Heinäkuun höpinät

Jonsku87

Näppärä viestien naputtelija
Niin se vaan aika vierii... Ja itse kasvaa, no taitaa sitä joku pienikin koko ajan kasvaa ja vahvistua :) justiinsa laskeskeltiin että se olisi lauantaina tasan 4kk h-hetkeen. Tänään alkoi hyllyjen ja kaappien tyhjennys/ raivaus/ siivous, että tulokin tavaroita pääsis sitten hommaamaan ja säilömään. Kirppari, huomenna tullaan romujen kanssa :)
En tiedä miten muilla, mutta vinkkaanpa kuitenkin jos joku hyötyy... Eli olen löytänyt ihan uuden suosikkivaatteen rintojani ajatellen. Saumattomat urheiluliivit. Ostin kokeiluun Citymarketin alerekistä parit kappaleet ja I am in love. Ei kiristä, purista eikä hierrä. Nyt bongasin Prismasta että niiden valikoimaan oli tullut kans. Enää en "normi" liivejä laita kun pakon edessä, juhliin jne.
Kauhun sekaisin tuntein odotellaan heinäkuun helteitä, mutta eiköhän niistäkin selvitä, varsinkin jos sairasloma jatkuu ja saa kotona olla. Mutta sen aika näyttää.
Tulipas siihen sekalaisia tarinoita :D

Täällä ei kanssa kovasti odoteta helteitä, ihan tää olis hyvä :) uusien kivien hankintaa oon kans miettinyt, noi urheiluliivit on varmaan hyvä hankinta. Tänään oon kierrellyt kirppareita ja tehnyt ihania vauvahankintoja!

Täällä on kans siivottu kaapit, pidetty kirppis ja alotettu asuntoon jatkossa mahtumattomien huonekalujen myynti. Ekana saa kyytiä olohuoneen ruokaryhmä, että saadaan sänky sinne. Varmaan joutuu vielä tän nykysen ison divaanin myymään ja ostamaan tilalle pienen 2- tai 3-istuttavan sohvan. Vaunut hommattu, turvakaukalo hommattu, paljon vaatetta ja sälää hommattu. 1,5 vkoa niin pääsee ostamaan loputkin isoimmat tarvikkeet. Ihanaa :Heartred Oon koittanu tehä kaikki inhottavat hommat ennen helteiden paluuta.. mm. ikkunoiden ja verhojen pesun. Toki ikkunat joutuu vielä syksyllä peseen uusiks, mutta eipähän tarvi ainakaan helteillä rehkiä :rolleyes:

Onko muilla vauvan huoneen tai tilan kuntoon laittaminen missä vaiheessa? :)

Täällä on tavaraa hommailtu pienokaiselle urakalla, vaatetta, vaunut, kehto, sitteri, turvakaukalo ja pinnasänky löytyy jo. Ne ovat kyllä äitini luona säilytyksessä siihen asti että meille löytyy isompi asunto. Sormet oikein syyhyää päästä järjestelemään vaatteita yms, mutta ei niitä mitään järkeä ole kaappeihin järjestellä kun edessä on muutto ennen vauvan syntymää :/

Meillä löytyy lähes kaikki tarvikkeet ja vaatteet esikoisen ajoilta säilöstä, mut sitteri ja vaunut pitää ostaa. Tilataan saksasta heti kun rahatilanne sallii :)

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Hahaa, mammalomahakemus laitettu esimiehelle. 1.10 se sitten alkaa <3. Pakko oli tehdä jo nyt, kun pitää kaks kuukautta aikasemmin ilmoittaa( ett saa palkallisen 72 päivää) ja en mä kesälomalta halua tulla työpaikalle jonkun hakemuksen täytön takia :).

