Heinäkuun höpinät

Ihan hirveästi sympatiaa teille kaikille aiemmin keskenmenoja kokeneille. En osaa kuvitella, miten ihan varmasti on tosi epävarma olo. Hirveästi toivon, että tällä kertaa kaikki menee hyvin. :Heartpink:Heartpink

Onko teillä millasia ammatteja ja työpaikkoja ja miten sinne sopii raskaana olevat työntekijät?

Mä oon perus toimistohommissa, niin uskon että aika helposti saan raskauden kanssa oltua töissä kun etätyötkin tarvittaessa onnistuu ja saan jonkin verran itse vaikutettua aikatauluihin...
 
Tää on kyllä stressaavaa ja pelottavaa aikaa näin alkuvaiheessa. Voimia kaikille. Itse ensin mietin vain että keskenmenon riski on 10-15%. Nyt yritän ajatella mieluummin, että on 85-90% todennäköisyys, että kaikki menee hyvin! :happy::Heartred

Itse olen opiskelija ja suunnittelin, että nyt on paras aika olla raskaana. Opinnot aika alussa, niin ehtii sitten myöhemmin vielä vähän opiskella ennen valmistumista ja töihin menoa :grin
 
Ite siis oon lähihoitaja, ja töissä voi olla nostelua ja mahdollisesti aggressiivia asiakkaita. Tällä hetkellä on niin kiireistä ja paljon tekemistä että en tiedä miten sitä ison mahan kanssa jaksaisi, että olisi mukava jäädä jo aiemmin pois kuin vasta kk ennen synnytystä.
 
Mäkin oon toimistotöissä ja käytännössä ollut jo tämän keväänkin etänä eli sen puolesta tuskin tulee ongelmia. Vähän jännittää miten sijaisen hankkiminen / mun hommien jakaminen sumplitaan... Mun esimies ei suoranaisesti ole mikään lapsi-ihminen.
 
Osallistun myös tähän km-keskusteluun. Minullakin ensimmäinen raskaus meni kesken päivää ennen ensimmäistä ultraa eli raskausviikkojakin on jo ehtinyt kertyä 12. Soitin silloin päivystykseen ja kysyin miten toimin, niin neuvottiin mennä siihen varattuun ultra-aikaan. Se oli kyllä kamala olla siellä jonossa itkien kun onnelliset parit saivat kuvia sisällä kasvavista vauvoista. Se ei minusta menyt ihan nappiin. Hoitajatkin olivat ihan ihmeissään mitä minulle tehdä kun en ole nukkunut siinä keskenmenoynä ja olin muutenkin hysteerinen.
Meidän tarina jatkui kuitenkin onnellisena kun pian saattiin esikoinen alulle ja siinä kaikki meni tosi hyvin. Haluan nyt tästäkin raskaudesta olla avoimesti iloinen vaikka kaikenlaista voi sattua. Ajattelen niin että sattua voi mitä vaan kenelle vaan missä vaiheessa tahansa joten iloitsen nyt kun on ilon aihetta :Heartred
 
Mä olen myös opettaja, aineenopettaja tarkemmin ottaen. Vähän jännittää miten työnantaja suhtautuu, kun on aivan uunituore työpaikka. Mun opettamassa aineessa on lisäksi huutava pula pätevistä opettajista :nailbiting: eli äitiysloman sijainen tulee olemaan erittäin suurella todennäköisyydellä epäpätevä.
 
Nyt on eka nla aikakin varattu. Kuukautisista laskettuna rv 9+3 ois aika. Oma terkka oli lomalla joten juttelin sijaisen kanssa. Tänään on ollut vetämätön olo. Aamupäivästä mulla oli melkein treffit pöntön kanssa, mutta onneksi nekin peruuntui. Päivä kerrallaan jännitetään.
Onneksi täällä voi purkaa tuntojaan ku siltä tuntuu.
 
Itse oon myös toimistotyöntekijä, ja työsopimus jatkuu vain marraskuun loppuun, ja muutenkin jatkosta epävarmuutta. Niin uskon kyllä että raskauteni vaikuttaa jatkoon... Töissä ovat monesti vitsailleet ja udelleet milloin meille tulee vauva, niin nyt kun se on tulossa niin en usko että pomo suhtautuu oikeen hyvin.. Onneksi kuitenkin nyt alkoi kesäloma. Mulla on kaikki oireet nyt hävinnyt! Paitsi jäätävä väsymys, tänään oon ollit hereillä vain 5h,ja heräsin äsken toisilta päikkäreiltä :laughing001
 
Minä toimin työkseni myyjänä/asiakaspalvelijana.
Nyt olen ilmoittanut olevai hoitovapaalla vielä reilusti ensivuoden puolelle. Täytyy sitten ilmoittaa, että vaihtuu mammalomaksi. Jaiks!

