Heinäkuun heilumiset

Mulla on tapana sanoa kun mun serkku sen joskus aloitti että "lapsen tuottama tuska on vakio" :grin Eli ongelmien määrä on sama, itkun määrä on sama mutta kaikille ne tulee iän eri vaiheissa :grin:grin:grin Ihan vitsillä vaan, ilman manaamista!

Emppuliina, käy ihmeessä lääkärissä, luulisi jonkin lääkkeen löytyvän tai sitten pumppaat ennakkoon jos onnistuu, minulle laitettiin pari viikkoa sitten kipulääke lihakseen, sen jälkeen piti olla imettämättä vähintään 2h, mielellään 6h :)
 
Emppuliina, mistä olet saanut noin kauhean lihasjumin? Jatkossa kannattaa pyrkiä estämään tuon uusiminen kaikin mahdollisin tavoin, sulla on varmasti kamala olla! Oot ilmeisesti jo kokeillut kaikki kotikonstit (lämpö, liike, venyttely), lääkäri voi määrätä sulle tulehduskipulääkkeitä ja lihasrelaksanttia, noissa "kipupiikeissä" on samat lääkeaineet mutta nopeampi vaikutus. En kyllä tiedä miten lihasrelaksantit sopii imetyksen kanssa...
 
Haha, aika hauska sanonta :D No ei oo ihme, jos meillä temppuilu alkaa kun koko suku ja ystävät on näin manannut :D Meillähän on vasta ens la kaste, vihkimisen yhteydessä.. Tääkin oli hirvee ongelma jollekkin, että "Kun vauva on jo lähes 3kk niin sithän se vaan meuhkaa sielä kirkossa" :angry1
 
Mulla on aina ollu vähän niska-hartiaseudun ongelmaa.. Nyt taas päässy tosi pahaks yllättäen, varmaan huonoja imetysasentoja ja kun kanniskelee käsissä vauvaa niin jännittää hartioita.. Tänään vähän parempi onneksi. Illalla pääsen ehkä vielä anopin hierottavaksi, hän on siis ihan ammatiltaan hieroja, niin katson sitten tarvisko käydä lääkärissä jotain relaksantteja pyytämässä. Tän jälkeen oon kyllä todella tarkkana asentojen kanssa!! Ei ennen ihan näin paha oo ollu.
 
Joo kyllä sais olla tarkkana asentojen suhteen vaan ei sitä kokoaikaa huomioi, valtaosa päivästä ainakin meillä kuluu edelleen tässä sohvan nurkassa istuen imettämässä, yöt imetän makuultaan sentään, tsemppiä Emppuliina! :)

Meillä on pian ystävän häät tulossa, kyllä jännittää miten kirkossa käy... mulla on kuulemma "lupa" poistua vauvan kanssa kirkon ulkopuolelle ettei itku häiritse muita, buahhahhaaa :grin:grin:grin:hilarious::hilarious::hilarious:
 
Miekkonen piti synttärijuhlat eilen niin vaimon ja lasten piti lähteä evakkoon :wacky: esikoinen meni mummolle yökylään ja minä ja vauva lähettiin sukulaisen mökille. Vauva jos herättää noin 8 kertaa yössä ja mökillä on vaan yks makkari niin ei me kaikki voitu olla samassa huoneessa yötä.

Voi että kun oli ihana käydä siellä mökillä pelkästään vauvan kanssa, tuntui ihan lomalta! sinne on vaan 45 min ajomatka ja vauva nukkui molempiin suuntiin.Te joilla on vasta eka lapsi, ette ehkä ymmärrä miten se voi niin lomalta tuntua, mutta kun ei yhtäkkiä olekaan sitä rasavilliä uhmaikäistä mukana, jota täytyy koko ajan vahtia, leikittää, pissattaa, kokata ruokaa, nukuttaa päikkäreitä, keksiä leikkejä, rasvata (atoopikko), pestä hampaita ja pukea sisään ja ulos, niin olihan se lomaa! Vauvalle riittää tissi ja vaipanvaihto. Tehtiin jopa vaunujuoksulenkki. Katoin rauhassa telkkaria. Aivan ihanaa :)

