Heinäkuun helinät

Lara88

Puuhakas puhuja
Tammikuunmammat 2016
Kesä-äidit 2020
En ainakaan huomannut heinäkuulle omaa aloitusta. Varovaisesti siirryn tuolta helmikuisista tänne. En laita vielä itteäni laskettujen aikojen listaan kun viikot ei vielä varmat. Luuulin tosiaan että olis 7+3 - 8+6 mutta kohdussa tänään näkyi vain nestepussi. Kuulemma paljon pienempi ja ei sikiökaikua ainakaan vielä. Epäsäännölliset kuukautiset saattaa selittää tämän. Mutta voihan se olla vielä että ei sinne mitään kasvakaan. Pari viikkoa odoteltava uutta ultraa mutta kirjoittelen maaliskuisiin kun LA siirtyy luultavasti maaliskuulle.
 
Lara88, onpas ärsyttävää, ultrassa sit selviää :)

Mua ärsyttää!!! Mulla vaihtui viikkot tänään ja sit näytin miehelle sovelluksesta että miltä alkio näyttää niin se oli vaan et laita pois, ällöttävä! Muutenkin mua ärsyttää kun se ei itse aloita mitään keskustelua vauvasta eikä kysele mitään. Voipi tietty olla että itsellä tää pyörii niin paljon mielessä ja tämä ei ole hänelle vielä niin konkretisoitunut. Oli miten oli, ärsyttävää :D
 
Mua hieman kanssa ärsyttää että mies ei ota puheeksi raskautta ja vauvaa. Kypsyttelee vissiin ajatusta omassa mielessään. On sellai vaisu tapaus. Kyllä se kuuntelee jos höpisen mutta tuntuu ettei sitä kiinnosta tai ahdistaa koko ajatus kun ei sano oikein mitään. Ja se ei osaa eläytyä mun juttuihin sillai kun itte toivois. Alkuunsa tuntu että se ei ollu ilahtunu koko vauva uutisesta ja vauhkoon että jos se ei sitä haluakaan ja jos meille tulee ero sen takia kun kolmas tulee jne jne... mutta se kyllä sano haluavansa vauvan ja ei tiiä miten sen pitäis asia ilmaista että uskon ja lopettaiain panikoinnin.
 
Sitä soisi, että mies olisi kiinnostunut raskauden kulusta. Ehkä nämä teidän siipat vielä vasta kypsyttelevät asiaa ja eihän se heille niin konkreettista ole, kuin äideille on.. noin niinku fyysinen kokemus ei heille ihan avaudu.

Meillä mies oli kovin kiinnostunut vauvan kehitysvaiheista esikoisen kohdalla ja samoin nytkin. Toppuuttelin jo häntä, että ollaan vielä niin kovin alussa, että ollaanpas ihan rauhassa nyt. Tämähän on hurjaa aikaa pikkuisen elämässä kun hän kehittyy mahotonta vauhtia mutta asia konkretisoituu miehelle kunnolla kun hän pääsee tuntemaan vatsan läpi ensimmäiset liikkeet tai näkee kuperkeikkamestarin ultrassa. :)

Voihan heinäkuu... säästin kaikki lomat elokuuksi ja tuntuu, että kuolen tylsyyteen töissä. Kesä on hiljaista aikaa ja päivät matelevat... pikkuisen sydän on alkanut lyömään tällä viikolla. :love7
 
Ennen tietoa raskaudesta lupauduin viemään veljentyttöni Lintsille, ei pääse kaikkiin laitteisiin ilman saattajaa. Normaalisti siis juoksentelisin intona ipanan mukana laitteissa, mutta nyt en halua ottaa riskejä. Mikä neuvoksi? Perheeni ei siis tiedä raskaudesta tai edes yrityksestä mitään ja haluan pitää sen toistaiseksi niin, kuitenkaan en halua tuottaa huvipuistokäyntiä odottaneelle lapselle pettymystä. Mietin, josko saisin jonkun kaverin sijaistamaan laitteissa, sitten pitäisi vielä keksiä, miksen itse niihin mene... Olisiko joku migreeni tms liian läpinäkyvä.
 
Sano, että nukuit huonossa asennossa ja hartiaseutusi on pahasti jumissa. Et halua tietenkään nitkauttaa sitä vempaimissa pahemmaksi kun olet saanut sen hieman jo rauhoittumaan... :D
 
Jokohan uskaltaa ilmoittautua mukaan.Juuri neuvolaan soitettu niin alkaa tuntua todellisemmalta. :) Neljättä(!!) odotellaan tai minulle neljäs ja miehelle toinen.Laskettu aika todennäköisesti 12.3,mutta laitan listaan vasta,kun on neuvolassa käyty.Olo on epätodellinen,kun en uskonut mahdolliseksi,mutta tää kuvotus kertoo kyllä totuuden. :D
 
Psst. Olette kirjoittaneet tällä hetkellä 488 viestiä (tai 489 tämän viestin jälkeen). Kirjoitelkaahan siis ahkerasti puuttuvat viestit niin että ryhmän viestimäärä nousee 500 viestiin niin saan tehdä teille salaisen ryhmän. Olisi kiva jo huomenna lisäillä teitä sinne. :wink
 
Tänään töissä pähkäilin et näinköhän kaikkia työtehtäviä pystyy tekemään loppuun asti. Varmasti kevennän puolen välin jälkeen joka tapauksessa.