Onneksi nyt näin, sillä olen joutunut molemmissa raskauksissa olemaan todella paljon sairaslomilla. Ensiksi hirvittävästä pahoinvoinnista ja sen jälkeen alkanut selkä-/lonkka- ja liitoskipuvaivat.
 
Ilmiantakaa parhaat pienissä pusseissa myytävät ei-rusina -makeat kuivahedelmät!
Tää pahoinvointi tekee kyllä lihavaksi, kun menee pelkästään kauppareissulla puolikas pussi karkkia, ettei oksu tule:facepalm:
 
Eilen tuli möläytettyä omille vanhemmille ja sisaruksille raskaudesta. :rolleyes: oli tarkoitus kertoa vasta ekan ultran jälkeen (nyt rv 5+2). Oon just valmistunut maisteriksi ja mun vanhemmat halus avata yllättäen samppanja pullon, enkä juhlakaluna oikein keksinyt miten siitä olisi kieltäytynyt uskottavasti. :grin antibiottikuuri ehkä joo, mutta eipä siinä hätäpäissään sitä muistanut.

Jep, meillä myös vähä vaikea tilanne tuli jouluruokailun yhteydessä. Kieltäydyin lasillisesta viiniä ruoan kanssa. Eivät uskoneet selityksiin siitä, että olen autolla... Silloin ei vielä haluttu kertoa, kun raskausviikkoja oli vasta 6 takana.
 
Uugh! 3 iltavuoroa takana, 3 iltaa + yövuoro vielä edessä kun oli varmaan vahingossa tullut tuollainen putki listaan. Selkä on niin kipeä kun oon juossut ja hoitanut mummoja ja ukkeja koko illan! Mutta en tosiaankaan paljasta töissä vielä aikoihin raskauttani!

Onko teillä millasia ammatteja ja työpaikkoja ja miten sinne sopii raskaana olevat työntekijät?

Kokkina työskentelen. Jalkojen päällä siis koko päivän ruoka- ja kahvitaukoa lukuunottamatta. Tukisukat (tai lentosukat) otin käyttöön hyvin nopeaan. Lisäksi kerroin ekan ultran aikoihin esimiehelle, niin hän osasi ottaa huomioon ettei tule hirveästi painavan nostamista yksikseen. Sain sen jälkeen aina apua tukkukuorman purkamisessa. Miun pomo on kyllä ollu erittäin ymmärtäväinen raskauden suhteen.
 
Muokattu viimeksi:
Minä kerroin jo heti mummeille ja kummeille ja kaikille :D Yhden keskenmenon käyneenä, otan mieluummin sen tuen minkä ihmiset sitten tarjoavat, kuin sen että voisi elää niin kuin ei mitään olisi tapahnut. Yksi kaveri muun muassa kertoi omasta keskenmenosta silloin, mikä helpotti oloa kun heille on sen jälkeen syntynyt ihana tyttö. Nämä kyllä tosi henkilökohtaisia päätöksiä kun ihmiset niin iloitsevat kuin suravat kukin omalla tavalla :Heartred
 
Muita unettomia? Väsyttää mutta nukkuminen on (mulla muutenkin yks elämän suurimmista haasteista ) tällä hetkellä hirveän hankalaa.. oon hereillä yötä myöten vaik koko kroppa olis valmis nukkumaan. Onneks on tää loma ni pystyy nukkuu päikkäreitä :)
 
Muita unettomia? Väsyttää mutta nukkuminen on (mulla muutenkin yks elämän suurimmista haasteista ) tällä hetkellä hirveän hankalaa.. oon hereillä yötä myöten vaik koko kroppa olis valmis nukkumaan. Onneks on tää loma ni pystyy nukkuu päikkäreitä :)

No minä! Hitsi vieköön, kello on 3 ja minä vaan täällä koitan saavuttaa uniukon... Karkuun menee... Levottomat jalat kiusaa heti kun yritän asettua...:mad: toivottavasti jossahi vaiheessa taas kääntyisi siihen että voisi nukkua vuorokauden ympäri...
 
Täällä kahdesta asti pyörinyt sängyssä. Nyt nousin syömään kun meinaa paha olo ottaa vallan taas. Nukuin mä jo varmaan pari tuntia :sad001
 
Takaisin
Top