Heinäkuun höpinät

Blommai

Jostain jotain jo tietävä
Heipä hei heinäkuu! Uusi kuu ja uudet kujeet taas.

Meillä uusi kuukausi käynnistyykin ihan uusissa merkeissä. Esikoisella oli eilen viimeinen tarhapäivä (siis ikinä). :woot: Elokuussa aloittaa eskarin ja siirtyy ihan uuteen paikkaan. Ja minulla tänään viimeinen työpäivä. Jään sitten vuosilomille, pidän kaikki kertyneet lomapäivät pois ja aloitan siihen perään hieman varhaistetun mammaloman. Melko hurjalta tuntuu. Mutta ihanalta kyllä myös. :happy:
 
Minullakin alkaa loma - joskin vain kahden viikon mittainen, kun jo yhden käytin kesäkuussa. Osa saa jäädä varastoon äippäloman jälkeen pidettäväksi. :) Ihan hyvältä kyllä vielä työnteko tuntuu, mut onpa kyllä ihanaa saada viettää miehen kans vapaata kotona! Hyvää lomaa lomalaisille!
 
Mä oon niin onnellinen! Mun neljä vuotta vanha Upon astianpesukone hajos eilen ja kun se on alunperinkin ollut ihan susi... huono pesemään, huono kuivaamaan ja no... huono! Niin ei ihan kauheasti edes harmittanut. Eikä vakuutusyhtiö käynyt mielessäkään. Kaveri kuitenkin vinkkasi, että kannattaa tehdä ilmoitus siitä ja tadaa! If maksaa meille 258 € siitä vanhasta :D Siinä on jo ihan hyvä summa uutta varten. Tai uusi kyllä haettiin jo ja kun tänne avattiin just tänään uusi kodinkoneliike, niin saatiin vielä hyvä tarjous. Ihan meganopea tuo If muuten :O Oikeasti, päätös tuli kahdessa tunnissa.
 
Taas töihin.. Kokeilin eilen illalla kauluspaitaa jota käytin juuri ennen lomallelähtöä (reilu 2 viikkoa sitten) ja näytti ihan järkyttävältä :D Napit pingottuu ihan viimeisilleen ja paidanhelma sojottaa edestä ylöspäin. Hieman muutosta tullut loman aikana :)
 
Neuvolakortista... Pidättekö sitä aina mukana vai miten? Oon lähdössä itänaapuriin kesälomareissulle ja mietin ottaisinko sen mukaan.
 
Mulla on koko ajan laukussa mukana, kun tokalle neuvolakäynnille unohdin sen kotiin ja oiti kaahata tuhatta ja sataa, että kerkiän hakemaan sen. Eli aina mukana :D
 
Aina mukana, jos vaan muistan mahdollisen laukunvaihdon yhteydessä :wink Alkuraskaudessa oli tietysti vielä tärkeämpää, juurikin siksi jos olisi jotain sattunut, niin olisi käynyt selväksi tila. Onhan siinä nytkin mun lääkitykset ja perussairaudet nopeasti nähtävillä.
 
Mulla ei ole ollut koskaan mukana, paitsi neuvolassa/ultrassa.
Pitääpä ottaa ainakin kesälomareissuille mukaan :)
 
Napu, en ole tajunnut edes ajatella että kortin voisi pitää mukana. Kotona se odottaa. Mutta maanantain perhevalmennuksessa neuvottiin pitämään se loppuraskaudessa aina mukana, jos tuleekin äkkilähtö synnärille.
 
Meidän neuvolatäti sanoi leikkimielisesti (mutta tosissaan), että neuvolakortti aina mukana kännykän ja lompakon lisäksi. Oon sitten totellut, jos jonnekin kauemmas lähden. Esim. juhannuksena oli Kreikan matkallakin mukana, vaikka ei siitä suomenkielestä olisi heille ollut kauheesti apua, jos sitä olisi pitänyt käyttää

Ei onneksi tullut mitään oireita/supisteluja koko reissun aikana, vaan tosi hyvin meni matka +36c helteestä huolimatta.

Tänään oli viikolla 25+5 sokerirasituskoe ja sekin meni mukavasti. Eikä se litku ollut yhtään ällöä mun mielestä juoda, ehkä olin varautunut pahempaan. Hoitaja sanoi, että makua on paranneltu huomattavasti vuosien varrella. Nyt jatkan rentoa lomailua loppukuun täällä kotimaassa
 
Kotona olen säilyttänyt neuvolakorttia (ja aina hukassa), pitääpä yrittää muistaa edes loppuvaiheessa pitää matkassa mukana. Lentomatkoille olen varoilta ottanut mukaan kun niillä on ne riskirajat, että voi tarvittaessa näyttää olevansa vielä turvallisilla viikoilla.
 
Oho, hyvä tietää! Itse otan sen vain mukaan neuvolaan tai gynelle.
 
Siin kortin kannessa lukee "pidä kortti mukanasi" joten kyllä se periaatteessa pitäis olla koko ajan mukana. Ite kannan oman kortin ja esikoisen neuvolakortin joka paikkaan, koska koskaan ei voi tietää jos sattuukin kolari jossain muualla kuin oman sairaanhoitopiirin sisällä tai tulee mökkireissulla yllättävä sairaalareissu tms. Se ei kuitenkaan paljon vie tilaa eikä paina juuri mitään.
 
Enpä oo tajunnu pitää mukana. Vime raskaudessa pidin ahkerammin. Nyt meinaa unohtua jo neuvolaanki ottaa mukaan.
 
Meille neuvolassa sanottiin, ettei saa edes postilaatikolla käydä ilman neuvolakorttia. :D itse oon ottanut mukaan aina kun lähtee toiseen kaupunkiin tai maahan, kodin lähellä ei välttämättä ole mukana, kun ei ole tapana käyttää laukkua minne se mahtuis.
 
Takaisin
Top