Ootteko töissä vielä puhuneet raskaudesta?
 
Tehtiin viikko sitten raskaustesti (Ja sen jälkeen muutama lisää..) ja näyttäisi olevan toinen lapsi tulossa. Toivottavasti pysyy matkassa pikkuinen, oon jo vähän liiankin innoissani viikkoihin nähden:D
 
Mä oon hoitovapaalla vielä esikoisesta, mutta teen keikkaa. En ajatellut kertoa raskaudesta töissä ennen ensimmäistä ultraa, mikäli vaan saan pidettyä turvotuksen kurissa :D mun ois pitäny ens helmikuussa palata takaisin töihin, mutta toivottavasti kaikki menee hyvin ja jatkanki äitiyslomalla sitte.
 
Minä olen pari kertaa joutunut työvuoron aikana mainitsemaan raskaudesta, kun tullut tilanne, jossa saattaa altistua säteilylle. Työkaverit onneksi ymmärtäväisiä. :) Sinänsä tuolla ei väliä, kun teen keikkatöitä, niin kukaan siellä ei muista minua kuitenkaan. :P
 
Niin kauan kuin mahdollista niin en kerro.Täällä on vähän turhan paljon näitä juorutätejä,jotka tietää siun asiat paremmin kuin itse. :D
 
Onko kellään kilpparilääkitystä? En muista esikoisesta pitikö annosta nostaa heti vai nousiko se myöhemmin. Eilen vasta plussasin enkä kerennyt soittaa kiireen vuoksi sekä kun soittoaika niin pahaan aikaan, normaalisti olen yksin töissä siihen aikaan niin voi olla ettei ensi viikollakaan vielä onnistu soitella. Mietin että jos soitto venyy niin kannattaako jo nostaa annosta vai odotella neuvolan ohjetta, viimeksi ainakin laittoi heti verikokeisiin.
 
Hemppa, kyllä pitää nostaa. Mulle lääkäri sano et jos plussa tulee niin heti thyroxnia 25mg lisää. Aiemmin söin joka Toinen päivä 50 ja joka toinen 75. Nyt ne on 75 ja 100. Ens viikolla meen kokeisiin niin katotaan mitä sit tehdään lääkitykselle
 
Kiitos, niin muistelinkin. Ainut että en saa jaettua isoa tablettia neljään osaan kunnolla kuin puukolla kun siinä on vaan puolitusura eli pitää taas pyydellä resepti siihen lastentablettiin.
 
Mä palaan lomalta töihin, kun viikkoja 10+6. Pari viikkoa haluaisin töissä asian salata, mieluusti pitempäänkin, mutta nyt jo mietin, että miten moni kyylää mun mahaa ja ärsyynnyn jo valmiiksi. Mun mielestä toisten mahat ei kellekään kuulu, oli sitten ylipainoa tai raskausmaha.
 
Voi paska, ei tullut mielenkään toi thyroksinin nosto..! En haluis sitä kauheesti turhaan nostella,kun viimeks synnytyksen jälkeen veti niin liikatoiminnalle, ja se oli ihan hirveetä! Ootteko neuvolasta saaneet ohjeet vai mistä? Mulla ei oo vielä ekaa neuvolaa sovittu,kun ootan tota uutta varhaisultraa,jonne vielä aikaa vajaa 4 viikkoa! Pitäisköhän sitä ennen jo soitella neuvolasta tarkennuksia tähän asiaan..!
 
Neuvolasta antoivat ohjeen nostaa ja synnytyksen jälkeen annoksen voi palauttaa entiselle tasolle, itsellä ei ainakaan silloin liikatoiminnalle mennyt. Kilpirauhanen kiihdyttää toimintaansa raskausaikana, itsellä aiemmin tsh-arvo ennen raskautta 0,3 ja plussan jälkeen 1,4. Seuraavat arvoa pitkin raskautta, jotkut joutuu enemmänkin nostamaan riippuen hoitotasapainosta.
 
Mulla esikoisen raskauden aikaan todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta ja silloin ei meinattu saada tasapainoon sitä lainkaan ja synnytyksen jälkeen tosiaan pienellä lääkityksellä veti liikatoiminnalle. 3kk sen jälkeen oli jäätävä vajaatoiminta,mikä nyt on ollut vajaa 3vuotta tasapainossa...

Täytyy varmaan nostaa siis annostusta :/
 
Takaisin
Top