrikerttu;

Täälä päässä asiat vähän toisten päin meillä anoppi tykkää sekaantua joka ikiseen asiaan mitä mä teen [:'(] Se alkaa oleen niin ärsyttävää, niinku sillon ku sai tietää että meille on tulossa jo toinen muksu nii tuumas; " häh, ai nyt jo mukama?! Miten te meinaatte jaksaa kahen pienen kans? " sillon mulla kyllä meinas mennä hermot ja meinasin kyllä sanoa sile mutten viittiny ko mulla on tapana että ko mä suutun/ärsyynnyn nii sillon mä puhun suuni puhtaaks ja monta kertaa tulee sitte sanottua sellasta mitä ei ees tarkota.. Tulin siihen tulokseen että ei oo mitään hätää niin kauan ko mun ei tarvi nähä sitä joka päivä ehkä pari kertaa viikossa, heh.. Äitee taas on aivan ihana, se ymmärtää se on ite ollu samassa tilanteessa ja se luottaa ja tietää että kyllä mä tiiän mitä mä teen [:)] mahtavaa [:)] ja se oli isklle ihana yllätys tää toinen raskaus ko kerroin vanhemmille nii sinä päivänä oli iskän synttärit, nii arvaa oliko se onnessansa? [:D]
 
Heipä hei!

Voi tätä kuumuutta! Sanna91 kyseli pahoinvoinneista ja päänsäryistä. Mulla on edelleen hirmuisen huonoa vointia 24h ja päätä on särkenyt jatkuvasti nyt reilun viikon. Mulla on migreeniä ja niska-tensiopäänsärkyä ollut iät ajat, mutta nyt tätä päänsärkyä aiheuttaa ihan selkeästi toi kuumuus. On niin tukala olo! Jos sä vetelet pari pakettia parasetamolia viikossa, niin kannattais jumpata (vaikka keppijumppaa tai salilla käyntiä), niin ei ainakaan niska-hartiaseudun jumituksen takia särkis pää. Joo, paraskin puhuja...mä oon niin hyvä itsekin luistamaan kaikista jumppajutuista. Yks hieroja aikoinaan totes, että mulla on koko kroppa niin jumissa, että sitä pitäis "moukaroida" hierojan tykönä n. kolme kertaa viikossa useamman kuukauden ajan, että mun jumitukset sais auki. Eipä mulla ole varaa makoilla hierottavana noin usein, kun ei se tuppaa mitään halpaa lystiä olemaan.

Pikku kakkosista: Kivaa, kivaa. Täällä on nyt jo useampi, joilla toinen lapsi tulee lyhyellä välillä. Meillä siis syntyi esikoinen 7.1.10 ja nyt on la 27.1. Kyllä joillekin on joutunut kommentoimaan, että ihan on suunniteltu juttu, eikä mikään vahinko. Huvittavinta oli käydä korvalääkärillä (nainen), joka sanoi: "Tekisi mieli kysyä, että oliko vahinko...". Siis hittolainen. Eikös se tarkoitus ollut törkkiä mun korvia eikä päivitellä mun uutta raskautta?! Vastasin vain, että kyllä tämä ihan suunniteltu juttu oli...ekalla yrityksellä natsasi. Ja toinen joka päivitteli alkuun jo mun veljen vaimon uutta raskautta, oli mun oma äiti. Sille kerroin tästä raskaudesta aloittamalla sanoin "tämä ei sitten ollut vahinko". Inhottavaa, kun pitää ihmisille selitellä. Tai no mikäs pakko se olisi, mutta kyllä mä mielummin selittelen kuin annan toisten olla väärillä uskomusten poluilla. Mutta tästä raskaudesta ei vielä monikaan tiedä ja pikku hiljaa olisi tarkoitus ihmisille kertoilla.

Sadepilvelle SuperSuuret Onnittelut kihlautumisesta ja uutuutta hohtavista sormuksista! <3 Onnellisia asioita, ihanaa!

En ole tainnut täällä vielä mainita, että tämä possunen on rouva. Ja joku täällä meidän palstalla (tai helmikuisissa) kyseli siviilisäädyn lisäksi myös, onko kukaan opiskelija. Kerrottakoon, että opintojen ja työelämän kautta palasin takaisin opiskelijaksi muutama vuosi sitten ja nyt olen vajaan vuoden viettänyt elämää kotirouvana/ -äitinä. Tarkoitus olisi olla useampi vuosi vielä kotosalla ja palata sitten takaisin opintojen pariin ja toivottavasti sitä kautta sitten joskus uusiin töihin.

Kjeev: Mitenkäs sun vointi? Joko on lääkärissä tutkittu ja saatu jotain selville? Toivottavasti kaikki sujuu mallikkaasti! Mä olen samaa mieltä Basuran kanssa, että luulis, ettei kurkkukipu johdu alapään ongelmista. Toivotaan, että kaikki on hyvin ja lääkkeet purevat. Pikaista paranemista!

