Heinäkuun helinää

Tai ainakin jääny sellainen kuva päähän, kun vanhemmat aina käskenyt sylkeä veren pois ja painottanut asiaa ettei saa niellä ja samoin jos on ollu sormes haava ja laittanut sen suuhun niin samallalailla muistuteltu.. :wideyed:
 
Tai ainakin jääny sellainen kuva päähän, kun vanhemmat aina käskenyt sylkeä veren pois ja painottanut asiaa ettei saa niellä ja samoin jos on ollu sormes haava ja laittanut sen suuhun niin samallalailla muistuteltu.. :wideyed:

Ihanko totta! :eek: näin koiraihmisenä mulla on ehkä liiankin vahvana nuo koirien tavat elämässä, mutta ku nuo karvaturrienki haavat paranee parhaiten ku ite nuolevat :grin en siis nuole ite omia haavoja kuitenkaan .. :grin

Voisko se olla että haava miellettäs ehkä likaiseksi ja siksi pyydetään esim. ottamaan se sormi pois suusta ja sitten vanhemmat putsaa sen tms.. en tiiä oonko ihan pöpi mutta oma veri jos joku on "puhdasta" eikä pari tippaa nieltynä tee varmasti hallaa niin isolle ku pienellekkään :P
 
Voi olla myös että mun vanhempia vaan iljettänyt veri niin että heitä on itseä häjyttänyt ajatus. Tiedäppä siitä nyt sitten :hilarious: ainakin poika on hengis, ja tyytyväisenä leikki illalla:Heartred :thumleft sitä tulee ehkä oltua liiankin varovainen ja mietteliäs poikaa koskevissa asiossa :rolleyes:
 
Mulla on joskus taaperoikäisenä ollut isokin haava suussa, terveyskeskuksessa oli vaan käsketty vahtia etten tukehdu vereen. Veren nielemisestä ei oltu sanottu mitään. :P

Toivottavasti marsupilamin pienokaisen huulijänne paranee pian!
 
Veren nielemisessä sinällään ei ole mitään vaarallista mutta suurina määrinä se käy mahaan ja laittaa oksentamaan, siksi sitä ei kannata kauheesti nieleskellä.. Täytyy muistaa että pään alueelta verta tulee todella paljon (olematta vaarallista) ja suussa kun se sekoittuu vielä sylkeen niin voi näyttää suuremmalta määrältä kuin onkaan..
Onneksi suun haavat paranee nopeasti, tsemppiä :)
 
No sieltäkö se tuli! Onko sen jutun nimi huulijänne? Oon sitä kuumeisesti miettinyt, että miksi sitä kutsutaan :woot: kiitos naks!
 
Ei onneks tänään enää vuotanut :)
Voiko olla mitään inhottevempaa, kuin pojan hampaiden narskutus, sen nyt hoksannut ja aina välillä narskuttelee :arghh:

Onkos täällä jo monet päässeet viettämään 1-vuotis synttäreitä? :) meillä on vielä edessä päin, en vain vielä tiedä kutsutaanko väkeä kahdelle eripäivälle , vai tulisivatko vaan eri kellon aikoihin niin saa jo osa lähtiä kun tulee uusia vieraita :think005 ei oo kiva jos on liikaa tungosta...
 
Meillä alkaa tänään se juhlariemu, viikolla oli oikea synttäripäivä. Tänään tulee suku ja huomenna meidän kavereita.. Saa nähdä miten selviän emännöinnistä, kun en todella oo siinä kovinkaan kokenut :D
Nyt kai sitä täytyy opetella tän lapsen takia :)
 
Täälläki tänään juhlat :) pidetään pienet juhlat , vain kummit ja lähin perhe. Tällä hetkellä en oo kuullu muuta ku "negatiivista" palautetta siitä että (minä päätin että) pidetään pienet syntsyt :eek: "1-v synttärit on vaan kerran elämässä", eikö ne oo kaikki syntsyt vaan kerran elämässä - oli kyse sitten 1, 5, 25 tai 50-v synttäreistä :meh:

Pidetään toiset synttärit sitte pohjosessa ku mennään sinne elokuun alussa, mun puolen suku kun asuu siellä ja siellä on niitä lapsivieraitaki sitte, täällä ei yhtään..
 