Kotona kämppä ja piha oli kuin pommin jäljiltä ja miehellä vuosisadan krapula :hilarious: Mut ei se mua haittaa, ehkä mäkin käyn vuoden päästä ulkona ja saan sitten anteeksi jos pötkötän seuraavan päivän kalpeena sohvalla :wink
 
Minäkin olin vauvan kanssa mummolassa, ihana kahden päivän loma ei isommat lapset olleet huomiota vaatimassa, rentoutti! Hartia jumi on itselläkin ja kurkku kipeyty. Mietin olisiko auton ilmastoinnista mennyt kipeäksi..hartioita yritän venytellä ettei tulis pahaa jumia.
 
Ihanaa Anime kun pääsit vähän rentoutumaan! Mulla oli kans tässä kesällä yksi viikonloppu kun sain olla kahdestaan vauvan kanssa ja se todella tuntui lomalta. Pelkkää imetystä ja tv:n katsomista ja vaunulenkkejä, ei sitä kauheeta sähläämistä mitä elämä nykyään aika usein meillä kahden lapsen kanssa on.

Nyt ollaan oltu kyläilemässä eri paikoissa ja vauva on tietysti haluttu ottaa syliin. Mulla nousee aina tuskanhiki kun huomaan, että vieraat ihastelee tietty vauvan pikkukäsiä ja hipelöi niitä. Okei, tuo on niin pieni ettei vielä vie niitä suuhun (paitsi että nyt itse asiassa on alkanut jo sitä tehdä) ja sitä kautta saa kaikenmaailman pöpöjä. Mutta silti. Olin ekan kanssa supervarovainen puhtauden kanssa ja nyt on tietty mahdotonta samaan enää pystyä kun samassa taloudessa tuo samainen esikoinen möyrii maita ja mantuja ja vauvakin väistämättä saa osansa. Ja onhan se todettu, että liika siisteys kotona kai altistaa allergioille. Mutta kyllä se peruskäsienpesu olisi kiva vierailta ennen kuin vauvoja sylittelee! Mitenköhän osaisi sen kohteliaasti pyytää tekemään ilman että kukaan taas suivaantuu...
 
Meridiaani: Me ollaan alusta saakka ihan reippaasti meille tulevia vierailijoita pyydetty käsien pesulle ja aluksi oli myös käsidesi käytössä. Kylässä ollessakin jos siitä mainitsee heti, kun vauvaa ottaa rattaista. Niin ei ihmiset vauvahuumassa kiinnitä asiaan huomiota :D
 
Hyi kun piti tänään pelästyä, kun olin laittanu jäbän vaunuihin ja yhtäkkiä alkaa kuulumaan hirveetä kakomista... vissiin kuolaa menny väärään kurkkuun, kun nyt kuolannu enemmän, mutta se tunne, kun hetken luulet, että toinen tukehtuu siihen sun käsiin :sorry: Tuskin tilanne oli oikeasti niin vakava, miltä se tuntui, mutta se ohikiitävä hetki... kun tilanne oli ohi ja jäbä oli saanu yskittyä ylimääräiset keuhkoista pois, niin pääsikin ihan kunnon pitkä itku.
 
Hellis. Tiedän niin ton tunteen kun esikoinen veti aivan kamalasti pienenä puklua henkeen.. Heräsin pieneen ääneen ja nousin ylös ja menin pojan sänkyyn kattomaan niin se pikkunen vaan sätki eikä saanu henkeä.. :sad001 Nostin kyllä semmosella vauhdilla ylös ja esikoinen sai puklut pois ja meillä alkoi kans siihen perään heti kova huuto/rääkyminen.. :sad001 Ei kyllä tapahtunut koskaan toisten ja nyt alkuun pelkäsin et kuopus tekee saman mut on onneks aika helpottanut etten oo sentään ihan hysteerinen asian suhteen..Osaan onneks nykyään ottaa rennommin kuin esikoisen kohdalla mut voi kyllä olla sekin et tää ei puklaa niin paljoa kuin esikoinen..
 
