Heinäkuun helinät

Taapero+raskaus miten te teette sen? Tultiin just reissusta ja oon tosi poikki. Mies meni jo tänään töihin. Ihan kamalaa oikeesti! Oon yhtä hormoonia koko akka menee vaan hermo kaikkeen vaik ei tekis mitään en halua et kukaan koskee muhun mut toi roikkuu silti. Oikeesti pelottaa miten tää menee kun oon kotona ton lapsen kaa. Tarviin oikeesti lomaa miehestä ja pojasta! Oon ollu yhden yön erossa niistä ja seki pääty ambulansilla sairaalaan kun lähdin km vuotamaan niin kovasti. Sit aikamoinen tunne ryöppy noussu tosta esikon raskaudesta ja noista km. Tänään kävin labrassa niin paasto sokeri on koholla nyt pelkään et mul on joku raskausdiabetes täs alkamassa kans kun neuvola jo taas maalas piruja seinille. Tarvisin aikaa oman pääni käsittelylle mut ei täs showssa voi mitään käsitellä. Tänäänki poika heränny 5 miehen kanssa ja sillon se hetki kun saan levätä niin laps karjuu tääl kun palosireeni. (Älkää ehdottako perhetyötä tai mitään muutakaan sellasta haluan vaan vertaistukea en vastauksia varsinaisesti.)
 
Muokattu viimeksi:
Hempuliinille täydet sympatiat ja tsemppiä.

Mulla on nuo lapset 1v3kk ikäerolla. Täytyy sanoa että hyvin paljon on hämärän peitossa muistikuvat kuopuksen plussan ja 1v synttäreiden välillä :wideyed: Tai sit aika kultaa muistot :laughing002
Nyt lapset on 5v ja ihan pian 4v, ollaan kaikki hengissä vaikka lasten isänki heitin ulos toisen naisen kainaloon nuoremman ollessa muutaman kuukauden ikänen :grin
Vaikka vähän kielsit niin sanon silti että jos oikeesti tuntuu ettei meinaa jaksaa tai pää räjähtää niin suosittelen et neuvolassa ottaa asian puheeksi ja ottaa kaiken tarjotun avun vastaan :happy:
 
Mä olisin halunnu pienen ikäeron koska olis niin paljon helpompaa kun toinen oli pieni ja täs kainalossa. (Toisel taval varmasti raskaampaa kyllä.)Jos käy hakee yhden jutun niin sil välin keksii jotain konnan koukkuja tai lyö kissaa! Kyl tiedän et tästä taas selvitään ja nyt toivon et pieni tulee kotiin asti. Tää on vaan niin tunteikasta aikaa kaikkien kokemusten jälkeen ja muutenkin! Neuvolaan kun soitin niin hienosti osattiin kyl sanoa et ota iisistä ja lepää niin paljon kun voit. No jesh niin hyvin kun 1v8kk kanssa vaan voi! Noi kaks edellistäki raskautta meni suht hyvin (toki kesken menivät) sen suhteen et pärjäsin lapsen kaa hyvin ja riitin. Nyt tuntuu et en riitä yhtään! Mut aina ei voi voittaa.
 
Meilläkin poika herättää klo 5 ja on tosi temperamenttinen ja liikkuvainen kiipeilijäapina adhd. Välillä väsyttää meno melkoisesti, mutta omat hengähdystauot auttaa jaksamaan. Nyt lapsivapaata kaksi päivää, toisaalta kiva ja toisaalta on ikävä poikaa.
 
Mie täällä jo itteäni mollasin,kun meni hermo 1v9kk pikkujätkän kans!Töissä raskas pv kuumuuden lisäks kuvotuksesta puhumattakaan.Kun tähän lisätään jännitys taaperon huomisesta sydäntutkimuksesta niin kiukku on melkoinen.Mies lomalla,mutta kamun mökillä rentoutumassa ja tulee vasta huomenna,kun lääkärireissu ohi ja teinit vahtineet loppupäivän veljeään,kun ite on palattava loppupäiväks töihin.Muutenkin surru koko viikon,kun jättäny aamuisin itkevän pojan varahoitoon,kun isä lomailee....Huomenna voi täällä olla räjähdys,kun pato murtuu :D
 
