Heinäkuun höpinät

Joo, siis olen ajatellut näin että "huijaan itseäni" että turha odotella synnytystä ennen la. Etten sitten olisi niin pettynyt kun se la tulee ja menee ilman että mitään on tapahtunut. :p -Voi olla että toimii vain teoriassa, mutta kärsimättömänä ihmisenä voi tulla tukala kuukausi jos odottelen kaksikin viikkoa ennen la:a että nyt vois teoriassa jo syntyä, ja meneekin vaikka sen kaksi viikkoa yli sit...

Miun aiemmat on syntyny kaks viikkoo ennen la, joten ootan tänkin syntyvän ennen. Joten voi olla järkytys jos menneekin yli la:n.
Tälleen kesällä on niin paljon touhuumista, etten oo paljoo tänne ehtiny kirjottelemmaan.

Mulla on esikoinen syntynyt rv 35 eli jos tääkin tulee etuajassa :p voisi hän ystävällisesti pysyä siis rv 36 asti ainakin :smiley-angelic006

Katotaan miten mun käy, kun oon niin varma että tää on lokakuun lapsi :D Tässä vapaapäivää vietellään koirien kanssa. Päätin pestä kaikki tähän asti ostamani vauvan vaatteet sekä myös kaikki villaiset itse tekemäni. Tuleepahan tääkin tehtyä. Meillä on siis lähinnä siistiä kirpparivaatetta ja joitain uusia, mutta pesen miettimättä kaikki kun en tiedä pesuainejämistä ja huuhteluaineista - osa noista käytetyistä haiseekin mun nenääni ihan karmealle :D Meillä ei käytetä kuin nestemäistä pyykinpesuainetta joka ei hajusta puhtaita vaatteita niin et ne haisee pitkien matkojenkin päähän :D

Mua serkku neuvoi tekemään hankinnat hyvissä ajoin, hän kun ei kummastakaan lapsesta ehtinyt olla päivääkään vanhempainvapaalla, toinen oli reilusti keskonen ja toinen muuten vaan ajoissa.. Saa nähdä kuinka itselle käy.
Ja nyt ne helteet sitten tosiaan tuli, eilinen oli aivan tuskaa. Viikonloppu oltiin mökillä, sielä oli paljon paljon helpompi olla. Sinne kyllä suunnataan taas huomenna. Ja pääsi tuo aurinko yllättämään niinkin että hyvin punottaa rintakehä ja nenä :/
Ensi viikolla pitäisi lähteä katsomaan miehen veljen perheeltä löytyvät vauvatavarat, sitten olisi inventaarion aika ja kauppaa kohti. Vielä en oo viittinyt mitään ostella.
Mutta nyt kutsuu hammaslääkäri :/

Jos tänne laittas vähän täältäkinpäin kuulumisia.. Elikkä kotona vuodelevossa olen kärvistellyt tähän asti, tosin oon jo omin luvin alkanu touhuumaan kun supistukset lähes hiipuneet.. Ru.ssa kävin 9pv eli eilen ja kaikki oli kunnossa.. Terveen paperit sain kunhan kuuntelen herkästi kehoa.. Ja jos supistukset voimistuu vielä uusiks kunnol niin päivystyksellä tarkistukseen.. Ihme ja kumma täällä ei juuri mitään ole kohdunsuulla tapahtunu eli kiinni on mut jossain vaihees oli pikkusen pehminny mut taas kiinteä.. Reilu 2cm sitä on eli normi mitois mennään.. :) poikaa tääl siis odotellaan raskauden osilta hyvissä merkeissä. :)

siinä nyt pääasiassa kaikki.. :D

Jos tänne laittas vähän täältäkinpäin kuulumisia.. Elikkä kotona vuodelevossa olen kärvistellyt tähän asti, tosin oon jo omin luvin alkanu touhuumaan kun supistukset lähes hiipuneet.. Ru.ssa kävin 9pv eli eilen ja kaikki oli kunnossa.. Terveen paperit sain kunhan kuuntelen herkästi kehoa.. Ja jos supistukset voimistuu vielä uusiks kunnol niin päivystyksellä tarkistukseen.. Ihme ja kumma täällä ei juuri mitään ole kohdunsuulla tapahtunu eli kiinni on mut jossain vaihees oli pikkusen pehminny mut taas kiinteä.. Reilu 2cm sitä on eli normi mitois mennään.. :) poikaa tääl siis odotellaan raskauden osilta hyvissä merkeissä. :)

siinä nyt pääasiassa kaikki.. :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Miks se nyt koko tekstin kopsas! No piti kuitenkin kirjoittaa että kiva kuulla minski että siellä voidaan jo paremmin. Toivotaan rauhallista loppu raskautta<3

Mä menin nukkuu vasta joskus lähempänä kahta, en vaan saanut unta aiemmin vaikka kyllä yritin... No nyt oon pyörinyt sängyssä kuudesta asti. Mies ja esikoinen nukkuu vielä... Vihdoin on 11.7, se maaginen päivä kun rakenne ultra ja reissuun lähtö koittaa! Gravidaan aika 12.15 :)

Onnea ultraan Liljankukka_!! Meillä gravidassa teki joku Olof niminen mies ru:n... muuten jees mutta ei ihan hirmu selkeesti suomea ymmärtäny tai puhunu. Nooh.. uudestaan kysymällä sai kyllä sitte selvää :)

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Hellou! Meillä ultran teki oliver niminen lääkäri. Puhui huonoa suomea mutta ymmärsin kyllä mitä sanoi. Tutki tarkkaan ja kaikki oli kunnossa. Vastasi tismalleen viikkoja! Sukupuoli jäi mysteeriksi, ei uskaltanut antaa arvausta ollenkaan. Piti jalat tiukasti kiinni ja napanuora oli edessä. Yritettiin kyllä tovi kurkkia. Viikolla 36 sit uus ultra, siellä sitten katsotaan jos näkyy...ellei pidetä yllärinä syntymään asti ;)