Kaikille ultrassa käyneille ja hyviä uutisia saaneille onnittelutoitotukset täältäkin.

Vahdinvaihto: Mies tuuppasi poikasen mulle, joten lopettelen taas tällä erää. Hyvää vointia kaikille!

*alkaa tanssimaan raivokkaasti sadetanssia*
 
Tänään tuli kutsu varhaisultraan.. ei millään malttais odottaa ens viikkoa.
Tää alkuraskaus on ollu kauheeta, kun on ollu niin vähäiset oireet ja nyt parin viime viikon aikana nekin vähäiset oireet on hävinny. Toivottavasti kaikki olis vaan hyvin.
 
kamalasti taas tekstiä. mulla ei tämä sivusto ei aukea läheskään joka kerta joten en ole jaksanut edes yrittää. joutuu vissiin poistua jollekin toiselle palstalle.

kaikki täällä kuitenkin hyvin [:)]
 
labitsi, vähistä oireista pitäisi osata vain nauttia, kun lukee ei niin vähäisistä oireista [;)] mutta kun ei sitten ole ihan varma. Mie tuskailen täällä ihan saman kanssa, kun ei tunnu, ei näy, ja väsynyt voi olla muutenkin [:D] Toistaiseksi kaikki on hyvin ja kaikki voi hyvin, joten mikäs tässä. Nautitaan elämästä ja valitetaan helteestä ;-)
 
Miten ihmeessä mie sain tän kerralla molempiin ketjuihin [8|] [:-]
 
Jaahas..piti mennä 1030 töihin niin tulikin soitto että tulekin vasta klo13.. *haukotus* Kiva ensi herätä ja syyä ja olla jo ovella menossa kun sanotaankin että tuuppas myöhemmin ja ooppas hamaan loppuun asti..[>:] Tässä nyt oikein kehtaa enää nukkumaankaan mennä.

Nukkuminen on ollut kyllä ihan tuskaa..on niin kuuma ja kun ikkunat pitää auki tulee itikoita.. Sitten vielä koirillakin on niin kuuma niin ne vaan läähättää ja vinkuu ja kiemurtelee.. Eilen käytiin koko poppoon kanssa uimassa ja lämmintä oli. En oo aikasemmin uskaltanut uida kun jostain luin että kylmä vesi voi aiheuttaa äkkiseltään supistuksia. Menin sillei varovasti totutellen niin ei nyt tullut ainakaan.

Mun kummitäti on jo pistäny töpinäksi hankitojen suhtee.. Kaverinsa kuulemma myymässä häkkisänkyä, matkarattaita ja yhdistelmä rattaita.. Ja sano että ostaa mulle sen sängyn lahjaks... Itse oon vähän sillei että ois näihin hankintoihin nyt kiva vaikuttaa vähän itsekkin, mutta toisaalta kahden lapsen äitinä ja perhepäivähoitajana sillä on vähän parempi tuo arviointi kyky kuin mulla näin eka kertalaisena. [:)] Meinasin kyllä hankkia nuo isommat sitten kuin on uusi asunto, mutta toisaalta jos nyt saisi säästettyä monia satoja euroja niin turha kai sitä on sitten ootella..jos ei vaan tuo pahaa karmaa kun näin aikaisin tämmösiä aattelee.
 
Hikistä torstai-aamua!

Kjeev toivottavasti olosi alkaa kohentua ja saavat selville missä vaiva on.

Itse sairastuin touko-kesäkuun vaihteessa ja sain jalkaan ruusun. Jalkapöytä turposi ja sitä kutisi ihan hillittömästi. Ensin luulin kutinan johtuvan jalkasienestä johon ostin Lamisil-solo kertalääkkeen mutta se vain pahensi tilannetta. Sitten kävin lääkärissä ja lääkäri heti sanoi että se on ruusu. Sain Kefexin antibioottikuurin 10vrk 3tbl päivässä ja sillä se hyvin parani. Onneksi menin heti lääkäriin. Tään nyt osas jotenkin arvata, että jotain riesakseen saa. Toisen raskauden aikana sairastuin rv 6 keuhkokuumeeseen ja olin sairaalahoidossa 5vrk. Ja saman kevään aikana sain vielä poskiontelotulehduksen. Kunnolla joutu vauvaa kyllästämään antibiooteilla. Ihan kelpopoika sieltä kuitenkin tuli [:)]. Kyllä ne lääkärit onneksi hyvin huomioi raskauden kun asiasta ilmoittaa. Toivotaan että loppuraskaus menee ilman kummempia sairasteluja.