Voi Hellis, varmasti on säikäyttänyt nää meidän pienet saa äidit huolestumaan! Meilläkin tää tyttö aika lailla yskii ja nieleksii pukluja tai sylkeä, aika useestikin. Toisinaan saa minutkin säikähtämään.
 
Kiitos sympatiasta :Heartred
Loora84, kyllä kans semmosella vauhdilla nostin jäbän ylös, että sitä ihan jälkikäteen ihmetteli, miten siihen pystyi ees. Vaistot otti ohjat.
iltatähti2015, tää on kans muutenkin kova puklaileen ja yskiin niitä pois, mutta ei tosiaan ennen ihan näin hurjan tuntuista tilannetta ollu ollu... kyllä nää pienet tosiaan saa äidin niin kovasti huolestumaan! Äsken heräsin ihan paniikissa johonkin ihan normaaliin ääneen, minkä jäbä päästi unissaan... ehkä tää paniikki tästä kohta väistyy kuitenkin :)
 
Voi kamala, onneksi ei käynyt pahemmin! Muistakaahan ammattilaisten ohje, että tukehtumistilanteessa aikuinen istuu, lapsi polvien päälle mahalleen ja napakoita taputuksia selkään lapojen väliin. Meillä tyttö vetää päivittäin maitoa henkeen, mutta onneksi puklua tai kuolaa ei. Kuolaaminen on kyllä jo alkanut, joskin melko lievänä!
 
Kyllä se siitä paniikki väistyy ja ei olla yksin, meitä on monta huolestunutta täälläkin saadaan niistä kertoa saadaan vertaistukeakin. Se on vaan jännä kun jotain sattuu niin sitä on jonki aikaa tosi herkillä ja heti pieneenki ääneen pomppaamassa. Nuo ensiapu taidot on hyvä osata ja siksi ensiapu kurssit on loistavia. Voi meidän elämän pikku pomoja :Heartbigred
 
Tää on kyllä kullanarvoinen paikka, vertaistukea löytyy. Sitä kyllä on tosiaan herkillä hetken aikaa... en vuorokauteen uskaltanut jättää jäbää selälleen, vaan tumpeloin aina kyljelleen. Mahtoi pikkunenkin ihmetellä, että mitä se äiti touhuaa! Nyt kuitenkin paniikki väistynyt ja nytkin nukuttelen vaunuissa jäbää ihan selälteen. On nää kyllä :Heartred
 
Mäkin panikoin kaikkea vaikka on toinen lapsi. Ikäeroa pojilla on kylläkin 7 vuotta. Hengitystä tarkkailen kun vauva nukkuu, pelkään kauheasti kätkytkuolemaa :/ Vähän väliä kuuluva tuhina tms rauhoittaa kummasti :)
 
Noissa tilanteissa toimii kyllä nopeammin kuin ehtii ajatella. Inhottava tunne mutta onneksi Hellis kaikki päättyi hyvin! Mä käyn edelleen joka ilta ennen kuin ite menen nukkumaan tarkistamassa, että esikoinen hengittää ja että peitto on hyvin. Jep, äitiys tekee aika tarkaksi joissain jutuissa...välillä pitäis kai osata olla huolehtimatta liikaa mut minkäs teet :)
 
Täällä ihan samanlainen äippä et esikoinenkin pitää tarkastaa ennen kuin menee ite nukkumaan.. ja tätä pikkumiestä tulee aina välillä kurkattua kun nukkuu et kaik o hyvin.. :) Ei kai sitä itelleen mitään maha et on pakko tarkistaa.. :)
 
Takaisin
Top