Heinäkuun höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Blommai
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla ei oo aiemmin ollut mukana kuin neuvolassa yms raskauteen liittyvissä käynneissä. Mutta kun reilu viikko sitten lähdettiin reissuun, pakkasin kortin käsilaukkuun. Siitä asti kulkenut mukana.

Viime viikon lomareissun aikana ei tullut täällä foorumilla käytyä, kun ei ollut mitään teknisiä vempaimia mukana. Puhelin tietty oli, mutta jo ennen lomaa sovittiin, että puhelinta käytetään vaan soitteluun/viesteilyyn. Keskityttiin esikoisen kanssa leikkeihin, liikkumiseen, lukemiseen ja sylittelyyn. Oli kyllä ihana loma.

Ja loman aikana minusta tuli täti!! Veljeni sai vaimonsa kanssa esikoisensa ja voi kun hän on niin suloinen ja niin pieni. Tämä täti on ihan rakastunut. :love7

No en oo mäkään kyllä edes ajatellut että neuvolakorttia pitäisi pitää aina mukana. Se on ollut kotona aina samassa laatikossa ja mukana vain neuvolassa ja ultrakäynneillä. Mutta ehkä alankin kantaa sitä sitten laukussa, eipä se siellä tilaa juuri vie.

Mä oon aina Kuljettanut mukana neuvolakorttia siis joka raskaudessa.Se jäis helposti kotiin ku tarvii ja sitten taas on mukana jos jotain sattuisi :) Vaikka taitaa nykyään ne tiedot aika hyvin olla koneella.Mut onhan tuosta helpompi tsekata kaikki samasta :)

Ei ole kyllä käynyt mielessään et neuvolakortti pitäis olla aina mukana:wideyed: eikä neuvolassakaan ole mitään mainittu...

Tekisipä mieli lähteä mustikkaan ja sieneen, mutta mitenhän tämän möhömahan kanssa taipuu..? Ja miten kipeäksi tulee... Ajattelin silti kokeilla :P

Tekisipä mieli lähteä mustikkaan ja sieneen, mutta mitenhän tämän möhömahan kanssa taipuu..? Ja miten kipeäksi tulee... Ajattelin silti kokeilla :P
Ilmoittele miten käy :D itsekin haaveilen, että pääsisin mustikkaan, mutta pitää varmaan maata siinä mättään vierrssä kyljellään, kun mahan yli ei ole enää toivoakaan kurottautua :eek:

Mäkin taivun, mutta en pysty hengittämään siinä asennossa :'D Meinaan silti testata, vaikka istun sitten toisella mättäällä kun toiselta kerään. Tänään ei oo ehtinyt (käytiin eilen Ikeassa ja tämä päivä on kasailemaan hyllyjä ja pesin mä aamusta mattojakin), mut katsotaan jos huomenna ehtisin. Kerron sitten mikä on lopputulos :D

Mä olin viime viikonloppuna mustikoita poimimassa. Aika äkkiä se kyykkiminen rupes tuntuu mahassa. Se asento jotenkin painoi vatsaa eikä tuntunut hyvältä. Kumarassa onnistui paremmin, eikä se ottanut selkäänkään. Mut aika rennolla otteella vedin ja levähdin vähän väliä.

Mulla ei myöskään kyykkyasento onnistu kun tuntuu inhottavalta, mutta haara-asennossa kun kumartelee ja vatsa menee ikäänkuin jalkojen väliin, niin noukkiminen onnistuu. Sama asento kuin joka ilta esikoisen leluja siivotessa. :grin Toki tuskin mustikoita tulee poimittua ihan samoissa määrin kuin aiempina vuosina, mutta eiköhän sitä jotain pakkaseen saa. :)

Mä niin pelkään mahdollista kyynpuremaa, et en taida uskaltaa mustikkaan mennä.. Ja toki kumpparit on keksitty, mut pelkään, et se puris esim. käteen.. :confused5

Nittah, niin mäkin pelkään! Mutta päivittäin silti koiran kanssa möyritään pitkin metsiä. Mustikkametsään mentäessä kumpparit jalassa ja muutamat tömistykset aina vähän väliä. Lisäksi juttelen koiralle kovaan ääneen ja ajattelen, että käärmeet kuulee mut ja pelästyy.. Muut metsässä kävijät pitää ehkä kahelina, mutta kertaakaan en oo kyytä nähnyt! :D

Ainiin ja keruri on kyllä hyvä apuväline. Nyt raskaana ollessa jo siitäkin syystä ettei tarvitse kyykkiä ja sitten oon vielä aika arka laittamaan kättä sinne puskaan jo ihan ötököiden takia :p

Onko kukaan innostunut tekemään uudellen tulokkaalle itse esim. Lapasia, tossuja tai peittoja tms?

Mun on ainakin tarkoitus lapasia ja sukkia neuloa taas. Esikoisellekkin neuloin, mutta ne on niin tyttömäisiä, että pitänee tälle pojalle neuloa uudet. Onneksi jalat ja kädet on niin pieniä, että parin tekee illassa! :) Peittoa en varmaankaan tee kun esikoinen sai ihanan harmaan neulotun villapeiton miehen tädeiltä, niin saa seuraavakin käyttää samaa. Vielä ei siis oo langat puikoilla, mutta kunhan säät vähän viilenee! :)

Mulla on varmasti joku pesänrakennus vietti. Kun en saa vauvalle vielä mitään ostaa tai laittaa valmiiksi. Muutetaan elokuunlopussa uuteen kotiin.
Niin oon tässä tehny jo leikkimaton (kaaret on vielä tekeillä) suunnittelin vielä tekeväni vaunuverhon ja imetystyynyn ja muutan tuttinauhan. Ja kunhan syksy alkaa kunnolla tulla niin varmaan vaihtuu puikkoihin ja lankoihin.

Takaisin