Eihän tuollaisesta voi valittaa! Sitten jos olis omista juhlista kyse, mutta hyvänen aika, toisen lapsen symttärit :eek: itse ainakin haluaisin päästä mahdollisimman pienillä juhlilla (aina), lähisukulaiset tulee lapsiensa kanssa, siinäkin tuntuu olevan liikaa melskettä :p
 
No tuollaisen palautteen voi kyllä jättää ihan omaan arvoonsa, SeEnsimmäinen! Meillähän ei pidetty juhlia ollenkaan, kun oltiin just reissussa silloin eikä tullut sitten sen jälkeenkään järkättyä. Eipä tullut mieleenkään, että kukaan voisi siitä ajatella, että kyllähän nyt 1v. juhlat on "pakko" järjestää.
 
Onko teidän juhlis mitään ohjelma numeroa? Me ajateltiin (kunhan mies sais aikaiseksi), tehdä pojan ekasta vuodesta video, sellainen jossa on kuvia syntymästä synttäreihin. Ei varmaan kummiskaa joka päivältä, tulee muuten liian pitkä, mutta joka viikolta :)
 
No juu, oon yrittäny jättää omaan arvoonsa mutta vähän siinä alkaa tulla vuoden paskin äiti -fiilis ku joka ikinen on tuota mieltä..:meh:
 
Ihme porukkaa! Eihän lapsi edes muista ekaa syntymäpäivää eikä sitä päivää edes ymmärrä niin tuskin lapsi siitä katkeraksi tulee, senhän juhlat ne on... Tai mua ei ainakaan haittaisi jos vaikka saisin nyt tietää ettei mun 1-vuotis synttäreitä ole vietetty ollenkaan :hilarious:
 
No jo on otsaa joillain arvostella... Eihän se lapsi niitä juhlia kaipaa, järjestäkööt arvostelijat itse jotkut superjuhlat jos ovat sellaisia vailla.

Meillä ei ole mitään erityistä ohjelmaa. Valokuvia muistin tulostella niin, että niitä on väh. yksi joka kuukaudelta. Näkee vähän kehitystä :) pitäis vaan laittaa ne vielä johonkin esille (meinasin virittää narun johon pistän ne pyykkipojilla kiinni)
 
Äläpä :D tässä ku koristelen tota elämäni ensimmäistä kokonaan itse tehtyä täytekakkua ni täytyy myöntää että ei oo nää taiteelliset jutut periytyny äidiltä mulle kyllä yhtään! :laughing021 hyvää se kyllä on, tuo kakku. Leikkasin reunoja tasasemmaksi ni sain vähän maistaa - eikse maku oo kuitenki tärkein:laughing005
 
Minkälaisen kakun teette? Ei varmaan mitään ylimakiaa että sankarikin voi vähän maistaa? Itse ajattelin tehdä mansikka-banaani kakun, saakohan vielä parin viikon päästä tuoreita mansikoita? Kyselee tyhmä joka ei tiedä yhtään näistä sato jutuista :facepalm:
 
Mä tein suklaajuustokakun , mustikkahyydyke pintaan. Sit täytekakku on perinteisellä pohjalla, välissä vadelmahilloa ja sitruuna-limerahka+vanilijavaahto. Päälle kermaa ja tuoreita mansikoita (joita saa varmasti vielä parin viikon päästä :) ) . Lisäksi on keksejä ja lihavoileipäkakku. Juomana limpparia ja kahvia. Tytölle en tehny mitään vauvaversiota erikseen, en kokenu tarpeelliseksi ku on tommonen sihtikurkku edelleen :D

Ja ohjelmasta, sellasta ei oo. Kahvitellaan ja jutustellaan :)
 
Arvatkaa mitä! Eilen kun tonne toiseen ketjuun avauduin siitä ettei mies hoida poikaa. Miehen kans eileen juteltiin asiasta ja sanoin sitten "sama kun olis yksinhuoltaja, rahaa vaan tulis enemän", no nyt se teki pojalle aamulla puuroa :woot: kauheasti kyllä raukka kyseli ja sitten kun se oli valmista niin kehui puuroansa kovasti "tämähän on ihan perfect" :hilarious:
 
Takaisin
Top