No saatto se olla Oliverki...tuskin siellä nyt niiiiin samantapaisia on muita..kuulin väärin :)
Hyvä että kaikki oli kondiksessa, niin oli meilläkin ja eka muksu joka ei laahusta kasvun kanssa 2viikkoa jäljessä. Saatan siis saada normaalinkokoisen lapsen :eek:

huomenna 20+0, liikkeitä en vielä tunne, eikä näykään...eilen saunassa rupesin itkemään tätä kun tuntuu et kaikki muut tuntee tai näkee tai jotian..no ehkä mä josain vaihees..esikosta en muista kokeneeni liikkeitä myöskään....aika näyttää jos on näytettävää <3 RU ois muuten KE :D

Älä huoli blueroseteddy. Minäkään en juurikaan tunne liikehdintää enkä ainakaan mitään potkuja ja täällä jo 23+0. Mutta russa oli aktiivinen möngertäjä masussa ja kaikkki oikein muutenkin mallillaan. Meillä on vaan vähän rauhalisemmat masuasukit.

Mutta mitä muhun itteeni tulee, niin en oo ollenkaan seesteinen. Pää räjähtää kohta!! Ostettiin miehen kanssa talo ja kaikki nää laina-kiinteistönvälitys-kela yns. kuviot pännii. Päätä särkee niin älyttömästi ja koko ajan vaan riidellään. Ei voi tehdä hyvää mulle eikä vauvallekaan!!

Blueroseteddy; älä huolehdi, kyllä ne liikkeet alkavat tuntumaan ja näkymään ajallansa. Itsekkin täällä odottelen, että mieskin pääsisi liikkeiden kautta nauttimaan raskaudesta, kun hän ei vielä oikein tunne sikiön liikkeitä. Jokainen raskaus on yksilöllinen. Itsekkin aiheutan itselleni turhaa murhetta vertaamalla omaa masua muiden masuihin. Tuntuu, että mulla on vielä niin pieni masu.

Muuta raskaushöpinää sitten. Täällä kyllä ollaan tosi seesteisiä ja mieskin totesi, että raskaus sopii mulle. En jaksa enää nalkuttaa turhista ja olen huomattavasti rennompi. Tänään myös keskusteltiin, kuinka paljon meidän parisuhde on parantunut raskauden myötä. Kumpikaan ei olisi uskonut. Toisaalta alkoi mietityttämään, että miten vauvan syntymä ja vauva-arki muuttaa taas parisuhdetta. Palataanko takaisin turhiin nalkutuksiin ja riittääkö läheisyys? Mutta turha sitä on nyt murehtia, koska ei yhtään vielä tiedä, mitä se arki sitten tulee olemaan.

Täällä jännitetään torstain rakenneultraa! Pikkusiskoni onneksi tulee mukaan tueksi<3 Kova stressi on myös siitä, paljonko kaikkea tarpeellista puuttuukaan, mutta onhan tässä aikaa vielä hankkia vaikka mitä :)

Täälläkin pikkuisen liikkeet ovat aika hiljaisia ja tuntuvat vain kun niitä keskittyy tunnustelemaan. Se vähän aiheuttaa huolta :/ Mutta toivottavasti kaikki on hyvin ja kyseessä vain rauhallinen vauveli! Rauhallinen on ainakin isosiskonsa ollut näihin päiviin asti, nyt 5-vuotiaana alkaa vauhtia jo löytyä :)

Noista liikkeistä vielä, että valtavan aktiivinen vauva masussa ei välttämättä ole yhtä vilkas sitten masun ulkopuolella. Serkun vauva potki mahassa niin paljon ettei hän saanut levättyä/nukuttua, mutta nyt syntyneenä hän on hyvin rauhallinen tapaus. :)

Minua melkein huvittaa, miten arkipäiväisistäkin asioista tulee ongelmallisia, eikä viikkoja ole vasta kuin 20+4 :grin. Meillä on oma mansikkapenkki, ei mikään valtaisa, mutta kuitenkin kymmenisen litraa muutaman päivän välein tulee. Hankaluuksia tuottaa niiden mansikoiden kerääminen: selkä ei kestä olla kumartuneena jalat suorana ja kyykkiminen käy mahaan.. Varmaan pitää kohta joku lypsyjakkara hommata :p.

Minäki manailin eilen mansikkamaalla tuota. Empä kuitenkaan kehdannu asiasta mainita, mutta sinäpä sen sanoit. Leivoin eilen siitä hyvästä sitte tavallisen manskukakun ja vielä suklaamansikkakakun. :p Enää en mansikkamaata pahalla muistele...kunnes taas, ylihuomenna.

Kirjoittelenpa minäkin tänne hieman kuulumisia. Esikoista odotellaan ja viikkoja on nyt 23+4. Viimeiset pari kuukautta olen levännyt kotona selkäni takia. Lääkärit epäilee välilevyn pullistumaa o_O Saan kuulla magneettikuvan tulokset ensi viikolla ja kattotaan sitten miten käy. Toivottavasti se on vaan vauva joka painaa tuonne hermoihin, eikä mitään vakavampaa. Onneksi vaavilla on kaikki hyvin ja hän ilmoittaa olemassa olostaan melkein päivittäin. On muuten vaikeaa vain levätä joutilaana kotona kun olisi vaikka mitä järkkäiltävää ja sukulaisilta saatuja vauvanvaatteita vino pino odottamassa pyykkäystä.smiley-chores003:smiley-chores011

Takaisin