...ja tänään pääsee kokeilemaan vieläkö sitä kykenee juoksemaan vai meneekö lenkki hikikävelyksi. Vihdoinkin tuo kahden viikon kesäflunssaihmetauti päätti siirtyä muualle ja nyt on levätty sen jälkeen vielä muutama päivä niin uskaltaa hiukan jo hikoillakin :)

...niin ja "tyypilläkin" oli neuvolassa kaikki hyvin, potki siellä terkkaria, kun sydänääniä kuunneltiin :D. Tasan 22vko <3

Koska sulla lilliellu on la? Oon miettiny kauheesti et koskahan se äippis alkaa. Mulla la 15.11.

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Mun la on 6.11 eli mammaloma alkaa 1.10. Kelan sivuilla hyvä laskuri ja meillä töissä onneks henkilöstöneuvomo anto kaikki tarvittavat päivämäärät kunhan niille kertoi lasketunajan eli ite piti vaan ne osata hakemukseen merkitä :D

Täällä äippälomahakemusta vielä "venytetään". Uuteen määrä-aikaiseen sopparii nimi olla nii voi sitten lähettää perästä äippälomahakemuksen :grin Pitkä tarina mut haluun olla töissä syksyn ja vältsii ei onnistu jos liian ajoissa ilmoitan raskaudesta :cool:

Muutto takana täällä, tavarat hakee paikkaansa ja suunniteltu on mitä mihinkin tulee. Turvakaukalon olen saanut, rattaat/vaunut ostettu, jotain vaatetta saatu/ostettu ja pinnasänky odottaa myös maalla noutajaansa. Olikohan siinä päälimmäiset :) Sitteriä/lämpöpussia metsästettävä ja äitiyspakkausta, odotellessa pikku hankintoja tehtävä :wink

Pakko oli tulla vielä höpisemään tälle päivälle lisää...

...koska mä pystyin vielä juoksemaan. Hitaasti, sykkeitä kuunnellen, välillä kävellen, mutta kuitenkin. "Tynnyrissä" kaikki siis tuntui hyvältä... <3

...nyt sitten "tyyppi" taitaa vedellä omaa treeniään, sellainen asennon etsintä näyttäis olevan käynnissä:grin

Naapurilla meni nyt illasta lapsivedet. Siinä se pirteänä jutteli minun kanssa pihalla ja sanoi että soitti synnärille ja oli siellä sanonut että tulee aamulla jos ei yöllä ala mitään tapahtumaan. Siellä eletään jänniä aikoja :) Sillä on nyt jotain rv 37+pari päivää... Jännään sen puolesta!!! :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Hopsaa! Vko23!!! :grin:eek:

Menee super nopsaa aika. Tässä aikaista aamupalaa syön, rankka viikonloppu kun on ollut aamuesimiehen vuoroja. Pikkusen on unirytmikin hakusessa. Onneks huomenna iltavuoro tiedossa ja saa nukkua aamulla piiitkää :)
Alkaa muuton jäljiltä olemaan tavarat omilla paikoilla ja kämppäkin näyttämään kodilta. Oudointa on et kuinka nopsaa aika taas meneekään. Huh! Ei enää ees tajuakaan mikä viikko, päivä... Nyt vielä tosissaan kun saa sopimus asiat kuntoon, voi kela-viidakkoa alkaa selvittää. Sekin jännittää! :rolleyes:
Nyt töihin tekemään hommansa reippaasti et pääsee vielä nukkumaan päiväunet! Iiiihanaa :wink:wink

Täälläkin unirytmi sekaisin vaikka ihan lomalla oon. Yhtäkkiä saatan vaan virkistyä keskellä yötä ja sitten ei uni tulekaan uudellleen, kuten esim. nyt. No onneksi tosiaan on loma niin ei hirveesti haittaa yökukkumiset. Onkohan tämä jokin elimistön oma keino alkaa valmistautua tuleviin yövalvomisiin?!

Nyt on pakko saada purkautua jonnekin ja koska mun kaverit kuittaa tän varmaan "voi noita sun raskaushormoneja"-tyyppisillä vastauksilla, en siis keksi muuta mestaa kuin tämä, mihin voin vain jotain sanoa.

