Heinäkuun höpinät

Oon tehnyt aiemmille lapsille, samoin mummo, ja niitä on tallessa, mm. virkattu/neulottu kastemekko. Uudelle oon tehnyt vasta turvalonkeron (ja sille 24 kaveria, jotka lahjoitan eteenpäin). Meinaan tehdä ainakin villapuvun/-haalarin kokoa 62.
 
Mä sain työkaverilta tossut, turvalonkeron ja pipon. Sanoi vielä, että jos mä haluan jotain muuta, niin hän neuloo. Mä tietenkin löysin supervaikeita peittoja (toinen on "kaksipuolinen kahdella langalla yhtäaikaa neulottava ja toisessa nallekuvioita), ja haalarin (englanninkielinen ohjekin vielä) mitkä olis ihania... en sitten kehdannut pyytää, pyysin vaan sitten sellaisen kaulahuivin ja tumput.
http://www.ullaneule.net/mummo09/ohjeet_avaimenreikakaulaliina.html
 
Mä oon tehnyt beessinvärisen villapeiton jossa on nallekuvio, oli tosi helppo kun kuvio syntyi vain vaihtelemalla oikeaa ja nurjaa. Nyt oon tekemässä villasukkia.

Oltiin viikonloppuna mökillä, kävin vähän mustikassa. Multa taas kyykkyasento onnistuu paremmin, selkä ei tykkää kumartelusta. Mutta kyllä siinäkin alkoi pian paikanvaihdot tuntua. Paljon paremmin meni vadelman poiminta, kun siinä ei tartte kumarrella.
 
Eikä, pitääkö munkin alkaa harjoittelemaan kutomista, kun te muut teette kaikkia ihania juttuja :p viimeksi kutonut yliasteella eli siitä taitaa olla hetki aikaa ja silloinkin huonosti kun oon vasuri, eikä se opettaja oikein osannut opettaa kuin oikeakätisesti :wink
 
Mä en oo vieläkään ehtinyt sinne mustikkaan... Mulla on ollut nyt joku järjestelybuumi päällä. Myynyt ylimääräistä ja jäljelle jääneistä varmaan mikään ei oo enää samassa kaapissa/laatikossa/hyllyssä kuin ennen. Lopputulos: nyt mulla on tyhjiä hyllyjä ja kaappeja vaikka kuinka paljon. Eli on nyt sitten ainakin vauvan tavaroille tilaa :wink Nyt just ois hyvä aika lähteä metsään, mutta tietenkin auto on korjaamolla :sad001 Ajan kohta seinään koko vekottimen (juu, on siinä kasko) kun aina jotain vikaa... Ja kalliit osat!

Annin_eka: Siitä vain opettelemaan :)
 
Täällä toinen jolla ei kutimet kyllä pysy hyppysissä, ei sitten mitenkään päin :) kaupan tekeleillä siis mennään..
 
Tavaran inventoimista, järjestämistä, myymistä ja hävittämistä täälläkin. Ihanaa hommaa nyt kun lomalla on aikaa eikä ulkona pysty olemaan. :)
 
Mä virkkasin vaunupeiton. Sitten oon neulonut parit sukat, villahousut (vähän vielä kesken) ja villatakin. Ajattelin neuloa vielä toisen (ohuemman) takin, sukkia lisää, lapasia ja myssyjä. Peittojakin tekis mieli tehdä, mutta ei niitä nyt niin montaa tarvitse, saati että mulla olis oikeasti aikaa tehdä noi kaikki. :)
 
Pää Kiva ois kyllä neuloa tulokkaalle itse jotain. Jos kellä on hyviä, helppoja ja selkeitä ohjeita vaikka vaunupeittoon ja myssyyn niin otetaan vastaan :) viimeistään kun äippäloma alkaa tarvii varmaan tekemistä, ku oon jo nyt kesälomalla pessy vaatteet ym. valmiiksi ja laittanu huoneen kuntoon:)
 
Eikä, pitääkö munkin alkaa harjoittelemaan kutomista, kun te muut teette kaikkia ihania juttuja :p viimeksi kutonut yliasteella eli siitä taitaa olla hetki aikaa ja silloinkin huonosti kun oon vasuri, eikä se opettaja oikein osannut opettaa kuin oikeakätisesti :wink

Minulla oli kouluaikaan ihan sama tilanne ja korjaantui aikuisena sillä että aloin kutoa kuin oikeakätiset.
 
Oon menossa sukujuhlille ja siellä taas yhtenä keskustelun aiheena on raskaus, synnytys, mun mahan koko jne. Kyllä naiset osaa. Mut monennella kuulla oon raskaana, kun nyt poksui just rv28? Seitsemännellä vai jo kahdeksannella?
 
Onko kellään vinkkiä, mistä kannattaisi tilata harsoja? Siis onkohan jossain tarjouksia? Ihan perusvalkoisetkin käy, mutta kuviolliset myös, kunhan on pehmeää ja paksua. Ei vaippoihin, vaan ihan perusharsoiksi. :)
 
Justiinsa inventoin vaatteet, joita olen saanut käytettynä. Ei tuon tulevan lapsukaisen tarvitse ainakaan alasti kulkea, sen verran sitä on jo nyt kertynyt. laughing7 Noiden päälle sitten äitiyspakkauksen vaatteet, muutamat itseostetut ja jo nyt lahjaksi saadut... Ja lahjaksi tulee ihan varmasti vielä lisää, kun on kuitenkin ensimmäinen lapsi ja minun ja miehen puolelle ensimmäinen lapsenlapsi, Jonkun verran puuttuu vielä etenkin pientä ja lämmintä vaatetta, mm. pipoja, villasukkia, tumppuja ja joku villapuku sekä ihan perussukkia, mutta aika kattava perusvalikoima noissa jo (kai :D ) on. Melkoinen pyykkirumba odottaa aloitusta, mutta onneksi tässä on vielä 2,5 kk aikaa.
 
Takaisin
Top