Nukkuminen on täälläkin tuskaista kuumuuden takia. Viime yö meni ihan harakoille, pyörin koko yön sängyssä ja nukuin kunnolla vasta aamulla just ennen kun kello herätti. Pitänee otta päikkärit tänään.

Aurinkoisia päiviä kaikille [:D]
 
Hei kaikille!
Olen lueskellut läpi monen monta foorumia ja viestiä, nyt alkaa odotus käydä niin pitkäksi, että vihdoin uskaltauduin liittymään mukaan.

Viikkoja on nyt kasassa 11 + 2 ja maanantaina on ensimmäinen ultra (nt). Olen tiennyt raskaudesta jo viikolta neljä saakka, joten aika tuntuu matelevan ja odotan huolissani, onko siellä ketään ja onko se "joku" kunnossa!

Kaamea olo alkaa vähitellen helpottaa ja onneksi olen lomalla, niin voi ottaa rennosti.
Nyt vaan lasken tunteja ja päiviä maanantaiaamuun..
 
Takaisin palstavahuudessa! [:)]

Tervetuloa uusille, mukavaa että saadaan uusia juttelijoita vielä mukaan! Onnittelut kaikille tasapuolisesti mahtavista ultrakuulumisista.

Toipilaana täällä edelleen ollaan. Tulehdusarvojen aiheuttaja on edelleen arvoitus. Tilanne on onneksi parempi, eilisten labrojen mukaan tulehdusarvot ovat laskeneet jo noin viiteenkymmeneen, eli antibiootit purevat. Huomenna vielä uudet labrat.

Ilmaisin itseäni vähän epäselvästi kuumehöyryissä. Enhän toki tarkoittanut että kurkkukipu voisi olla oire alapään tulehduksesta. Ajatukseni oli / on edelleen se, että jos tuo kurkkukipu onkin "tavallista" flunssaa ja samanaikaisesti onkin tulehdus jossakin ihan muualla. Totuus on kuitenkin se, ettei minulla ole angiinaa, keuhkoputken- tai poskiontelontulehdusta. Flunssaoireiden lisäksi on tullut satunnaisia kipuja alavatsaan ja alaselkään. Neuvolaan otin jo yhteyttä, sitä kautta kävin antamassa tänään pissanäytteen, jonka tulos tulee myös huomenna. Neuvolan terveydenhoitaja konsultoi asiasta myös äippäpolia, tilannetta seuraillaan...

Näin myös hassua unta viime yönä. Olin menossa ultraäänitutkimukseen, joka tehtiin jossain isossa salissa. Paikalla oli myös paljon muita ultraan tulijoita ja kaikille tehtiin tutkimus samassa isossa tilassa. Monitoreina oli isot screenit seinillä, joista kaikki pystyivät seuramaan ultrausta. Ja mikä hauskinta, kuva ei ollut perinteistä ultrakuvan näköistä vaan näytti aivan piirrosanimaatiolta. [8D]

Hyvää helteistä päivänjatkoa. Voidaan hyvin! [:)]
 
kjeev:  Oliko sulla kova kuume? Mulla nimittäin myyräkuume oireili noin, mutta kyllä mulla lääkäri osasi sen sanoa jo ennen varsinaisia kokeita. 
 
Heipä hei!

Onnea kaikille ihanista ultakuulumisista! [:D]

Mulla taas huolettaa masuasukin vointi. On nimittäin nipistelly alavatsaa ja kohdun molemminpuoleista vihlontaa on myös havaittavissa. Rv tänään 10+4. Tiijän että vihlomiset kuuluu asiaan, mutta silti huolettaa! [&:]

kannattaako ottaa yhteyttä neuvolaan vai seurailenko tilannetta kotosalla? kahden viikon päästä on niskapoimu, että sillon viimestään nään onko kaikki kunnossa.
 
anneliini: Jos kovasti huolettaa niin tietty kannattaa ottaa yhteys neuvolaan, ihan sen oman mielenrauhan vuoksi. Mutta ihan normaalia on nipistelyt ja pienet vihlonnatkin, siellä on nyt kova kasvu käynnissä. Mullakin ajoittain nippailee, ultra oli eilen ja kaikki hyvin [:)]
 
rozie: Mulla oli korkeimmillaan kuumetta n. 38,5. Itsekin oon miettiny tota myyräkuume vaihtoehtoa. Tuli nimittäin mökillä siivottua yhtä avovajaa talven jäliltä muutama viikko sitten ja mökillä niitä myyriä riittää. Eihän nämä kaupunkilaislääkärit moista vaihtoehtoa "tunne", täytyypä tentata lekurilta huomenna kun se soittelee... Kiitti vinkistä! [:)]

Jippii, nyt mitattu ensimmäinen kuumeeton lukema lähes viikkoon! [:D]
 
Takaisin
Top