Hempuliini niin täydet sympatiat ja muille myös. Mä kanssa pelkään kun mies palaa reilun viikon päästä töihin, jään kaksin kotiin 15kk kanssa. Poika on niin vilkas ja vaativa tapaus, ihana mutta välillä niin raskas. Oksennan ite monta kertaa päivässä ja jos menee samalla kaavalla kun esikon raskaus niin oksentelu jatkuu puoliväliin. Säälittää poika kun kaikki läheisyys ym alkaa etoa, eikä pientä toki voi samanlailla torjua kun miestä. Lomalla on ollut hyvä kehottaa poikaa iskän syliin ja kainaloon aamulla nukkumaan. Miehestä on niin suuri apu, en tiedä miten pärjään sit pojan kanssa kaksin. Toki kotona on helpompaa kun tutut nurkat. Pakko vielä manata tätä lomaa tähän kaiken päälle, maailman kivoin paikka ja puitteet ihan loistavat mutta!!! Ensin poika monta päivää 40 kuumeessa, sit muutama parempi päivä ja enterorokko. Miehellä perus turistiripuli ja itellä nää hitonmoiset pahoinvoinnit! Oikea luksusloma! Olis voinut olla. Tätä niin odotettiin. Minä vaan itken ja oksennan, vissiin ansainnut tän kaiken mutta en tiedä mitä oon tehnyt väärin. Huh, tuleepa purkausta täältäkin. Oon tässä raskaudessa ihan hirviö, viimeksi olin niin tasainen ja rauhallinen. Mikähän pikku vintiö tuolla masussa terrorisoi?? Vai olisko jopa kaks kun saa mut niin raivohulluksi hormonihirviöksi?
 
Me varattiin juuri hki-tuk- hki risteily su-tiistaiksi niin pääsemme hellettä pakoon laivalle! Täytyy toivoa ettei pahoinvoinnit ala sit siellä kun tulee 6+0 tiistaina ja muistaakseni niihin aikoihin alkoi esikoisen kanssa masuun koskee. Ja oli koko aika ihan hillitön nälkä! :wacky:
 
suubi, ikimuistoinen reissu varmasti jota jaksatte yhdessä muistella ja nauraa vielä monta vuotta kuinka huonosti jokainen voi :Heartblue

Ja kyllä me mammat tullaan pärjäämään huonovointisuuksiemme ja taaperoidemme ja mahdollisten huonojen uutisten kanssa - koska on pakko. Nainen kestää mitä vaan! Olemme vahvoja heikkoinakin hetkinämme :salut
 
Tsempit kaikille! Meidän esikoinen on jo 2,5v, joten leikkii hetkiä itsekseen, eikä muutenkaan tee piruuksia, jos käy vaikka vessassa. Ja puolentoista viikon päästä loma loppuu ja hän pääsee päiväkotiin touhuamaan. Onneksi tähän alkuraskauteen sattui tuo loma, niin ei oo tarvinnu sinnitellä töissä pahan olon ja väsymyksen kanssa. Nyt alkaa pikkuhiljaa helpottaa, esikoisenkin raskaudessa pahoinvointi helpotti 10-12-viikkojen tienoilla.
 
Tsemppiä itse kullekin! Täällä koetaan aika ajoin myös riittämättömyyden tunteita arjessa lasten kanssa. Mulla 4 ja 6 vuotiaat tytöt jotka nahistelee joka välissä sekä viikon päästä vuoden täyttävä vilkas poju joka kääntää kaikki kaapit ja laatikot ylösalaisin sen 100 kertaa päivässä:D Ehkä eniten harmaita hiuksia aiheuttaa toi 4v tyttö jolla kova sisaruskateus pikkuveljeä kohtaan ja on tämän tästä pojan kimpussa.. edes vessaan en voi mennä ilman että otan pojan mukaan tai laitan matkasänkyyn "turvaan". Onneksi parempaan päin koko ajan ollaan menossa kateuden suhteen ja toivon että syksy tuo uusia tuulia arkeen kun esikoinen aloittaa eskarin ja 4v pääsee kerhoon. Mies tekee reissuhommaa ja olen yksin lasten kanssa kotona ma-to. Vähän hirvittää jaksaminen ensi keväänä (jos sinne asti pikkuli pysyy kyydissä) varsinkin jos miehellä reissuhommat jatkuu.. Mutta eikö ne asiat siitä lutviudu, oon kuitenkin onnellinen siitä että saan olla pitempään kotona lasten kanssa eikä tarvinnut tässä välissä mennä töihin :Heartred
 
Tänään oli miehen synttärit. Sain hyvällä syyllä syödä herkkuja :D Mutta pitää pystyä nyt rajoittamaan, koska sokeri väsyttää aikalailla.
 
Ah ja niin, tänään päättyy miehen ihana kesäloma. Jään lasten kanssa kotiin. Se on ok. Mutta ne aamuherätykset. En tykkää yhtään :D
 
Kaks työpäivää ja sitten 3.5viikkoa lomaa esikoisen kanssa! Vähän jänskättää miten jaksan tän väsymyksen kanssa pikkuherran uhmailuja :D
 
Hups eihän nyt enää heinäkuu olekaan :D olikohan täällä jo elokuuta?
 
Takaisin
Top