Mulla on kavereita laidasta laitaan. Uskovaisista rokkareihin, urheilijoihin, hoitajiin ja insinööreihin. Taitaa olla melkein enemmän niitä joilla on itsellään lapsia ja jotka vois varmaan jotain tästä ajattelusta ymmärtää, mutta kun tää nyt koskee niitä lapsettomia. Enkä tiedä miten asiaa niille esittäisi.

Kun aloin julkistaa raskauttani, yksi vastaus uutiseen oli tämänkaltainen "...mut lupaa yks juttu. kun se tyttö tai poitsu on tässä maailmassa ni puhu pliis jostain muusta ku siittä." Okei, olin aika tyrmistynyt. Vastasin vaan takellellen jotakin että "joo okei mä yritän..." Mä oon 31-vuotias. Mun eka kaveri sai lapsen kun mä olin 16. Mä oon nähnyt monta tarinaa ja oppinut kavereiden kokemuksista kaikenlaista. Mun kaksi parasta ystävää saivat lapset "saman loppuvuoden aikana" - näiden molempien kummina mulla on kunnia olla, he ovat nyt 3,5-vuotiaita. Kun oon näiden äitien kanssa alkua elänyt ja ollut seuraamassa läheltä äitiyden alkukoukeroita, ei mun ole tullut mieleenkään, että sit "puhuttais jostain muusta". Se täyttää elämän niin konkreettisesti, että olen antanut heidän purkaa sitä mulle ja ymmärtänyt sen että se on heille se kaikki sillä hetkellä.

Nyt sitten on näitä jokusia kavereita, joiden kanssa on heiluttu kaupungilla keikoilla ja baareissa - kun olen raskaana, hiljaisuus valtaa :D Kas kummaa! Kovasti ne aina sanoo että vois tehdä jotain ja ei aina tartte sitä alkoholia tekemisiin mukaan, mutta mitään ei olla tehty eikä mua mihkä pyydetä :D Ite oisin joskus pyytämässä, mutta heillä on muita suunnitelmia, arvatenkin sen yhden asian ympärillä. Tietty tässä on sekin, että on kesä, tokihan sitä "pitää saada" istua konserteissa ja puistikoissa pullojen kanssa kun voi. Mä en jaksa selvinpäin siihen touhuun mukaan mennä. Yritetty on, en jaksa :D , Ja joo, pitää todeta et mun kaveriporukassa on ikähaarukka tosiaan aika laaja, kaikkea 20-40 väliltä. Alkaahan meillä kolmekymppisillä jo lapsia olla melkein kaikilla... :)

Ihan perussettiä tää varmaan on, mut eilen varsinkin mietin tossa iltaa istuessani kotona, että aika lailla multa vaaditaan. Mä oon viimeks ollu lätkää baarissa kattomassa ja juonu olutta, kun oli mun synttärit helmikuun loppupuolella. Sen jälkeen käyny jokusilla keikoilla mutta se siitä. Nyt mä sit käyn pari kuukautta töissä ja jään lomille, synnytän lapsen, ja sen jälkeen mun pitäs olla jotenkin jollekin valmis jauhamaan jostain muustakin. Mistä muka? :D Yksinäisyyttä mun ei onneks tartte pelätä; on mulla niitä mammakavereita jo olemassakin ja meinaan hankkia lisää. Harmittaa vaan kun jotkut ei vaan tajua tilanteesta yhtään mitään :D Tietty sit ku lapsi on maailmassa, ni sit aletaan pyyteleen baariin tai vaatiin varpajaisia... Mä oon vaan ilonen että se elämänvaihe on tollasenaan täysin takanapäin! :D

Pitää viel lisätä, et hei sit mul on kavereita jotka sanoo et "älä sit vaan lähde mihkä foorumeille kirjottelemaan" :D Niiden kokemus on tyyliin vissiin jotain kaksplussan klassikoiden luokkaa. Kummipojan äiti sentään suositteli tätä, onneksi. Vertaistukea parhaimmillaan monessa asiassa saa täältä!

Lilliputtis: ymmärrän täysin tuon lapsettomat kaverit vs lapselliset kaverit. Oman kaksi ystäväpiiriä, joista toinen on juuri ei lapsia vielä miljoonaan vuoteen ja toisessa ainoastaan yksi ei lapsellinen/raskaana. Toisten kanssa voin raskaudesta puhua ja toisten kanssa välit ovat hieman viilenneet, kun luulevat, että olisin täysin muuttunut raskauden myötä. Nyt olen juuri näiden lapsettomien kanssa mökillä ja ehkä he huomasivat, että sama tyyppi olen vaikka nyt en voi sitä lonkeroa ottaa. Itse en ole vauva-asioita heille kertonut kauheasti, enemmänkin juuri antanut heidän kysellä.

Aika hassua, miten erilailla muut näkee odottavan äidin kuin mitä hän itse. Omasta mielestäni mun maha on kasvanut jo varsin paljon viikkoihin (19+3) nähden, mutta viikonloppuna sain kuitenkin kuulla kahdelta eri ihmiseltä, että se onkin ihmeen pieni! Toinen kommentti tuli kolmen lapsen äidiltä, jolla kuulemma tässä vaiheessa on ollut joka kerran jo "aivan valtava pötsi" :grin, ja toinen mieheni ystävältä, joka ei millään osannut kuvitella, että marraskuun loppuun mennessä saisin mahassani kasvatettua syntymäkypsän vauvan :p.

Huh tää kuumuus ottaa kyllä vähän voimille. meilä on sisällä lampötila n.27 astetta, eikä etu- tai takapihalla oo mitään viileää suojaisaa paikkaa. :sad001 Nestettä pitää juoda kyllä paljon näillä keleillä!

Täällä olis vielä perjantaille töitä, sitten pääsisi vihdoin lomalle. Toistaiseksi ei ainakaan kuumuus ole ahdistanut, sen vähän mitä olen ulkoilmasta ehtinyt nauttia olen kyllä nauttinut täysin siemauksin lämmöstäkin. Toivottavasti osaan nauttia helteistä myös alle viikon päässä siintävällä lomamatkallammekin.

Perjantaina olisi edessä vielä se ns. Kela-neuvola. Mulla on silloin tosin vasta rv 21+4, ja neuvolassa miettivät miten ratkaista se raskaustodistus asia, sitä kun ei voi kirjoittaa ennen rv. 22+0. Ehkä he tekevät todistuksen päiväystä vaille valmiiksi pe, ja postittavat sen minulle kotiin ma. Tai jotain. Jostain syystä hoitaja oli kuitenkin ehdottomasti sitä mieltä ettei neuvola käyntiä siirretä lomamme jälkeen viikolle 24+. Ja on itsestänikin kyllä jotenkin kivempi lähteä lomalle neuvolan jälkeen, ikään kuin viime hetken tsekkaus että kaikki on ok. :) Rakenneultra ja nykyisin jo päivittäin ja selkeästi tuntuvat liikkeet kyllä jo antavat mielenrauhaa.

Olen koko alkuraskauden ajan muuten ajatellut laskettua aikaa sellaisena etappina että sen JÄLKEEN voi sitten alkaa odottelemaan vauvaa syntyväksi. Tämä varotoimenpiteenä koska olen kuullut niiden viimeisten viikkojen olevan melko tuskaisia jos odottaa vauvan syntyvän la:aan mennessä. Mitenköhän toi raskauden kesto on määritelty? Onko se 40 viikkoa (tai siis rv 40) siis se keskiarvo siitä milloin useimmat lapset syntyvät vai miten?

Mun käsityksen mukaan on ihan normaalia rv40+/-2vko. Eli kahta viikkoa ennen laskettua aikaa voi alkaa odottamaan synnytystä alkavaksi milloin vain, mutta toisaalta ei ole sen epänormaalimpaa, vaikka menisi kaksi viikkoa ylikin. Rv42+ on sitten yliaikainen ja synnytys käynnistetään. Suoraan kirjasta on tämä tieto, omakohtaista kokemusta ei ole :grin.

Takaisin